Πέμπτη 13 Φλεβάρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Κάποτε... ίσως... αφού βουλιάξουν...

Τα σαπάκια θα αντικατασταθούν αφού ολοκληρωθούν οι... μελέτες και οι οικονομικές αναλύσεις που «θα» γίνουν

Associated Press

Τα σαπάκια των Ελλήνων εφοπλιστών με το μονό τοίχωμα θα συνεχίζουν να ταξιδεύουν μέχρι να βουλιάξουν και να πάρουν οι εφοπλιστές τις αποζημιώσεις για νέα πλοία!

Αυτήν τη διαβεβαίωση, επί της ουσίας, έδωσε χτες ο υπουργός ναυτιλίας της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, αισθανόμενος ίσως ότι τρέμει και η καρέκλα του μετά την αλλαγή στην προεδρία της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, εξέλιξη που κατά κανόνα συνοδεύεται και με αλλαγή υπουργού Ναυτιλίας.

Επικαλούμενος τη γραφειοκρατία, τις... μελέτες, τις οικονομικές αναλύσεις που κάποτε «θα» γίνουν, ο υπουργός ανακοίνωσε πως ακόμα κι αυτά τα περιβόητα 19 σημεία περί ποιοτικής ναυτιλίας, παραπέμπονται κάπου στο... απώτερο μέλλον.

Τα 19 σημεία κωδικοποιούν ορισμένα ημίμετρα, στα οποία συμφώνησαν οι αρμόδιοι Ευρωπαίοι υπουργοί στη Σύνοδό τους στις 6 Δεκέμβρη, για την ασφάλεια των δεξαμενοπλοίων και προέκυψαν μετά το ναυάγιο στην ισπανική θάλασσα του δεξαμενόπλοιου «ΠΡΕΣΤΙΖ» του εφοπλιστή Κούλουθρου.

Ενδειξη για το ποια θα είναι η τύχη των «σημείων» αποτέλεσε το γεγονός ότι, σύμφωνα με τον Ανωμερίτη - τώρα οι συζητήσεις στην αρμόδια Ευρωπαϊκή Επιτροπή αφορούν «τον καθορισμό της έννοιας του heave grates of oil» δηλαδή της έννοιας των βαριών πετρελαιοειδών. «Πρόβλημα» που προέκυψε μετά την πρόταση της Επιτροπής να απαγορευτεί σε δεξαμενόπλοια με μονό τοίχωμα στα αμπάρια τους να μεταφέρουν τέτοιου είδους φορτία. Οσο για το πότε θα προωθηθούν τα μέτρα, ο υπουργός είπε χαρακτηριστικά: «εάν επί ένα μήνα συζητάμε για τον ορισμό του πετρελαίου που θα μεταφέρεται με τα δεξαμενόπλοια, αντιλαμβάνεται κανείς ότι τα άλλα 14 κράτη - μέλη, εκτός από εμάς που έχουμε την Προεδρία, θα πρέπει να τοποθετηθούν επί όλων των θεμάτων για τα οποία γίνονται διεργασίες»...

Ακόμα σύμφωνα με τον υπουργό πρέπει να γίνουν οικονομικές αναλύσεις για το κόστος των σημείων, από τα οποία το κυριότερο είναι η απόσυρση των δεξαμενοπλοίων με μονό τοίχωμα και να κατατεθεί το πόρισμα των ισπανικών αρχών για τα αίτια του ναυαγίου του «ΠΡΕΣΤΙΖ».

Ειδικά για την Ελλάδα ως μέτρο προφύλαξης και πρόληψης από ναυάγια τύπου «ΠΡΕΣΤΙΖ», αποφασίστηκε η... παρακολούθηση των διαδρομών των μεγάλων δεξαμενοπλοίων με την εγκατάσταση Συστήματος Ελέγχου Κυκλοφορίας Πλοίων (VTS). Το Σύστημα αυτό θα εγκατασταθεί στις «πύλες» όπως χαρακτηρίστηκαν, διέλευσης δεξαμενοπλοίων και συγκεκριμένα σε Λήμνο - Μυτιλήνη, Κάρπαθο - Κρήτη και Κρήτη - Κύθηρα - Πελοπόννησο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ