ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 21 Δεκέμβρη 2000
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΔΙΩΡΥΓΑΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
Αγωνίζονται για ασφαλή εργασία

Τη συμπαράσταση στον αγώνα των εργαζομένων δηλώνουν το ΠΑΜΕ και η ΠΕΜΕΝ, καταγγέλλοντας τις διώξεις σε βάρος τους

Αποφασιστικά και ενωμένοι συνεχίζουν οι εργαζόμενοι - ναυτικοί της Διώρυγας της Κορίνθου τον αγώνα τους, για το δικαίωμα για ασφαλή εργασία. Οι εργαζόμενοι εδώ και καιρό προσέρχονται κανονικά στην εργασία τους, αλλά αρνούνται να μπουν στο κανάλι της Διώρυγας λόγω αποκόλλησης μεγάλου τμήματος πρανούς, κάτι που θέτει σε κίνδυνο την ασφαλή εργασία τους. Ο αγώνας τους μάλιστα - με βασικό αίτημα τη μη ιδιωτικοποίηση της Διώρυγας - αντιμετωπίζεται με μια προκλητική κρατική και εργοδοτική τρομοκρατία, μέσω της άσκησης ποινικής δίωξης εναντίον τους.

Η ενότητα και η δράση των εργαζομένων ανάγκασε την εταιρία «ΔΙΩΡΥΓΑ ΚΟΡΊΝΘΟΥ ΑΕ» να ξεκινήσει στις αρχές του μήνα εργασίες αποκατάστασης του πρανούς που συνεχίζονται μέχρι σήμερα. Στην προσπάθειά της όμως να σπάσει τον αγώνα των εργαζομένων έχει επιστρατεύσει τις τελευταίες μέρες τον προϊστάμενο των πλοηγών - έχει διαγράφει από το Σωματείο Ναυτικών «Ο ΠΟΣΕΙΔΩΝ» - με ρυμουλκό, από τον Πειραιά (κάτι που είναι παράνομο από τον κανονισμό) ώστε να περνάει καράβια από το κανάλι. Πληροφορίες των εργαζομένων αναφέρουν ότι η εταιρία σκοπεύει τις επόμενες ημέρες να επιστρατεύσει μέχρι και συνταξιούχους πλοηγούς της Διώρυγας.

Τη στήριξη και συμπαράστασή του στους αγωνιζόμενους ναυτικούς της Διώρυγας δηλώνει με ανακοίνωση του το ΠΑΜΕ, απαιτώντας να σταματήσουν αμέσως οι διώξεις σε βάρος τους και να παρθούν άμεσα τα αναγκαία μέτρα για ασφαλή εργασία και διέλευση των πλοίων. Τέλος, ζητάει να σταματήσει τώρα κάθε διαδικασία ιδιωτικοποίησης της Διώρυγας και να ενισχυθεί ο ο δημόσιος και κοινωνικός χαρακτήρας της. Στα πλαίσια αυτά, δηλώνει ότι θα στηρίξει κάθε αγώνα των εργαζομένων και θα πάρει σχετικές πρωτοβουλίες.

Την αμέριστη συμπαράσταση και την αλληλεγγύη στον αγώνα των εργαζομένων της Διώρυγας της Κορίνθου εκφράζει με ανακοίνωσή της και η ΠΕΜΕΝ, καταγγέλλοντας τις διώξεις που ασκούνται. «Ενώνουμε και εμείς τις δυνάμεις μας και απαιτούμε η Διώρυγα να παραμείνει στη δημόσια κρατική διοίκηση, με κοινωνικό - εργατικό έλεγχο και να γίνουν άμεσα οι απαραίτητες επισκευές, ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια των πλοίων που διαπλέουν τη Διώρυγα», σημειώνει η ΠΕΜΕΝ.

ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Στο 20% η ανεργία

Η ανεργία και το ασφαλιστικό απασχόλησαν την πρώτη μέρα διήμερης εκδήλωσης στον Πειραιά  

Στο «βούρκο» της ανεργίας βουλιάζει μέρα με τη μέρα το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, ο Πειραιάς. Η ανεργία σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία άγγιξε το 20% και συνεχίζει να έχει ανοδικές τάσεις. Δεκάδες εργοστάσια έχουν κλείσει, η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη «μαραζώνει» μέρα με τη μέρα, ενώ οι ναυτεργάτες πετιούνται έξω από τα καράβια. Αυτή η κατάσταση παρουσιάστηκε σε διημερίδα, που ξεκίνησε χτες στο ξενοδοχείο «Μιστράλ», που διοργάνωσε το Εργατικό Κέντρο Πειραιά και το παράρτημα του ΙΝΕ ΓΣΕΕ/ΑΔΕΔΥ με θέμα: «Πειραιάς, ανεργία - ασφαλιστικό».

Πρόκειται για ακόμα μια διημερίδα από αυτές που διοργανώνει τα τελευταία χρόνια το ΕΚΠ και στις οποίες κάθε φορά διαπιστώνεται το πρόβλημα, αλλά η διοίκηση της πλειοψηφίας του ΕΚΠ δεν παίρνει καμιά αγωνιστική πρωτοβουλία επίλυσης, γιατί δεν επιδιώκει τη σύγκρουση με την κυβερνητική πολιτική.

Χαιρετισμό απηύθυνε ο πρόεδρος του ΕΚΠ Γ. Μίχας, ενώ στη συνέχεια το λόγο πήρε ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ Χρ. Πολυζωγόπουλος, ο οποίος για ακόμα μια φορά «ήπιε νερό» στο όνομα της ΟΝΕ. Είχε μάλιστα το θράσος να αναφερθεί σε σημαντικές παρεμβάσεις υπέρ (!) των εργαζομένων στο αντεργατικό τερατούργημα που ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή. Προεξόφλησε δε και την έναρξη «διαλόγου» για το ασφαλιστικό.

Ο Β. Ξένος, μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ, στην τοποθέτησή του αποκάλυψε την ουσία της σημερινής κατάστασης και τους στόχους της κυβέρνησης σε βάρος των εργαζομένων. Ανέφερε ότι από τη μεριά των εκπροσώπων της κυβέρνησης εντοπίζονται τα προβλήματα, ωστόσο η όλη προσπάθειά τους είναι στο να αποπροσανατολίσουν τους εργαζόμενους από τη διεκδίκηση λύσεων. Αναφερόμενος στις ανατροπές στο ασφαλιστικό, τόνισε ότι είναι συνέχεια του πρόσφατου αντεργατικού νόμου και κατέληξε: «Εμείς λέμε ότι υπάρχει διέξοδος, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα κόμματα και τις πλειοψηφίες σε ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ. Υπάρχει και αυτή είναι η σύγκρουση με την πολιτική της ΟΝΕ για την αλλαγή αυτής της κατάστασης».

Εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ μίλησε ο Λ. Αποστολίδης, ο οποίος, ενόψει των ανατροπών στο ασφαλιστικό, μίλησε για διάλογο μεταξύ των «κοινωνικών εταίρων», ενώ η Μαριέτα Γιαννάκου - Κουτσίκου εκ μέρους της ΝΔ διαφήμισε τους αντιασφαλιστικούς νόμους της κυβέρνησής της, τονίζοντας ότι αν δεν ψηφίζονταν αυτοί, σήμερα θα υπήρχαν και άλλα προβλήματα.

Χαιρετισμούς απηύθυναν και οι δήμαρχοι του Πειραιά Χρ. Αγραπίδης, του Περάματος Γ. Πατσιλινάκος και του Ρέντη Γ. Ιωακειμίδης. Τη ζοφερή κατάσταση που βιώνουν οι κάτοικοι του Περάματος μετέφερε ο Γ. Πατσιλινάκος, ο οποίος ανέφερε ότι η ανεργία έχει εκτιναχτεί στο 28%, ενώ στους νέους και στις γυναίκες στο 48%!

Εισηγητής στη διημερίδα ήταν και ο Θωμάς Κακκαβάς, μέλος του ΔΣ της ΠΟΛ και του ΔΣ του ΙΚΑ. Ο Θ. Κακκαβάς, αναφερόμενος στα σχέδια της κυβέρνησης για την κοινωνική ασφάλιση, τόνισε ότι ήδη έχει αναθέσει σε επιχείρηση του εξωτερικού να πραγματοποιήσει μελέτη για τις προοπτικές της. Οπως είπε, είναι βέβαιο ότι τα πορίσματα των μελετών θα είναι αρνητικά για την όλη εικόνα της κοινωνικής ασφάλισης και «θα αποτελέσουν άλλοθι για την προώθηση μέτρων που θα ολοκληρώνουν την καταστροφή της, ιδιαίτερα των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα».

Αναφέρθηκε στον χαρακτήρα της ΚΑ, στις δυο λογικές που ισχύουν στην ΚΑ, στη συντηρητική και στην προοδευτική. Μίλησε για την τακτική της κυβέρνησης και τις κατευθύνσεις της, τα αποθεματικά, καθώς και την κατάσταση όπως διαμορφώνεται σήμερα. «Οι θεμελιώδεις αρχές - τόνισε - για την εξυγίανση και οικονομική στήριξη του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης είναι: ο χαρακτήρας της ΚΑ είναι κοινωνικός και δημόσιος. Αποκρούουμε κάθε λογική ιδιωτικοποίησης της κοινωνικής ασφάλισης. Ασφαλιστική κάλυψη όλων των εργαζομένων. Εγγυημένες από το κράτος παροχές ασφάλισης και υγείας. Οι πόροι της ΚΑ πρέπει να εξασφαλίζουν τις αναγκαίες ασφαλιστικές παροχές. Η αποδοτική διοίκηση και οργάνωση της ΚΑ». Εισηγητές επίσης στην ημερίδα ήταν ο Ρ. Σπυρόπουλος, βουλευτής του ΠΑΣΟΚ και ο Δ. Στρατούλης, μέλος του ΔΣ της ΓΣΕΕ.

ΔΙΚΗ «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ»
Απίθανες θεωρίες συγκάλυψης

Οι κατηγορούμενοι για το ναυάγιο του σάπιου πλοίου προσπαθούν να πείσουν για... πρόσκρουση

Από την 3η Σεπτέμβρη 1994 που ο βυθός του Ατλαντικού ωκεανού «υποδέχτηκε» το σάπιο σκαρί του φορτηγού πλοίου «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ» μαζί με τους 24 ναυτεργάτες του, πλοιοκτήτες και «Ελληνικός Νηογνώμονας» άρχισαν να «εργάζονται» για το κουκούλωμα του εγκλήματος, όπως φαίνεται από τις διάφορες «θεωρίες» που παρουσιάζονται στο Α` Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά, με αποκορύφωμα τα όσα ειπώθηκαν χτες, 12η μέρα της δίκης για την τραγωδία. Επιπλέον στοιχείο αποτελεί και το γεγονός ότι οι δικηγόροι που έχουν αναλάβει την υπεράσπιση των εφοπλιστών και του «Νηογνώμονα» είναι ονόματα «ηχηρά» από το χώρο του ΠΑΣΟΚ όπως για παράδειγμα ο κ. Βαρλάμης, συνέταιρος του δικηγόρου Γούσκου που είχαν αναλάβει την υπεράσπιση του Κουτσόγιωργα.

Οι πλοιοκτήτες αδελφοί Ηλιόπουλοι, οι οποίοι είχαν εν πλω αυτό το αναξιόπλοο πλοίο και οι επικεφαλής του «Ελληνικού Νηογνώμονα» Τ. Λυσιμάχου και Δ. Μελισσηνό που έσπευσαν να εκδώσουν πιστοποιητικό αξιοπλοΐας στο «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ» - τα οποία αρνήθηκε να εκδώσει ο Γαλλικός Νηογνώμονας - για να καλύψουν τις εγκληματικές τους ευθύνες προσπαθούν να πείσουν μέσω των δικηγόρων τους ότι το ρήγμα που προκλήθηκε στην εξωτερική δεξιά πλευρά της δεξαμενής έρματος Νο 5 του πλοίου οφείλεται σε σύγκρουση του πλοίου σε κάποιο άγνωστο «αντικείμενο»!

Αυτή τη «θεωρία» κάλεσαν να αποδεχτεί χτες ο κ. Αντωνιάδης, πλοίαρχος του πλοίου «ΚΛΙΠΕΡ ΣΑΝΤΟΣ», ο οποίος ήταν ο μόνος που συνομίλησε με τον πλοίαρχο του «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ» από τις 12.45 που ο δεύτερος εξέπεμψε σήμα κινδύνου. Ο κ. Αντωνιάδης ωστόσο κατέθεσε ότι ο πλοίαρχος του «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ» του μιλούσε για νερά στο αμπάρι που δεν προλάβαινε να απαντήσει. Το στοιχείο αυτό, το οποίο αμφισβητήθηκε έντονα από την πλευρά των δικηγόρων των κατηγορουμένων, αποδεικνύει τη σαπίλα του πλοίου και εσωτερικά και κυρίως στα τοιχώματα μεταξύ των δεξαμενών έρματος και του αμπαριού!

ΕΝΩΣΗ ΝΑΥΤΙΚΩΝ «Η ΘΑΣΟΣ»
Επίσχεση εργασίας

Στους καταπέλτες βγαίνουν από σήμερα οι ναυτεργάτες, που είναι ναυτολογημένοι στα επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία της πορθμειακής γραμμής Καβάλας - Θάσου, καθώς η Ενωση Ναυτικών «Η ΘΑΣΟΣ», υλοποιώντας πρόσφατη απόφαση της γενικής συνέλευσης των ναυτεργατών, εξήγγειλε επίσχεση εργασίας. Η κινητοποίηση αυτή αποτελεί ηχηρή απάντηση στην ασυδοσία των πλοιοκτητριών εταιριών, οι οποίες «ανενόχλητες» έχουν επιδοθεί στην κατάφωρη παραβίαση των Συλλογικών Συμβάσεων, ενώ επιχειρούν να επιβάλουν στα πλοία κλίμα τρομοκρατίας, εκδιώκοντας ακόμα και συνδικαλιστές - μέλη της διοίκησης της ναυτεργατικής Ενωσης.

Οπως αναφέρεται σε δελτίο Τύπου της ναυτεργατικής Ενωσης, οι εταιρίες ΑΝΕΘ, ΝΕΚ, ΝΕΡ και ΑΛΜΑΡ, οι οποίες δρομολογούν τα πλοία τους στην πορθμειακή γραμμή, από τις αρχές του καλοκαιριού δεν καταβάλλουν κανονικά, όπως προβλέπει η Συλλογική Σύμβαση, τα δεδουλευμένα στα πληρώματα των πλοίων τους, δεν έχουν καταβάλει τα αναδρομικά από την αύξηση του μισθού για το 2000, ενώ «έφαγαν» και υπερωρίες που καταγράφηκαν από τους καλοκαιρινούς μήνες μέχρι τον περασμένο μήνα Νοέμβρη. Η ναυτεργατική Ενωση, στο δελτίο της που απευθύνεται και προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και τις αρμόδιες υπηρεσίες, κάνει σαφές ότι: «Τα πλοία δε θα αποπλεύσουν μέχρι την εξόφληση των δεδουλευμένων αποδοχών των πληρωμάτων».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ