ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 13 Φλεβάρη 2003
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΕΚΑΒ
Τα κέρδη στέλνουν ανθρώπους στον πάτο της θάλασσας

Πραγματοποιούν σήμερα 24ωρη απεργία και πεντάωρη στάση εργασίας τη Δευτέρα, ενώ ζητούν να ανατεθούν άμεσα οι αεροδιακομιδές σε κρατικό φορέα

Δυναμική παρουσία στο συνέδριο της ΠΟΕΔΗΝ
Δυναμική παρουσία στο συνέδριο της ΠΟΕΔΗΝ
«Η υγεία δεν μπορεί να είναι εμπορεύσιμο είδος και να θυσιάζονται οι ζωές μας στο βωμό του κέρδους. Οταν το κέρδος μπαίνει πάνω απ' όλα, η ασφάλεια των ανθρώπων, η ζωή τους πηγαίνει στον πάτο της θάλασσας. Οχι άλλο αίμα στο βωμό του κέρδους. Δεν είναι ατυχήματα, αλλά δολοφονίες». Μ' αυτές τις φράσεις, τις οποίες οι εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ είχαν γράψει με μεγάλα κόκκινα γράμματα στο πανό που έχει αναρτηθεί στην είσοδο του κτιρίου του ΕΚΑΒ, οι οποίες ακούστηκαν και ξανακούστηκαν στη χτεσινή Γενική τους Συνέλευση, με την απαίτησή τους να σταματήσει κάθε διαδικασία ξεπουλήματος των αεροδιακομιδών, απέτισαν φόρο τιμής στους αδικοχαμένους συναδέλφους τους.

«Η μετατροπή των υπηρεσιών του ΕΚΑΒ από κοινωνικό αγαθό σε εμπορεύσιμο είδος και πεδίο ασύδοτης κερδοσκοπίας από τους διαχειριστές των πτητικών μέσων, είναι η αιτία που προκαλούνται τόσες απώλειες στο ΕΚΑΒ», τονίζουν οι εργαζόμενοι στο ψήφισμα που ενέκριναν στη Γενική τους Συνέλευση. Επίσης, αποφάσισαν για σήμερα 24ωρη απεργία, ενώ τη Δευτέρα θα πραγματοποιήσουν 5ωρη στάση εργασίας (9 π.μ. - 2 μ.μ.) και Γενική Συνέλευση με κύριο αίτημα την ανάθεση των αεροδιακομιδών σε κρατικό φορέα.

Το κλίμα στη μαζικότατη Γενική Συνέλευση χτες ήταν βαρύ, απ' την οδύνη για τον άδικο χαμό των συναδέλφων τους, απ' την οργή και την αγανάκτηση γιατί σε τόσο λίγο χρονικό διάστημα έγιναν τρία δυστυχήματα, γιατί δεν έχει ληφθεί κανένα μέτρο προστασίας για τους εργαζόμενους και τους ασθενείς, για την ασφάλεια των αεροδιακομιδών, για την υγειονομική γύμνια των νησιών και των ακριτικών περιοχών, που πληρώνεται με ανθρώπινες ζωές.

Κατάμεστο ήταν χτες το αμφιθέατρο στο ΕΚΑΒ
Κατάμεστο ήταν χτες το αμφιθέατρο στο ΕΚΑΒ
Οι εργαζόμενοι επαναβεβαίωσαν την απόφασή τους να μην παίρνουν μέρος στις αεροδιακομιδές με τα ελικόπτερα της εταιρίας «Helitalia». Ο σύλλογός τους, στα πλαίσια αυτά, ετοιμάζει εξώδικο, με το οποίο θα ενημερώνει την εταιρία για την απόφαση των εργαζομένων και θα ζητεί την παρέμβαση του εισαγγελέα για τις συνθήκες πτήσης των ιπτάμενων μέσων του ΕΚΑΒ.

Στη Γενική Συνέλευση οι εργαζόμενοι υπογράμμισαν ότι το κυνήγι του κέρδους είναι αυτό που σκοτώνει το ΕΚΑΒ, ενώ κατατέθηκαν νέα στοιχεία για την κατάσταση του μοιραίου ελικοπτέρου, ο κινητήρας του οποίου είχε αντικατασταθεί γιατί παρουσίασε επανειλημμένα προβλήματα.

Στα τραγικά γεγονότα με τους 14 νεκρούς, τονίζουν οι εργαζόμενοι στο ψήφισμα, υπάρχουν ευθύνες. Η έλλειψη σαφούς πλαισίου πτήσεων και καθορισμού κανόνων λειτουργίας είναι ένας από τους λόγους που θρηνούμε τόσα θύματα, μα πάνω απ' όλα η παράδοση των αεροδιακομιδών στους ιδιώτες.

«Η διαχείριση των πτητικών μέσων, με τα τραγικά της αποτελέσματα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, μόνο θάνατο μας άφησε. Η συνέχιση της λειτουργίας στο χώρο μας και γενικά στην Υγεία φορέων ιδιωτικών, που μόνο στόχο έχουν το κέρδος, δυστυχώς θα έχουν το ίδιο και χειρότερο αποτέλεσμα. Η επαπειλούμενη εκχώρηση των αερομεταφορών του ΕΚΑΒ (ελικόπτερα και πτητική διαχείριση) σε ιδιώτες και η στέρηση των μέσων αυτών από την υπηρεσία μας κανένα θετικό αποτέλεσμα δε θα έχουν, οι κίνδυνοι θα αυξηθούν και δεκάδες δισεκατομμύρια θα γίνουν βορά του αδηφάγου θηρίου της κερδοσκοπίας», τονίζουν οι εργαζόμενοι στο ψήφισμά τους.


Ζητούν:

  • Να σταματήσει κάθε διαδικασία ξεπουλήματος των αερομεταφορών και κάθε άλλου τομέα του ΕΚΑΒ
  • Να καταγγελθεί άμεσα η συμφωνία με τη σημερινή διαχειρίστρια εταιρία
  • Να ανατεθούν οι αεροδιακομιδές σε κρατικό φορέα (υπουργείο Εθνικής Αμυνας). Η πρόταση των εργαζομένων έχει γίνει αποδεκτή και αναμένεται η ανάθεσή τους από το υπουργείο Υγείας
  • Να δημιουργηθεί φορέας για τη διαχείρισή τους από το ΕΚΑΒ και το υπουργείο Αμυνας
  • Να εκπονηθεί άμεσα πλαίσιο λειτουργίας των πτήσεων
  • Να αναζητηθούν τα αίτια του νέου δυστυχήματος και να αποδοθούν όλες οι ευθύνες σε κάθε υπεύθυνο.

Ακόμα, ζητούν την άμεση υλοποίηση του μνημονίου του ΕΚΑΒ με τον Οργανισμό «Αθήνα 2004» για παραπέρα ανάπτυξη των αερομεταφορών, με την αγορά και άλλων ελικοπτέρων και αεροπλάνων με δημόσιο ιδιοκτησιακό καθεστώς. Αμεση πρόσληψη όλου του προσωπικού και προμήθεια των μέσων που προβλέπονται στο μνημόνιο, χρηστή διαχείριση του ΕΚΑΒ.

Προκαταρκτική εξέταση

Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ε. Κρουσταλλάκης, παρήγγειλε χτες τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης, προκειμένου να εξεταστούν οι συνθήκες και τα αίτια του δυστυχήματος και να εξεταστεί το ενδεχόμενο άσκησης ποινικής δίωξης εναντίον των υπεύθυνων αυτής της τραγωδίας. Μάλιστα, ο Ε. Κρουσταλλάκης ανέθεσε την υπόθεση στον αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου Χαρ. Μαγκλάρα, επειδή έκρινε ιδιαίτερα σοβαρό το θέμα.

Επίσης, στην παραγγελία του ο ανώτατος εισαγγελικός λειτουργός κάνει τις εξής επισημάνσεις:

  • Παραγγέλλει να αναζητηθούν στοιχεία και από τους φακέλους των δύο προηγούμενων δυστυχημάτων με ελικόπτερα του ΕΚΑΒ και να ερευνηθεί αν υπάρχει ταυτότητα των αιτίων με τα δύο άλλα συμβάντα. Για τα δύο άλλα δυστυχήματα έχουν σχηματιστεί φάκελοι στις Εισαγγελίες Πρωτοδικών Αθήνας και Νάξου
  • Δίνει εντολή στον αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου Χαρ. Μαγκλάρα να ζητήσει τα πρακτικά των προμηθειών και παραλαβής των συγκεκριμένων ελικοπτέρων
  • Ζητάει να επεκταθεί η έρευνα και να διερευνηθεί μήπως υπάρχουν στοιχεία ενδεχόμενου δόλου στη διάπραξη των αξιόποινων πράξεων.
Αποφάσεις στο Υπουργικό Συμβούλιο

«Δεν υπήρχαν απόλυτα συγκεκριμένοι κανόνες» για τις αεροδιακομιδές, παραδέχτηκε χτες απαντώντας στους δημοσιογράφους ο υπουργός Τύπου, Χρ. Πρωτόπαππας, αναφέροντας ότι πρέπει να εξεταστούν οι συνθήκες πτήσης.

Ο Χρ. Πρωτόπαππας επιχείρησε να απαλύνει τις εντυπώσεις από τη νέα τραγωδία, λέγοντας πως η κυβέρνηση και το υπουργείο Υγείας έλαβαν μέτρα με την εκ των υστέρων απαγόρευση των νυχτερινών πτήσεων. Είπε ακόμα ότι η κυβέρνηση θα εξετάσει το θέμα της σύμβασης με τη «Helitalia», η οποία λήγει το 2003, και συνολικά το πλέγμα λειτουργίας και τον κανονισμό του ΕΚΑΒ.

Ισχυρίστηκε ότι υπήρχε ολοκληρωμένος έλεγχος και κανονισμός ελέγχων των ελικοπτέρων και ότι στο ελικόπτερο που έπεσε υπήρξε έλεγχος πριν από μικρό χρονικό διάστημα. Αντιμετώπισε όμως με αμηχανία το γεγονός ότι δεν είχε αναφερθεί στα έγγραφα της εταιρίας η αναγκαστική προσγείωση που έκανε το ελικόπτερο πρόσφατα στα Ψαρά, λόγω βλάβης.

Σε ό,τι αφορά στο μέλλον των αεροδιακομιδών ανέφερε ότι το θέμα εξετάζεται. «Υπάρχει, είπε, η προσφορά του στρατού. Το θέμα αυτό θα απασχολήσει και την αυριανή (σ.σ σημερινή) συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου».

Στις ευθύνες των ΜΜΕ, που λειτουργούν χωρίς συνέχεια και με εντυπωσιοθηρία, βρήκε να αναφερθεί ο υπουργός Εργασίας, Δ. Ρέππας, ερωτηθείς να σχολιάσει το τραγικό ατύχημα και αναρωτήθηκε, «ποιος θα ασχοληθεί με το πριν και το μετά αυτού του τραγικού συμβάντος;». Σαν να είναι τα ΜΜΕ που θα πρέπει να δώσουν λύσεις στο πρόβλημα που δημιούργησε η κυβέρνηση με την πολιτική της.


Το ελικόπτερο είχε ιστορικό βλαβών

Η βάση ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας
Η βάση ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας
Λίγες ώρες μετά την πτώση του ελικοπτέρου του ΕΚΑΒ ανοιχτά της Ικαρίας, που παρέσυρε στον υγρό τάφο τέσσερις ανθρώπους, εκπρόσωποι της «Helitalia» έκαναν δηλώσεις ότι επρόκειτο για ένα καινούριο ελικόπτερο, το οποίο δεν είχε ιστορικό βλαβών. Οπως καταγγέλθηκε, όμως στη χτεσινή γενική συνέλευση των εργαζομένων του ΕΚΑΒ, στο μοιραίο ελικόπτερο είχε αντικατασταθεί ο κινητήρας, καθώς είχε παρουσιάσει επανειλημμένα προβλήματα.

Το γεγονός πιστοποιείται από έγγραφο της διαχειρίστριας εταιρίας «Helitalia» προς τη διοίκηση του ΕΚΑΒ με ημερομηνία 26.7.2002 και θέμα: «Αντικατάσταση κινητήρα, λόγω κραδασμών και αστοχιών εξαρτημάτων».

Στο έγγραφο αναφέρεται ότι «ο αριστερός κινητήρας του ελικοπτέρου DHV, S/N 11096 απαιτείται να αντικατασταθεί με άλλο καινούριο από την κατασκευάστρια εταιρία, λόγω αστοχιών που παρουσίασε». Στις 21.6.2002, σύμφωνα με το ιστορικό που επισυνάπτεται στο έγγραφο, κατά τη διάρκεια επιθεώρησης και συντήρησης του ελικοπτέρου στο Ελληνικό «εντοπίζεται θραύση του σωλήνα συμπίεσης του εδράνου Νο 5 του αριστερού κινητήρα» και αντικαθίσταται ο σωλήνας. Είκοσι πέντε μέρες μετά το τεχνικό προσωπικό της Μυτιλήνης εντοπίζει νέα θραύση στο σωλήνα συμπίεσης του αριστερού κινητήρα. Στις επιθεωρήσεις που ακολουθούν τις επόμενες μέρες εντοπίζονται εκτεταμένα προβλήματα του κινητήρα και ο τεχνικός της AGUSTA στις 25.6.2002 ζητά την αντικατάστασή του.

Σημαντικές επισημάνσεις για το καθεστώς των αεροδιακομιδών είχε κάνει με εμπιστευτική επιστολή του προς τον πρόεδρο του ΕΚΑΒ Χρ. Ρέσσο ο Ι. Παπαδόπουλος επικεφαλής του τμήματος Πρόληψης Ατυχημάτων του ΕΚΑΒ στις 23.6.2002, λίγες μέρες μετά το δεύτερο δυστύχημα στην Ανάφη.

Σε αυτή την εμπιστευτική επιστολή ο Ι. Παπαδόπουλος στηριζόμενος και στο πόρισμα για την πτώση του ελικοπτέρου στο Σούνιο το Γενάρη του 2002, ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι δεν τηρούνται οι συμβατικές υποχρεώσεις της «Helitalia» με το ΕΚΑΒ και ότι υπάρχουν υπηρεσιακές παραλείψεις της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της Ιταλίας και της Ελλάδας.

Ο Ι. Παπαδόπουλος κατέθεσε σειρά προτάσεων για την ασφαλή λειτουργία των αεροδιακομιδών και πρότεινε, ακόμα και «τη διακοπή των αεροδιακομιδών, μετά από συνεννόηση με την "Ολυμπιακή" και Πολεμική Αεροπορία, μέχρι να επανεκτιμηθεί όλο το σύστημα». Απ' την πλευρά της διοίκησης του ΕΚΑΒ, δεν υπήρξε καμία έγγραφη απάντηση.

Σωρεία προειδοποιητικών εγγράφων

Σωρεία εγγράφων που προειδοποιούσαν για το καθεστώς πτήσεων και την κατάσταση των ελικοπτέρων είδαν χτες το φως της δημοσιότητας.

Στην εφημερίδα «Το Βήμα» αναφέρεται ότι σε απόρρητο έγγραφο (έκθεση επιχειρησιακού σχεδίου για το 2003) περιλαμβάνεται η προειδοποίηση ότι τα ελικόπτερα AGUSTA που χρησιμοποιεί το ΕΚΑΒ για τις αερομεταφορές είναι ακατάλληλα για νυχτερινές πτήσεις στην περιοχή του Αιγαίου. Ακόμα, δημοσιεύεται έγγραφο του γραφείου προμηθειών του ΓΕΕΘΑ, στο οποίο γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στην καταπόνηση των ελικοπτέρων, τα οποία στη διετή πτήση τους έχουν ξεπεράσει κατά επτάμισι φορές τη χρήση που ορίζει η κατασκευάστρια εταιρία.

Η «Καθημερινή» δημοσιεύσει την αρνητική απάντηση της «Helitalia» σε αίτημα για αεροδιακομιδή ασθενούς από τη Σίκινο. Εκεί αναφέρεται ότι τα ελικόπτερα δε θα επιχειρούν νύχτα, γιατί εκκρεμούσε από την ΥΠΑ η υλοποίηση παρατηρήσεων της «Helitalia».

  • To τραγικό περιστατικό της πτώσης του ελικοπτέρου φέρνει στην επικαιρότητα και πάλι την ανάγκη χρήσης τηλεματικών υπηρεσιών (Τηλεϊατρική κλπ.), επισημαίνει σε ανακοίνωσή του το Ινστιτούτο Ερευνών Ανατολικού Αιγαίου (ΙΝΕΑΓ), τονίζοντας ότι η γεωμορφολογία της χώρας μας καθιστά επιβεβλημένη τη συστηματική εισαγωγή τηλεϊατρικής στο σύστημα Υγείας.

ΠΑΜΕ και στην Υγεία

Κοινό ψηφοδέλτιο της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Υγειονομικών και της Δημοκρατικής Συνδικαλιστικής Ενωτικής Κίνησης στο Συνέδριο της ΠΟΕΔΗΝ

Μαχητική ήταν η παρουσία του ΠΑΜΕ και στο Συνέδριο της ΠΟΕΔΗΝ
Μαχητική ήταν η παρουσία του ΠΑΜΕ και στο Συνέδριο της ΠΟΕΔΗΝ
Τη συμφωνία για κοινή δράση ανακοίνωσαν χτες η Αγωνιστική Συσπείρωση Υγειονομικών (ΑΣΥ) και η Δημοκρατική Συνδικαλιστική Ενωτική Κίνηση (ΔΗΣΕΚ) από το βήμα του 10ου Συνεδρίου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία (ΠΟΕΔΗΝ). Η ανακοίνωση έγινε δεκτή με χειροκροτήματα και το σύνθημα «Εμπρός λαέ μη σκύβεις το κεφάλι, τώρα με το ΠΑΜΕ αντίσταση και πάλη»!

Πρώτη έκφραση αυτής της συνεργασίας θα είναι το κοινό ψηφοδέλτιο στο Συνέδριο της ΠΟΕΔΗΝ. «Η εξέλιξη αυτή είναι καρπός της μέχρι σήμερα δράσης μας και έχει μέλλον, καθώς θα συνεχιστεί και μετά το Συνέδριο στην καθημερινή δράση», υπογράμμιζαν στελέχη του Πανεργατικού Αγωνιστικού Μετώπου (ΠΑΜΕ) μετά την επίτευξη της συμφωνίας.

Κλιμάκωση της επίθεσης

Οι ομιλίες των στελεχών του ΠΑΜΕ ήταν αυτές που έθεσαν ζητήματα επί της ουσίας στις δυο μέρες των εργασιών του Συνεδρίου της ΠΟΕΔΗΝ, που γίνονται κάτω από βάρος της τραγωδίας στο ΕΚΑΒ με την πτώση του ελικοπτέρου.

Τις θέσεις της ΑΣΥ παρουσίασε στην ομιλία της η Λ. Μεθωνιού αντιπρόεδρος της απερχόμενης διοίκησης της ΠΟΕΔΗΝ. Αφού αναφέρθηκε στην πολεμική απειλή των ιμπεριαλιστών στο Ιράκ υπογράμμισε: «Ηδη ζούμε τις συνέπειες από την εφαρμογή των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων -όπως στο Ασφαλιστικό- ενώ η κυβέρνηση κλιμακώνει την επίθεσή της με την επιτάχυνση των αντιδραστικών ανατροπών και με πρόσχημα τις διεθνείς εξελίξεις».

«Η κυβέρνηση, είπε σε άλλο σημείο η Λ. Μεθωνιού, έχει στην κεντρική της επιλογή τη συναίνεση της ΝΔ και του ΣΥΝ και έχει ανοίξει για λογαριασμό της πλουτοκρατίας όλα τα μέτωπα. Θα γενικευτεί η μερική απασχόληση στο δημόσιο τομέα, οι ελαστικές μορφές απασχόλησης και η κατάργηση της μονιμότητας. Επίσης θα γενικευτεί και θα κλιμακωθεί η επίθεση στα ασφαλιστικά μας δικαιώματα, σύμφωνα με τις πρόσφατες εξαγγελίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αλλά και τις πρόσφατες αποφάσεις της συνόδου των υπουργών Εργασίας στο Ναύπλιο».

«Ο δημόσιος τομέας ιδιωτικοποιεί και εμπορευματοποιεί τις υπηρεσίες του φιλοδοξώντας να παίξει με σύγχρονους όρους τον ανταγωνιστή του ιδιωτικού τομέα, αντιμετωπίζοντας τον ασθενή ως πελάτη. Καλείται δηλαδή ο εργαζόμενος που ήδη πληρώνει πολλά, είτε μέσω της άμεσης και έμμεσης φορολογίας, να πληρώσει ακόμα περισσότερα για την υγεία του ή και τις υπηρεσίες πρόνοιας, είτε απευθείας από την τσέπη του, είτε μέσω των ιδιωτικών επαγγελματικών ασφαλιστικών ταμείων, είτε μέσω των υπηρεσιών του τρίτου τομέα της οικονομίας. Η λειτουργία των ιδιωτικών απογευματινών ιατρείων στα δημόσια νοσοκομεία είναι προσπάθεια ιδιωτικοποίησης και εμπορευματοποίησης του "δημόσιου τομέα Υγείας"».

Η ΑΣΥ, τόνισε η Λ. Μεθωνιού, απορρίπτει τον απολογισμό και το πρόγραμμα δράσης που προτείνεται από την ηγεσία της ΠΑΣΚΕ. «Ο απολογισμός της πλειοψηφίας -πρόσθεσε- της απερχόμενης διοίκησης είναι προϊόν κοινής στάσης και πορείας της ΠΑΣΚΕ, της ΔΑΚΕ και της Πρωτοβουλίας των Υγειονομικών. Είναι προϊόν συμβιβασμού με την αντιλαϊκή πολιτική. Κυριάρχησε η τακτική της Πρωτοβουλίας των Υγειονομικών για "σύνθεση των απόψεων". Προβλήθηκαν αιτήματα έξω από τις ανάγκες των εργαζομένων, προσαρμοσμένα στην αποδοχή της κυβερνητικής πολιτικής».

Και η Λ. Μεθωνιού κατέληξε: «Ανάσα για το συνδικαλιστικό κίνημα, απάντηση στην αντιλαϊκή επίθεση είναι να ξεπεράσουν τα σωματεία τον τρόπο που αρκετά απ' αυτά ακολουθούν μέχρι σήμερα. Ούτε η παραίτηση από τον αγώνα είναι λύση, ούτε η συγκρότηση σωματείων και ομοσπονδιών στη βάση της ειδικότητας. Οι εργαζόμενοι χρειάζονται γερά, ταξικά, ενιαία συνδικάτα και όχι ρουσφετολογικούς μηχανισμούς».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ