ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 20 Σεπτέμβρη 2012
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΑΚΕΤΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΩΝ
Ζωτικός χώρος στα μονοπώλια

Χοντραίνει ο τζόγος με τον ΟΠΑΠ, τελική ευθεία για Κρατικά Λαχεία και περιοχές - φιλέτα δημόσιας γης

Στην επιτάχυνση του προγράμματος με τις ιδιωτικοποιήσεις - μαμούθ προχωρά η συγκυβέρνηση. Μαζικά στο σφυρί βγαίνουν βασικοί και συγκεντρωμένοι κλάδοι της παραγωγής (ενέργεια, ύδρευση κ.ά.), φιλέτα δημόσιας γης, βασικές υποδομές (λιμάνια, περιφερειακά αεροδρόμια, οδικοί άξονες).

Από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), το νομικό μόρφωμα, στο οποίο έχουν περάσει τα περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου, προκειμένου στη συνέχεια να εκχωρηθούν σε ιδιώτες - «επενδυτές» ανακοίνωσε χτες την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για το 29% του κρατικού μετοχικού πακέτου στον ΟΠΑΠ. Σε τελική φάση περνά και ο διαγωνισμός των Κρατικών Λαχείων, ταυτόχρονα με την εκχώρηση της περιοχής - φιλέτο στην Κασσιόπη της Κέρκυρας.

Ενόψει της ιδιωτικοποίησης του ΟΠΑΠ, το υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χτες τη συμφωνία με την ΕΕ, που αφορά στη «φορολογική εναρμόνιση» των εταιρειών τυχερών παιγνίων, με συντελεστή 30% επί του μεικτού κέρδους, δηλαδή πολύ υψηλότερα από αυτό που ισχύει σήμερα. Η κατρακύλα της μετοχής στο χρηματιστήριο, ταυτόχρονα με τη χαμηλότερη αποτίμηση του ΟΠΑΠ φαίνεται να μπάζει στο παιχνίδι και άλλες ισχυρές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο κύκλωμα του επίσημου τζόγου. Σύμβουλοι της ιδιωτικοποίησης έχουν αναλάβει η γερμανική τράπεζα Deutche Banκ και ο όμιλος της Εθνικής Τράπεζας.

Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ συζήτησε χτες και για την εκχώρηση της «Ελληνικό ΑΕ», της έκτασης του παλιού μαζί και της παραλιακής ζώνης. Η διαδικασία για την υποβολή «δεσμευτικών προσφορών» από τους καραδοκούντες «επενδυτές» θα συζητηθεί στην επόμενη συνεδρίαση.

Στους προσεχείς μήνες προγραμματίζουν τις «διαγωνιστικές διαδικασίες» για τα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ), ΕΥΑΘ, την εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού, την πώληση της ΛΑΡΚΟ, του Οργανισμού Ιπποδρομιών, των Ελληνικών Ταχυδρομείων, του Αστέρα Βουλιαγμένης καθώς και της αξιοποίησης περιφερειακών αεροδρομίων και μαρίνων, επίσης 28 μεγάλα κτίρια ιδιοκτησίας του Δημοσίου. Σε κρατική ιδιοκτησία βρίσκεται σήμερα το 74% του ΟΛΘ (όπως και του ΟΛΠ). Τα 2 λιμάνια όπως επίσης και ακόμη 10 - Πάτρας, Ηγουμενίτσας, Βόλου, Καβάλας, Ραφήνας, Αλεξανδρούπολης, Ηρακλείου, Ελευσίνας, Λαυρίου, Κέρκυρας - στα οποία το κράτος κατέχει το σύνολο (100%) του μετοχικού κεφαλαίου, προορίζονται για «πεσκέσι» σε «επενδυτές».

Ηδη βρίσκονται σε εξέλιξη έξι διαγωνιστικές διαδικασίες για την εκχώρηση του Ελληνικού, την πώληση των Κρατικών Λαχείων, της ΔΕΠΑ, ποσοστού του ΔΕΣΦΑ, την εκμετάλλευση του κτιρίου του Διεθνούς Κέντρου Τύπου στο Μαρούσι μαζί με τον περιβάλλοντα χώρο, επίσης τις περιοχές - φιλέτα στην Κασσιόπη της Κέρκυρας και την Αφάντου Ρόδου.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Να αποσυρθεί η τροπολογία για τα λιμάνια!

Η συγκυβέρνηση επιχειρεί να υλοποιήσει εκ των προτέρων κάθε αξίωση των επίδοξων μνηστήρων

Σε ονομαστική ψηφοφορία σήμερα το μεσημέρι στη Βουλή κρίνεται η τύχη της τροπολογίας της κυβέρνησης με την οποία επιχειρείται να πάρουν κοινοβουλευτικό μανδύα οι μελέτες διαχείρισης των λιμανιών της χώρας προκειμένου να γίνει πιο εύκολη η ιδιωτικοποίησή τους.

Οι μελέτες αυτές της «Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων» επιλύουν όλα τα κρίσιμα θέματα που θα ήθελε ένας ιδιώτης να έχουν διευθετηθεί, προκειμένου να κάνει καθαρά «τις δουλειές του» και συγκεκριμένα τα μέγιστα επιτρεπόμενα όρια λιμένα, τη χρήση γης και τους όρους δόμησης. Ολα αυτά ενόψει της επικείμενης ιδιωτικοποίησης 28 λιμενικών εγκαταστάσεων σε όλη τη χώρα που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση και ενώ χτες η πλειοψηφία της τρικομματικής κυβέρνησης απέρριψε στη Βουλή αίτηση αντισυνταγματικότητας της εν λόγω διάταξης.

Το ΚΚΕ ζήτησε την απόσυρση της διάταξης, ενώ ο εισηγητής του Ν. Καραθανασόπουλος τόνισε:

«Πρέπει να αποσυρθεί. Δεν μπορεί στο πόδι να συζητάμε πράξεις κανονιστικές, δηλαδή τα σχέδια ανάπτυξης των λιμανιών που βιάζεστε να τα δώσετε στους ιδιώτες. Και ό,τι περιέχει μέσα, φωτογραφικές διατάξεις που εξυπηρετούν συγκεκριμένες ανάγκες - όχι ανάγκες αναβάθμισης των λιμενικών υποδομών, εξυπηρέτησης των ακτοπλοϊκών αναγκών του λαού και τη σύνδεση των νησιών μας ή και του μεταφορικού έργου - να το αποσύρετε. Πολύ περισσότερο λέω ότι είστε βιαστικοί όταν δίνετε τη δυνατότητα, με τη νομοτεχνική ρύθμιση που κάνετε, αυτά τα αναπτυξιακά σχέδια να τροποιούνται ερήμην της Βουλής μέσα από διυπουργικές αποφάσεις.

Αρα λοιπόν πρέπει να αποσυρθεί, αποτελεί πρόβλημα και να συζητηθεί - αν θέλετε - ολοκληρωμένα. Εμείς βεβαίως λέμε ότι αυτά τα αναπτυξιακά σχέδια εντάσσονται στη γενικότερη φιλοσοφία ιδιωτικοποίησης και της παράδοσης των λιμενικών υποδομών στις ανάγκες του κεφαλαίου».

Ο υπουργός Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης υπερασπίστηκε την απαράδεκτη διάταξη, λέγοντας ότι η χώρα μας έχει 900 λιμενικές υποδομές οι οποίες δεν μπορούν να αναπτυχθούν μόνο με δημόσιες επενδύσεις, ενώ είναι γνωστό ότι έχει εξαγγείλει την ιδιωτικοποίηση 28 λιμανιών της χώρας.

Η κυβέρνηση απέσυρε χαριστική διάταξη του νομοσχεδίου για το «τέλος πλόων» για σκάφη αναψυχής η οποία προέβλεπε χαμηλή επιβάρυνση σε ιδιοκτήτες μεγάλων και πολυτελών σκαφών.

ΤΖΙΡΟΣ ΣΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
Βουτιά 7,3% τον Ιούλη

Βύθιση 12,8% και στις νέες παραγγελίες

Στην κατρακύλα συνεχίζουν όλοι οι δείκτες μέτρησης της οικονομικής δραστηριότητας, όπως και συνολικά το παραγόμενο ΑΕΠ, σε μια εξέλιξη που διαψεύδει μία προς μία τις εκτιμήσεις των ιμπεριαλιστικών οργανισμών τόσο για τη χρονική διάρκεια όσο και το βαθμό όξυνσης της καπιταλιστικής κρίσης. Η συρρίκνωση του επιπέδου της λαϊκής κατανάλωσης καταγράφεται ακόμη και στον τζίρο της ντόπιας βιομηχανίας και αυτό παρά την εμφανιζόμενη διόγκωσή του μετά τις απανωτές ανατιμήσεις των παραγόμενων εμπορευμάτων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία από τη στατιστική υπηρεσία (ΕΛΣΤΑΤ) που αφορούν στο μήνα Ιούλη:

Ο τζίρος της βιομηχανίας (πωλήσεις) καταγράφει πτώση 7,3% σε σχέση με τα επίπεδα του Ιούλη 2011. Σε μέσα επίπεδα για το τελευταίο 12μηνο, ο τζίρος της βιομηχανίας εμφανίζει αύξηση 2,3%, εξέλιξη που έχει να κάνει με τις μεγάλες ανατιμήσεις των παραγόμενων εμπορευμάτων, κυρίως στον κλάδο της ενέργειας. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ (μέσα επίπεδα στο τελευταίο 12μηνο) ο τζίρος στον κλάδο της ενέργειας ενισχύθηκε 17,5%. Αντίθετα, ρυθμούς κατρακύλας καταγράφουν οι άλλοι ταξινομούμενοι κλάδοι και συγκεκριμένα: Διαρκή καταναλωτικά αγαθά: 15,9%. Μη διαρκή καταναλωτικά αγαθά: 5,7%. Κεφαλαιουχικά αγαθά: 9,8%. Ενδιάμεσα αγαθά: 8,3%.

Ο «δείκτης νέων παραγγελιών στη βιομηχανία», που δίνει ένδειξη για το μελλοντικό επίπεδο της παραγωγής, βυθίστηκε σε ποσοστό 12,8% σε σχέση με τον Ιούλη του 2011. Οι νέες παραγγελίες από την ντόπια αγορά υποχώρησαν 14,8% έναντι πτώσης 11,9% που καταγράφουν οι παραγγελίες από το εξωτερικό.

ΛΑΡΙΣΑ
Σήμερα η σύσκεψη για τη διαχείριση των νερών

Σύσκεψη φορέων για το ζήτημα της διαχείρισης των νερών στη Θεσσαλία, καθώς και για τρέχοντα προβλήματα που αφορούν τους αγρότες οργανώνουν, σήμερα Πέμπτη, 20 Σεπτέμβρη, στις 7 μμ, στο «Φρούριο» της Λάρισας, οι Ομοσπονδίες Αγροτικών Συλλόγων Λάρισας, Καρδίτσας και Τρικάλων, που δραστηριοποιούνται στο πλαίσιο της ΠΑΣΥ.

Στην σύσκεψη οι εκπρόσωποι των φορέων θα καταθέσουν απόψεις και θέσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος της λειψυδρίας στη Θεσσαλία, που έχει βαριές επιπτώσεις στην άρδευση και στην ύδρευση.

Θα γίνει, επίσης, συζήτηση για τη διαβούλευση σχετικά με τη διαχείριση των υδάτινων πόρων που γίνεται υπό την αιγίδα του ΥΠΕΚΑ κι ως σκοπό έχει τη συναίνεση των φορέων και των κατοίκων της Θεσσαλίας, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος για μείωση των αρδευόμενων καλλιεργειών και πάγωμα του έργου της εκτροπής του άνω ρου του Αχελώου.

Οι Ομοσπονδίες Αγροτικών Συλλόγων της Θεσσαλίας προτείνουν να συγκροτηθεί Επιτροπή των Φορέων, που θα διεκδικήσει τη συγκρότηση Κρατικού Ενιαίου Φορέα διαχείρισης των υδάτων στη χώρα, την ολοκλήρωση της εκτροπής του άνω ρου του Αχελώου με τα συνοδευτικά έργα για την αξιοποίηση του νερού, καθώς και τα άλλα μεγάλα και μικρότερα περιφερειακά έργα που θα αξιοποιήσουν τα επιφανειακά νερά και θα εμπλουτίσουν τον υπόγειο υδροφόρο ορίζοντα.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Αύξηση προϋπολογισμού προγράμματος

Πρόσθετους πόρους για πρόγραμμα ενίσχυσης νέων επιχειρηματιών και ανέργων που θέλουν να ανοίξουν δική τους επιχείρηση αποφάσισε το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, σε μια περίοδο πλήρους απαξίωσης και κατάρρευσης βασικών δομών Υγείας και Πρόνοιας. Με την υπουργική απόφαση, εξασφαλίζονται ακόμη 51,2 εκατ. ευρώ για το πρόγραμμα «Ολοκληρωμένο σχέδιο παρέμβασης για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας, των επιχειρήσεων και των εργαζομένων» που εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εθνικό Αποθεματικό Απροβλέπτων» του ΕΣΠΑ.

Μέχρι στιγμής έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα 2.228 προτάσεις και με την πρόσθετη χρηματοδότηση -ώστε το σύνολο θα φτάσει τα 123,2 εκατ. ευρώ- θα γίνει ένταξη ακόμη 3.207 προτάσεων που είχαν απορριφθεί αρχικά, λόγω έλλειψης κονδυλίων. Παράλληλα, απλοποιούνται και οι διαδικασίες για την απορρόφηση των ενισχύσεων, ενώ παρατείνεται η προθεσμία υποβολής δικαιολογητικών. Μέχρι τον περασμένο Φλεβάρη, που ολοκληρώθηκε η διαδικασία υποβολής αιτήσεων, είχαν κατατεθεί 6.356 προτάσεις, αφού η αυξανόμενη ανεργία, οι κακές συνθήκες εργασίας, οι χαμηλές αμοιβές, αλλά και οι καθυστερήσεις πληρωμών, ωθούν στη λεγόμενη «επιχειρηματικότητα ανάγκης», η οποία πολλές φορές αποτελεί αποτυχημένη επιλογή.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ