ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 20 Σεπτέμβρη 2023
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
«Τα ίδια και χειρότερα» η νέα σχολική χρονιά στην Ειδική Αγωγή

Ελλείψεις και προβλήματα καταγράφουν η ΣΕΑΑΝ και ο Ενιαίος Σύλλογος Γονέων ΑμεΑ Αττικής και Νήσων, καλώντας σε πρωτοβουλίες ενημέρωσης και διεκδίκησης

Από παλιότερη κινητοποίηση για το ζήτημα της στέγασης
Από παλιότερη κινητοποίηση για το ζήτημα της στέγασης
Με προβλήματα και ελλείψεις στα σχολεία Ειδικής Αγωγής στην Αττική ξεκίνησε και αυτή η σχολική χρονιά, με γονείς και αναπηρικό κίνημα να δηλώνουν χαρακτηριστικά πως έχουμε «τα ίδια και χειρότερα» σε ό,τι αφορά τους όρους εκπαίδευσης των παιδιών. Η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων και ο Ενιαίος Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ΑμεΑ Αττικής και Νήσων σε κοινή τους ανακοίνωση καταγράφουν μία πρώτη εικόνα των σχολείων.

«Σε κανένα επικίνδυνο κτίριο που στεγάζει Ειδικό Σχολείο δεν έγινε ούτε μια παρέμβαση για να τα κάνει ασφαλή. Κανένα Ειδικό Σχολείο που στεγαζόταν σε επικίνδυνο κτίριο δεν μεταφέρθηκε σε ασφαλές. Για καινούργιο ούτε κουβέντα!», σημειώνουν, ενώ στέκονται ιδιαίτερα στην κατάσταση που διαμορφώνουν οι ελλείψεις στην Παράλληλη Στήριξη.

Πίσω από τις σύγχρονες ανάγκες οι κτιριακές υποδομές

«Τον μεγαλύτερο δήμο με τα λιγότερα και πιο επικίνδυνα Ειδικά Σχολεία» χαρακτηρίζουν τον δήμο Αθηναίων. Ειδικότερα, γίνεται λόγος για ακατάλληλα κτίρια στο 1ο, 2ο, 6ο, 10ο Ειδικά Σχολεία, στο 6ο Ειδικό Νηπιαγωγείο Σεπολίων, με παιδιά σε κοντέινερ στα Πατήσια και 30 παιδιά σε αναμονή. Το μοναδικό ΕΕΕΕΚ για χρόνια είναι ιδρυμένο μόνο «στα χαρτιά».

Καταγράφοντας άλλα «επικίνδυνα κτίρια Ειδικών Σχολείων», η ΣΕΑΑΝ και ο Ενιαίος Σύλλογος αναφέρονται στα εξής: ΕΝΕΕΓΥΛ και Πολλαπλά Αναπήρων Αιγάλεω. Ειδικό Δημοτικό και ΕΝΕΕΓΥΛ Δραπετσώνας. Ειδικό Δημοτικό και ΕΕΕΕΚ Ν. Μάκρης. Ειδικό Δημοτικό και ΕΕΕΕΚ Ραφήνας. Ειδικό Δημοτικό - Νηπιαγωγείο Λαυρίου και ΕΕΕΕΚ Κορωπίου. Ειδικό Δημοτικό Περιστερίου. Στέκονται ιδιαίτερα στην περίπτωση του ΕΝΕΕΓΥΛ Περιστερίου, το οποίο μεταφέρθηκε προσωρινά σε άλλο κτίριο, που κι αυτό δεν καλύπτει τους όρους ασφάλειας και τις ανάγκες των μαθητών. Στο ΕΕΕΕΚ μπήκε η ταμπέλα, αλλά θα λειτουργήσει μονάχα η Α' Γυμνασίου, κι ας είναι τραγικά υπεράριθμα όλα τα Ειδικά Δευτεροβάθμια Σχολεία, όπως σχολιάζουν γονείς και ΣΕΑΑΝ.

Σημειώνουν επίσης ότι πολλά σχολεία συστεγάζονται και έχουν πρόβλημα χώρου, π.χ. 9ο Ειδικό Δημοτικό Αθηνών, Ειδικό Δημοτικό Ν. Ιωνίας, ΕΝΕΕΓΥΛ Κωφών Αγ. Παρασκευής. Οτι τα λίγα νεόδμητα είναι επικίνδυνα, γιατί είναι και υπεράριθμα, με υπερδιπλάσιο μαθητικό πληθυσμό και κάποια από αυτά λειτουργούν σε διώροφα και τριώροφα κτίρια, π.χ. Ειδικά Σχολεία Αγίου Δημητρίου κ.λπ.

Στην Παράλληλη Στήριξη, μέχρι σήμερα έχει ικανοποιηθεί μόνο το 1/3 των περσινών αιτήσεων, ενώ σύμφωνα με ισχύουσα εγκύκλιο μοιράζεται μία Παράλληλη Στήριξη σε έως και τέσσερα παιδιά.

Σχολικοί νοσηλευτές δεν υπάρχουν ούτε στα μισά σχολεία. Μάλιστα, όπως καταγγέλλουν ΣΕΑΑΝ και γονείς, «σε κάποιες περιπτώσεις "καθησυχάζουν" γονείς και εκπαιδευτικούς ότι αν συμβεί κάποιο έκτακτο περιστατικό θα έρθει νοσηλευτής από διπλανό σχολείο, αν υπάρχει!».

Σε ό,τι αφορά το ζήτημα της μεταφοράς, καταγγέλλονται οι ελλείψεις δρομολογίων από τα περισσότερα σχολεία: Από το Ειδικό Δημοτικό Ραφήνας λείπουν όλα τα δρομολόγια, από το ΕΕΕΕΚ Ραφήνας δύο και άλλο ένα από το 10ο Ειδικό Αθηνών.

Στο Σχολείο Πολλαπλά Αναπήρων Αιγάλεω, 15 βαριά ανάπηρα παιδιά δεν ξέρουν πότε θα πάνε σχολείο ή τα μεταφέρουν καθημερινά οι γονείς τους από όλη την Αττική. Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Βούλας δεν έχει καθόλου μεταφορά. Την ίδια στιγμή 26 σχολεία, που έχουν κάποια δικά τους σχολικά, περιμένουν τον στρατό ως οδηγούς ή συνοδούς , μέχρι να διοριστούν οι 71 συνοδοί και οδηγοί, συμβασιούχοι, που κάθε χρόνο προσλαμβάνονται και απολύονται.

Συγκεντρώσεις ενημέρωσης και διεκδίκησης

«Γονείς, αγωνιστικό αναπηρικό κίνημα, λέμε STOP, ως εδώ!», τονίζουν σε κοινή τους ανακοίνωση η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων και ο Ενιαίος Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ΑμεΑ Αττικής και Νήσων, απέναντι σε αυτήν την κατάσταση που εξελίσσεται.

Αυτό το διάστημα διοργανώνουν συγκεντρώσεις ενημέρωσης, συζήτησης και διεκδίκησης σε περιοχές της Αττικής ως εξής: Τρίτη 26 Σεπτέμβρη στις 6.30 μ.μ. για τους νότιους δήμους της Αθήνας, στην πλατεία Παναγή Τσαλδάρη και Σιβιτανιδείου (πλησίον σταθμού ΗΣΑΠ Καλλιθέας). Τετάρτη 27 Σεπτέμβρη στις 7 μ.μ. για τον Πειραιά, στην αυλή του Δημοτικού Θεάτρου. Πέμπτη 28 Σεπτέμβρη στις 7 μ.μ. για τους δυτικούς δήμους, στον πεζόδρομο Εθνικής Αντιστάσεως, μπροστά από το Μουσείο Εθνικής Αντίστασης στο Περιστέρι.

Στον χώρο των εκδηλώσεων θα συγκεντρώνονται είδη για τους πλημμυροπαθείς της Θεσσαλίας, με βάση τη λίστα που έχει δοθεί από τα συνδικάτα.

ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ - CEDEFOP
Πολιτικές για την επαγγελματική κατάρτιση με στόχο την ενίσχυση της αναλωσιμότητας των εργαζομένων

Με τις ψήφους των ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ επικυρώθηκε πρόσφατα από την Ολομέλεια της Βουλής η «Κύρωση της Συμφωνίας Εδρας» μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και του Ευρωπαϊκού Κέντρου για την Ανάπτυξη της Επαγγελματικής Κατάρτισης (CEDEFOP).

Ο ρόλος του Ευρωπαϊκού Κέντρου μέσω έρευνας και μελετών, όπου τον πρώτο λόγο σε ό,τι αφορά την Ελλάδα έχει ο ΣΕΒ, είναι η ανάπτυξη και εφαρμογή των πολιτικών της ΕΕ στον τομέα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, των δεξιοτήτων και των επαγγελματικών προσόντων.

Με την κύρωση της συμφωνίας, που φάνηκε ότι αποτελεί μία ακόμα προτεραιότητα της κυβέρνησης προκειμένου να προσφέρει φτηνό εργατικό δυναμικό με δεξιότητες στους επιχειρηματικούς ομίλους, επεκτείνεται ο ρόλος του Ευρωπαϊκού Κέντρου, ενώ αποκτούν προκλητικές ασυλίες διπλωματικού σώματος το ίδιο το Κέντρο και το προσωπικό του.

Το ΚΚΕ καταψήφισε τη σύμβαση. Οπως ανέφερε η ειδική του αγορήτρια, Αφροδίτη Κτενά, ο στόχος αυτών των πολιτικών για την επαγγελματική κατάρτιση και άρα ο ρόλος του CEDEFOP, «είναι να ενισχυθεί η ευελιξία και η αναλωσιμότητα των εργαζομένων. Ο απώτερος στόχος είναι να γεφυρωθεί το λεγόμενο "χάσμα δεξιοτήτων", δηλαδή η αδυναμία των επιχειρήσεων να αντλούν από δεξαμενή ανέργων το προσωπικό που θέλουν, με τα προσόντα που θέλουν, στην τιμή που το θέλουν και βέβαια μετά να το ξαναπετάνε σε αυτήν τη δεξαμενή προκειμένου να επανεκπαιδευτεί με δική του ευθύνη και συχνά και κόστος».

Η Α. Κτενά ανέπτυξε συνοπτικά τη θέση του ΚΚΕ για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, η οποία βέβαια αντιστοιχεί στον 21ο αιώνα και στις ανάγκες των εργαζομένων. Οπως σημείωσε, «για μας η ανεργία δεν είναι μια αστοχία πολιτικών, είναι δομικό στοιχείο του καπιταλισμού. Είναι απαραίτητη για τη συμπίεση της τιμής της εργατικής δύναμης. Και βέβαια υπάρχουν αναντιστοιχίες, όπως υπάρχουν πάντα σε αυτό το σύστημα που αναπτύσσεται άναρχα. Εμείς, λοιπόν, στον αντίποδα όλων αυτών διεκδικούμε οι επιστημονικές και τεχνολογικές εξελίξεις να ενσωματώνονται στην Εκπαίδευση πραγματικά με ενιαίο, διαλεκτικό τρόπο. Γι' αυτό η πρότασή μας αναφέρεται σε ένα σχολείο, σε μια Εκπαίδευση υποχρεωτική, ενιαία, δωδεκάχρονη. Μετά την ολοκλήρωση αυτής της γενικής παιδείας, μπορούμε να μιλάμε για Επαγγελματική Εκπαίδευση. Σε αυτό το πλαίσιο καταλαβαίνετε ότι δεν χωράει μαθητεία και έξοδος στην αγορά εργασίας στα δεκαέξι. Ολα τα παιδιά πρέπει να απολαμβάνουν γενικής παιδείας υψηλού επιπέδου. Στη συνέχεια μπορούν να κατευθύνονται στην Επαγγελματική Εκπαίδευση ή στα πανεπιστήμια ανάλογα με το αντικείμενο και τις απαιτήσεις που αυτό έχει, στη βάση ενός κεντρικού σχεδιασμού».

Επισήμανε ότι βέβαια χρειάζεται η κατάρτιση και διά βίου μάθηση, «αλλά σε καμία περίπτωση αυτό δεν πρέπει να γίνεται εις βάρος των μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευόμενων».

Στην Ολομέλεια ψηφίστηκε και μία ακόμα κύρωση σύμβασης με τίτλο «Κύρωση της Πράξης της Γενεύης του Διακανονισμού της Χάγης για τη διεθνή καταχώριση των βιομηχανικών σχεδίων και υποδειγμάτων, η οποία εγκρίθηκε στη Γενεύη στις 2 Ιουλίου 1999». Οπως τόνισε η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ, Διαμάντω Μανωλάκου, πρόκειται για την κατοχύρωση και εξασφάλιση της πατέντας των βιομηχανικών πνευματικών δικαιωμάτων, που βέβαια σε καμία περίπτωση δεν αφορά τα συμφέροντα των εργαζομένων. Η σύμβαση αυτή ψηφίζεται για τη θωράκιση της κερδοφορίας των ομίλων, εγχώριων και μη, που δραστηριοποιούνται εδώ απέναντι στον οξυμένο ανταγωνισμό. Από την πρεμούρα της κυβέρνησης να περάσει και αυτό το νομοσχέδιο φάνηκε ποιες συνεχίζουν να είναι οι προτεραιότητές της.

Σήμερα η παναττική συνάντηση αναπληρωτών εκπαιδευτικών

Κάλεσμα της «Πρωτοβουλίας Αναπληρωτών - Ωρομισθίων και Ελαστικά Εργαζομένων στην Εκπαίδευση»

Παναττική συνάντηση αναπληρωτών που παραμένουν εκτός της πρώτης φάσης προσλήψεων διοργανώνει σήμερα στις 19.30, στα γραφεία της ΟΛΜΕ, η «Πρωτοβουλία Αναπληρωτών - Ωρομισθίων και Ελαστικά Εργαζομένων στην Εκπαίδευση». Στο κάλεσμα που τους απευθύνει, περιγράφεται η κατάσταση που διαμορφώνεται για τα σχολεία και τους ίδιους τους αναπληρωτές, καθώς όπως τονίζεται «η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας σχεδιάζουν πραγματική "σφαγή" στις προσλήψεις αναπληρωτών και την κάλυψη των κενών στα σχολεία». Σημειώνεται μεταξύ άλλων: «Φτάνουμε στα τέλη του Σεπτέμβρη και η κατάσταση στα σχολεία παραμένει εκρηκτική: Χιλιάδες κενά, χαμένες διδακτικές ώρες, μαθητές χωρίς παράλληλης στήριξη, σχολεία που δεν μπορούν να φτιάξουν πρόγραμμα, ακόμα και πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα που δεν διδάσκονται.

Παρ' όλα αυτά, πολλοί από εμάς δεν λάβαμε αυτό το πολυπόθητο sms που θα μας άνοιγε την πόρτα του σχολείου. Πολλοί από εμάς παραμένουμε "στον αέρα" περιμένοντας το τι και πώς θα γίνει. Την ίδια στιγμή, βέβαια, τα νοίκια και οι λογαριασμοί τρέχουν, η ακρίβεια καλπάζει!».

Η «Πρωτοβουλία» καλεί τους εκπαιδευτικούς να πάρουν μέρος στη συζήτηση, σε οργάνωση και διεκδίκηση ώστε: Να γίνει τώρα η β' φάση πρόσληψης αναπληρωτών για κάλυψη όλων των πραγματικών κενών. Να μην οδηγηθεί στην απόλυση και ανεργία κανένας, στελέχωση όλων των τμημάτων ένταξης, κάθε μαθητής που χρήζει παράλληλης στήριξης να την έχει, μέτρα οικονομικής στήριξης για όλους τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς που είναι στους πίνακες.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Εξακολουθεί το πρόβλημα με τη μεταφορά μαθητών

Κινητοποίηση με αίτημα να λυθεί άμεσα το πρόβλημα μεταφοράς των μαθητών του σχολείου οργανώνει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 4ου Δημοτικού Σχολείου Πεύκων, την Παρασκευή 22/9, στις 8.15 π.μ., μπροστά στο σχολείο.

Το πρόβλημα με τη μεταφορά των μαθητών εξακολουθεί να ταλαιπωρεί, για δεύτερη βδομάδα, τους μαθητές και τις οικογένειές τους, σε τουλάχιστον 47 σχολεία της Θεσσαλονίκης, καθώς Περιφέρεια και υπουργείο δεν φρόντισαν να το αντιμετωπίσουν έγκαιρα.

«Ετσι οι γονείς έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με καταστάσεις όπου διαταράσσουν τον οικογενειακό και εργασιακό τους βίο», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 4ου Δημοτικού Σχολείου Πεύκων και απαιτεί από το υπουργείο Παιδείας και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας να προχωρήσουν άμεσα σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, οι οποίες και θα οδηγήσουν στην ταχεία επίλυση του προβλήματος.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ