***
Το σύνολο των εξαγγελιών της κυβέρνησης για τη Θράκη δεν προσφέρεται για σοβαρή υποστήριξη, ούτε κάν από αυτούς που πληρώνονται ακριβώς για αυτό το σκοπό στην περιοχή. Ούτε η πολιτική των οδικών αξόνων απαντά στα προβλήματα της περιοχής, ούτε η πολιτική της διείσδυσης στην "ενδοχώρα". Οι ίδιες εξαγγελίες δεν μπορούν να υποστηριχτούν ούτε καν ως υπηρετούσες μια κάποια εθνική στρατηγική ανάπτυξης. Γιατί δεν υπηρετούν καμία τέτοια στρατηγική. Η μόνη πρόθεση ενίσχυσης πραγματικής βιομηχανικής επένδυσης που μπορεί να διαφαίνεται στην πολυσέλιδη ομιλία του πρωθυπουργού, είναι κάποιο πετροχημικό. Κατά τ' άλλα, χρήμα θα μοιραστεί. Οι γνωστοί λίγοι - κατασκευαστικές εταιρίες και βιομήχανοι της μίας νύχτας - θα πάρουν και πάλι αρκετά δισ. Κάποια ψίχουλα θα μοιραστούν και σε ομάδες ιθαγενών, ώστε να εξασφαλίζεται η επιβίωση του βασικού μηχανισμού εξεύρεσης εκλογικής πελατείας. Ανάπτυξη, όμως, τέτοια που να ωφελεί το λαό της περιοχής, δε θα υπάρξει!
***
Θανάσης ΛΕΚΑΤΗΣ
Το σύνολο των εξαγγελιών της κυβέρνησης για τη Θράκη δεν προσφέρεται για σοβαρή υποστήριξη ούτε καν από τους έμμισθους προπαγανδιστές αυτής της πολιτικής στην περιοχή. Αυτές οι εξαγγελίες δεν μπορούν να υποστηριχτούν ούτε καν ως υπηρετούσες μια κάποια εθνική στρατηγική ανάπτυξης
Του Ηλία Σιώρα, γραμματέα της Επιστημονικής Επιτροπής του Νοσοκομείου "Ευαγγελισμός"
- Ποιο είναι το πρώτο σχόλιο για το προσχέδιο της "ανασυγκρότησης των υπηρεσιών δημόσιας υγείας";
Είναι εντελώς αποσπασματικό και δεν επιχειρεί μια γενική θεώρηση των προβλημάτων της δημόσιας υγείας. Ο ίδιος ο υπουργός, άλλωστε, παραδέχτηκε ότι δεν αρκεί αυτό το νομοσχέδιο και ότι επίκειται άμεσα και άλλο. Ακόμη, υποστήριξε ότι θέλει να καλύψει ζητήματα της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ). Πρέπει να σημειώσουμε ότι αποστασιοποιούνται τα ζητήματα της ΠΦΥ, η οποία έχει τα εξής σκέλη: Την πρωτογενή πρόληψη (περιβάλλον, νέφος, νερά κλπ.), τη δευτερογενή πρόληψη (παρακολούθηση των ανθρώπων), τη θεραπεία, την αποκατάσταση και την κοινωνική βοήθεια.
Ακόμη, το τρίτο τμήμα του νομοσχεδίου λέει ότι ο φορέας που θα επιλαμβάνεται του ελέγχου της ποιότητας των υδάτων, τροφίμων, ποτών, μπορεί να είναι και ΝΠΙΔ. Εδώ έχουμε μία επανάληψη του νόμου 2071 της ΝΔ, όπου έκανε ΝΠΙΔ σημαντικά τμήματα της ΠΦΥ, όπως για το ΕΪΤΖ, το σακχαρώδη διαβήτη, τη μεσογειακή αναιμία. Αυτό σημαίνει ότι το κράτος θέλει από τη μία να έχει ταμπέλα της κοινωνικής προστασίας, από την άλλη να απεμπολεί δικές του υποχρεώσεις προς τους πολίτες και τελικά είναι μια δημαγωγία.
- Πώς πρέπει να οργανωθεί η ΠΦΥ;
Από συγκεκριμένους φορείς και από οργανωμένο δίκτυο υπηρεσιών σε όλη τη χώρα, που είναι τα Κέντρα Υγείας. Οι υπηρεσίες λοιπόν που πρέπει να ανήκουν στα Κέντρα Υγείας, θα ανήκουν στις Νομαρχίες και το πολύ πολύ να έχουμε κάποιους κομήτες που να πηγαίνουν κάθε πέντε μήνες ή κάθε πέντε χρόνια σε μια πηγή να δουν αν το νερό είναι καλό, ή να πηγαίνουν σε κάποια σχολεία να δουν αν οι τουαλέτες είναι καλές ή περιστασιακά μόνο σε κάποια σχολεία για να κοιτούν τα παιδιά. Αυτό δεν είναι ΠΦΥ, αλλά ένας τρόπος για να διορίσουμε 50 - 100 παιδιάτρους ή για να δοθεί η εντύπωση κάποιων δήθεν μέτρων.
Την ανάγκη για τη σχολική υγιεινή θα την πληρώσει ο κόσμος με το χιλιάρικο για την εγγραφή και το χιλιάρικο απ' το ασφαλιστικό ταμείο. Πρόκειται για κοινωνική αναλγησία που μεταφράζεται σε χαράτσι μεγαλύτερο των τριών δισ. δραχμών σε βάρος του κόσμου.
- Τι χρειάζεται για μια σωστή σχολική υγιεινή;
Η σχολική υγιεινή πρέπει να αποτελέσει ένα από τα ζητήματα της ΠΦΥ, με την οποία θα ασχολούνται τα Κέντρα Υγείας αγροτικού τύπου. Πρέπει αυτά να ενισχυθούν με στελέχη και εξοπλισμό ώστε να καλύπτουν και τα ζητήματα της σχολικής υγιεινής. Δεν είναι θέμα των Νομαρχιών. Στις περιοχές που δεν υπάρχουν Κέντρα Υγείας, όπως στις πόλεις, μπορεί να ξεκινήσει από τις Νομαρχίες η κάλυψη των αναγκών σχολικής υγιεινής, αλλά στην προοπτική να ενταχθούν κι αυτά σε Κέντρα Υγείας αστικού τύπου που πρέπει να δημιουργηθούν. Αυτές οι Μονάδες Σχολικής Υγιεινής, δεν πρέπει να είναι ένας παιδίατρος με μία νοσηλεύτρια, αλλά ομάδα επιστημόνων που θα έχει σκοπό την εξέταση και των μαθητών, τη διαφώτιση μαθητών, γονιών, καθηγητών, αλλά τον έλεγχο όλου του σχολικού και άμεσου εξωσχολικού περιβάλλοντος.
Ε. Φ.
ΕΝΑ κέντρο προπαγάνδισης της "ευρωπαϊκής ιδέας" σχεδιάζει να ιδρύσει και να χρηματοδοτήσει το υπουργείο Παιδείας στην Κέρκυρα με την επωνυμία "Ιόνιος Ακαδημία" και με μορφή ΝΠΙΔ (σελίδα 22).
ΥΠΟΠΤΗ στασιμότητα της διαδικασίας απαλλοτρίωσης του οικοδομικού τετραγώνου στο Περιστέρι, όπου πρόκειται να στεγαστούν δύο σχολεία (σελίδα 22).
ΣΕ ΝΕΟ συλλαλητήριο στις 14 του Μάη προχωρούν οι αγροτοκτηνοτρόφοι της Λέσβου, συνεχίζοντας τον αγώνα τους για την επίλυση των μεγάλων προβλημάτων τους (σελίδα 23).
ΑΠΛΗΡΩΤΟΙ παραμένουν ακόμα πολλοί βαμβακοπαραγωγοί της Καρδίτσας γιατί η ΑΤΕ αρνείται να δανειοδοτήσει την Ενωση Συνεταιρισμών με το ποσό των 350 εκατομ. δρχ. (σελίδα 23).
ΧΩΡΙΣ συγκεκριμένα αποτελέσματα για τη δανειοδότηση των μεγάλων έργων, πραγματοποιείται στην Αθήνα το ετήσιο Συνέδριο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (σελίδα 24).