ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 25 Φλεβάρη 2006
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ - ΚΟΜΙΣΤΡΑ
Κύμα αυξήσεων μέχρι 43%!

Γενικευμένες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων και των ταξί από την 1η του Μάρτη

Από την ερχόμενη Τετάρτη, 1η του Μάρτη 2006, έρχεται η «καταιγίδα» των αυξήσεων που αποφάσισε η κυβέρνηση στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, του ΟΣΕ, των ΚΤΕΛ, καθώς και στα κόμιστρα φορτηγών και ταξί.

Οι αυξήσεις στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών, που θα διευρύνουν τις «μαύρες τρύπες» των οικογενειακών προϋπολογισμών των εργαζόμενων νοικοκυριών, έρχονται να προστεθούν στις πρόσφατες αυξήσεις στα διόδια της Αττικής Οδού και της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου.

Παρά τις επανειλημμένες διαβεβαιώσεις του υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών, Μ. Λιάπη, για αυξήσεις στα «όρια του πληθωρισμού», η κυβέρνηση αποφάσισε τελικά να τις κάνει «τσουχτερές» σε:

  • Εισιτήρια αστικών λεωφορείων, τρόλεϊ, μετρό και ηλεκτρικού σιδηρόδρομου
  • Εισιτήρια ΟΣΕ
  • Εισιτήρια αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ
  • Κόμιστρα ταξί, φορτηγών αυτοκινήτων ΔΧ εθνικών και διεθνών μεταφορών και βυτιοφόρων ΔΧ.

Οπως ανακοινώθηκε χτες από τον ΟΑΣΑ, με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Μεταφορών - Επικοινωνιών, από την 1η του Μάρτη αυξάνονται κατά:

  • 11,1% τα εισιτήρια των λεωφορείων και των τρόλεϊ, τα οποία διαμορφώνονται από 0,45 ευρώ σε 0,50 ευρώ
  • 16,7% τα απλά εισιτήρια του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου (από 0,60 ευρώ σε 0,70 ευρώ)
  • 14,3% τα εισιτήρια του μετρό (από 0,70 ευρώ σε 0,80 ευρώ).

Σημειώνεται ότι αν και ο Μ. Λιάπης είχε δεσμευτεί δημόσια ότι θα παραμείνουν αμετάβλητες οι τιμές στις κάρτες απεριόριστων διαδρομών, εντούτοις καταργείται η μηνιαία κάρτα των 35 ευρώ που ισχύει σήμερα για όλα τα συγκοινωνιακά μέσα, πλην του τραμ. Στη θέση της εκδίδεται νέα, αλλά με κόστος 38 ευρώ, η οποία θα ισχύει και για το τραμ. Στην ουσία δηλαδή η κυβέρνηση αθέτησε και τη δέσμευσή της για τις κάρτες, καθώς υποχρεώνει το επιβατικό κοινό να πληρώνει επιπλέον 3 ευρώ, χωρίς απαραίτητα να χρησιμοποιεί το τραμ.

ΟΣΕ - ΚΤΕΛ

Κατά 7% αυξάνονται από την ερχόμενη Τετάρτη και τα εισιτήρια του ΟΣΕ και των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ, ενώ η κυβέρνηση, γαλαντόμα προς την ...ιδιωτική πρωτοβουλία, σε νομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή, προβλέπει και την οικονομική ενίσχυση των ιδιωτών λεωφορειούχων των ΚΤΕΛ, με 20 εκατ. ευρώ!

Κόμιστρα ταξί - φορτηγών

Τέλος, από 6,66% έως και 42,85% αυξάνονται μέσα στο Μάρτη τα κόμιστρα των ταξί και κατά 7% οι ναύλοι των φορτηγών αυτοκινήτων ΔΧ εθνικών και διεθνών μεταφορών και των βυτιοφόρων.

Οι παραπάνω αυξήσεις, σε συνδυασμό με τη γενικότερη ακρίβεια στην αγορά, θα εξανεμίσουν ακόμα περισσότερο τα ήδη πενιχρά εισοδήματα των λαϊκών νοικοκυριών.

Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι από τις αρχές του χρόνου, με αποφάσεις της κυβέρνησης, ακρίβυναν κατά 5% τα διόδια Ρίου - Αντιρρίου και κατά 8% τα διόδια της Αττικής Οδού, προς όφελος των κοινοπραξιών που εκμεταλλεύονται τα συγκεκριμένα έργα.

ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΔΕΗ
Επιλέχθηκε ο σύμβουλος... «αξιοποίησης»

Μια περιουσία τεράστιας αξίας θα «αξιοποιηθεί» προς όφελος των μετόχων

Το σύμβουλο που θα αναλάβει την ίδρυση θυγατρικής επιχείρησης με σκοπό την «αξιοποίηση και διαχείριση της ακίνητης περιουσίας της Επιχείρησης», επέλεξε η διοίκηση της ΔΕΗ. Πρόκειται για το σχήμα που σύστησαν, για το σκοπό αυτό, οι: Τράπεζα Πειραιώς, Διαγώνιος ΑΕΤΕ, Κρέντιτ Σουίς Φερστ Μπόστον, Εμπορική Ρίαλ Εστέιτ, Εμπορική Τράπεζα, Λάμπερτ Σμιθ Χάμπτον. Στόχος της νέας θυγατρικής είναι η εκμετάλλευση της τεράστιας ακίνητης περιουσίας της ΔΕΗ, προκειμένου να αυξηθούν τα κέρδη των μετόχων, κάτι που κρίνει και το όλο εγχείρημα, που δεν έχει καμία σχέση με την εξυπηρέτηση των λαϊκών συμφερόντων. Το σύνολο της ακίνητης περιουσίας της Επιχείρησης, όχι μόνο δημιουργήθηκε από τον ιδρώτα του ελληνικού λαού, αλλά και στη βάση ενός εντελώς διαφορετικού προσανατολισμού της λειτουργίας της ΔΕΗ, στο πλαίσιο των όποιων περιορισμών είχε ως δημόσια επιχείρηση.

Η ΔΕΗ ίσως είναι και ο μεγαλύτερος ιδιοκτήτης ακινήτων στη χώρα και η εμπλοκή της στη σχετική αγορά, πέρα και έξω από το ηλεκτροπαραγωγικό της έργο είναι ικανή να οδηγήσει σε ευρύτερες εξελίξεις στο χώρο. Στην ανακοίνωσή της, η ΔΕΗ ΑΕ αναφέρει ότι στόχος της είναι η αξιοποίηση της περιουσίας «σύμφωνα με δοκιμασμένα στην επιχειρηματική αγορά μοντέλα εκμετάλλευσης ακινήτων, έτσι ώστε να καταστεί δυνατή η ενεργός συμμετοχή των παγίων αυτών στοιχείων στα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου ΔΕΗ ΑΕ, προς όφελος των εχόντων έννομο συμφέρον». Η συγκεκριμένη διατύπωση αφήνει πολλά ενδεχόμενα «ανοιχτά». Ενα από αυτά σχετίζεται με τις μειώσεις κερδών που παρουσίασε η Επιχείρηση το περασμένο έτος, σε συνδυασμό με τις οικονομικές ανάγκες για επενδύσεις εκτός Ελλάδας. Είναι δεδομένο ότι μια επιλογή πώλησης ακινήτων για εισροή ρευστού και αλλαγή των οικονομικών αποτελεσμάτων μπορεί να συμφέρει τους μετόχους, αλλά δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα ωφελήσει και την Επιχείρηση προοπτικά.

Οι εκφράσεις που χρησιμοποιεί η ΔΕΗ μπορεί να είναι «κομψές», αλλά περισσότερο σαφής για την όλη υπόθεση ήταν τον περασμένο Ιούνη, στη ΓΣ των μετόχων, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ανάπτυξης, Ν. Στεφάνου, που είπε: «Η αξιοποίηση της τεράστιας ακίνητης περιουσίας της εταιρίας αποτελεί ένα νέο μεγάλο στοίχημα για τη διοίκηση και τα στελέχη της. Δημιουργώντας με τον τρόπο αυτό νέες υπεραξίες για τους μετόχους της, δίνοντας νέες προοπτικές».

Στο σχετικό διαγωνισμό για την επιλογή του συμβούλου συμμετείχαν 8 σχήματα. Το έργο, που θα κοστίσει 238 χιλ. ευρώ αναμένεται να ολοκληρωθεί σε έξι μήνες. Εργο του συμβούλου είναι «να καταγράψει, να μελετήσει και να συνεκτιμήσει όλες τις νομικές, φορολογικές, λογιστικές, χρηματοοικονομικές, εκτιμητικές και άλλες παραμέτρους και προϋποθέσεις για την ίδρυση και λειτουργία του θυγατρικού εταιρικού σχήματος. Αυτό μπορεί να γίνει είτε με τη μορφή 2 εταιριών (Εταιρία Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία και Εταιρία Ανάπτυξης Ακινήτων) είτε με τη μορφή οποιουδήποτε άλλου σχήματος κριθεί προσφορότερο».

ΣΥΝΟΔΟΣ ΟΟΣΑ
Οι καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις στο επίκεντρο

Η προώθηση των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων, σε ένα ευρύ φάσμα οικονομικών σχέσεων, με αιχμή τις ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις, τις ιδιωτικοποιήσεις και την «απελευθέρωση» του διεθνούς εμπορίου», είναι το κεντρικό θέμα της διυπουργικής συνόδου του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) που θα πραγματοποιηθεί στο Παρίσι στις 23-24 Μάη. Την προεδρία του Οργανισμού για το τρέχον έτος την έχει η Ελλάδα, και στα πλαίσια της προετοιμασίας της Συνόδου, συναντήθηκαν χτες στη γαλλική πρωτεύουσα ο υπουργός Οικονομίας Γ. Αλογοσκούφης, επικεφαλής πολυμελούς αντιπροσωπείας, με τον Γενικό Γραμματέα του ΟΟΣΑ Ντόναλτ Τζόνσον. Σύμφωνα με το σχετικό δελτίο Τύπου του υπουργείου Οικονομίας, στη Σύνοδο θα εξεταστούν τα θέματα των μεταρρυθμίσεων στις αγορές, η απελευθέρωση του εμπορίου και η αντιμετώπιση των μακροοικονομικών ανισορροπιών στην παγκόσμια οικονομία...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ