ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 19 Ιούλη 1997
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΕΟΣ ΓΥΡΟΣ ΑΠΟΣΥΡΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Με κίνητρα - εμπαιγμό

Μόνοι ωφελημένοι, οι αυτοκινητοβιομήχανοι και οι εισαγωγείς. Μειώνεται και η φορολογία για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα καταλυτικά, αλλά κερδίζουν οι λίγοι, που θα αγοράσουν μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα της κατηγορίας αυτής

Κίνητρα για τη σταδιακή απόσυρση όλων των αυτοκινήτων παλιάς τεχνολογίας θα προβλέπει νομοσχέδιο, που αναμένεται να προωθήσει η κυβέρνηση στη Βουλή ως τα τέλη Σεπτέμβρη. Το νομοσχέδιο αυτό θα προβλέπει, επίσης, τη μείωση της φορολογίας στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα καταλυτικά αυτοκίνητα, ενόψει της αναμενόμενης καταδίκης της χώρας μας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, επειδή η φορολογία που ισχύει σήμερα στην κατηγορία αυτή των οχημάτων είναι ιδιαίτερα υψηλή. Τέλος, το νομοσχέδιο αυτό θα ρυθμίζει και άλλα φορολογικά μέτρα που αφορούν το αυτοκίνητο, όπως η αναπροσαρμογή των αντικειμενικών φορολογικών τους αξιών, η αύξηση του φόρου μεταβίβασης, ενώ θα προβλέπει και κίνητρα απόσυρσης για την εξαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων παλιάς τεχνολογίας.

Ολα αυτά αποφασίστηκαν χτες το πρωί σε σύσκεψη που έγινε στο ΥΠΕΧΩΔΕ, με τη συμμετοχή των συναρμόδιων υπουργών, αλλά και εκπροσώπων των εισαγωγέων και εμπόρων αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με δηλώσεις, αμέσως μετά τη σύσκεψη, του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη και του υφυπουργού Οικονομικών Γ. Δρυ, η απόσυρση θα ξεκινήσει από το Γενάρη του 1998 και θα διαρκέσει μέχρι το 2004. Σύμφωνα με τον Γ. Δρυ, η απόσυρση θα είναι ελεγχόμενη και θα προσδιορίζεται κάθε φορά από τη δυνατότητα του κρατικού προϋπολογισμού να καλύπτει τα ποσά των κινήτρων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα κίνητρα αυτά θα είναι πολύ χαμηλά (θα κυμαίνονται από 300.000 ως 400.000 δρχ.) και θα χορηγούνται ανάλογα με την παλαιότητα και τον κυβισμό του αποσυρόμενου αυτοκινήτου, ενώ δε θα συνδέονται με την αγορά καινούριου αυτοκινήτου νέας τεχνολογίας, όπως είχε γίνει κατά τη διετία 1991 - '92.

Στόχος, σε πρώτη φάση, είναι εντός του 1998 να αποσυρθούν τα αυτοκίνητα με παλαιότητα 22 ετών και άνω, που υπολογίζονται γύρω στα 160.000.

Κερδισμένη η αυτοκινητοβιομηχανία

Δεν μπορεί κανείς να είναι αντίθετος με την ανανέωση του γηρασμένου στόλου των αυτοκινήτων στη χώρα μας, πολύ περισσότερο, όταν αυτή συνδέεται με τα πολύνεκρα δυστυχήματα, στα οποία έχουμε δυστυχώς πρωτιά στην Ευρώπη. Ωστόσο, δεν πρέπει να παραλείψουμε να πούμε ότι ο νέος αυτός γύρος απόσυρσης συνδέεται με τις πρόσφατες αποφάσεις που έλαβε στις Βρυξέλλες το Συμβούλιο Υπουργών Περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με το γενικό τίτλο Auto oil. Οι αποφάσεις αυτές που επιβλήθηκαν κάτω από την έντονη πίεση των αυτοκινητοβιομηχάνων, προκειμένου να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, προβλέπουν μεταξύ των άλλων την κατάργηση της μολυβδωμένης (σούπερ) βενζίνης μέχρι το 2000 ή το 2003, και καθιερώνουν νέες προδιαγραφές στα καύσιμα και τους κινητήρες των αυτοκινήτων, ώστε να γίνουν πιο αντιρρυπαντικοί. Οι νέες αυτές προδιαγραφές θα απαιτήσουν επενδύσεις εκατοντάδων δισεκατομμυρίων από τα διυλιστήρια και τις αυτοκινητοβιομηχανίες, που θα μετακυλιστούν ασφαλώς στους χρήστες και τους αγοραστές. Υπολογίζεται ότι με την εφαρμογή των μέτρων αυτών θα επιβαρυνθούν οι αγοραστές νέων αυτοκινήτων με πάνω από 250.000 δρχ.

Κάτω από τις συνθήκες αυτές, τα κίνητρα για την απόσυρση που ετοιμάζεται να θεσπίσει η κυβέρνηση μόνο ως κοροϊδία μπορούν να χαρακτηριστούν. Πολύ περισσότερο, που τα ποσά αυτά θα προβλέπεται να πιστώνονται στην Εφορία, αν ο δικαιούχος του κινήτρου είναι οφειλέτης του δημοσίου!

Πάντως, η κυβέρνηση σκοπεύει μέχρι το 2004 να έχουν αποσυρθεί κατά προτεραιότητα τα 600.000 παλιά ΙΧ αυτοκίνητα, που είναι κατασκευασμένα μέχρι το 1980, τα οποία δε θα μπορούν να λειτουργήσουν με αμόλυβδη βενζίνη, ενώ, αντίθετα, όσα έχουν κατασκευαστεί μετά το 1980 θα μπορούν να το κάνουν με διάφορες μετατροπές και προσθήκη καταλύτη. Οι μετατροπές αυτές υπολογίζεται ότι θα στοιχίζουν τουλάχιστον γύρω στις 150.000 δρχ. Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα κυκλοφορούν στη χώρα μας 1.958.000 οχήματα παλιάς τεχνολογίας, από τα οποία τα 645.000 είναι φορτηγά μέχρι 3 τόνους.

Τα μεταχειρισμένα

Οσον αφορά τα μεταχειρισμένα εισαγόμενα καταλυτικά ΙΧ, το νομοσχέδιο θα καθιερώνει μείωση της φορολογίας τους, αλλά και αυτό είναι πολύ συζητήσιμο, αν θα ωφελήσει σε τίποτε τους καταναλωτές. Ιδιαίτερα στις μικρές κατηγορίες μέχρι 1.600 κυβικά, παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι η σύγκριση με τα μεταχειρισμένα της εγχώριας αγοράς δε θα είναι σχεδόν καθόλου ελκυστική, αφού θα "παίζει" γύρω στις 50 με 100.000 δρχ. Ωφελημένοι θα είναι μόνο όσοι θα εισάγουν μεταχειρισμένα καταλυτικά μεγάλου κυβισμού, τα οποία, ούτως ή άλλως, απευθύνονται σε λίγους...

Εξίσου αποτυχημένο προδιαγράφεται και το κίνητρο (λέγεται ότι θα είναι 300.000 δρχ.) της απόσυρσης των παλιών αυτοκινήτων, προκειμένου αυτά να εξαχθούν σε τρίτες χώρες (π.χ. Βαλκανικές). Αλλωστε, πόσες από τις χώρες αυτές θα δεχτούν να γίνουν νεκροταφεία των σαράβαλων της χώρας μας;

Ν. Π.

ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
"Τα οικόπεδα θα γίνουν πράσινο"

Αντιστέκονται οι κάτοικοι της Γούβας στον Πειραιά στα σχέδια της δημοτικής αρχής, που, με τη συνδρομή του ΥΠΕΧΩΔΕ, επιμένει να παραδώσει βορά στο κέρδος ενός ιδιώτη το μοναδικό χώρο στην είσοδο της πόλης που μπορεί να γίνει χώρος πρασίνου. Πρόκειται για τα δύο οικόπεδα επί του 34ου Συντάγματος, στα οποία ο δήμαρχος Πειραιά Στ. Λογοθέτης θέλει να κατασκευάσει υπόγειο γκαράζ. Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης στις 18/4/97, τροποποιώντας το ρυμοτομικό σχέδιο, επιτρέπει την υλοποίηση του εγκληματικού για το περιβάλλον σχεδίου. Στο μεταξύ, ο δήμαρχος αφήνει τα οικόπεδα να μετατραπούν σε σκουπιδότοπο.

Προχτές οι κάτοικοι διοργάνωσαν συναυλία, καταγγέλλοντας ταυτόχρονα τις ενέργειες του δημάρχου και του υπουργού. Να σημειωθεί ότι ο Στ. Λογοθέτης, την παραμονή της εκδήλωσης, έκανε προσπάθειες να την ακυρώσει, αρνούμενος να παραχωρήσει ο δήμος εξέδρα, μικροφωνικές εγκαταστάσεις και καρέκλες. Την επόμενη μέρα, επιτέθηκε στον επικεφαλής της Κίνησης "Πειραιάς - Αναγέννηση" Π. Σαλπέα και στον Κ. Τζατζάνη, που συμπαρίστανται στον αγώνα των κατοίκων, με το επιχείρημα: "Η δογματική επιμονή στη λογική που παραβλέπει τις ανάγκες σε χώρους στάθμευσης, τελικά, εμποδίζει την επίλυση του κυκλοφοριακού"!

"Υπηρέτες της πολιτικής της κερδοσκοπίας που καταστρέφει το περιβάλλον, φρόντισαν να μας δείξουν και σήμερα την παρουσία τους με δύο απαράδεκτα κείμενα. Ενα αυτό του δημάρχου που εξακολουθεί να χαρακτηρίζει σαν χώρο πρασίνου και πλατεία τα εξαμβλωματικά του σχέδια. Το άλλο είναι το Προεδρικό Διάταγμα του κ. Λαλιώτη που είναι παράνομο, γιατί αντίκειται στο γενικό πολεοδομικό σχέδιο", υπογράμμισε ο Π. Σαλπέας, τονίζοντας: "Ούτε τώρα δε θα τους περάσει. Θα αποκρούσουμε και αυτή την επίθεση. Τα οικόπεδα θα γίνουν πράσινο".

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ
Μετά το καλοκαίρι η υπογραφή σύμβασης

Αγανακτισμένοι και αναστατωμένοι είναι οι εργαζόμενοι στους δήμους που εργάζονται με σύμβαση αορίστου χρόνου, καθώς κυβέρνηση και Κεντρική Ενωση Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας (ΚΕΔΚΕ) δε δέχονται το αίτημά τους για υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΣΣΕ) στο ύψος του 10%, όπως ζητάει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στους ΟΤΑ (ΠΟΕ - ΟΤΑ). Μετά τις δύο άκαρπες συναντήσεις που είχαν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων με το υπουργείο Εσωτερικών και την ΚΕΔΚΕ, η Εκτελεστική Επιτροπή της Ομοσπονδίας συνεδρίασε χτες και αποφάσισε ομόφωνα να μην υπογράψει Συλλογική Σύμβαση Εργασίας με τα ποσοστά αύξησης που της θέτουν στο 5,5%. Η πλειοψηφία της ΕΕ (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ) αποφάσισε ακόμη να γίνουν γενικές συνελεύσεις στα πρωτοβάθμια σωματεία και να ενημερωθούν οι εργαζόμενοι και μετά το καλοκαίρι να ξεκινήσουν και πάλι οι διαπραγματεύσεις. Η Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα (ΔΕ) από την πλευρά της έκανε πρόταση για κινητοποιήσεις με την προκήρυξη τετράωρης στάσης εργασίας και συγκέντρωση τώρα και το Σεπτέμβρη κλιμάκωση των κινητοποιήσεων. Την πρόταση όμως απέρριψαν οι παρατάξεις της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ.

Ο Γιώργος Καταχανάς,μέλος της ΕΕ και της ΔΕ, μιλώντας στο "Ρ" τόνισε ότι "η εμμονή της κυβέρνησης και της ΚΕΔΚΕ να υπογραφεί ΣΣΕ που οι αυξήσεις δε θα ξεπερνάνε το 5,5% δείχνει την αντιλαϊκή και αντεργατική πολιτική τους. Η απόφαση της ΕΕ να μην υπογράψει τη ΣΣΕ είναι μια απάντηση στις επιλογές που προσπαθεί να επιβάλει η κυβέρνηση στους εργαζόμενους. Εμείς σαν ΔΕ προτείναμε αγωνιστικές κινητοποιήσεις και να ενημερωθούν οι εργαζόμενοι, ώστε μετά το καλοκαίρι να μπορέσουμε να υπερασπιστούμε τα δικαιώματά μας από καλύτερες θέσεις. Οι παρατάξεις όμως ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ δε στήριξαν την πρόταση εγκλωβισμένοι στη λογική του κοινωνικού διαλόγου της κυβέρνησης, η οποία δε δίνει αδιέξοδο στα προβλήματα των εργαζομένων".

ΜΑΓΝΗΣΙΑ
Προβληματική η αστυνόμευση

Πολλά προβλήματα αντιμετωπίζει η Αστυνομία στο νομό Μαγνησίας. Οπως καταγγέλλουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής και Αχιλλέας Κανταρτζής, ενώ ο πληθυσμός του νομού παρουσιάζει προοδευτική αύξηση, η αστυνομική δύναμη μειώνεται. Από τους 497 αστυνομικούς λείπουν από το νομό με απόσπαση 67, ενώ η έλλειψη τεχνικής υποδομής και μεταφορικών μέσων κάνει δύσκολη την αποστολή των αστυνομικών, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες που καταβάλλουν για να ανταποκριθούν στα καθήκοντά τους. Ενδεικτικά αναφέρεται στην Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή για τον υπουργό Δημόσιας Τάξης, ότι το Τμήμα Τροχαίας στερείται ανακριτικού αυτοκινήτου, ενώ δέκα περιπολικά της Ασφάλειας κρίνονται ακατάλληλα έως επικίνδυνα. Επιβεβλημένη κρίνεται επίσης και η χορήγηση ασυρμάτων στους τροχονόμους και στους αστυνομικούς που κάνουν περιπολίες. Ο υπουργός καλείται να απαντήσει τι μέτρα προτίθεται να πάρει και πότε ώστε να λυθούν τα παραπάνω προβλήματα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ