Γενικευμένες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων και των ταξί από την 1η του Μάρτη
Οι αυξήσεις στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών, που θα διευρύνουν τις «μαύρες τρύπες» των οικογενειακών προϋπολογισμών των εργαζόμενων νοικοκυριών, έρχονται να προστεθούν στις πρόσφατες αυξήσεις στα διόδια της Αττικής Οδού και της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου.
Παρά τις επανειλημμένες διαβεβαιώσεις του υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών, Μ. Λιάπη, για αυξήσεις στα «όρια του πληθωρισμού», η κυβέρνηση αποφάσισε τελικά να τις κάνει «τσουχτερές» σε:
Οπως ανακοινώθηκε χτες από τον ΟΑΣΑ, με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Μεταφορών - Επικοινωνιών, από την 1η του Μάρτη αυξάνονται κατά:
Σημειώνεται ότι αν και ο Μ. Λιάπης είχε δεσμευτεί δημόσια ότι θα παραμείνουν αμετάβλητες οι τιμές στις κάρτες απεριόριστων διαδρομών, εντούτοις καταργείται η μηνιαία κάρτα των 35 ευρώ που ισχύει σήμερα για όλα τα συγκοινωνιακά μέσα, πλην του τραμ. Στη θέση της εκδίδεται νέα, αλλά με κόστος 38 ευρώ, η οποία θα ισχύει και για το τραμ. Στην ουσία δηλαδή η κυβέρνηση αθέτησε και τη δέσμευσή της για τις κάρτες, καθώς υποχρεώνει το επιβατικό κοινό να πληρώνει επιπλέον 3 ευρώ, χωρίς απαραίτητα να χρησιμοποιεί το τραμ.
Κατά 7% αυξάνονται από την ερχόμενη Τετάρτη και τα εισιτήρια του ΟΣΕ και των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ, ενώ η κυβέρνηση, γαλαντόμα προς την ...ιδιωτική πρωτοβουλία, σε νομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή, προβλέπει και την οικονομική ενίσχυση των ιδιωτών λεωφορειούχων των ΚΤΕΛ, με 20 εκατ. ευρώ!
Τέλος, από 6,66% έως και 42,85% αυξάνονται μέσα στο Μάρτη τα κόμιστρα των ταξί και κατά 7% οι ναύλοι των φορτηγών αυτοκινήτων ΔΧ εθνικών και διεθνών μεταφορών και των βυτιοφόρων.
Οι παραπάνω αυξήσεις, σε συνδυασμό με τη γενικότερη ακρίβεια στην αγορά, θα εξανεμίσουν ακόμα περισσότερο τα ήδη πενιχρά εισοδήματα των λαϊκών νοικοκυριών.
Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι από τις αρχές του χρόνου, με αποφάσεις της κυβέρνησης, ακρίβυναν κατά 5% τα διόδια Ρίου - Αντιρρίου και κατά 8% τα διόδια της Αττικής Οδού, προς όφελος των κοινοπραξιών που εκμεταλλεύονται τα συγκεκριμένα έργα.
Μια περιουσία τεράστιας αξίας θα «αξιοποιηθεί» προς όφελος των μετόχων
Η ΔΕΗ ίσως είναι και ο μεγαλύτερος ιδιοκτήτης ακινήτων στη χώρα και η εμπλοκή της στη σχετική αγορά, πέρα και έξω από το ηλεκτροπαραγωγικό της έργο είναι ικανή να οδηγήσει σε ευρύτερες εξελίξεις στο χώρο. Στην ανακοίνωσή της, η ΔΕΗ ΑΕ αναφέρει ότι στόχος της είναι η αξιοποίηση της περιουσίας «σύμφωνα με δοκιμασμένα στην επιχειρηματική αγορά μοντέλα εκμετάλλευσης ακινήτων, έτσι ώστε να καταστεί δυνατή η ενεργός συμμετοχή των παγίων αυτών στοιχείων στα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου ΔΕΗ ΑΕ, προς όφελος των εχόντων έννομο συμφέρον». Η συγκεκριμένη διατύπωση αφήνει πολλά ενδεχόμενα «ανοιχτά». Ενα από αυτά σχετίζεται με τις μειώσεις κερδών που παρουσίασε η Επιχείρηση το περασμένο έτος, σε συνδυασμό με τις οικονομικές ανάγκες για επενδύσεις εκτός Ελλάδας. Είναι δεδομένο ότι μια επιλογή πώλησης ακινήτων για εισροή ρευστού και αλλαγή των οικονομικών αποτελεσμάτων μπορεί να συμφέρει τους μετόχους, αλλά δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα ωφελήσει και την Επιχείρηση προοπτικά.
Οι εκφράσεις που χρησιμοποιεί η ΔΕΗ μπορεί να είναι «κομψές», αλλά περισσότερο σαφής για την όλη υπόθεση ήταν τον περασμένο Ιούνη, στη ΓΣ των μετόχων, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ανάπτυξης, Ν. Στεφάνου, που είπε: «Η αξιοποίηση της τεράστιας ακίνητης περιουσίας της εταιρίας αποτελεί ένα νέο μεγάλο στοίχημα για τη διοίκηση και τα στελέχη της. Δημιουργώντας με τον τρόπο αυτό νέες υπεραξίες για τους μετόχους της, δίνοντας νέες προοπτικές».
Στο σχετικό διαγωνισμό για την επιλογή του συμβούλου συμμετείχαν 8 σχήματα. Το έργο, που θα κοστίσει 238 χιλ. ευρώ αναμένεται να ολοκληρωθεί σε έξι μήνες. Εργο του συμβούλου είναι «να καταγράψει, να μελετήσει και να συνεκτιμήσει όλες τις νομικές, φορολογικές, λογιστικές, χρηματοοικονομικές, εκτιμητικές και άλλες παραμέτρους και προϋποθέσεις για την ίδρυση και λειτουργία του θυγατρικού εταιρικού σχήματος. Αυτό μπορεί να γίνει είτε με τη μορφή 2 εταιριών (Εταιρία Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία και Εταιρία Ανάπτυξης Ακινήτων) είτε με τη μορφή οποιουδήποτε άλλου σχήματος κριθεί προσφορότερο».
Η προώθηση των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων, σε ένα ευρύ φάσμα οικονομικών σχέσεων, με αιχμή τις ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις, τις ιδιωτικοποιήσεις και την «απελευθέρωση» του διεθνούς εμπορίου», είναι το κεντρικό θέμα της διυπουργικής συνόδου του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) που θα πραγματοποιηθεί στο Παρίσι στις 23-24 Μάη. Την προεδρία του Οργανισμού για το τρέχον έτος την έχει η Ελλάδα, και στα πλαίσια της προετοιμασίας της Συνόδου, συναντήθηκαν χτες στη γαλλική πρωτεύουσα ο υπουργός Οικονομίας Γ. Αλογοσκούφης, επικεφαλής πολυμελούς αντιπροσωπείας, με τον Γενικό Γραμματέα του ΟΟΣΑ Ντόναλτ Τζόνσον. Σύμφωνα με το σχετικό δελτίο Τύπου του υπουργείου Οικονομίας, στη Σύνοδο θα εξεταστούν τα θέματα των μεταρρυθμίσεων στις αγορές, η απελευθέρωση του εμπορίου και η αντιμετώπιση των μακροοικονομικών ανισορροπιών στην παγκόσμια οικονομία...