Τετάρτη 5 Δεκέμβρη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Επιταχύνονται οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης

Διαχωρίζονται με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου διάφορες δραστηριότητες του ΟΣΕ

Στη ρύθμιση τεχνικών ζητημάτων για την εφαρμογή του σχεδίου ιδιωτικοποίησης των εμπορικών τμημάτων του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ) - πρώτα και κύρια της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» - εντός του πρώτου τριμήνου του 2013 προχωρά η συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ, ρύθμιση που θα γίνει με την έκδοση σχετικής Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου. Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση «νομιμοποιεί» ως αυτόνομο νομικό πρόσωπο, την εταιρεία συντήρησης και μίσθωσης τροχαίου υλικού του ΟΣΕ, την επονομαζόμενη «ROSCO» - την ίδρυση της οποίας είχε εξαγγείλει από τον περασμένο Αύγουστο - ενώ ταυτόχρονα την αποσπά από τον όμιλο, όπως επίσης αποσπά και τη «ΓΑΙΑΟΣΕ», την εταιρεία διαχείρισης της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ.

Οπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης, στις κύριες δραστηριότητες της «ROSCO» περιλαμβάνονται η παροχή προς τρίτους υπηρεσιών «συντήρησης, επισκευής και ανακατασκευής του τροχαίου και λοιπού σιδηροδρομικού υλικού και άλλων μέσων σταθερής τροχιάς, αλλά και η διαχείριση και η εκμίσθωση τροχαίου υλικού σε τρίτους». Η εν λόγω εταιρεία θα απορροφήσει τη «Γενική Διεύθυνση Συντήρησης Τροχαίου Υλικού» του ΟΣΕ, δίχως προς το παρόν να δίνονται λεπτομέρειες αναφορικά με το εργασιακό καθεστώς που θα διέπει τους υπαλλήλους της, υπό τη σκέπη της νεοσυσταθείσας εταιρείας.

Ακόμη, ολόκληρη η ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ - την οποία μέχρι σήμερα διαχειρίζεται η «ΓΑΙΑΟΣΕ» - περνά στο ελληνικό Δημόσιο, ως «αντάλλαγμα» για την ανάληψη εκ μέρους του Δημοσίου των «χρεών» του Οργανισμού. Υπενθυμίζουμε ότι η συγκεκριμένη ανάληψη «χρεών» βρίσκεται σε διαδικασία διερεύνησης από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για το αν πρόκειται περί «παράνομης κρατικής ενίσχυσης». Η κυβέρνηση αισιοδοξεί ότι η παραπάνω μεταβίβαση της ακίνητης περιουσίας θα θεωρηθεί «επαρκές αντάλλαγμα» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε να δώσει το «πράσινο φως» για την ιδιωτικοποίηση της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ». Πάντως, το αν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κρίνει ότι το Ελληνικό Δημόσιο έλαβε επαρκές αντίτιμο για την ανάληψη των χρεών του Οργανισμού, είναι κάτι που θα το δούμε στο εγγύς μέλλον.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Κατέθεσε πρόταση για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής για το έγκλημα των Τεμπών (2023-11-08 00:00:00.0)
Στην Αθήνα ο Ρώσος υφυπουργός Εξωτερικών (2014-11-22 00:00:00.0)
Παζάρια με την κυβέρνηση για τρένα, ΟΛΘ και Ενέργεια (2014-11-14 00:00:00.0)
Χρυσώνουν τους «μνηστήρες» της ιδιωτικοποίησης (2013-07-13 00:00:00.0)
Ετοιμη να παραδοθεί στα μονοπώλια (2013-04-02 00:00:00.0)
Σε τροχιά ιδιωτικοποίησης και ο ΟΣΕ (2007-12-18 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ