ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 22 Οχτώβρη 2009
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΜΕΝΙΔΙ
Προσπάθειες τρομοκράτησης μαθητών και αγώνων

Καταγγελία των Οργανώσεων Μενιδίου του ΚΚΕ και της ΚΝΕ

Από τις περσινές μαθητικές κινητοποιήσεις
Από τις περσινές μαθητικές κινητοποιήσεις
«Καταγγέλλουμε τις απαράδεκτες ενέργειες της Δημοτικής Αρχής Αχαρνών, της Δημοτικής Αστυνομίας, καθώς και ορισμένων εκπαιδευτικών που αντί να σκύψουν στα προβλήματα που απασχολούν χιλιάδες μαθητές στην πόλη μας προσπαθούν να τρομοκρατήσουν τους μαθητές, να βάλουν στο "γύψο" το δικαίωμα των παιδιών των λαϊκών οικογενειών να αγωνίζονται για δημόσια δωρεάν εκπαίδευση, να αγωνίζονται για ένα καλύτερο σχολείο». Την παραπάνω καταγγελία κάνουν οι Οργανώσεις Μενιδίου του ΚΚΕ και της ΚΝΕ, που, με ανακοίνωσή τους, αναφέρονται σε συγκεκριμένες ενέργειες της Δημοτικής Αρχής Μενιδίου, σε παρεμβάσεις ουσιαστικά - μαζί με την αστυνομία - σε σχολεία που βρίσκονταν σε κινητοποίηση (1ο ΕΠΑΛ, 4ο Λύκειο), προκειμένου να παύσουν οι κινητοποιήσεις.

Οι Οργανώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ επισημαίνουν στην καταγγελία τους:

«Δεν έχει καμιά αρμοδιότητα ο Δήμος να παίζει το ρόλο του "χωροφύλακα", όταν μάλιστα δεν δείχνει το ίδιο ενδιαφέρον για τα εκατοντάδες παιδιά εργαζομένων που είναι εκτός παιδικών σταθμών. Οταν επιβάλει στους εργαζόμενους γονείς να πληρώνουν σημαντικά ποσά για τροφεία μετατρέποντας τους παιδικούς σταθμούς σε "επιχειρήσεις". Αντί να "ανοίγει" τις πόρτες των σχολείων όταν αγωνίζονται οι μαθητές, να παλέψει για να "ανοίξουν" νέα σχολεία που έχει ανάγκη η περιοχή. Αντί να δείχνει τη δύναμή του στους μαθητές, να την δείξει στην κυβέρνηση διεκδικώντας τα χρήματα που χρωστάνε στους δήμους.

Δυστυχώς, τον ίδιο ρόλο του "χωροφύλακα" φιλοδοξούν να παίξουν και ορισμένοι εκπαιδευτικοί:

  • Στο 2ο ΕΛ καθηγητής και υπεύθυνη κυλικείου επιτέθηκαν φραστικά σε μέλη και στελέχη της ΚΝΕ που μοίραζαν ανακοινώσεις.
  • Στο 5ο ΕΛ καθηγητής προσπάθησε να εμποδίσει το διάβασμα του "Οδηγητή", της εφημερίδας της ΚΝΕ.

Ολα αυτά τα κρούσματα τρομοκρατίας μόνο τυχαία δεν είναι. ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, μέσω των μηχανισμών τους, αξιοποιούν δημοτικές αρχές, καθηγητές, "αγανακτισμένους γονείς" και οτιδήποτε τους είναι χρήσιμο, ώστε να βάλουν φρένο στους αγώνες των μαθητών, που παλεύουν για ενιαίο 12χρονο σχολείο, δημόσιο και δωρεάν. Ο αυταρχισμός και η τρομοκρατία είναι σύμφυτα φαινόμενα με την αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Το ΠΑΣΟΚ ως κυβέρνηση ψήφισε και εφάρμοσε την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, έστειλε εισαγγελείς στα σχολεία, έσυρε εκατοντάδες μαθητές στα δικαστήρια επειδή αγωνίζονταν και η ΝΔ συνέχισε.

Το ΚΚΕ και η ΚΝΕ στέκονται πάντα αλληλέγγυοι στη νεολαία, στηρίζουν όλα τα δίκαια αιτήματα μαθητών και εργαζομένων, τους αγώνες που συλλογικά και δημοκρατικά αποφασίζονται από τους ίδιους. Καλούμε εργαζόμενους, εκπαιδευτικούς και γονείς να είναι συμπαραστάτες και όχι αντίπαλοι. Να συμβάλουν στην ανάπτυξη του κινήματος Παιδείας, στην κοινή δράση και συμπόρευση με το εργατικό - λαϊκό κίνημα».

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ «ΝΕΑ ΓΡΙΠΗ»
Επανάληψη των ημίμετρων για τα σχολεία

Επανάληψη των ημίμετρων του περασμένου Αυγούστου αποτελεί και η επικαιροποιημένη εγκύκλιος του υπουργείου Υγείας για την αντιμετώπιση της πανδημίας της νέας γρίπης Η1Ν1 στα σχολεία που στάλθηκε χτες στα υπουργεία Παιδείας, Οικονομίας, Εργασίας, Πολιτισμού και Αγροτικής Ανάπτυξης.

Η επικαιροποιημένη εγκύκλιος αποτελεί, όπως αναφέρει το υπουργείο Υγείας, υλοποίηση των προτάσεων του Εθνικού Επιστημονικού και Επιχειρησιακού Συμβουλίου και στην ουσία είναι σχεδόν αντιγραφή της εγκυκλίου της 27.8.2009. Μάλιστα, σε σχέση με εκείνη την εγκύκλιο, δεν υπάρχει ούτε η επισήμανση για την «ανάγκη ιδιαίτερης επίβλεψης της εφαρμογής των οδηγιών σε σχολεία όπου εκπαιδεύονται παιδιά με ειδικές ανάγκες». Μια δευτερεύουσα, βέβαια, διαφορά της νέας εγκυκλίου με την προηγούμενη είναι ότι στην κλινική συμπτωματολογία της γρίπης προβλέπεται «πυρετός (μεγαλύτερος ή ίσος με 38 βαθμούς Κελσίου) και ένα από τα συμπτώματα: Βήχας, πονόλαιμος, μυαλγίες, συνάχι, πονοκέφαλος, ρίγος, αίσθημα κόπωσης, διάρροια και εμέτους». Η προηγούμενη εγκύκλιος για την κλινική συμπτωματολογία προέβλεπε «ένα ή περισσότερα συμπτώματα» και απαριθμούσε - χωρίς να αναφέρει τους 38 βαθμούς Κελσίου - τον πυρετό με τα υπόλοιπα συμπτώματα που απαριθμούνται στη νέα εγκύκλιο. Κατά τα άλλα προβλέπονται τα ίδια, όπως ο ορισμός του υπευθύνου «Συντονιστή Γρίπης» σε κάθε σχολείο κλπ.

Οι ανάγκες, όμως, σήμερα επιβάλλουν τη λήψη άμεσων και ουσιαστικών μέτρων πρόληψης και περιορισμού της εξάπλωσης της γρίπης στα σχολεία και όχι μόνο. Επιβάλλεται η αποστολή κινητών μονάδων υγείας από το υπουργείο Υγείας σε κάθε σχολείο της χώρας που θα παρέχει έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση των περιστατικών, θα καταγράφει τις ανάγκες, θα παρέχει δωρεάν τις αναγκαίες προληπτικές εξετάσεις σε παιδιά και προσωπικό του σχολείου. Οι υπηρεσίες αυτές θα πρέπει να στελεχώνονται με το κατάλληλο εξειδικευμένο προσωπικό. Ακόμα επιβάλλεται η εντατικοποίηση των ελέγχων των κυλικείων και των χώρων υψηλού υγειονομικού ενδιαφέροντος (τουαλέτες και χώροι εστίασης).

ΚΕΚ ΑμΕΑ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ
Τέλη Οκτώβρη και δεν ξεκίνησαν μαθήματα!

Λίγες μέρες πριν το τέλος του Οκτώβρη και ακόμα το μοναδικό στην Αττική Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (ΚΕΚ ΑμΕΑ) του ΟΑΕΔ στο Γαλάτσι όχι μόνο δεν έχει ξεκινήσει μαθήματα, αλλά δεν έχει καν ολοκληρωθεί η διαδικασία της επιλογής των σπουδαστών και καθηγητών.

Το ΚΕΚ ΑμΕΑ Γαλατσίου, που ούτως ή άλλως αποτελεί σταγόνα στον ωκεανό των αναγκών των ατόμων με ειδικές ανάγκες και μαστίζεται από προβλήματα (ανεπαρκείς χώροι κλπ), ξεκινούσε κάθε χρόνο μαθήματα στα τέλη Σεπτέμβρη με αρχές Οκτώβρη. Οι εκπαιδευτικοί που δουλεύουν εκεί είναι στη συντριπτική πλειοψηφία τους ωρομίσθιοι, όμως στις επιλογές των καθηγητών μπήκε φέτος ως κριτήριο και η προσωπική συνέντευξη, κάνοντας έτσι πλήρως ελεγχόμενη την πρόσληψή τους. Σε κάθε περίπτωση τα μαθήματα δεν έχουν ξεκινήσει και οι άνθρωποι με ειδικές ανάγκες, βρίσκονται σε αναμονή και εκφράζουν την ανησυχία τους συνολικά για το μέλλον της σχολής.

Τα προηγούμενα χρόνια οι σπουδαστές της σχολής, έχοντας στο πλευρό τους το ταξικό αναπηρικό κίνημα, αγωνίστηκαν ενάντια στην υποβάθμιση της σχολής, για το δημόσιο χαρακτήρα της, για την ανάπτυξη δημόσιου δικτύου προστατευόμενων παραγωγικών εργαστηρίων και την εξασφάλιση δουλειάς για τους απόφοιτους, με δεδομένο ότι η ανεργία στους ικανούς προς εργασία ανάπηρους ξεπερνάει το 85%. Στα θετικά αυτού του αγώνα προσμετράται και η δημιουργία φέτος δυο τμημάτων του ΚΕΚ ΑμΕΑ στην Καλλιθέα, στο «Φάρο Τυφλών» και το Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών, για την επαγγελματική εκπαίδευση τυφλών που έχουν αποφοιτήσει από το Λύκειο, σε τμήματα αγγειοπλαστικής και ηλεκτρονικών υπολογιστών.

ΣΥΝΤΟΜΑ ΝΕΑ

*** Σε παράσταση διαμαρτυρίας προχωρούν σήμερα στις 2 το μεσημέρι, στο υπουργείο Παιδείας, σύλλογοι εκπαιδευτικών και γονέων της Ανατ. Αττικής. Εκπαιδευτικοί και γονείς απαιτούν την άμεση κάλυψη όλων των κενών με μόνιμους εκπαιδευτικούς, την άμεση κατασκευή σχολικών κτιρίων από τον κρατικό προϋπολογισμό, τον υπερδιπλασιασμό της επιχορήγησης για τα λειτουργικά έξοδα, την ίδρυση νέων δημόσιων νηπιαγωγείων για όλα τα νήπια και τα προνήπια.

*** Ποινή στέρησης μισθού ενός μήνα, επέβαλε τελικά το Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο του υπουργείου Εσωτερικών στις πέντε βαθμολογήτριες του μαθήματος των Αγγλικών στις Εισαγωγικές Εξετάσεις του 2007 για τη γνωστή υπόθεση της παραποίησης της βαθμολογίας γραπτών. Στο συμβούλιο είχαν προσφύγει οι βαθμολογήτριες, με ένσταση κατά των ποινών προσωρινής παύσης και στέρησης μισθού, που τους είχε επιβάλει το Πειθαρχικό Συμβούλιο του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΥΣΔΕ) Δυτικής Θεσσαλονίκης.

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΝΑΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ
Δημιουργεί πολυπληθή τμήματα στα Γυμνάσια...

...για τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας

Συμπτύξεις τμημάτων για τη διδασκαλία δεύτερης ξένης γλώσσας στην Α' Γυμνασίου αποφάσισε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατ. Αττικής. Το αποτέλεσμα είναι με την απόφαση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατ. Αττικής να δημιουργούνται τμήματα που φτάνουν να έχουν μέχρι και 27 - 28 παιδιά, γεγονός που καθιστά πολύ δύσκολη της διδασκαλία μιας νέας ξένης γλώσσας. Παράλληλα με τη μεθόδευση της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης επιχειρείται η εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού που θα αξιοποιείται για να διδάσκει άλλα μαθήματα (π.χ. ο καθηγητής Γαλλικών να διδάσκει Ιστορία).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ