Τρίτη 29 Γενάρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Συντονισμός για την εφαρμογή των αναδιαρθρώσεων

Ημερίδα - «αχτίφ» προς τα στελέχη της εκπαίδευσης

Μια σύνοδος ζύμωσης και ενημέρωσης από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προς τα στελέχη της εκπαίδευσης, για το πώς τα σχολεία θα λειτουργούν καλύτερα μπροστά στις αναδιαρθρώσεις που έρχονται και στις πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης, ήταν η ημερίδα που διοργανώθηκε χτες στο υπουργείο. Στην αιχμή των αναδιαρθρώσεων φαίνεται ότι είναι η διαφοροποίηση και κατηγοριοποίηση των σχολείων μέσα και από τον «Καποδίστρια 2».

Ετσι, κάτω από τον τίτλο: «Εύρυθμη λειτουργία σχολικών μονάδων, θέματα σπουδών και διαπολιτισμικής εκπαίδευσης», ο υπουργός κάλεσε τους προϊσταμένους γραφείων και διευθύνσεων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για να τους θέσει μπροστά στις ευθύνες τους για την υλοποίηση της κυβερνητικής πολιτικής. Εξάλλου, η διαφοροποιημένη εκπαίδευση απαιτεί και στελέχη που ως καλοί «μάνατζερς» θα κυνηγούν προγράμματα, θα κλείνουν συμφωνίες με την «τοπική κοινωνία» (βλέπε επιχειρήσεις), θα «απορροφούν» ευρωπαϊκά κονδύλια εφαρμόζοντας την πολιτική της ΕΕ. Σ' αυτό το πλαίσιο μπορεί να ερμηνευτεί και η δήλωση του υπουργού Παιδείας Ευ. Στυλιανίδη ότι «εισάγεται ο θεσμός της ατομικής ευθύνης στην όλη λειτουργία της διοικήσεως».

Οπως είπε χαρακτηριστικά, μιλώντας στην ημερίδα ο υπουργός, αποκλειστικός της στόχος είναι «να υπάρξει ο κατάλληλος συντονισμός ώστε όλα τα κομμάτια της εκπαιδευτικής μηχανής» να λειτουργούν προς την ίδια κατεύθυνση, για «μια ενιαία εθνική στρατηγική για την παιδεία». Είναι γνωστή, βέβαια, η στρατηγική για την παιδεία που θέτει η κυβέρνηση και δεν είναι άλλη από τη στρατηγική του κεφαλαίου για χρηστικές δεξιότητες αντί γνώσεων και για διαμόρφωση συνείδησης υποταγμένης στον καπιταλισμό.

Προς τα σχολεία των χορηγών

Στην ομιλία του, ο υπουργός σημείωσε ενδεικτικά ότι προετοιμάζεται εγκύκλιος η οποία θα ενθαρρύνει την ονοματοδοσία των σχολείων. Οπως είπε χαρακτηριστικά, «ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα θα πρέπει να δίνει ονόματα στις σχολικές μονάδες, ονόματα διαπρεπών Ελλήνων της περιοχής που διακρίθηκαν είτε για τους εθνικούς αγώνες, είτε για την πνευματική ή πολιτιστική τους συνεισφορά στην ιστορία και τον πολιτισμό, είτε που διακρίθηκαν στα γράμματα, τις τέχνες, τον πολιτισμό. Αυτή η εγκύκλιος - χωρίς να διαταράσσει αλλά αξιοποιώντας την κείμενη νομοθεσία - θα συνοδεύεται και από συγκεκριμένες εκπαιδευτικές και διδακτικές οδηγίες, για το πως δηλαδή τα παιδιά του κάθε σχολείου θα πρέπει να γνωρίζουν την ιστορία της συγκεκριμένης προσωπικότητας που ονοματοδότησε το σχολείο τους» και «για το πώς διαμορφώθηκε η ιστορία της κάθε περιοχής, για να μπορεί και η κάθε περιοχή να είναι περήφανη για τους ιστορικούς, πνευματικούς, πολιτιστικούς και άλλους ήρωές της».

Εισάγεται έτσι η διαφοροποίηση των σχολικών μονάδων και η σύνδεσή τους με την τοπική κοινωνία, ενώ ανοίγει ο δρόμος ώστε αύριο μεθαύριο να παίρνει το σχολείο το όνομα του... «ευεργέτη» - χορηγού του. Παράλληλα, προωθεί και τη διαφοροποίηση του περιεχομένου της εκπαίδευσης μέσα από την εκμάθηση σήμερα της ...«τοπικής» ιστορίας κι αύριο της «τοπικής» λογοτεχνίας, του «τοπικού» φυσικού και κοινωνικού περιβάλλοντος κ.ο.κ., φτάνει να μην μπορεί να αντιληφθεί ο μαθητής τις αιτίες της κίνησης της φύσης και της κοινωνίας...

Ο υπουργός επανέλαβε το στόχο για το «έξυπνο σχολείο» καθώς και την πλατφόρμα «Ελληνας πολίτης της Ευρώπης, Ελληνας πολίτης του κόσμου» και τους πέντε πυλώνες στους οποίους θα εφαρμοστεί: Ανθρωποκεντρική εκπαίδευση, περιβαλλοντική εκπαίδευση, πολυγλωσσία - γλωσσομάθεια - ελληνομάθεια - ελληνοφωνία, ψηφιακή σύγκλιση και σύγκλιση της παιδείας με τον πολιτισμό και τον αθλητισμό. Οπως ανέφερε, στόχος είναι να «δώσουμε περιεχόμενο στις λέξεις που έχουν χάσει την αξία τους», δηλαδή τι σημαίνει «Ελληνας», «πολίτης σε μια σύγχρονη δημοκρατία», «πολίτης της Ευρώπης, τι δικαιώματα και τι υποχρεώσεις αναλαμβάνει» και «πολίτης του κόσμου, δηλαδή σε τι προκλήσεις θα πρέπει να προετοιμαστούν για να σταθούν απέναντι οι νέοι και οι νέες». Με άλλα λόγια, πώς θα γαλουχηθούν μέσα από διάφορα προγράμματα οι νέοι στις «αξίες» του κεφαλαίου, στον κοσμοπολιτισμό, στην ελεύθερη διακίνηση εργατικού δυναμικού, στην πειθήνια αποδοχή της εκμετάλλευσής τους από τον εργοδότη...

Οσο για την αναβάθμιση των ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ, αυτή κατά τον υπουργό προχωράει, καθώς εγκρίθηκε κονδύλι για 120 βιβλιοθήκες και «γραφεία διασύνδεσης» σε κάθε σχολείο... Το πρόβλημα δηλαδή των υποβαθμισμένων γνώσεων που λαμβάνουν οι μαθητές στα τεχνικά σχολεία έχει να κάνει με τις βιβλιοθήκες και κυρίως με τα γραφεία διασύνδεσης που θα βάζουν τις εταιρείες μέσα στα σχολεία για να «τσιμπάνε» φτηνούς υπαλλήλους με την αποφοίτησή τους...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ