Οπως σημειώνεται στο κάλεσμα της Πανελλαδικής Γραμματείας του Μετώπου για τη Συνάντηση: «Το ΜΑΣ είναι η μοναδική πανελλαδική συσπείρωση φοιτητικών και σπουδαστικών συλλόγων. Μόνο πέρυσι, στην 7η Πανελλαδική του Συνάντηση, συμμετείχαν 43 σύλλογοι και 67 επιτροπές αγώνα από όλη την Ελλάδα! Παλεύει για τις σύγχρονες ανάγκες των φοιτητών, κόντρα σε όλα τα εμπόδια που μπαίνουν για να σπουδάσουμε, να δουλέψουμε, να ζήσουμε. Συγκρούεται με τα συμφέροντα των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, με τις κατευθύνσεις της ΕΕ και τις κυβερνήσεις που τα στηρίζουν. Παλεύει ενάντια σε φαινόμενα εκφυλισμού, τη διαλυτική κατάσταση που υπάρχει στους συλλόγους, πρωτοστατεί στην οργάνωση Γενικών Συνελεύσεων, συνελεύσεων στα έτη, στην άνοδο του βαθμού οργάνωσης των φοιτητών και σπουδαστών»!
Κι ακόμα τονίζεται ότι: «Η επιτυχία της Πανελλαδικής Συνάντησης του ΜΑΣ είναι απάντηση στα σχέδια τους! Γιατί σημαίνει ότι οι φοιτητές και σπουδαστές παίρνουν τη ζωή στα χέρια τους, διεκδικούν τις ανάγκες τους για να μορφωθούν, να δουλέψουν, να ζήσουν ολοκληρωμένα, να έχουν πρόσβαση στον αθλητισμό, τον πολιτισμό, την ψυχαγωγία. Οργανώνουν τον αγώνα τους, δεν περιμένουν "σωτήρες" να τους λύσουν τα προβλήματα, δεν δέχονται η ζωή τους να καθορίζεται από διαπραγματεύσεις, πλεονάσματα, μνημόνια. (...) Δυναμώνουμε το ΜΑΣ! Δυναμώνουμε τη φωνή και τον αγώνα μας!», καταλήγει το κάλεσμα της Πανελλαδικής Γραμματείας.
Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή
«Σύμφωνα με το σύλλογο διδασκόντων του σχολείου, η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών αποτελείται από προσφυγόπουλα, συχνά ασυνόδευτα και με μία μη ομαλή και σταθερή σχέση με τη σχολική ζωή στις χώρες τους, λόγω παραγόντων όπως ο πόλεμος, οι πολιτικές, κοινωνικές, θρησκευτικές διώξεις, ο φυλετικός και κοινωνικός ρατσισμός, γιγάντια κοινωνικά προβλήματα, όπως η ακραία φτώχεια, η παιδική εργασία - σκλαβοπάζαρο, το εμπόριο οργάνων, το trafficking, κ.λπ.
Οι μέχρι τώρα κυβερνητικές εξαγγελίες και οι χειρισμοί του υπουργείου Παιδείας για το ζήτημα της εκπαίδευσης των προσφύγων δεν δημιουργούν τις προϋποθέσεις για ουσιαστική ένταξη των παιδιών αυτών στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα. Ταυτόχρονα, συνεχίζουν να φοιτούν στο συγκεκριμένο σχολείο, έστω και σε μειοψηφικό ποσοστό, παιδιά μεταναστών και παλιννοστούντων (20-25%) με διαφορετικό γνωστικό υπόβαθρο.
Η κατάσταση στο συγκεκριμένο σχολείο τα τελευταία 2 χρόνια είναι εκρηκτική. Συγκεκριμένα:
-- Οι μαθητές από 10 διαφορετικές εθνικότητες στριμώχνονται σε τμήματα των 40 ατόμων και σε αίθουσες στην πλειοψηφία τους ακατάλληλες. Στην Α' Λυκείου, π.χ., 199 μαθητές φοιτούν σε 5 τμήματα Γενικής Παιδείας.
-- Δεν υπάρχουν βιβλία για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας.
-- Ο προαύλιος χώρος είναι ακατάλληλος, ενώ δεν υπάρχουν μέσα, εξοπλισμός και χώροι διαμορφωμένοι για άθληση και ψυχαγωγία. Το σχολείο δεν μπορεί και δεν πρέπει να εκλαμβάνεται ως απλό αποθετήριο παιδιών.
-- Δεν υπάρχει φύλαξη στο σχολείο. Το σχολείο χρειάζεται μόνιμους φύλακες, ώστε οι πόρτες του να μην παραμένουν ανοιχτές, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των μαθητών και ώστε οι καθηγητές να μην αναλαμβάνουν το ρόλο του φύλακα σε βάρος των άλλων καθηκόντων τους.
-- Δεν υπάρχουν διερμηνείς, ούτε ειδικοί ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί, παρόλο που υπάρχουν έφηβοι με τραυματικά βιώματα, συχνά αδιανόητα για τον ανθρώπινο ψυχισμό. Ο γλωσσικός φραγμός συχνά είναι αξεπέραστο εμπόδιο στην ουσιαστική προσέγγιση των παιδιών, στην έγκαιρη αντιμετώπιση των προβλημάτων τους και, φυσικά, στην επίλυση διαφορών πριν την κλιμάκωσή τους σε ανεξέλεγκτα περιστατικά βίας».
Οι βουλευτές του ΚΚΕ ζητούν από τους υπουργούς μέτρα για:
Στο 3ο τεύχος του παιδικού περιοδικού που κυκλοφορεί αυτήν την περίοδο από τις Οργανώσεις του ΚΚΕ, οι μικροί αναγνώστες του έχουν τη δυνατότητα, πέρα από τα άλλα θέματα της πλούσιας ύλης του, να σταθούν στην ιστορία της εξέλιξης της ζωής στη Γη. Η ενότητα αυτή ξεκινάει στο περιοδικό με ένα ξεκαρδιστικό κόμικ και συνεχίζεται με έντεκα σελίδες γεμάτες παιχνίδια, κείμενα και εικόνες, προσαρμοσμένα για διαφορετικές ηλικίες. Στο πλαίσιο αυτού του αφιερώματος, τα παιδιά θα έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το ταξίδι του Κάρολου Δαρβίνου, το 1831, στα νησιά Γκαλαπάγκος, τις παρατηρήσεις του και τη θεωρία της εξέλιξης των ειδών. Ακολούθως, μπορούν να διαβάσουν για τη μακραίωνη πορεία διαμόρφωσης του ανθρώπου από τον πιθηκοειδή του πρόγονο. Πρόκειται για ένα διδακτικό και διασκεδαστικό αφιέρωμα, που τα παιδιά δεν συναντούν σε κανένα από τα σχολικά τους βιβλία...
Κάλεσμα σε άμιλλα για την Οικονομική Εξόρμηση του ΚΚΕ απευθύνουν οι Οργανώσεις Εξωτερικού της ΚΝΕ. Στο κάλεσμά τους συγκεκριμένα αναφέρουν:
«Οι Οργανώσεις του Εξωτερικού της ΚΝΕ που έχουμε ήδη υπερκαλύψει το πλάνο μας στην Οικονομική Εξόρμηση σε ποσοστό 103,1%, καλούμε σε άμιλλα μέχρι το τέλος της Οικονομικής Εξόρμησης τις Οργανώσεις του Αιγαίου της ΚΝΕ, από τις οποίες μας χωρίζει μια ανάσα αφού βρίσκονται μόλις στο ...104%. Θα δώσουμε μέχρι τέλους τον καλύτερό μας εαυτό για να προσφέρουμε όσο το δυνατόν περισσότερα στο Κόμμα και την Οργάνωσή μας. Φιλοδοξούμε να είμαστε μακράν πρώτοι στην κατάταξη των Οργανώσεων της ΚΝΕ».
Εκδήλωση για τον αντικομμουνισμό και την ανωτερότητα του σοσιαλισμού - κομμουνισμού διοργανώνει στην Κατερίνη η Τομεακή Οργάνωση Πιερίας της ΚΝΕ, αύριο Παρασκευή, στις 7.30 μ.μ., στην «Εκάβη».
Η εκδήλωση θα περιλαμβάνει: Ντοκιμαντέρ της ΚΝΕ για την Οκτωβριανή Σοσιαλιστική Επανάσταση, ομιλία - συζήτηση για τον αντικομμουνισμό και την επικαιρότητα του σοσιαλισμού - κομμουνισμού από στέλεχος της ΚΝΕ, μουσικό αφιέρωμα από τη μουσική ομάδα ΚΚΕ - ΚΝΕ, βιβλιοπωλείο της «Σύγχρονης Εποχής».
Με επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας, ο αντιδήμαρχος Παιδείας και Αθλητισμού του δήμου Πατρέων, Ανδ. Αθανασόπουλος, τον ενημερώνει για τα προβλήματα στη λειτουργία του Μουσικού Σχολείου της Πάτρας, επισυνάπτοντας την επιστολή που κατέθεσε το 15μελές Μαθητικό Συμβούλιο του Μουσικού Σχολείου.
Στην επιστολή οι μαθητές αναφέρονται μεταξύ άλλων στο ρόλο των μουσικών σχολείων και το διευρυμένο πρόγραμμά τους, σημειώνοντας πως «παρ' όλα αυτά, τα απολυτήριά μας είναι ακριβώς ίδια με αντίστοιχα των Γενικών Γυμνασίων και Λυκείων και δεν εφοδιαζόμαστε ούτε με ένα στοιχειώδες πιστοποιητικό σπουδών, σε αντίθεση βέβαια με οποιοδήποτε ιδιωτικό ωδείο». Τονίζουν πως κάθε Σεπτέμβρη ξεκινούν τη σχολική χρονιά με κενά σε διδακτικό προσωπικό, ότι πληρώνουν οι ίδιοι για τα βιβλία μουσικών μαθημάτων, και παραθέτουν τα αιτήματα που έχουν μαζί με τα υπόλοιπα μουσικά σχολεία για αναγνώριση των σπουδών τους, έγκαιρη κάλυψη των κενών, συγγραφή μουσικών βιβλίων που θα διανέμονται δωρεάν κ.ά.