ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 30 Μάη 1997
Σελ. /40
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΤΡΑΠΕΖΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Την παραδίδουν στα πολυεθνικά κέντρα

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο με το οποίο η Τράπεζα της Ελλάδας μετατρέπεται σε εξάρτημα της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας

Σε νέο μεγάλο βήμα θωράκισης της εξουσίας των πολυεθνικών και της οικονομικής ολιγαρχίας της ΕΕ στη χώρα μας, προχώρησε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, με την κατάθεση χτες στη Βουλή Σχεδίου Νόμου για την... ανεξαρτησία της Τράπεζας της Ελλάδας. Το νομοσχέδιο, το περιεχόμενο του οποίου παρουσίασε χτες ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Γ. Παπαντωνίου, προβλέπει τη μετατροπή της Τράπεζας της Ελλάδας σε θυγατρική της Ευρωπαϊκής Τράπεζας, από την οποία πλέον θα παίρνει και θα εκτελεί εντολές για τη νομισματική και πιστωτική πολιτική, χωρίς καμία δυνατότητα ελέγχου από την ελληνική κυβέρνηση ή το Κοινοβούλιο της χώρας. Αντίθετα η Τράπεζα της Ελλάδας μαζί με τις αρμοδιότητές της, μετατρέπεται σε ιμάντα του πανίσχυρου - και αυστηρά ελεγχόμενου από την οικονομική ολιγαρχία - Ευρωπαϊκού Συστήματος Κεντρικών Τραπεζών, δημιούργημα και αυτό της περιβόητης Συνθήκης του Μάαστριχτ.

Η ψήφιση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου θα σημάνει την παραπέρα μεταφορά εθνικών - ζωτικών για τη χώρα αρμοδιοτήτων προς το κέντρο των Βρυξελλών. Αλλωστε, όπως τονίζεται στο νομοσχέδιο, μόλις ολοκληρωθεί η ΟΝΕ και συγκροτηθεί το Ευρωπαϊκό Σύστημα Κεντρικών Τραπεζών (ΕΣΚΤ), κάθε διάταξή του"που θα αντίκειται στο πρωτογενές ή παράγωγο δίκαιο της ΕΕ, που αφορά τη λειτουργία του ΕΣΚΤ, παύει να ισχύει". Στην πραγματικότητα το νομοσχέδιο αφορά μια μεταβατική περίοδο προς την πλήρη εκχώρηση των αποφάσεων για τη νομισματική και πιστωτική πολιτική που θα ακολουθεί η Ελλάδα, στο πολυεθνικό κεφάλαιο, μέσω της ελεγχόμενης από αυτό, Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας. Παράλληλα είναι φανερό πως δημιουργείται και μείζον θέμα δημοκρατίας, αφού δίπλα στα επίσης ανεξέλεγκτα άλλα όργανα της Ευρωπαϊκής Ενωσης (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Συμβούλια Υπουργών) και παράλληλα με την κατάργηση του δικαιώματος του "βέτο", δημιουργείται ένα νέο ανεξέλεγκτο όργανο, οι"ανεξάρτητες" Κεντρικές Τράπεζες, αυστηροί θεματοφύλακες της νέας ευρωπαϊκής "τάξης πραγμάτων".

Το Σχέδιο Νόμου

Το αποτελούμενο από 13 άρθρα Σχέδιο Νόμου, χωρίζεται σε 5 θεματικές ενότητες. Τα άρθρα 1 -2 αναφέρονται στους σκοπούς και στις αρμοδιότητες της Τράπεζας της Ελλάδας. Τα άρθρα 3 - 4 ορίζουν το πλαίσιο ανεξαρτησίας της Τράπεζας της Ελλάδας καθώς και τις σχέσεις της με τη Βουλή και την κυβέρνηση.

Τα επόμενα άρθρα 5 - 6 ορίζουν τα όργανα της Τράπεζας Ελλάδας, ενώ τα άρθρα 7 - 13 αναφέρονται στην εξειδίκευση των αποφάσεων της Τράπεζας Ελλάδας και στην εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας στις κατευθύνσεις του Σχεδίου Νόμου, τις γενικές αρχές του οποίου συνέταξε επιτροπή στη Φραγκφούρτη.

Για το κρίσιμο θέμα των σχέσεων της Κεντρικής Τράπεζας με τη Βουλή και την κυβέρνηση, ορίζεται σαφώς ότι η μόνη υποχρέωση του Διοικητή της είναι να απευθύνει κάθε έτος έκθεση για τη νομισματική πολιτική του προηγούμενου και του τρέχοντος έτους στη Βουλή και στο Υπουργικό Συμβούλιο, ενώ θα πρέπει να ενημερώνει την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή για θέματα της αρμοδιότητάς του.Στο σημείο αυτό τελειώνουν και οι υποχρεώσεις του.

Προβλέπεται επίσης η δημιουργία του πανίσχυρου και ολιγομελούς Συμβουλίου Νομισματικής Πολιτικής. Η Γενική Συνέλευση των Μετόχων και το Γενικό Συμβούλιο, παραμένουν σαν όργανα της τράπεζας, αλλά με υποβαθμισμένο τον ρόλο τους. Το Συμβούλιο Νομισματικής Πολιτικής θα είναι πενταμελές, με εξαετή θητεία και θα αποτελείται από τον Διοικητή, τους δύο Υποδιοικητές και δύο μέλη που θα ορίζει η κυβέρνηση. Οπως είπε ο Γ. Παπαντωνίου, η κυβέρνηση θα προτείνει για τις θέσεις του Διοικητή και των Υποδιοικητών, τη σημερινή ηγεσία της Τράπεζας της Ελλάδας.

ΤΡΑΠΕΖΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Την παραδίδουν στα πολυεθνικά κέντρα

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο με το οποίο η Τράπεζα της Ελλάδας μετατρέπεται σε εξάρτημα της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας

Σε νέο μεγάλο βήμα θωράκισης της εξουσίας των πολυεθνικών και της οικονομικής ολιγαρχίας της ΕΕ στη χώρα μας, προχώρησε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, με την κατάθεση χτες στη Βουλή Σχεδίου Νόμου για την... ανεξαρτησία της Τράπεζας της Ελλάδας. Το νομοσχέδιο, το περιεχόμενο του οποίου παρουσίασε χτες ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Γ. Παπαντωνίου, προβλέπει τη μετατροπή της Τράπεζας της Ελλάδας σε θυγατρική της Ευρωπαϊκής Τράπεζας, από την οποία πλέον θα παίρνει και θα εκτελεί εντολές για τη νομισματική και πιστωτική πολιτική, χωρίς καμία δυνατότητα ελέγχου από την ελληνική κυβέρνηση ή το Κοινοβούλιο της χώρας. Αντίθετα η Τράπεζα της Ελλάδας μαζί με τις αρμοδιότητές της, μετατρέπεται σε ιμάντα του πανίσχυρου - και αυστηρά ελεγχόμενου από την οικονομική ολιγαρχία - Ευρωπαϊκού Συστήματος Κεντρικών Τραπεζών, δημιούργημα και αυτό της περιβόητης Συνθήκης του Μάαστριχτ.

Η ψήφιση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου θα σημάνει την παραπέρα μεταφορά εθνικών - ζωτικών για τη χώρα αρμοδιοτήτων προς το κέντρο των Βρυξελλών. Αλλωστε, όπως τονίζεται στο νομοσχέδιο, μόλις ολοκληρωθεί η ΟΝΕ και συγκροτηθεί το Ευρωπαϊκό Σύστημα Κεντρικών Τραπεζών (ΕΣΚΤ), κάθε διάταξή του"που θα αντίκειται στο πρωτογενές ή παράγωγο δίκαιο της ΕΕ, που αφορά τη λειτουργία του ΕΣΚΤ, παύει να ισχύει". Στην πραγματικότητα το νομοσχέδιο αφορά μια μεταβατική περίοδο προς την πλήρη εκχώρηση των αποφάσεων για τη νομισματική και πιστωτική πολιτική που θα ακολουθεί η Ελλάδα, στο πολυεθνικό κεφάλαιο, μέσω της ελεγχόμενης από αυτό, Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας. Παράλληλα είναι φανερό πως δημιουργείται και μείζον θέμα δημοκρατίας, αφού δίπλα στα επίσης ανεξέλεγκτα άλλα όργανα της Ευρωπαϊκής Ενωσης (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Συμβούλια Υπουργών) και παράλληλα με την κατάργηση του δικαιώματος του "βέτο", δημιουργείται ένα νέο ανεξέλεγκτο όργανο, οι"ανεξάρτητες" Κεντρικές Τράπεζες, αυστηροί θεματοφύλακες της νέας ευρωπαϊκής "τάξης πραγμάτων".

Το Σχέδιο Νόμου

Το αποτελούμενο από 13 άρθρα Σχέδιο Νόμου, χωρίζεται σε 5 θεματικές ενότητες. Τα άρθρα 1 -2 αναφέρονται στους σκοπούς και στις αρμοδιότητες της Τράπεζας της Ελλάδας. Τα άρθρα 3 - 4 ορίζουν το πλαίσιο ανεξαρτησίας της Τράπεζας της Ελλάδας καθώς και τις σχέσεις της με τη Βουλή και την κυβέρνηση.

Τα επόμενα άρθρα 5 - 6 ορίζουν τα όργανα της Τράπεζας Ελλάδας, ενώ τα άρθρα 7 - 13 αναφέρονται στην εξειδίκευση των αποφάσεων της Τράπεζας Ελλάδας και στην εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας στις κατευθύνσεις του Σχεδίου Νόμου, τις γενικές αρχές του οποίου συνέταξε επιτροπή στη Φραγκφούρτη.

Για το κρίσιμο θέμα των σχέσεων της Κεντρικής Τράπεζας με τη Βουλή και την κυβέρνηση, ορίζεται σαφώς ότι η μόνη υποχρέωση του Διοικητή της είναι να απευθύνει κάθε έτος έκθεση για τη νομισματική πολιτική του προηγούμενου και του τρέχοντος έτους στη Βουλή και στο Υπουργικό Συμβούλιο, ενώ θα πρέπει να ενημερώνει την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή για θέματα της αρμοδιότητάς του.Στο σημείο αυτό τελειώνουν και οι υποχρεώσεις του.

Προβλέπεται επίσης η δημιουργία του πανίσχυρου και ολιγομελούς Συμβουλίου Νομισματικής Πολιτικής. Η Γενική Συνέλευση των Μετόχων και το Γενικό Συμβούλιο, παραμένουν σαν όργανα της τράπεζας, αλλά με υποβαθμισμένο τον ρόλο τους. Το Συμβούλιο Νομισματικής Πολιτικής θα είναι πενταμελές, με εξαετή θητεία και θα αποτελείται από τον Διοικητή, τους δύο Υποδιοικητές και δύο μέλη που θα ορίζει η κυβέρνηση. Οπως είπε ο Γ. Παπαντωνίου, η κυβέρνηση θα προτείνει για τις θέσεις του Διοικητή και των Υποδιοικητών, τη σημερινή ηγεσία της Τράπεζας της Ελλάδας.

ΓΣΕΒΕΕ
Στον "κοινωνικό διάλογο" με άγριες διαθέσεις

ΠΑΣΚΕΒΕ και ΔΑΚΜΜΕ στηρίζουν την απάτη του "διαλόγου" και ζητούν από το ΔΣ της Συνομοσπονδίας εν λευκώ εξουσιοδότηση...

Την εν λευκώ εξουσιοδότηση για χειρισμούς που συνδέονται με τον "κοινωνικό διάλογο" θα επιχειρήσει να αποσπάσει μεθαύριο από το ΔΣ της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ), το προεδρείο της Συνομοσπονδίας. Πρόκειται για το προεδρείο που συνέστησαν από κοινού ΠΑΣΚΕΒΕ και ΔΑΚΜΜΕ, με σαφή στόχο την αλλαγή πλεύσης του κινήματος των ΕΒΕ προς την κατεύθυνση της υποταγής στις λογικές του μονόδρομου. Οι προσπάθειες για την εν λευκώ εξουσιοδότηση προκύπτουν από την εισήγηση του προεδρείου προς το ΔΣ που δόθηκε χτες στη δημοσιότητα και συνυπογράφουν ο πρόεδρος Γ. Κανελλόπουλος (ΔΑΚΜΜΕ) και ο γενικός γραμματέας (ΠΑΣΚΕΒΕ).

Ειδικότερα, η νέα διοίκηση έχοντας ήδη προσχωρήσει στην ιδέα του "κοινωνικού διαλόγου" και της απάτης που συντελείται σε βάρος των εργαζομένων και των εκατοντάδων χιλιάδων ΕΒΕ της χώρας (όπως μάθαμε μάλιστα είχε και κεκλεισμένων των θυρών επαφές με τον γνωστό για τις θέσεις του πρόεδρο της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) καθώς και με το ΣΕΒ αναζητώντας... κοινή στάση), απαιτεί τώρα από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΓΣΕΒΕΕ "εξουσιοδότηση προς το προεδρείο να χειριστεί τα τρέχοντα ζητήματα του διαλόγου και να καθορίσει τις ειδικές θέσεις της ΓΣΕΒΕΕ". Επίσης, ζητείται να αποφασίζει το προεδρείο όσο ο "κοινωνικός διάλογος" θα βρίσκεται σε εξέλιξη, εάν και πότε θα συγκαλεί το ΔΣ!

Ας σημειωθεί, ότι στην εισήγηση του προέδρου και του γενικού γραμματέα σε ό,τι αφορά τα προβλήματα των ΜΜΕ και την ιεράρχηση των δραστηριοτήτων της ΓΣΕΒΕΕ, από τη μεν ιεράρχηση των προβλημάτων απουσιάζει το ζήτημα της φορολογικής αφαίμαξης των ΕΒΕ με τα αντικειμενικά κριτήρια και το 35%, καθώς και η χρηματοδότηση. Παράλληλα, σχετικά με τις δραστηριότητες της ΓΣΕΒΕΕ, είναι φανερή η προσπάθεια της νέας διοίκησης να τις περιορίσει στο ρόλο του... καλοπροαίρετου συζητητή με την κυβέρνηση και στην αποστολή υπομνημάτων και να βάλει στο περιθώριο την αγωνιστική προοπτική του συνδικαλιστικού κινήματος και τη δυναμική διεκδίκηση λύσεων στα προβλήματα των ΕΒΕ.

Διαβάζοντας κανείς την εισήγηση θα έλεγε ότι ο πρόεδρος και ο γενικός γραμματέας της ΓΣΕΒΕΕ, αφού πλέκουν ένα αληθινό εγκώμιο στον "κοινωνικό διάλογο" εμπαιγμού των ευρύτερων λαϊκών στρωμάτων μαζί και των επαγγελματιών, βιοτεχνών και εμπόρων, δε γνωρίζουν τις προθέσεις της κυβέρνησης που είναι να κάνει και τους ΕΒΕ συμμέτοχους στην επιβολή ακόμα σκληρότερης αντιλαϊκής πολιτικής και ειλημμένων αποφάσεων στα πλαίσια των οποίων εντάσσεται και η επίθεση στις ΜΜΕ. Καλούν, λοιπόν το ΔΣ της ΓΣΕΒΕΕ να συναινέσει σ' αυτό το παιχνίδι με το κάλπικο και αποπροσανατολιστικό επιχείρημα ότι "μέσα απ' τον "κοινωνικό διάλογο" θα προβάλουν τις θέσεις τους". Σαν να μην είναι δεδομένη η κυβερνητική πολιτική, σαν να μη γνωρίζει η κυβέρνηση τα τεράστια προβλήματα των ΜΜΕ και τις λύσεις που θα μπορούσε να δώσει εάν είχε την πολιτική βούληση.

ΓΣΕΒΕΕ
Στον "κοινωνικό διάλογο" με άγριες διαθέσεις

ΠΑΣΚΕΒΕ και ΔΑΚΜΜΕ στηρίζουν την απάτη του "διαλόγου" και ζητούν από το ΔΣ της Συνομοσπονδίας εν λευκώ εξουσιοδότηση...

Την εν λευκώ εξουσιοδότηση για χειρισμούς που συνδέονται με τον "κοινωνικό διάλογο" θα επιχειρήσει να αποσπάσει μεθαύριο από το ΔΣ της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ), το προεδρείο της Συνομοσπονδίας. Πρόκειται για το προεδρείο που συνέστησαν από κοινού ΠΑΣΚΕΒΕ και ΔΑΚΜΜΕ, με σαφή στόχο την αλλαγή πλεύσης του κινήματος των ΕΒΕ προς την κατεύθυνση της υποταγής στις λογικές του μονόδρομου. Οι προσπάθειες για την εν λευκώ εξουσιοδότηση προκύπτουν από την εισήγηση του προεδρείου προς το ΔΣ που δόθηκε χτες στη δημοσιότητα και συνυπογράφουν ο πρόεδρος Γ. Κανελλόπουλος (ΔΑΚΜΜΕ) και ο γενικός γραμματέας (ΠΑΣΚΕΒΕ).

Ειδικότερα, η νέα διοίκηση έχοντας ήδη προσχωρήσει στην ιδέα του "κοινωνικού διαλόγου" και της απάτης που συντελείται σε βάρος των εργαζομένων και των εκατοντάδων χιλιάδων ΕΒΕ της χώρας (όπως μάθαμε μάλιστα είχε και κεκλεισμένων των θυρών επαφές με τον γνωστό για τις θέσεις του πρόεδρο της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) καθώς και με το ΣΕΒ αναζητώντας... κοινή στάση), απαιτεί τώρα από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΓΣΕΒΕΕ "εξουσιοδότηση προς το προεδρείο να χειριστεί τα τρέχοντα ζητήματα του διαλόγου και να καθορίσει τις ειδικές θέσεις της ΓΣΕΒΕΕ". Επίσης, ζητείται να αποφασίζει το προεδρείο όσο ο "κοινωνικός διάλογος" θα βρίσκεται σε εξέλιξη, εάν και πότε θα συγκαλεί το ΔΣ!

Ας σημειωθεί, ότι στην εισήγηση του προέδρου και του γενικού γραμματέα σε ό,τι αφορά τα προβλήματα των ΜΜΕ και την ιεράρχηση των δραστηριοτήτων της ΓΣΕΒΕΕ, από τη μεν ιεράρχηση των προβλημάτων απουσιάζει το ζήτημα της φορολογικής αφαίμαξης των ΕΒΕ με τα αντικειμενικά κριτήρια και το 35%, καθώς και η χρηματοδότηση. Παράλληλα, σχετικά με τις δραστηριότητες της ΓΣΕΒΕΕ, είναι φανερή η προσπάθεια της νέας διοίκησης να τις περιορίσει στο ρόλο του... καλοπροαίρετου συζητητή με την κυβέρνηση και στην αποστολή υπομνημάτων και να βάλει στο περιθώριο την αγωνιστική προοπτική του συνδικαλιστικού κινήματος και τη δυναμική διεκδίκηση λύσεων στα προβλήματα των ΕΒΕ.

Διαβάζοντας κανείς την εισήγηση θα έλεγε ότι ο πρόεδρος και ο γενικός γραμματέας της ΓΣΕΒΕΕ, αφού πλέκουν ένα αληθινό εγκώμιο στον "κοινωνικό διάλογο" εμπαιγμού των ευρύτερων λαϊκών στρωμάτων μαζί και των επαγγελματιών, βιοτεχνών και εμπόρων, δε γνωρίζουν τις προθέσεις της κυβέρνησης που είναι να κάνει και τους ΕΒΕ συμμέτοχους στην επιβολή ακόμα σκληρότερης αντιλαϊκής πολιτικής και ειλημμένων αποφάσεων στα πλαίσια των οποίων εντάσσεται και η επίθεση στις ΜΜΕ. Καλούν, λοιπόν το ΔΣ της ΓΣΕΒΕΕ να συναινέσει σ' αυτό το παιχνίδι με το κάλπικο και αποπροσανατολιστικό επιχείρημα ότι "μέσα απ' τον "κοινωνικό διάλογο" θα προβάλουν τις θέσεις τους". Σαν να μην είναι δεδομένη η κυβερνητική πολιτική, σαν να μη γνωρίζει η κυβέρνηση τα τεράστια προβλήματα των ΜΜΕ και τις λύσεις που θα μπορούσε να δώσει εάν είχε την πολιτική βούληση.

Πειθαρχική δίωξη για 14 εφοριακούς

Στην κατεύθυνση των διώξεων των φοροτεχνικών του υπουργείου Οικονομικών φαίνεται να προχωρά η κυβέρνηση, μετά τις συνεχείς επιθέσεις που έχει εξαπολύσει τον τελευταίο καιρό σε βάρος τους ο υφυπουργός Γ. Δρυς. Οπως ανακοινώθηκε χτες από το υπουργείο, παραπέμπονται για δίκη στο δεύτερο Υπηρεσιακό (Πειθαρχικό) Συμβούλιο του υπουργείου Οικονομικών, δεκατέσσερις υπάλληλοι των Δημοσίων Οικονομικών Υπηρεσιών (ΔΟΥ) για αδικήματα που αφορούν την εκτέλεση των καθηκόντων τους. Οπως προκύπτει από την ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών, οι πέντε από τους υπαλλήλους προέρχονται από το τοπικό γραφείο Βάμου - Κρήτης, οι οκτώ από τη ΔΟΥ Κιάτου, ενώ ένας από αυτούς υπήρξε πρώην υπάλληλος της ΥΠΕΔΑ Αθηνών και νυν υπάλληλος της Διεύθυνσης Κρατικών Λαχείων.

ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΑ ΕΦΟΡΙΑΣ
Πρόσθετο φορο-χαράτσι 200.000 δρχ.

Πρόσθετος κατά κεφαλήν φόρος, που ανέρχεται σε 211.000 δρχ. περίπου, προκύπτει από τη μέχρι στιγμής εκκαθάριση 930.110 φορολογικών δηλώσεων και την αποστολή χρεωστικών εκκαθαριστικών σημειωμάτων σχεδόν σε 400.000 φορολογούμενους. Αυτό προκύπτει από χτεσινή ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο Οικονομικών, μετά την ολοκλήρωση της τρίτης εκκαθάρισης 409.689 φορολογικών δηλώσεων.

Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, από τη μέχρι τώρα εκκαθάριση συνολικά 930.110 φορολογικών δηλώσεων, προκύπτουν τα παρακάνω συγκεντρωτικά στατιστικά στοιχεία:

  • Τα 399.255 εκκαθαριστικά σημειώματα είναι χρεωστικά και απαιτούν την καταβολή συμπληρωματικού φόρου, συνολικού ύψους 84,2 δισ. δρχ. Αυτό σημαίνει πρόσθετο κατά κεφαλήν φόρο ύψους 210.921 δρχ.
  • Τα 340.312 εκκαθαριστικά σημειώματα είναι πιστωτικά και επιστρέφουν φόρο ύψους 21,6 δισ. δρχ., πράγμα που σημαίνει ότι επιστρέφεται κατά κεφαλήν φόρος ύψους 63.473 δρχ.
  • Τα υπόλοιπα περίπου 190.513 εκκαθαριστικά σημειώματα είναι μηδενικά.
  • Η καθαρή θέση του δημοσίου, μετά τα παραπάνω, ανέρχεται σε 62,6 δισ. δρχ.

Στην ανακοίνωση που εξέδωσε χτες το υπουργείο Οικονομικών, υπενθυμίζεται ότι για τους φορολογούμενους για τους οποίους προκύπτει χρεωστικό ποσό, καταληκτική ημερομηνία εξόφλησης της πρώτης δόσης είναι η 30ή Ιούνη 1997,ενώ υπογραμμίζεται ότι η εξόφληση θα γίνει μέσω των τραπεζών που αναγράφονται στο εκκαθαριστικό σημειώματα.

Πειθαρχική δίωξη για 14 εφοριακούς

Στην κατεύθυνση των διώξεων των φοροτεχνικών του υπουργείου Οικονομικών φαίνεται να προχωρά η κυβέρνηση, μετά τις συνεχείς επιθέσεις που έχει εξαπολύσει τον τελευταίο καιρό σε βάρος τους ο υφυπουργός Γ. Δρυς. Οπως ανακοινώθηκε χτες από το υπουργείο, παραπέμπονται για δίκη στο δεύτερο Υπηρεσιακό (Πειθαρχικό) Συμβούλιο του υπουργείου Οικονομικών, δεκατέσσερις υπάλληλοι των Δημοσίων Οικονομικών Υπηρεσιών (ΔΟΥ) για αδικήματα που αφορούν την εκτέλεση των καθηκόντων τους. Οπως προκύπτει από την ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών, οι πέντε από τους υπαλλήλους προέρχονται από το τοπικό γραφείο Βάμου - Κρήτης, οι οκτώ από τη ΔΟΥ Κιάτου, ενώ ένας από αυτούς υπήρξε πρώην υπάλληλος της ΥΠΕΔΑ Αθηνών και νυν υπάλληλος της Διεύθυνσης Κρατικών Λαχείων.

ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΑ ΕΦΟΡΙΑΣ
Πρόσθετο φορο-χαράτσι 200.000 δρχ.

Πρόσθετος κατά κεφαλήν φόρος, που ανέρχεται σε 211.000 δρχ. περίπου, προκύπτει από τη μέχρι στιγμής εκκαθάριση 930.110 φορολογικών δηλώσεων και την αποστολή χρεωστικών εκκαθαριστικών σημειωμάτων σχεδόν σε 400.000 φορολογούμενους. Αυτό προκύπτει από χτεσινή ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο Οικονομικών, μετά την ολοκλήρωση της τρίτης εκκαθάρισης 409.689 φορολογικών δηλώσεων.

Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, από τη μέχρι τώρα εκκαθάριση συνολικά 930.110 φορολογικών δηλώσεων, προκύπτουν τα παρακάνω συγκεντρωτικά στατιστικά στοιχεία:

  • Τα 399.255 εκκαθαριστικά σημειώματα είναι χρεωστικά και απαιτούν την καταβολή συμπληρωματικού φόρου, συνολικού ύψους 84,2 δισ. δρχ. Αυτό σημαίνει πρόσθετο κατά κεφαλήν φόρο ύψους 210.921 δρχ.
  • Τα 340.312 εκκαθαριστικά σημειώματα είναι πιστωτικά και επιστρέφουν φόρο ύψους 21,6 δισ. δρχ., πράγμα που σημαίνει ότι επιστρέφεται κατά κεφαλήν φόρος ύψους 63.473 δρχ.
  • Τα υπόλοιπα περίπου 190.513 εκκαθαριστικά σημειώματα είναι μηδενικά.
  • Η καθαρή θέση του δημοσίου, μετά τα παραπάνω, ανέρχεται σε 62,6 δισ. δρχ.

Στην ανακοίνωση που εξέδωσε χτες το υπουργείο Οικονομικών, υπενθυμίζεται ότι για τους φορολογούμενους για τους οποίους προκύπτει χρεωστικό ποσό, καταληκτική ημερομηνία εξόφλησης της πρώτης δόσης είναι η 30ή Ιούνη 1997,ενώ υπογραμμίζεται ότι η εξόφληση θα γίνει μέσω των τραπεζών που αναγράφονται στο εκκαθαριστικό σημειώματα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ