ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 1 Οχτώβρη 2009
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΑΝ. ΑΤΤΙΚΗΣ
Να συντονίσουμε την πάλη μας για σχολεία και δασκάλους

Καλεί τους γονείς να καταδικάσουν και με την ψήφο τους τις πολιτικές και τα κόμματα που ευθύνονται για την άθλια κατάσταση στα σχολεία της περιοχής και γενικότερα στην εκπαίδευση

Κάλεσμα σε όλες τις Ενώσεις και Συλλόγους Γονέων της Αν. Αττικής σε συντονισμό δράσης και κλιμάκωση των κινητοποιήσεων μαζί με εκπαιδευτικούς και εργαζόμενους για την άμεση κάλυψη όλων των κενών και την ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων, απευθύνει με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Γονέων Ανατολικής Αττικής.

Ειδικότερα όπως επισημαίνει στην ανακοίνωση, αν και έχει ξεκινήσει η σχολική χρονιά, πολλά σχολεία υπολειτουργούν, καθώς το υπουργείο Παιδείας δεν έχει καλύψει μέχρι τώρα τα πάνω από 125 κενά δασκάλων και νηπιαγωγών. Επιπλέον πάνω από 80 είναι τα κενά σε ειδικότητες, σε δασκάλους ειδικής αγωγής.

«Για άλλη μια φορά - σημειώνει η Ομοσπονδία Γονέων - τα παιδιά μπαίνουν σε άθλια σχολικά κτίρια, στοιβαγμένα το ένα πάνω στο άλλο και χωρίς εκπαιδευτικούς! Είναι προφανές ότι η κυβέρνηση, συνεχίζοντας σταθερά την ίδια πολιτική όπως και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις, οδηγεί τη δημόσια παιδεία σταθερά στην υποβάθμιση και στην ιδιωτικοποίηση».

Απέναντι σε αυτή την άθλια πραγματικότητα, επισημαίνει στη συνέχεια η Ομοσπονδία, οι γονείς αντιδρούν και κινητοποιούνται όπως το περασμένο Σάββατο με τη συγκέντρωση στη λεωφόρο Λαυρίου, αλλά και την παράσταση διαμαρτυρίας την περασμένη Τρίτη στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Αν. Αττικής.

Οπως καταγγέλλει, όμως, στη συνέχεια η Ομοσπονδία: «Κάποιοι συγκεκριμένοι γονείς και εκπαιδευτικοί προσπαθούν να κατευθύνουν την αγανάκτηση σε άλλους δρόμους και καλούν να εμποδίσουμε τις εκλογές της Κυριακής». Η Ομοσπονδία σημειώνει ότι «κάτι τέτοιο και δεν αποτελεί λύση, αλλά είναι και τελείως αποπροσανατολιστικό», γιατί «επιδιώκει να "μοιράσει" σε όλους τους πολιτικούς σχηματισμούς τις βαριές ευθύνες που φέρνει η κυβέρνηση όπως και οι προκάτοχοί της στην πορεία υποβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης».

Καταλήγοντας ξεκαθαρίζει ότι «η Ομοσπονδία μια τέτοια μεθόδευση την καταδικάζει απερίφραστα και θεωρεί ότι η καλύτερη λύση σε αυτή την κατεύθυνση είναι να αξιοποιήσουμε την εκλογική διαδικασία της ερχόμενης Κυριακής, καταδικάζοντας με την ψήφο μας τις πολιτικές και τα κόμματα που είναι υπεύθυνα και οδήγησαν τη δημόσια εκπαίδευση σε αυτή την κατάσταση και επιδείνωσαν συνολικά τη ζωή της εργατικής οικογένειας».

ΠΟΛΙΧΝΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Κινητοποιήσεις για σχολική στέγη

Από περσινές κινητοποιήσεις για τη σχολική στέγη στην Πολίχνη

Motion Team

Από περσινές κινητοποιήσεις για τη σχολική στέγη στην Πολίχνη
Κατάληψη του σχολείου τους έχουν κάνει εδώ και τέσσερις μέρες οι μαθητές του 3ου Λυκείου Πολίχνης, αντιδρώντας στη διαιώνιση του προβλήματος της διπλοβάρδιας του 3ου Λυκείου και του 4ου Γυμνασίου. Αίτημα μαθητών και γονιών είναι να ανεγερθεί νέο κτίριο για το 3ο Λύκειο και να σταματήσει η διπλοβάρδια. Οι μαθητές είναι αποφασισμένοι, μαζί με τους γονείς και τους δασκάλους τους, να δυναμώσουν τον αγώνα τους.

Σχετικά με το πρόβλημα μίλησε στον «Ριζοσπάστη» ο αντιδήμαρχος Πολίχνης και εκπρόσωπος της «Δημοκρατικής Κίνησης Πολίχνης», Γιώργος Στολτίδης. Οπως εξήγησε, αν και είχε υπογραφεί προγραμματική σύμβαση το Νοέμβρη του 2004, ώστε ο ΟΣΚ να χτίσει καινούριο κτίριο για το Λύκειο, δυστυχώς δεν προχώρησε η ανέγερσή του. Στην πορεία, μάλιστα, το κτίριο του 3ου Λυκείου εντάχθηκε στις ΣΔΙΤ Κεντρικής Μακεδονίας. «Το χτίσιμο σχολείων μέσω ΣΔΙΤ βρίσκει αντίθετη τη διοίκηση του Δήμου Πολίχνης» δήλωσε ο αντιδήμαρχος. Προς το παρόν ο Δήμος Πολίχνης παραχωρεί οικόπεδο στη ΝΑΘ για να μεταστεγάσει προσωρινά το 3ο Λύκειο, έως ότου χτιστεί το κτίριό του σε οικόπεδο που έχει παραχωρήσει γι' αυτό το σκοπό ο Δήμος Πολίχνης. «Καμία κεντρική εξουσία δεν έχει δείξει ενδιαφέρον μέχρι σήμερα για τη σχολική στέγη, γιατί τα αποτελέσματα δεν είναι άμεσα ορατά στον πολίτη», εξήγησε ο αντιδήμαρχος Πολίχνης και συμπλήρωσε ότι μαθητές και γονείς του δήμου αντιμετωπίζουν μεγάλο πρόβλημα με τη διπλοβάρδια, αφού εκτός από τα παραπάνω σχολεία είναι σε διπλοβάρδια το 5ο με το 12ο Δημοτικό, το 5ο με το 11ο Νηπιαγωγείο, το 1ο Λύκειο, ενώ το 1ο ΕΠΑΛ είναι μονίμως απογευματινό.

ΘΕΣΕΙΣ ΣΥΡΙΖΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
Στα μέτρα του συστήματος

Τις θέσεις του για την Παιδεία παρουσίασε χτες ο ΣΥΡΙΖΑ, με συνέντευξη Τύπου που έδωσαν υποψήφιοι βουλευτές του από το χώρο της εκπαίδευσης. Από τη χτεσινή παρουσίαση, δεν έλειψε η γενικόλογη καταδίκη των μέτρων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, έλειψε ωστόσο, όπως λείπει από τη συνολική στάση του, η πραγματική διάθεση σύγκρουσης με την ουσία των προβλημάτων, τις πολιτικές που τα γεννούν και τα θρέφουν, η ανάγκη ανατροπής της πολιτικής που θέλει την μόρφωση στα μέτρα των μονοπωλίων. Αντίθετα, καλλιεργούν αυταπάτες για διαχείριση της σημερινής μιζέριας της παιδείας μέσα στο πλαίσιο της ΕΕ και της φιλομονοπωλιακής πολιτικής.

Για μια ακόμα φορά χτες, αναφερόμενοι στο θέμα της αναγνώρισης των «κολεγίων», οι εκπρόσωποι του ΣΥΡΙΖΑ επιχείρησαν να βγάλουν λάδι την ΕΕ σημειώνοντας ότι σύμφωνα με αυτή, η Παιδεία είναι αρμοδιότητα των κρατών - μελών και ότι η ΕΕ ασχολείται με το ζήτημα των επαγγελματικών δικαιωμάτων, λες και η εκπαιδευτική πολιτική που εφαρμόζεται στη χώρα μας δεν είναι απόλυτα εναρμονισμένη με τη στρατηγική της ΕΕ για τα εκπαιδευτικά συστήματα. Για να μην μιλήσουμε για τις παρεμβάσεις του Αλ. Αλαβάνου προς την Κομισιόν (2002) με τις οποίες την καλούσε να παρέμβει για να αναγνωρίσει η Ελλάδα τα πιστοποιητικά των κολεγίων! Ο ΣΥΡΙΖΑ ζητά ωστόσο σήμερα κατάργηση των κολεγίων και απορρόφηση των σπουδαστών τους από το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.

Την ίδια στιγμή, στην ταξική παιδεία που συνειδητά οικοδομούν οι κυβερνήσεις και η ΕΕ και που στερεί το δικαίωμα στην πραγματική μόρφωση από τα παιδιά του λαού, ο ΣΥΡΙΖΑ απαντά με «προγράμματα αντισταθμιστικής εκπαίδευσης» για την εξάλειψη της σχολικής διαρροής και δημιουργία των λεγόμενων «ζωνών εκπαιδευτικής προτεραιότητας» που στην πραγματικότητα οδηγούν στην κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών και στην οργανωμένη πρόωρη στροφή των παιδιών της εργατικής τάξης στην κατάρτιση. Αλλωστε, οι μορφές διαφοροποίησης που έχει ήδη γνωρίσει το σημερινό σχολείο όπως π.χ. η ευέλικτη ζώνη, έχουν τύχει της στήριξης των δυνάμεων του ΣΥΡΙΖΑ.

Ενδεικτικό πάντως της λογικής διαχείρισης και όχι σύγκρουσης που διαπνέει τις προτάσεις του για την Παιδεία, είναι η πρόταση για συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών, που σπέρνει αυταπάτες και θέλει τελικά τους εκπαιδευτικούς συνένοχους στη διαμόρφωση του περιεχομένου του σχολείου της αγοράς.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΕΠ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Ζητούν κρατική χρηματοδότηση των βιβλιοθηκών

Αμεση κρατική χρηματοδότηση των βιβλιοθηκών και πρόσληψη μόνιμου προσωπικού σε αυτές για την κάλυψη των αναγκών ομαλής λειτουργίας τους, ζητά ο Σύλλογος ΔΕΠ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, με απόφαση του ΔΣ του. Ο Σύλλογος αναφέρεται στη μη χρηματοδότηση των βιβλιοθηκών από την κυβέρνηση που έχει συνέπεια τη διακοπή πρόσβασης στα επιστημονικά περιοδικά. Οπως σημειώνει ο Σύλλογος, αυτό «αποτελεί ένα μόνο μικρό δείγμα της τύχης που επιφυλάσσουν για τα δημόσια πανεπιστήμια. Ο εξαναγκασμός των Πανεπιστημίων να αναζητήσουν από μόνα τους πόρους στον ιδιωτικό τομέα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, δεν είναι μακριά. Σε συνθήκες αφαίρεσης βασικών εργαλείων λειτουργίας των ΑΕΙ κόπτονται και εκβιάζουν τα πανεπιστήμια να υλοποιήσουν την αγοραία "αξιολόγηση"», αναφέρεται στην απόφαση.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ