Η νέα αύξηση, λοιπόν, που επιβάλλεται στα διόδια, με αφορμή το στήσιμο του νέου σταθμού στον Πυργετό, κυμαίνεται από 100%, μέχρι και 115%. Να υπενθυμίσουμε ότι με την ανάληψη της εκμετάλλευσης των διοδίων επί της Εθνικής Οδού από την ιδιωτική εταιρεία, πριν ενάμιση, περίπου, χρόνο είχε επιβληθεί το πρώτο «μεγάλο χαράτσι», καθώς και το αντίτιμο αυξήθηκε, αλλά και υποχρεώθηκαν οι οδηγοί να πληρώνουν για το πήγαινε - έλα σε όλους τους σταθμούς, κάτι που δε συνέβαινε πριν.
Ετσι, πριν δοθούν οι εθνικοί δρόμοι στο ιδιωτικό κεφάλαιο, για τη διαδρομή Λάρισας - Θεσσαλονίκης, πήγαινε - έλα, ο οδηγός ενός ελαφρού αυτοκινήτου πλήρωνε 8 ευρώ - 4 προς τη Θεσσαλονίκη (1,70 στα Τέμπη και 2,30 στα Μάλγαρα, ενώ δεν πλήρωνε στο σταθμό της Λεπτοκαρυάς) και άλλα 4 προς Λάρισα (2,30 στα Μάλγαρα και 1,70 στη Λεπτοκαρυά, δεν πλήρωνε στα Τέμπη). Αμέσως μετά την ιδιωτικοποίηση πλήρωνε 11 ευρώ (αύξηση 40%), καθώς κατέβαλλε διόδια κι όταν πήγαινε κι όταν ερχόταν σε όλους τους σταθμούς και συγκεκριμένα 1 ευρώ στα Τέμπη, 2,5 στη Λεπτοκαρυά και 2 στα Μάλγαρα.
Με τη νέα αύξηση, για την ίδια διαδρομή θα πληρώνει 2 ευρώ παραπάνω και συνολικά 13 ευρώ. Ετσι, η συνολική αύξηση που επιβλήθηκε, μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, για τη διαδρομή Λάρισας - Θεσσαλονίκης, ανέρχεται σε 62,5%.
Κι έπεται, βεβαίως, συνέχεια, καθώς, οπωσδήποτε μετά την έναρξη της λειτουργίας της οδικής σήραγγας των Τεμπών - πολλοί λένε και πολύ γρηγορότερα - θα στηθεί και νέος σταθμός διοδίων στην ίδια διαδρομή και συγκεκριμένα στο Μακρυχώρι, λίγο έξω από τη Λάρισα.
Να, λοιπόν, πού οδηγεί η πολιτική της παράδοσης των εθνικών δρόμων στην ιδιωτική εκμετάλλευση, που εφαρμόζει η κυβέρνηση της ΝΔ - και για την οποία επαίρεται ο Γ. Σουφλιάς! - με την ουσιαστική συμφωνία της αξιωματικής αντιπολίτευσης του ΠΑΣΟΚ και των άλλων κομμάτων του «ευρωμονόδρομου».
Σε ανακοίνωση - καταγγελία του το Εργατικό Κέντρο Λάρισας (ΕΚΛ) σημειώνει ότι «μέρα με τη μέρα, οι εθνικές οδοί γίνονται σαν περάσματα από τα λημέρια των ληστών σε άλλες εποχές». Και υπογραμμίζει: «Οι νέες αυξήσεις θα βαρύνουν ακόμη περισσότερο στις πλάτες των εργαζομένων, μεγαλώνοντας το κόστος ζωής. Είναι πρόκληση, τη στιγμή μάλιστα που οι μισθοί και τα ημερομίσθια παραμένουν στα ίδια ισχνά επίπεδα. Δεν αποτελεί, όμως, και έκπληξη, ή εξαίρεση, το γεγονός, από τη στιγμή που η συγκεκριμένη ανάδοχος εταιρεία, από την πρώτη μέρα που εγκαταστάθηκε στο έργο, επέβαλε τσουχτερές αυξήσεις στα τότε διόδια. Και, βέβαια, μπορεί να φανταστεί κανείς τι θα συμβεί όταν τελειώσει το έργο».
Αναφερόμενη η ανακοίνωση του ΕΚΛ στις ληστρικές συμβάσεις παραχώρησης που υπογράφουν οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ με τις εταιρείες επισημαίνει: «Είναι μια μέθοδος για να ξεπουλούν στο ιδιωτικό κεφάλαιο τα πιο κερδοφόρα κομμάτια του δημόσιου οδικού δικτύου κι ό,τι έργο από άποψη υποδομών κατασκευάζεται, πληρώνοντάς το δύο και τρεις φορές ο λαός μας. Γι' αυτό φέρουν τεράστια ευθύνη όλες οι κυβερνήσεις. Αντίστοιχη ευθύνη έχουν κι όσοι συμφωνούν και εγκρίνουν αυτές της ληστρικές συμβάσεις και γενικότερα αυτή τη λογική της "ανταποδοτικότητας"! Ολοι αυτοί δε νομιμοποιούνται να "εκπλήσσονται" και να "διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους" για το θέμα των αυξήσεων, ή, πολύ περισσότερο, για τις συμφωνίες που υποτίθεται δεν τηρούνται από τους εργολάβους, ή εξαντλούν τη συζήτηση στο πού θα τοποθετηθούν τα διόδια (λίγο πάνω ή λίγο κάτω στην περιοχή μας), μπας κι έχουμε καμιά έκπτωση, κ.ά.».
Και η ανακοίνωση καταλήγει: «Καλούμε τους εργαζόμενους να καταδικάσουν τις εξελίξεις αυτές. Να αντιδράσουν απαιτώντας να καταργηθούν όλα τα διόδια τώρα, σταματώντας αυτήν την πραγματική ληστεία εις βάρος τους. Να καταδικάσουν κυβερνήσεις, κόμματα και όλους όσοι συμφωνούν με το ξεπούλημα του οδικού δικτύου που φτιάχτηκε και φτιάχνεται με λεφτά από τον ιδρώτα τους, βάζοντας "νταβατζήδες" διάφορους κατασκευαστικούς ομίλους που θα χαρατσώνουν το λαό μας για δεκαετίες».
Σε πλήρη αξιοποίηση της μεθοδολογίας που προτείνουν το ΔΝΤ κ.ά. προχωρά το υπουργείο Οικονομίας
Κλίμα «εντατικοποίησης των φοροελέγχων» επιχειρεί, σε αυτή τη φάση, να καλλιεργήσει το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών με στόχο την κάλυψη των εμφανιζόμενων ελλειμμάτων που αφήνει πίσω της η εφαρμοζόμενη πολιτική και οι προκλητικές ελαφρύνσεις σε όφελος των ισχυρών επιχειρηματικών ομίλων.
Η «νέα» μεθοδολογία που εφαρμόζει ο ελεγκτικός μηχανισμός, είναι βγαλμένη μέσα από τις διάφορες εκθέσεις και «συστάσεις» που κατά καιρούς έχουν υποδειχτεί από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, στοχεύοντας, πρώτα και κύρια, στους αδύναμους κρίκους της αλυσίδας, μικρούς ΕΒΕ και ελευθεροεπαγγελματίες, δηλαδή στη «μαρίδα».
Ηδη έχει ξεκινήσει η διαδικασία προκήρυξης διεθνούς διαγωνισμού προκειμένου να επιτευχθεί η ηλεκτρονική διασύνδεση των ταμειακών μηχανών των επιχειρήσεων με τη βάση φορολογικών δεδομένων που τηρεί η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων (ΓΓΠΣ). Ακόμη, για την είσπραξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς την Εφορία έχουν επιστρατεύσει ιδιώτες - συμβούλους ενώ ακόμη και για τον τρόπο δράσης και λειτουργίας του ελεγκτικού μηχανισμού έχουν ανταποκριθεί στις «υποδείξεις». Σε αυτό το πλαίσιο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας διαφημίζει και τη νέα μεθοδολογία που εφαρμόζεται πλέον από την Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων με στόχο τον «περιορισμό της φοροδιαφυγής». Στο «ραπόρτο» που η κυβέρνηση θα παραδώσει μέχρι τέλος Οκτώβρη στην Κομισιόν, θα καταγράφονται και αυτές οι «συνοδευτικές προσπάθειες» με στόχο τη λεγόμενη «δημοσιονομική προσαρμογή». Η ουσία βέβαια δε βρίσκεται στις «μεθόδους» του ελεγκτικού μηχανισμού αλλά στην ίδια την εφαρμοζόμενη πολιτική. Αλλά ακόμη και έτσι, οι στοχευμένοι φοροέλεγχοι στρέφονται σε βάρος των μικρών επιτηδευματιών και στην καλύτερη περίπτωση μόνο για την αντιμετώπιση ακραίων φαινομένων (εικονικές συναλλαγές, κυκλώματα πλαστογράφησης τιμολογίων κ.ά.). Στο απυρόβλητο και των υποδείξεων και της πρακτικής που εφαρμόζουν - είτε με ΝΔ είτε με ΠΑΣΟΚ - παραμένουν τα επίσημα διαπιστωμένα «βεβαιωμένα ληξιπρόθεσμα χρέη», που έχει συσσωρεύσει στην Εφορία μια μικρή δράκα από πλουτοκράτες, τους οποίος ο εισπρακτικός μηχανισμός ήδη έχει εντοπίσει.
Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση τα «εκτιμώμενα πρόστιμα» από τους ελέγχους της ΥΠΕΕ στο επτάμηνο Γενάρης - Ιούλης 2009 φτάνουν σε 142,6 εκατ. ευρώ με αύξηση 15% σε σχέση με το επτάμηνο του 2008, τα ποσά αυτά αφορούν μόνο παραβάσεις για ΦΠΑ και Φόρο Μισθωτών Υπηρεσιών (ΦΜΥ). Τα ποσοστά της φορο-παραβατικότητας που στο τελευταίο διάστημα εντοπίζονται από την ΥΠΕΕ, θεωρούνται, και από τους ίδιους, «ιδιαίτερα υψηλά». Με βάση τα τελευταία ευρήματα ξεπερνούν το 62% των επιχειρήσεων που ελέγχθηκαν.
Νέος διαγωνισμός για την εκχώρηση της έρευνας και εκμετάλλευσης του λιγνιτωρυχείου της Βεύης προκηρύχτηκε χτες από το υπουργείο Ανάπτυξης, καθώς ο προηγούμενος διαγωνισμός (2006) κηρύχτηκε άγονος. Η διαπραγμάτευση με τους ενδιαφερόμενους θα διεξαχθεί από επιτροπή που θα εισηγηθεί σχετικά στον υπουργό Ανάπτυξης. Η προθεσμία υποβολής των προτάσεων των ενδιαφερόμενων λήγει στις 4 Σεπτέμβρη.
Υπενθυμίζεται ότι το λιγνιτωρυχείο της Βεύης είναι ένα από τα τέσσερα για τα οποία η κυβέρνηση ανέλαβε δέσμευση απέναντι στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι θα παραδώσει άμεσα σε ιδιώτες. Αυτό, στο πλαίσιο της ευθυγράμμισης με την πολιτική της ΕΕ για την απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας που περιλαμβάνει και την εκχώρηση του δικαιώματος πρόσβασης των ιδιωτών στα καύσιμα. Τα άλλα τρία κοιτάσματα είναι στη Δράμα, την Ελασσόνα και τη Βεγόρα. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στους διαγωνισμούς δε θα μπορεί να συμμετέχει η ΔΕΗ, η οποία, επίσης, δε θα αγοράζει από τους ιδιώτες που θα έχουν την εκμετάλλευση των παραπάνω κοιτασμάτων. Ακόμη, η ελληνική κυβέρνηση έχει δεσμευτεί ότι δυνητικά οι ιδιώτες θα κατέχουν το 40% του συνόλου των εκμεταλλεύσιμων κοιτασμάτων λιγνίτη της χώρας.