ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 5 Δεκέμβρη 2012
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΟΙ ΑΓΡΟΤΕΣ
Με τα τρακτέρ στον αγώνα οι αγρότες!
  • Τη Δευτέρα, 10 Δεκέμβρη, στις 11 το πρωί, συλλαλητήριο, με τρακτέρ στην κεντρική πλατεία της Καρδίτσας και την ίδια μέρα και ώρα αγωνιστική συγκέντρωση αγροτών στην κεντρική πλατεία των Τρικάλων
  • Την Πέμπτη, 13 Δεκέμβρη, στις 11 π.μ., κινητοποίηση, με τρακτέρ, στα Φάρσαλα
  • Την Παρασκευή 14 Δεκέμβρη στη Λέσβο

Motion Team

Εχοντας τα τρακτέρ συγκεντρωμένα στις πλατείες χωριών, οι Θεσσαλοί αγρότες είναι έτοιμοι να ξεκινήσουν νέους, δυναμικούς αγώνες, συμμετέχοντας, μαζικά, στις κινητοποιήσεις που οργανώνουν οι Ομοσπονδίες Αγροτικών Συλλόγων των νομών της περιοχής.

Σε συσκέψεις αγροτικών συλλόγων που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο των κατευθύνσεων που δόθηκαν από τη διευρυμένη συνεδρίαση της Πανελλαδικής Γραμματείας της ΠΑΣΥ, αποφασίστηκε να πραγματοποιηθούν:

  • Τη Δευτέρα, 10 Δεκέμβρη, στις 11 το πρωί, μεγάλο συλλαλητήριο, με τρακτέρ, στην κεντρική πλατεία της Καρδίτσας.
  • Την ίδια μέρα και ώρα, αγωνιστική συγκέντρωση στην κεντρική πλατεία των Τρικάλων.
  • Την Πέμπτη, 13 Δεκέμβρη, στις 11 π.μ., κινητοποίηση, με τρακτέρ, στην πλατεία των Φαρσάλων.

Με τους νέους αγώνες τους οι Θεσσαλοί αγρότες, στήνουν «ισχυρά ταμπούρια» για την απόκρουση της νέας σφοδρής επίθεσης που εξαπολύει εναντίον τους, με το 3ο μνημόνιο, η τρικομματική συγκυβέρνηση, με μέτρα όπως η κατάργηση του αφορολόγητου ορίου των 5.000 ευρώ και το κράτημα λογιστικών βιβλίων, τη μείωση, για φέτος, της επιστροφής ΦΠΑ από 11% στο 6%, με άμεση προοπτική την πλήρη κατάργησή της, το πετσόκομμα της πενιχρής αγροτικής σύνταξης, τις τεράστιες αυξήσεις στις εισφορές για τον ΟΓΑ και τον ΕΛΓΑ, καθώς και στην τιμή του πετρελαίου αγροτικής χρήσης, του αγροτικού ρεύματος κ.ά.

Κι αυτή τη φορά, όπως πάντα τις τελευταίες δεκαετίες, ο αγώνας της θεσσαλικής μικρομεσαίας αγροτιάς στρέφεται κατά της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής της ΕΕ, η οποία την οδηγεί στο ξεκλήρισμα, στην ανεργία, τη φτώχεια και την εξαθλίωση, με προοπτική μια διαφορετική αγροτική ανάπτυξη, που θα στοχεύει στην ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών σε φτηνά και ποιοτικά τρόφιμα, καθώς και στην κάλυψη των αναγκών για πρώτες ύλες στη μεταποιητική βιομηχανία.

Στη Λέσβο

Σε κινητοποίηση για τα προβλήματα της αγροτικής παραγωγής προχωρά η Τοπική Γραμματεία της Παναγροτικής Αγωνιστικής Συσπείρωσης στη Λέσβο. Συγκεκριμένα αποφάσισε την πραγματοποίηση Παλλεσβιακού Συλλαλητηρίου την Παρασκευή 14 Δεκέμβρη και συγκέντρωση την ίδια μέρα στην πλατεία Σαπφούς στις 11 το πρωί.

Στη σχετική ανακοίνωση - κάλεσμα προς τους αγροτοκτηνοτρόφους του νησιού, αφού γίνεται αναφορά στη σημερινή κατάσταση, την οποία και χαρακτηρίζει τη χειρότερη των τελευταίων δεκαετιών, τονίζεται ότι «δεν υπάρχει άλλος δρόμος από το δρόμο του αγώνα ενάντια στην πολιτική που δημιουργεί και αναπαράγει το πρόβλημα και για μια άλλη πολιτική που ο παραγόμενος πλούτος δεν θα πηγαίνει στις τσέπες της πλουτοκρατίας αλλά στην ικανοποίηση των δικών του αναγκών».

Η ανακοίνωση - κάλεσμα καταλήγει με τα αιτήματα της πάλης που είναι αυτά που έχουν σχέση με τις τιμές των προϊόντων (λάδι, γάλα, κρέας), το κόστος παραγωγής, την προστασία της εγχώριας παραγωγής από τις αθρόες εισαγωγές και τις παράνομες ελληνοποιήσεις, το επίπεδο ζωής στην ύπαιθρο κλπ.

Στον αέρα οι συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

Θ. Κωνσταντινίδης: Θέλουμε διαβεβαίωση ότι θα συνεχίσουν να λειτουργούν οι συγκοινωνίες

Καμία εγγύηση για τη συνέχιση της ύπαρξης λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή, είτε από τον ΟΑΣΘ είτε από τα ΚΤΕΛ δεν έδωσε στην Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, παρά την απαίτηση που εξέφρασε με Επίκαιρη Ερώτησή του ο βουλευτής του ΚΚΕ, Θεοδόσης Κωνσταντινίδης. Αυτά τη στιγμή που τα ΚΤΕΛ απειλούν με παύση του συγκοινωνιακού έργου λόγω έλλειψης πόρων, ενώ αντίστοιχα προβλήματα υποχρηματοδότησης έχει και ο ΟΑΣΘ.

Απαντώντας ο Χ. Σταϊκούρας, ανέφερε ότι «την ευθύνη για το σχεδιασμό έχει το συμβούλιο αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης» προσθέτοντας ότι είναι «μεγάλο οικονομικό μέγεθος ο ΟΑΣΘ» που «δεν καταβάλλει προσπάθειες για μείωση των δαπανών του». Αυτή η κατάσταση, είπε, «δε συνάδει με την οικονομική κατάσταση της χώρας». Οσον αφορά τα προβλήματα χρηματοδότησης τα απέδωσε στο «πάγωμα του μηχανισμού στήριξης και την πίεση στα ταμειακά διαθέσιμα του κράτους».

«Η ουσία του προβλήματος δεν αλλάζει. Εμείς θέλουμε μία διαβεβαίωση ότι θα συνεχίσουν να λειτουργήσουν οι συγκοινωνίες» τόνισε ανταπαντώντας ο Θ. Κωνσταντινίδης.

Πρόσθεσε βέβαια ότι «αυτό δε σημαίνει ότι αποδεχόμαστε το καθεστώς του ΟΑΣΘ» τονίζοντας την «ανάγκη δημόσιου φορέα με γνώμονα την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών» προκειμένου «να εξασφαλισθεί η κάλυψη της Θεσσαλονίκης και της περιφερειακής ενότητας της Θεσαλλονίκης». Πρόσθεσε πως «το ζήτημα έχει σχέση με όλο αυτό τον κυκεώνα αρμοδίων και αναρμοδίων» όμως -είπε- «το συμβούλιο αστικών συγκοινωνιών λειτουργεί με ευθύνη των κυβερνήσεων». Αυτή την στιγμή, δήλωσε, «επιδοτούμε ιδιώτες να ασκούν ένα δημόσιο έργο και όταν το ΚΚΕ ζητά δημόσιες συγκοινωνίες για το καλό του λαού ακούμε σιωπή».

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Επιταχύνονται οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης

Διαχωρίζονται με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου διάφορες δραστηριότητες του ΟΣΕ

Στη ρύθμιση τεχνικών ζητημάτων για την εφαρμογή του σχεδίου ιδιωτικοποίησης των εμπορικών τμημάτων του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ) - πρώτα και κύρια της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» - εντός του πρώτου τριμήνου του 2013 προχωρά η συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ, ρύθμιση που θα γίνει με την έκδοση σχετικής Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου. Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση «νομιμοποιεί» ως αυτόνομο νομικό πρόσωπο, την εταιρεία συντήρησης και μίσθωσης τροχαίου υλικού του ΟΣΕ, την επονομαζόμενη «ROSCO» - την ίδρυση της οποίας είχε εξαγγείλει από τον περασμένο Αύγουστο - ενώ ταυτόχρονα την αποσπά από τον όμιλο, όπως επίσης αποσπά και τη «ΓΑΙΑΟΣΕ», την εταιρεία διαχείρισης της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ.

Οπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης, στις κύριες δραστηριότητες της «ROSCO» περιλαμβάνονται η παροχή προς τρίτους υπηρεσιών «συντήρησης, επισκευής και ανακατασκευής του τροχαίου και λοιπού σιδηροδρομικού υλικού και άλλων μέσων σταθερής τροχιάς, αλλά και η διαχείριση και η εκμίσθωση τροχαίου υλικού σε τρίτους». Η εν λόγω εταιρεία θα απορροφήσει τη «Γενική Διεύθυνση Συντήρησης Τροχαίου Υλικού» του ΟΣΕ, δίχως προς το παρόν να δίνονται λεπτομέρειες αναφορικά με το εργασιακό καθεστώς που θα διέπει τους υπαλλήλους της, υπό τη σκέπη της νεοσυσταθείσας εταιρείας.

Ακόμη, ολόκληρη η ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ - την οποία μέχρι σήμερα διαχειρίζεται η «ΓΑΙΑΟΣΕ» - περνά στο ελληνικό Δημόσιο, ως «αντάλλαγμα» για την ανάληψη εκ μέρους του Δημοσίου των «χρεών» του Οργανισμού. Υπενθυμίζουμε ότι η συγκεκριμένη ανάληψη «χρεών» βρίσκεται σε διαδικασία διερεύνησης από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για το αν πρόκειται περί «παράνομης κρατικής ενίσχυσης». Η κυβέρνηση αισιοδοξεί ότι η παραπάνω μεταβίβαση της ακίνητης περιουσίας θα θεωρηθεί «επαρκές αντάλλαγμα» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε να δώσει το «πράσινο φως» για την ιδιωτικοποίηση της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ». Πάντως, το αν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κρίνει ότι το Ελληνικό Δημόσιο έλαβε επαρκές αντίτιμο για την ανάληψη των χρεών του Οργανισμού, είναι κάτι που θα το δούμε στο εγγύς μέλλον.

ΧΑΡΑΤΣΙ ΓΙΑ ΑΚΙΝΗΤΑ
Παράνομη η είσπραξη μέσω ΔΕΗ

Παράνομη κρίθηκε η είσπραξη του χαρατσιού μέσω της ΔΕΗ με απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου. Η απόφαση είναι προσωρινά εκτελεστή και σε περίπτωση ακόμη κι άσκησης έφεσης από την ΔΕΗ, θα πρέπει να σταματήσει να εισπράττεται το χαράτσι. Η απόφαση λήφθηκε μετά από προσφυγή οργανώσεων καταναλωτών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ