Πέμπτη 13 Φλεβάρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Το ελικόπτερο είχε ιστορικό βλαβών

Η βάση ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας
Η βάση ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας
Λίγες ώρες μετά την πτώση του ελικοπτέρου του ΕΚΑΒ ανοιχτά της Ικαρίας, που παρέσυρε στον υγρό τάφο τέσσερις ανθρώπους, εκπρόσωποι της «Helitalia» έκαναν δηλώσεις ότι επρόκειτο για ένα καινούριο ελικόπτερο, το οποίο δεν είχε ιστορικό βλαβών. Οπως καταγγέλθηκε, όμως στη χτεσινή γενική συνέλευση των εργαζομένων του ΕΚΑΒ, στο μοιραίο ελικόπτερο είχε αντικατασταθεί ο κινητήρας, καθώς είχε παρουσιάσει επανειλημμένα προβλήματα.

Το γεγονός πιστοποιείται από έγγραφο της διαχειρίστριας εταιρίας «Helitalia» προς τη διοίκηση του ΕΚΑΒ με ημερομηνία 26.7.2002 και θέμα: «Αντικατάσταση κινητήρα, λόγω κραδασμών και αστοχιών εξαρτημάτων».

Στο έγγραφο αναφέρεται ότι «ο αριστερός κινητήρας του ελικοπτέρου DHV, S/N 11096 απαιτείται να αντικατασταθεί με άλλο καινούριο από την κατασκευάστρια εταιρία, λόγω αστοχιών που παρουσίασε». Στις 21.6.2002, σύμφωνα με το ιστορικό που επισυνάπτεται στο έγγραφο, κατά τη διάρκεια επιθεώρησης και συντήρησης του ελικοπτέρου στο Ελληνικό «εντοπίζεται θραύση του σωλήνα συμπίεσης του εδράνου Νο 5 του αριστερού κινητήρα» και αντικαθίσταται ο σωλήνας. Είκοσι πέντε μέρες μετά το τεχνικό προσωπικό της Μυτιλήνης εντοπίζει νέα θραύση στο σωλήνα συμπίεσης του αριστερού κινητήρα. Στις επιθεωρήσεις που ακολουθούν τις επόμενες μέρες εντοπίζονται εκτεταμένα προβλήματα του κινητήρα και ο τεχνικός της AGUSTA στις 25.6.2002 ζητά την αντικατάστασή του.

Σημαντικές επισημάνσεις για το καθεστώς των αεροδιακομιδών είχε κάνει με εμπιστευτική επιστολή του προς τον πρόεδρο του ΕΚΑΒ Χρ. Ρέσσο ο Ι. Παπαδόπουλος επικεφαλής του τμήματος Πρόληψης Ατυχημάτων του ΕΚΑΒ στις 23.6.2002, λίγες μέρες μετά το δεύτερο δυστύχημα στην Ανάφη.

Σε αυτή την εμπιστευτική επιστολή ο Ι. Παπαδόπουλος στηριζόμενος και στο πόρισμα για την πτώση του ελικοπτέρου στο Σούνιο το Γενάρη του 2002, ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι δεν τηρούνται οι συμβατικές υποχρεώσεις της «Helitalia» με το ΕΚΑΒ και ότι υπάρχουν υπηρεσιακές παραλείψεις της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της Ιταλίας και της Ελλάδας.

Ο Ι. Παπαδόπουλος κατέθεσε σειρά προτάσεων για την ασφαλή λειτουργία των αεροδιακομιδών και πρότεινε, ακόμα και «τη διακοπή των αεροδιακομιδών, μετά από συνεννόηση με την "Ολυμπιακή" και Πολεμική Αεροπορία, μέχρι να επανεκτιμηθεί όλο το σύστημα». Απ' την πλευρά της διοίκησης του ΕΚΑΒ, δεν υπήρξε καμία έγγραφη απάντηση.

Σωρεία προειδοποιητικών εγγράφων

Σωρεία εγγράφων που προειδοποιούσαν για το καθεστώς πτήσεων και την κατάσταση των ελικοπτέρων είδαν χτες το φως της δημοσιότητας.

Στην εφημερίδα «Το Βήμα» αναφέρεται ότι σε απόρρητο έγγραφο (έκθεση επιχειρησιακού σχεδίου για το 2003) περιλαμβάνεται η προειδοποίηση ότι τα ελικόπτερα AGUSTA που χρησιμοποιεί το ΕΚΑΒ για τις αερομεταφορές είναι ακατάλληλα για νυχτερινές πτήσεις στην περιοχή του Αιγαίου. Ακόμα, δημοσιεύεται έγγραφο του γραφείου προμηθειών του ΓΕΕΘΑ, στο οποίο γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στην καταπόνηση των ελικοπτέρων, τα οποία στη διετή πτήση τους έχουν ξεπεράσει κατά επτάμισι φορές τη χρήση που ορίζει η κατασκευάστρια εταιρία.

Η «Καθημερινή» δημοσιεύσει την αρνητική απάντηση της «Helitalia» σε αίτημα για αεροδιακομιδή ασθενούς από τη Σίκινο. Εκεί αναφέρεται ότι τα ελικόπτερα δε θα επιχειρούν νύχτα, γιατί εκκρεμούσε από την ΥΠΑ η υλοποίηση παρατηρήσεων της «Helitalia».

  • To τραγικό περιστατικό της πτώσης του ελικοπτέρου φέρνει στην επικαιρότητα και πάλι την ανάγκη χρήσης τηλεματικών υπηρεσιών (Τηλεϊατρική κλπ.), επισημαίνει σε ανακοίνωσή του το Ινστιτούτο Ερευνών Ανατολικού Αιγαίου (ΙΝΕΑΓ), τονίζοντας ότι η γεωμορφολογία της χώρας μας καθιστά επιβεβλημένη τη συστηματική εισαγωγή τηλεϊατρικής στο σύστημα Υγείας.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ