ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 12 Δεκέμβρη 2019
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΣΤΟ ΘΕΑΜΑ - ΑΚΡΟΑΜΑ
Συνεχίζουν πιο δυναμικά τον αγώνα τους για τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα

Από τη χτεσινή κινητοποίηση
Από τη χτεσινή κινητοποίηση
Μαζική και δυναμική ήταν η κινητοποίηση που πραγματοποίησαν χτες έξω από το υπουργείο Εργασίας για το Ασφαλιστικό εργαζόμενοι στο χώρο του θεάματος - ακροάματος, που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, του Πανελλήνιου Μουσικού Συλλόγου (ΠΜΣ), των Μουσικών Δυτικής Ελλάδας και του Σωματείου Εργαζομένων στο Θέαμα - Ακρόαμα (ΣΕΘΕΑ).

Με τα πανό των σωματείων, μουσική και συνθήματα οι συγκεντρωμένοι διατράνωσαν ότι τα ασφαλιστικά δικαιώματα των καλλιτεχνών δεν χωράνε στα παζάρια κυβέρνησης - εργοδοσίας. «Θέλουν να εξαφανίσουν ό,τι με κόπο κατακτήσαμε. Ασφάλιση αποκλειστικά δημόσια και υποχρεωτική για όλους», έγραφε χαρακτηριστικά το πανό του ΣΕΘΕΑ και το σύνθημά του ξεκάθαρο: «Με το χειροκρότημα δεν χόρτασε κανείς. Εργάτη καλλιτέχνη, στο δρόμο να φανείς».

Αντιπροσωπεία από τα παραπάνω σωματεία επέδωσε τα υπομνήματά τους στην γραμματέα Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Οι εργαζόμενοι στο χώρο του θεάματος - ακροάματος διεκδικούν: Δημόσιο σύστημα Κοινωνικής Ασφάλισης καθολικό για όλους τους εργαζόμενους με ευθύνη του κράτους και της εργοδοσίας. Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων σε κάθε χώρο και κλάδο, που θα εξασφαλίζει όρους και προϋποθέσεις για αξιοπρεπή εργασία και Ασφάλιση. Τα απαραίτητα ένσημα για ιατροφαρμακευτική κάλυψη να είναι κάτω από 50. Κανένας άνεργος χωρίς επιδότηση. Επίδομα και άδεια μητρότητας για κάθε γυναίκα, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Εποχικότητα με βάση τον κλάδο και όχι με βάση την επιχείρηση. Μείωση του απαραίτητου αριθμού των 50 ενσήμων για το εποχικό βοήθημα. Εγγύηση των αποθεματικών των ασφαλιστικών ταμείων από το κράτος. Επιστροφή των κλεμμένων από τις μεγάλες επιχειρήσεις που τα τρώνε δεκαετίες. Να εισπραχθούν τα πάνω από 17 δισ. ευρώ που χρωστούν σήμερα οι μεγαλοεργοδότες. Καμία μείωση ασφαλιστικών εισφορών για εργοδότες. Μέτρα ασφάλειας και υγιεινής σε κάθε χώρο δουλειάς. Επανένταξη του επαγγέλματος του μουσικού και του τραγουδιστή νυχτερινών κέντρων στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα. Επαναφορά των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης στα προηγούμενα όρια για τους ηθοποιούς, ηθοποιούς μελοδράματος, μουσικούς πνευστών, ειδικότητες του θεάτρου (μουσικούς, προσωπικό σκηνής, τεχνικούς) και χορευτές. Αυξήσεις στις συντάξεις και εγγύηση του συνόλου της σύνταξης από το κράτος.

Μετά τη συνάντησή τους με την γραμματέα ο Βασίλης Παρασκευόπουλος, πρόεδρος του ΠΜΣ, έκανε την παρακάτω δήλωση στους συγκεντρωμένους: «Τα πρόσωπα αλλάζουν, αλλά η εικόνα είναι ίδια. Και όταν λέμε ίδια, εννοούμε ακριβώς ίδια. Τα αιτήματά μας να μπορέσουν να ζήσουν οι οικογένειές μας, να μπορούμε να πηγαίνουμε στο γιατρό και να μη μας κοιτά στην τσέπη, είναι αιτήματα που ούτε καν τα συζητάνε ούτε καν τα βάζουν πάνω στο τραπέζι της συζήτησης. Ζητήματα που ειδικά αφορούν τα βαρέα - ανθυγιεινά και τα όρια συνταξιοδότησης για κατηγορίες εργαζομένων του κλάδου μας, μας λένε ανοιχτά ότι δεν είναι αντικείμενο συζήτησης και κανένα όριο ηλικίας δεν θα μειωθεί. Από εκεί και πέρα, όσον αφορά τα ζητήματα ασφαλιστικής ικανότητας θα τα συζητήσουν, θα τα δουν, με βάση αυτό που λέμε δημοσιονομικά. Αυτή είναι η απάντησή τους, για να έρθει η "κανονικότητα".

Εμείς αυτήν εδώ την "κανονικότητα" πρέπει να την αντιπαλέψουμε, γιατί δεν χωρά η ίδια μας η ζωή, τα ίδια μας τα δικαιώματα, η ίδια μας η επιβίωση. Συνεχίζουμε. Προετοιμαζόμαστε για το νέο ασφαλιστικό νόμο που θα φέρει η κυβέρνηση το επόμενο διάστημα. Καμιά αναμονή!».

Συναυλία στο Μέγαρο από τον Μ. Ανδρουλιδάκη

Μια ξεχωριστή μουσική βραδιά ήταν η χτεσινή στην αίθουσα της Μουσικής Βιβλιοθήκης «Λίλιαν Βουδούρη» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Ο συνθέτης και δεξιοτέχνης της κιθάρας Μανόλης Ανδρουλιδάκης παρουσίασε το νέο του CD με τίτλο «Greek cinema, music for classical guitar». Πρόκειται για μια μουσική συλλογή έντεκα δημοφιλών κινηματογραφικών θεμάτων διασκευασμένων για κλασική κιθάρα. Στο δεύτερο μέρος παρουσίασε έργα από το προσωπικό του άλμπουμ «Myrtia» (2016), την επίσημη διεθνή δισκογραφική κυκλοφορία του Μίκη Θεοδωράκη με έργα του διασκευασμένα για σόλο κιθάρα, καθώς και έργα των Χατζιδάκι, Ξαρχάκου, Σαββόπουλου κ.ά.

Οι ταινίες της βδομάδας

Τη βδομάδα αυτή ενδιαφέρον στοιχείο αποτελεί η ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων για τις Χρυσές Σφαίρες, προάγγελους των Οσκαρ, όπου η πλατφόρμα «Netflix» πρωταγωνιστεί. Η αμερικανική βιομηχανία θεάματος μεταμορφώνεται σε ρινγκ, με συζητήσεις επί συζητήσεων για το εάν θα επικρατήσουν τα στούντιο ή οι πλατφόρμες, με πρόσχημα το περιεχόμενο και την ποιότητα των έργων και επίδικο τα εκατομμύρια των εκατομμυρίων δολάρια.

Ας περάσουμε στις ταινίες της βδομάδας...

Marianne & Leonard Λόγια Αγάπης / Marianne & Leonard: Words of Love (2019), Nick Broomfield

«Λοιπόν Μαριάν έχει έρθει η στιγμή που έχουμε γεράσει και τα κορμιά μας καταρρέουν και πιστεύω πως πολύ σύντομα θα σε ακολουθήσω. Να ξέρεις ότι βρίσκομαι τόσο κοντά σου που αν απλώσεις το χέρι σου θα αγγίξεις το δικό μου. Γνωρίζεις καλά ότι σε αγαπούσα ανέκαθεν για την ομορφιά και τη σοφία σου, αλλά δεν χρειάζεται να πω κάτι περισσότερο, καθώς ήδη γνωρίζεις τα πάντα για αυτό. Θέλω μόνο να σου ευχηθώ να έχεις ένα όμορφο ταξίδι. Αντίο παλιά μου φίλη. Ατελείωτη αγάπη μου θα σε συναντήσω πιο κάτω στον δρόμο». Το τελευταίο γράμμα του Λέοναρντ Κοέν προς την Μάριαν Ιλέν, η εξιστόρηση μιας ιστορίας αγάπης είναι η αφορμή για να περάσουν από μπροστά μας ολόκληρη η ζωή και η καλλιτεχνική πορεία του Κοέν έως το θάνατό του. Ζωντανεύει εντυπωσιακά η Υδρα του '60. Η παλέτα των συναισθημάτων που σου γεννάει το ντοκιμαντέρ έχει εντυπωσιακές διακυμάνσεις, θαυμάζεις τον Κοέν, τον αποδομείς, τον ξαναχτίζεις και καταλήγεις εκεί που πρέπει, βγαίνοντας από την αίθουσα, να βλέπεις τη ζωή και τη δημιουργία του μέσα από το πρίσμα της περιόδου που έζησε. Ιδιαίτερα ενδιαφέρον το αρχειακό υλικό που προβάλλεται στην ταινία. Σας αρέσει ο Κοέν; Αν ναι, θα βγείτε σίγουρα κερδισμένοι.

Οι Δύο Πάπες / The Two Popes (2019), Fernando Meirelles

Η ταινία στηρίζεται στο βιβλίο του Αντονυ Μακ Κάρτεν «Ο Πάπας» και αποτελεί μυθοπλασία με αρκετά στοιχεία επίκαιρων, με πιο ενδιαφέροντα εκείνα της Αργεντινής του Βιντέλα. Η ταινία είναι ένα πινγκ πονγκ ατάκας μεταξύ του πάπα Βενέδικτου και του πάπα Φραγκίσκου και εκτυλίσσεται λίγο πριν την παραίτηση του πάπα Βενέδικτου το 2013 και την ενθρόνιση του πάπα Φραγκίσκου. Ο κανονικός ορισμός του ξεπλύματος της διαφθοράς και της υποκρισίας της Καθολικής Εκκλησίας. Σκοπός να επανέλθει το χαμένο, μετά τα σκάνδαλα του '12, κύρος της Καθολικής Εκκλησίας και να αυξηθεί το κοινό των πιστών του Βατικανού και του «Netflix». Ιδίως ο πάπας Φραγκίσκος, κατά κόσμον Χόρχε Μάριο Μπεργκόλιο, υποστηρικτής της χούντας του Βιντέλα, πετάει από πάνω του όλη τη σκουριά, χτίζοντας ένα προφίλ προοδευτικού και μετανοημένου ποιμένα που μάχεται στο πλευρό των φτωχών. Κινηματογραφικά δεν έχει ιδιαίτερη αξία, αφού αναλώνεται σε κοντινά πλάνα ώστε να δώσει έμφαση στο διάλογο και γενικά πλάνα ώστε να δείξει τον πλούτο του Βατικανού. Οι ερμηνείες των Αντονι Χόπκινς και ο Τζόναθαν Πράις είναι λιτές αλλά και αναμενόμενες από δυο ηθοποιούς τέτοιου μεγέθους. Ο Φερνάντο Μεϊρέγες της «Πόλης του Θεού» απογοητεύει με την επιλογή της θεματικής του.

Ραντεβού στο Belle Epoque / Belle Epoque (2019), Nicolas Bedos

Τρυφερή και γλυκιά κομεντί που θίγει το ζήτημα της αποξένωσης των ζευγαριών όσο περνούν τα χρόνια, με πικρή κατάληξη τον χωρισμό. Ο πρωταγωνιστής ταξιδεύει πίσω στο παρελθόν μέσω μιας ιδιαίτερης σκηνοθετημένης υπηρεσίας που ονομάζεται «Ταξιδιώτες του χρόνου», ώστε να ζήσει ξανά στην εποχή της γνωριμίας τους. Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα είναι η παρακολούθηση των παρασκηνίων της υπηρεσίας, που απευθύνεται σε μεγάλα βαλάντια. O Μπεντος παραλληλίζει την ψεύτικη ευτυχία που δημιουργεί ο ψηφιακός κόσμος με τη σκηνοθετημένη επ' αμοιβή επίσης ψεύτικη αναπαράσταση των «Ταξιδιωτών του χρόνου», αλλά σε πολύ περιορισμένα όρια. Ο Ντανιέλ Οτέιγ και η Φανί Αρντάν στο καστ αποδεικνύονται ιδανικοί για τους ρόλους τους.

Ζίζοτεκ / Zizotek (2019), Βαρδής Μαρινάκης

Μετά από την εγκατάλειψή του από τη μητέρα του σε ένα πανηγύρι δίπλα στα σύνορα Ελλάδας - Βουλγαρίας, o εννιάχρονος Ιάσονας βρίσκει καταφύγιο σε μια καλύβα στη μέση του δάσους, η οποία ανήκει στον Μηνά, έναν απομονωμένο άντρα που κυνηγημένος από τους δικούς του δαίμονες έχει πάρει όρκο σιωπής. Ο Βαρδής Μαρινάκης μέσα από μια πολύ προσεγμένη σκηνοθετική δουλειά, που πλαισιώνεται από την εξαιρετική φωτογραφία της Χριστίνας Μουμούρη, προσπαθεί να μας δείξει (ενδεχομένως) ότι οικογένεια είναι εκείνος που σε φροντίζει και ότι την αγάπη τη συναντάμε ακόμα και στα πιο απρόσμενα σημεία. Δυστυχώς η όμορφη αλληλουχία εικόνων στερείται επαρκούς σεναριακής οντότητας.


Π. Α.

Αρχαιοφύλακας έχασε τη ζωή του εν ώρα εργασίας

Το περασμένο Σάββατο πέθανε εν ώρα εργασίας 67χρονος αρχαιοφύλακας, δύο βδομάδες πριν από τη σύνταξή του, μόνος και αβοήθητος στο φυλάκιο του Αρχαιολογικού Μουσείο της Χαλκίδος.

Με αφορμή αυτό το τραγικό περιστατικό, η Πανελλήνια Ενωση Υπάλληλων Φυλάξεως Αρχαιοτήτων (ΠΕΥΦΑ) καταγγέλλει την προσπάθεια να λειτουργούν Μουσεία και Αρχαιολογικοί Χώροι «χωρίς την αναγκαία και απαραίτητη κάλυψη σε προσωπικό, μόνο και μόνο για να παρουσιάζουν κανονική λειτουργία ή ακόμα χειρότερα ικανοποιώντας αιτήματα τοπικών παραγόντων, αδιαφορώντας για την ασφάλεια των εργαζομένων, αλλά και των εκθεμάτων». Παράλληλα, ζητά από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟΑ να απαιτήσει από τις Εφορίες Αρχαιοτήτων την καταγραφή των Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων που λειτουργούν με ελάχιστο ή καθόλου προσωπικό και να λάβει τα αναγκαία μέτρα για τη στελέχωσή τους, καθώς και την έναρξη άμεσης Ενορκης Διοικητικής Εξέτασης για τη διερεύνηση του συμβάντος.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ