ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 20 Ιούνη 2014
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Εκδήλωση για την παρουσίαση έκδοσης της «Σύγχρονης Εποχής»

Μεγάλη εκδήλωση, στην οποία θα παρουσιαστούν τα Πρακτικά του Επιστημονικού Συνεδρίου της ΚΕ του ΚΚΕ, «Μπέρτολτ Μπρεχτ: Για τους σεισμούς που μέλλονται να 'ρθουν» (έκδοση της «Σύγχρονης Εποχής»), που πραγματοποιήθηκε τον Απρίλη του περασμένου χρόνου, θα γίνει την Πέμπτη 26 Ιούνη στις 8 μ.μ. στο Ανοιχτό Θέατρο Κολωνού (Καπανέως και Ιωαννίνων - Λόφος Κολωνού).

Στο Α' ΜΕΡΟΣ της εκδήλωσης θα παρουσιαστεί η μουσική παράσταση, με κείμενα του Μπ. Μπρεχτ, σε μουσική Χανς Αϊσλερ και Θάνου Μικρούτσικου. Διαβάζουν οι ηθοποιοί: Κώστας Καζάκος, Παύλος Ορκόπουλος, Μαριάνθη Σοντάκη. Παίζουν οι μουσικοί: Δημήτρης Ανδρονιάδης (πιάνο), Δημήτρης Κουφαλάκος (φαγκότο, φυσαρμόνικα), Στέφανος Χατζηαναγνώστου (φλάουτο). Τραγουδούν: Σύλβια Καπερνάρου, Ερση Φτούλη, Θοδωρής Καρελλάς.Σκηνοθετική Επιμέλεια:Κώστας Καζάκος.Ενορχήστρωση:Στέφανος Χατζηαναγνώστου.

Στο Β' ΜΕΡΟΣ θα γίνει η παρουσίαση της έκδοσης από την Ελένη Μηλιαρονικολάκη, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνη του Τμήματος Πολιτισμού της ΚΕ.

Στο Γ' ΜΕΡΟΣ θα προβληθεί το ντοκιμαντέρ για τη ζωή και το έργο του Μπ. Μπρεχτ «Η τελευταία λέξη δεν ειπώθηκε ακόμα» (παραγωγή του Τμήματος Πολιτισμού της ΚΕ του ΚΚΕ για το Επιστημονικό Συνέδριο, 2013).

Ο Σαρλό και η Κρατική Ορχήστρα

Σκηνή από την ταινία «Ο χρυσοθήρας» του Τσάρλι Τσάπλιν
Σκηνή από την ταινία «Ο χρυσοθήρας» του Τσάρλι Τσάπλιν
Σε θερινό σινεμά μετατρέπεται το Ηρώδειο, για μία και μοναδική βραδιά, τη Δευτέρα 23 Ιούνη, στις 21.00, προκειμένου το κοινό να απολαύσει την προβολή του κλασικού αριστουργήματος του Τσάρλι Τσάπλιν και του βωβού σινεμά «Ο Χρυσοθήρας» (1925), με τη ζωντανή συνοδεία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών υπό τη μουσική διεύθυνση του Μίλτου Λογιάδη, στη μουσική που είχε συνθέσει ο ίδιος ο Τσάπλιν ειδικά για την ταινία του.

Σημείο αναφοράς στην Ιστορία της Εβδομης Τέχνης «Ο Χρυσοθήρας» είχε γυριστεί και προβληθεί το 1925 ως απολύτως βωβή ταινία. Η εξάπλωση και καθιέρωση του ομιλούντος κινηματογράφου στις αρχές της δεκαετίας του 1930 έθεσε νέα δεδομένα για τον ευφυή Αγγλο ηθοποιό, σκηνοθέτη, σεναριογράφο και παραγωγό Τσάρλι Τσάπλιν. Ετσι δεκαεφτά χρόνια μετά την πρώτη έκδοση της ταινίας του, ο Τσάπλιν αποφάσισε να επανεκδώσει την ταινία του με μουσική επένδυση την οποία υπέγραφε ο ίδιος. Εκτοτε για τους περισσότερους θεατές κορυφαίες σκηνές όπως το εορταστικό δείπνο που περιλαμβάνει ένα βραστό μποτάκι ή η έξοχη, επιτραπέζια χορογραφία που εκτελεί ο Σαρλό με δύο ψωμάκια καρφωμένα σε δύο πιρούνια, είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τις αντίστοιχες μελωδίες.

Η μουσική εκπαίδευση του Τσάπλιν υπήρξε ελάχιστη. Περιοριζόταν σε σποραδικά μαθήματα βιολιού και τσέλου που είχε λάβει νέος. Ομως, διέθετε εξαιρετικό μουσικό αισθητήριο και είχε σαφή άποψη για τη μουσική που θα συνόδευε τη δράση στην οθόνη. Αξιοποίησε επαγγελματίες ενορχηστρωτές, στους οποίους έπαιζε ή τραγουδούσε τις μελωδίες που είχε στο μυαλό του, ούτως ώστε εκείνοι να αποτυπώσουν τις ιδέες του στην παρτιτούρα.

Γράφοντας μ' αυτόν τον τρόπο τη μουσική για τον «Χρυσοθήρα», δύο χρόνια αφότου είχε δοκιμαστεί για πρώτη φορά στη σύνθεση υπογράφοντας τις μελωδίες που ακούγονταν στο «Μεγάλο Δικτάτορα», ο Τσάπλιν επεδίωκε πρωτίστως να οξύνει την αφηγηματικότητα κάθε σκηνής. Και πράγματι, η μουσική για τον «Χρυσοθήρα», υποψήφια μάλιστα για «Οσκαρ» το 1943, είναι έντονα περιγραφική, εκφράζοντας ηχητικά έννοιες, όπως η αγάπη, η σύγκρουση, η πείνα ή η περηφάνια, αλλά και πιο απτά φαινόμενα, όπως έναν λόξιγκα ή ένα χιονοπόλεμο. Με λειτουργικό τρόπο, ο Τσάπλιν ενσωμάτωσε επίσης «δάνεια» τόσο από δημοφιλή τραγούδια της εποχής, όσο και από γνωστά έργα του κλασικού ρεπερτορίου, όπως είναι το Πέταγμα της μέλισσας του Ρίμσκι - Κόρσακοφ, το βαλς από την Ωραία Κοιμωμένη του Τσαϊκόφσκι και μία μελωδία από την Ρομάντσα, έργο 118 αρ. 5 του Μπραμς για πιάνο.

Σήμερα στην Πετρούπολη

Μετά την εντυπωσιακή υποδοχή που συνάντησαν οι χειμερινές τους παραστάσεις, ο Θάνος Μικρούτσικος, ο Γιάννης Κότσιρας και η Ρίτα Αντωνοπούλου ανηφορίζουν, σήμερα, στο θέατρο Πέτρας, για τη μεγάλη καλοκαιρινή τους συναυλία στην Αθήνα.

Με όχημα την κοινή τους αισθητική, ανατρέχουν σε σημαντικά τραγούδια και δημιουργούς και παρουσιάζουν ανανεωμένο το προσωπικό τους ρεπερτόριο. Ομως, δε μένουν εκεί! Θα μας δώσουν και μία δυνατή πρόγευση από την επερχόμενη δισκογραφική συνεργασία του Θάνου Μικρούτσικου με τον Γιάννη Κότσιρα και τον στιχουργό Οδυσσέα Ιωάννου. Ηδη, κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο, το πρώτο τραγούδι από αυτή τη συνεργασία, με τίτλο «Αυτός ο Ηλιος» και συνάντησε την πιο θερμή υποδοχή.

Μαζί τους οι μουσικοί: Θύμιος Παπαδόπουλος: πνευστά, ενορχηστρώσεις, Ακης Κατσουπάκης: πιάνο, ενορχηστρώσεις, Ακης Γαβαλάς: τύμπανα, Γιάννης Γρυπαίος: μπάσο, Βαγγέλης Μαχαίρας: μπουζούκι, Κώστας Μιχαλός: κιθάρα, Επιμέλεια ήχου: Γιώργος Κορρές. Επιμέλεια φωτισμού: Ανδρέας Κούρτης. Τιμή εισιτηρίου στο Ταμείο: 15 ευρώ.

Εναρξη διεθνούς συνεδρίου στο Ηρώδειο

Η επίσημη έναρξη του Διεθνούς Συνεδρίου του Κέντρου Περιβαλλοντικής Υγείας του Ιδρύματος Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών (ΙΙΒΕΑΑ), έγινε το βράδυ της περασμένης Τετάρτης στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού.

Χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυνε ο οικουμενικός πατριάρχης Βαρθολομαίος και ο κ. Σκαλκέας, πρόεδρος του ΙΙΒΕΑΑ. Στην εκδήλωση παραβρέθηκε ο ΓΓ της ΚΕ της ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας. Ακόμα, παραβρέθηκαν εκπρόσωποι της κυβέρνησης και των άλλων πολιτικών κομμάτων, ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, εκπρόσωποι του επιχειρηματικού κόσμου κ.ά.

Μετά την επίσημη έναρξη του συνεδρίου ακολούθησε καλλιτεχνική εκδήλωση με τους Μάριο Φραγκούλη, τενόρο και Eugene Kohn πιανίστα.

Ο Afaza παρουσιάζει τη δουλειά του σε εκδηλώσεις της ΚΝΕ

Το cd που κυκλοφόρησε πρόσφατα με τίτλο «Επ' ώμου/Κώδικας 333» παρουσιάζει το επόμενο διάστημα ο χιπ χοπ καλλιτέχνης Afaza, μέσα από τις συναυλίες και δραστηριότητες ενάντια στο φασισμό και το σύστημα που τον γεννά, τις οποίες διοργανώνουν οι Οργανώσεις της ΚΝΕ στο πλαίσιο του 40ού Φεστιβάλ ΚΝΕ - «Οδηγητή».

«Ιούνιος 2014...

Διαλέξαμε να παρουσιάσουμε αυτόν τον δίσκο στα πλαίσια που του άρμοζε... Σε αντιφασιστικές συναυλίες με ταξικό χαρακτήρα και σε επιλεγμένους συναυλιακούς χώρους σε όλη την Ελλάδα... Αποφασίσαμε να γυρίσουμε την χώρα με εφόδια μας τον ταξικά προσανατολισμένο λόγο, την πίστη στην τέχνη και τις ρίζες αυτής της μουσικής... Για οτιδήποτε άλλο, τα ραδιόφωνα και οι τηλεοράσεις μπορούν να καλύψουν τα πάντα...» Με αυτά τα λόγια, ο καλλιτέχνης δίνει ραντεβού στις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ τις επόμενες μέρες σε Περιστέρι, Ιλιον, Λάρισα, Χαϊδάρι, Αργυρούπολη, Μπραχάμι, Ν. Σμύρνη.

Πρόκειται για ένα δίσκο του Afaza, που έχει δώσει δείγματα γραφής στο παρελθόν και εδώ δίνει την ψυχή του, στην πιο ολοκληρωμένη του δουλειά, με 14 τραγούδια. Με στίχους «μιας γενιάς που υποφέρει αλλά παλεύει, σε κόντρα των καιρών συνεχίζει να κάνει όνειρα, μιλώντας ανοιχτά για κομμουνισμό, όχι για να υπερασπιστεί άκριτα το παρελθόν, αλλά για αυτό που ήταν η πεμπτουσία του και εξακολουθεί να είναι: ένας καλύτερος κόσμος βασισμένος, πάνω στην αρχή της κοινοκτημοσύνης, με δικαιοσύνη, ελευθερία, μα πάνω απ' όλα ισότητα. Ενας κόσμος που σφυρηλατείται και χτίζεται όπως ακριβώς η ταξική συνείδηση, μέσα από αγώνες, αλήθειες, διάβασμα και γνώση για την κατανόηση της παρούσας κατάστασης και του συστήματος που την καθορίζει»...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ