ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 29 Γενάρη 2008
Σελ. /28
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Συντονισμός για την εφαρμογή των αναδιαρθρώσεων

Ημερίδα - «αχτίφ» προς τα στελέχη της εκπαίδευσης

Μια σύνοδος ζύμωσης και ενημέρωσης από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προς τα στελέχη της εκπαίδευσης, για το πώς τα σχολεία θα λειτουργούν καλύτερα μπροστά στις αναδιαρθρώσεις που έρχονται και στις πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης, ήταν η ημερίδα που διοργανώθηκε χτες στο υπουργείο. Στην αιχμή των αναδιαρθρώσεων φαίνεται ότι είναι η διαφοροποίηση και κατηγοριοποίηση των σχολείων μέσα και από τον «Καποδίστρια 2».

Ετσι, κάτω από τον τίτλο: «Εύρυθμη λειτουργία σχολικών μονάδων, θέματα σπουδών και διαπολιτισμικής εκπαίδευσης», ο υπουργός κάλεσε τους προϊσταμένους γραφείων και διευθύνσεων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για να τους θέσει μπροστά στις ευθύνες τους για την υλοποίηση της κυβερνητικής πολιτικής. Εξάλλου, η διαφοροποιημένη εκπαίδευση απαιτεί και στελέχη που ως καλοί «μάνατζερς» θα κυνηγούν προγράμματα, θα κλείνουν συμφωνίες με την «τοπική κοινωνία» (βλέπε επιχειρήσεις), θα «απορροφούν» ευρωπαϊκά κονδύλια εφαρμόζοντας την πολιτική της ΕΕ. Σ' αυτό το πλαίσιο μπορεί να ερμηνευτεί και η δήλωση του υπουργού Παιδείας Ευ. Στυλιανίδη ότι «εισάγεται ο θεσμός της ατομικής ευθύνης στην όλη λειτουργία της διοικήσεως».

Οπως είπε χαρακτηριστικά, μιλώντας στην ημερίδα ο υπουργός, αποκλειστικός της στόχος είναι «να υπάρξει ο κατάλληλος συντονισμός ώστε όλα τα κομμάτια της εκπαιδευτικής μηχανής» να λειτουργούν προς την ίδια κατεύθυνση, για «μια ενιαία εθνική στρατηγική για την παιδεία». Είναι γνωστή, βέβαια, η στρατηγική για την παιδεία που θέτει η κυβέρνηση και δεν είναι άλλη από τη στρατηγική του κεφαλαίου για χρηστικές δεξιότητες αντί γνώσεων και για διαμόρφωση συνείδησης υποταγμένης στον καπιταλισμό.

Προς τα σχολεία των χορηγών

Στην ομιλία του, ο υπουργός σημείωσε ενδεικτικά ότι προετοιμάζεται εγκύκλιος η οποία θα ενθαρρύνει την ονοματοδοσία των σχολείων. Οπως είπε χαρακτηριστικά, «ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα θα πρέπει να δίνει ονόματα στις σχολικές μονάδες, ονόματα διαπρεπών Ελλήνων της περιοχής που διακρίθηκαν είτε για τους εθνικούς αγώνες, είτε για την πνευματική ή πολιτιστική τους συνεισφορά στην ιστορία και τον πολιτισμό, είτε που διακρίθηκαν στα γράμματα, τις τέχνες, τον πολιτισμό. Αυτή η εγκύκλιος - χωρίς να διαταράσσει αλλά αξιοποιώντας την κείμενη νομοθεσία - θα συνοδεύεται και από συγκεκριμένες εκπαιδευτικές και διδακτικές οδηγίες, για το πως δηλαδή τα παιδιά του κάθε σχολείου θα πρέπει να γνωρίζουν την ιστορία της συγκεκριμένης προσωπικότητας που ονοματοδότησε το σχολείο τους» και «για το πώς διαμορφώθηκε η ιστορία της κάθε περιοχής, για να μπορεί και η κάθε περιοχή να είναι περήφανη για τους ιστορικούς, πνευματικούς, πολιτιστικούς και άλλους ήρωές της».

Εισάγεται έτσι η διαφοροποίηση των σχολικών μονάδων και η σύνδεσή τους με την τοπική κοινωνία, ενώ ανοίγει ο δρόμος ώστε αύριο μεθαύριο να παίρνει το σχολείο το όνομα του... «ευεργέτη» - χορηγού του. Παράλληλα, προωθεί και τη διαφοροποίηση του περιεχομένου της εκπαίδευσης μέσα από την εκμάθηση σήμερα της ...«τοπικής» ιστορίας κι αύριο της «τοπικής» λογοτεχνίας, του «τοπικού» φυσικού και κοινωνικού περιβάλλοντος κ.ο.κ., φτάνει να μην μπορεί να αντιληφθεί ο μαθητής τις αιτίες της κίνησης της φύσης και της κοινωνίας...

Ο υπουργός επανέλαβε το στόχο για το «έξυπνο σχολείο» καθώς και την πλατφόρμα «Ελληνας πολίτης της Ευρώπης, Ελληνας πολίτης του κόσμου» και τους πέντε πυλώνες στους οποίους θα εφαρμοστεί: Ανθρωποκεντρική εκπαίδευση, περιβαλλοντική εκπαίδευση, πολυγλωσσία - γλωσσομάθεια - ελληνομάθεια - ελληνοφωνία, ψηφιακή σύγκλιση και σύγκλιση της παιδείας με τον πολιτισμό και τον αθλητισμό. Οπως ανέφερε, στόχος είναι να «δώσουμε περιεχόμενο στις λέξεις που έχουν χάσει την αξία τους», δηλαδή τι σημαίνει «Ελληνας», «πολίτης σε μια σύγχρονη δημοκρατία», «πολίτης της Ευρώπης, τι δικαιώματα και τι υποχρεώσεις αναλαμβάνει» και «πολίτης του κόσμου, δηλαδή σε τι προκλήσεις θα πρέπει να προετοιμαστούν για να σταθούν απέναντι οι νέοι και οι νέες». Με άλλα λόγια, πώς θα γαλουχηθούν μέσα από διάφορα προγράμματα οι νέοι στις «αξίες» του κεφαλαίου, στον κοσμοπολιτισμό, στην ελεύθερη διακίνηση εργατικού δυναμικού, στην πειθήνια αποδοχή της εκμετάλλευσής τους από τον εργοδότη...

Οσο για την αναβάθμιση των ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ, αυτή κατά τον υπουργό προχωράει, καθώς εγκρίθηκε κονδύλι για 120 βιβλιοθήκες και «γραφεία διασύνδεσης» σε κάθε σχολείο... Το πρόβλημα δηλαδή των υποβαθμισμένων γνώσεων που λαμβάνουν οι μαθητές στα τεχνικά σχολεία έχει να κάνει με τις βιβλιοθήκες και κυρίως με τα γραφεία διασύνδεσης που θα βάζουν τις εταιρείες μέσα στα σχολεία για να «τσιμπάνε» φτηνούς υπαλλήλους με την αποφοίτησή τους...

Χωρίς βοήθεια τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες

Στα χαρτιά μένει η αναβάθμιση της παιδαγωγικής υποστήριξης των παιδιών με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες σε κοινή σχολική μονάδα, καθώς μικρός αριθμός αναπληρωτών δασκάλων Ειδικής Αγωγής έχουν τοποθετηθεί τη φετινή σχολική χρονιά και σε ορισμένους νομούς, όπως της Θεσσαλονίκης, ελάχιστοι είναι αυτοί που διορίστηκαν μέχρι τώρα. Οσον αφορά τα σχολεία Ειδικής Αγωγής συνεχίζουν να υπολειτουργούν χωρίς εκπαιδευτικό προσωπικό και υποδομές.

Οι διορισμοί δεν έχουν γίνει, λόγω μη καταβολής των απαραίτητων πιστώσεων από το υπουργείο Παιδείας, τις οποίες θα έπρεπε να είχε χορηγήσει από την αρχή ακόμη του φετινού σχολικού έτους.

Οπως τονίζουν γονείς και δάσκαλοι, αυτή η αδιαφορία από πλευράς υπουργείου έχει αποτέλεσμα την ελλιπή στελέχωση ειδικών δημοτικών σχολείων, τη μη λειτουργία πάμπολλων τμημάτων ένταξης και την πλήρη απουσία παράλληλης στήριξης σε παιδιά με ειδικές ανάγκες που φοιτούν στα γενικά σχολεία. Ετσι κάποιοι γονείς αναγκάζονται να στραφούν προς τον ιδιωτικό τομέα για να βοηθηθούν κατάλληλα τα παιδιά τους.

Πρέπει να σημειωθεί ότι τα παιδιά που χρίζουν ειδικής αγωγής έχουν αφεθεί αβοήθητα στις γενικές τάξεις των 25 και 30 μαθητών, κάτι το οποίο γεμίζει με άγχος και τους δασκάλους, καθώς εκτός από τα υπόλοιπα παιδιά θα πρέπει να αντιμετωπίσουν στο μέτρο του δυνατού και τις ειδικές - μαθησιακές δυσκολίες αυτών των μαθητών.

Ενοχλεί η φωνή του ΚΚΕ;

Μέσα από «ντιρεκτίβες» για αλλαγές στα προγράμματα σπουδών με προσθαφαιρέσεις μαθημάτων και εργαστηρίων, η κυβέρνηση προωθεί την παραπέρα υποβάθμιση των ΤΕΙ. Αυτή η διαδικασία έχει, όπως είναι φυσικό, προκαλέσει συζητήσεις στο εσωτερικό των ιδρυμάτων.

Ετσι, ξεκινώντας από την προοπτική αλλαγής του προγράμματος σπουδών, το Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Εργων Τέχνης της Σχολής Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών (ΣΓΤΚΣ) του ΤΕΙ Αθήνας, διοργανώνει στα τέλη Φλεβάρη, επιστημονική ημερίδα σχετική με το αντικείμενο σπουδών του Τμήματος. Θα περίμενε κανείς, σε μια τέτοιου τύπου ημερίδα, οι διοργανωτές να ενδιαφέρονται να ακούσουν γνώμες και απόψεις χρήσιμες για το μέλλον του Τμήματος και του αντικειμένου του.

Ωστόσο, όταν εκπρόσωπος της ΚΝΕ στη σχολή μιλώντας με τον προϊστάμενο του Τμήματος, του εξέθεσε την πρόθεση να παρέμβει η ΚΝΕ στην ημερίδα παρουσιάζοντας τη γνώμη του ΚΚΕ για τις αλλαγές των προγραμμάτων σπουδών... αντιμετώπισε μια «απαράδεκτη συμπεριφορά» και τον ισχυρισμό ότι πρόκειται για «επιστημονική ημερίδα κι όχι πολιτικό βήμα». Οι αντίστοιχες Οργανώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ στο ΤΕΙ διαμαρτυρήθηκαν έντονα με ανακοίνωσή τους επισημαίνοντας: «Προσπαθούν μέσα από το δήθεν "ακαδημαϊκό χαρακτήρα" να καλλωπίσουν την αντιδραστική αλλαγή του προγράμματος σπουδών».

Μετά από αυτή τη διαμαρτυρία, εκφράστηκε από την πλευρά του Τμήματος πρόθεση να προσκληθεί συγκεκριμένος εκπρόσωπος του ΚΚΕ. Μέχρι τα τέλη Φλεβάρη, οπότε είναι προγραμματισμένη η ημερίδα, το θέμα παραμένει «ανοιχτό». Πάντως, το σίγουρο είναι ότι το ΚΚΕ και η ΚΝΕ δε φιμώνονται και θα βρουν τους τρόπους να ενημερώσουν τους σπουδαστές και το προσωπικό για τις θέσεις τους.

ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΙΕΚ
Μαζική αγωνιστική συσπείρωση

Μαζικότερη από πέρσι ήταν η συμμετοχή στις εκλογές του Συλλόγου Σπουδαστών Δημοσίων ΙΕΚ (ΣΥΣΔΙΕΚ) Θεσσαλονίκης εκφράζοντας την αγωνιστική συσπείρωση των σπουδαστών για το συνολικό αντιπάλεμα των προβλημάτων τους. Παρά τα κρούσματα τρομοκρατίας (όπως για παράδειγμα στο ΙΕΚ Τριανδρίας, όπου η διεύθυνση προσπάθησε να ακυρώσει την εκλογική διαδικασία των σπουδαστών) ψήφισαν 890 σπουδαστές, ενώ πέρσι είχαν ψηφίσει 750.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ