ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 21 Μάρτη 2018
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Παρέμβαση στη Βουλή για τα θέματα του Πολιτισμού

Αποσπάσματα από την τοποθέτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Γιάννη Δελή σε συζήτηση Ερώτησης της ΝΔ

Τις θέσεις του ΚΚΕ για την πολιτιστική κληρονομιά, αλλά και για τον Πολιτισμό γενικότερα ανέπτυξε ο βουλευτής του Κόμματος Γιάννης Δελής στη Βουλή, πριν λίγες μέρες, με αφορμή σχετική Επερώτηση που είχε καταθέσει η ΝΔ. Ο βουλευτής του ΚΚΕ επισήμανε αρχικά ότι κυβέρνηση - ΝΔ επιδίδονται και πάλι «σε μία σκιαμαχία για να μη φανεί καθόλου η πραγματική ουσία της αντιπαράθεσης ανάμεσα στην κυβέρνηση, τη ΝΔ και τα υπόλοιπα κόμματα, η οποία τελικά είναι μία: Ποιος είναι ο καλύτερος διαχειριστής των συμφερόντων και των επιδιώξεων του κεφαλαίου και στον Πολιτισμό, όπως άλλωστε και παντού».

Επισήμανε ότι στις 9 σελίδες της Επερώτησης της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεν θα βρει κανείς ούτε μία λέξη για τις πραγματικές αιτίες της άσχημης κατάστασης στον Πολιτισμό. «Η κυβέρνηση, και με την πολιτική που ακολουθεί στον Πολιτισμό, εφαρμόζει απαρέγκλιτα, πιστά τη στρατηγική της ΕΕ, ικανοποιώντας τις απαιτήσεις των επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στο χώρο».

Αξίζει να αναφέρουμε ότι το πόσο αντιδραστική είναι αυτή η πολιτική το ΚΚΕ έχει αποκαλύψει αρκετές φορές και στη Βουλή με Ερωτήσεις, αλλά και με αφορμή νομοσχέδια και τροπολογίες που έχει καταθέσει η κυβέρνηση, όπως, για παράδειγμα, για τα «πνευματικά δικαιώματα». Πιο πρόσφατα παραδείγματα είναι η παρέμβαση του υπουργείου Εργασίας υπέρ των ισχυρών ιδιοκτητών θεάτρων που αρνούνται να υπογράψουν ΣΣΕ - όπως ζητούν οι εργαζόμενοι με το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών και τον Πανελλήνιο Μουσικό Σύλλογο - και η κατάσταση που επικρατεί στις ορχήστρες και τα μουσικά σύνολα της ΕΡΤ και των δήμων, όπου οι μισοί εργαζόμενοι είναι συμβασιούχοι και πολλοί απ' αυτούς αμείβονται με το κομμάτι, δηλαδή με τη συναυλία.

«Για ποια πολιτική υπέρ του Πολιτισμού μπορεί να καυχηθεί μια κυβέρνηση, είτε ΝΔ, είτε ΣΥΡΙΖΑ, όταν το ποσό του τακτικού προϋπολογισμού έπεσε από το 0,15% του 2012 στο εξευτελιστικό 0,04% του 2018», είπε ο Γ. Δελής, και πρόσθεσε: «Για ποια πολιτιστική πολιτική μπορούν να καυχηθούν τα αστικά κόμματα όταν παραδίνουν κυριολεκτικά το χώρο του Πολιτισμού στην αγκαλιά των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων και των ιδρυμάτων τους; Οταν η ίδια η πολιτιστική κληρονομιά γίνεται αντικείμενο εμπορικής εκμετάλλευσης μέσα από την ένταξη αρχαιολογικών έργων στα ΕΣΠΑ, ή τα Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα, όταν έχουν ως βασικό κριτήριο την αύξηση των εσόδων μέσω της επισκεψιμότητας και κυρίως την εκμετάλλευση της πολιτιστικής κληρονομιάς, προσελκύοντας επιχειρηματικούς ομίλους γύρω από σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους.

Για δείτε, όμως, τι είδους εργασιακές σχέσεις προκύπτουν και τι εργασιακό καθεστώς καθιερώνεται μέσα από τη σύναψη Συμβάσεων, είτε με την Περιφέρεια είτε με άλλους φορείς. Πλήθος από συμβασιούχους ομήρους, που ολοένα διευρύνεται, σε βάρος της μόνιμης δουλειάς. Καθυστερήσεις πληρωμών, μη αναγνώριση προϋπηρεσίας, απολύσεις, τρομοκρατία εργαζομένων, συνθήκες εργασίας χωρίς το παραμικρό μέτρο ασφάλειας, ελλείψεις υλικοτεχνικών μέσων» και πολλά άλλα. Ακόμα, αναφέρθηκε στο γεγονός ότι το Βυζαντινό Μουσείο, όπως και άλλα, παραμένει κλειστό λόγω έλλειψης προσωπικού (λειτουργεί μόνο η έκθεση με έργα του Γ. Βαρλάμου).

Ο Γ. Δελής αναφέρθηκε και στο Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (ΤΑΠΑ), επισημαίνοντας ότι «δεν υποτιμάμε τα διοικητικά του κενά και προβλήματα, θεωρούμε όμως ότι ακόμα κι αν αυτά λυθούν θα συνεχίσει και πάλι να υφίσταται το πιο σοβαρό πρόβλημα, που είναι η ίδια του η φυσιογνωμία». Μιας και ο προσανατολισμός αυτού του Ταμείου είναι ακλόνητος στο πλαίσιο και τους όρους που χαράσσουν τα ΕΣΠΑ, δηλαδή εξωστρέφεια, προσέλκυση ιδιωτών, επιχειρηματικότητα, ιδιωτικοποίηση, αύξηση εισιτηρίων, ανταποδοτικότητα, «όσο κι αν η κυβέρνηση επιμένει να λέει πως εγγυάται τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του, το ΤΑΠΑ δεν είναι εργαλείο για την ανάπτυξη του Πολιτισμού σε όφελος των λαϊκών στρωμάτων, αλλά μοχλός προς όφελος της επιχειρηματικής επένδυσης και κερδοφορίας».

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του είπε: «Για το ΚΚΕ η πολιτιστική κληρονομιά είναι πηγή γνώσης για την εξέλιξη της ανθρώπινης κοινωνίας και μελέτης των συνθηκών που ανέδειξαν τους αρχαίους πολιτισμούς, τις ηθικές όσο και τις αισθητικές τους αξίες, ανεκτίμητο εργαλείο κατανόησης του παρελθόντος ώστε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα του σήμερα σε όφελος της μεγάλης λαϊκής πλειοψηφίας».

Σήμερα η προβολή του ντοκιμαντέρ «100 χρόνια ΣΕΗ» στη Θεσσαλονίκη

Από την έκθεση στην Αθήνα
Από την έκθεση στην Αθήνα
Στο πλαίσιο του εορτασμού των 100 χρόνων του ΣΕΗ, που συμπληρώθηκαν το 2017, η έκθεση αρχειακού υλικού του Σωματείου έχει μεταφερθεί και εκτίθεται στη Θεσσαλονίκη, στο φουαγιέ του Βασιλικού Θεάτρου, μέχρι την Κυριακή 25 Μάρτη. Το ωράριο λειτουργίας είναι από τις 16.00 έως την έναρξη των παραστάσεων. Την Πέμπτη 22 Μάρτη, στις 14.00, θα πραγματοποιηθεί οργανωμένη ξενάγηση.

Το ΣΕΗ είναι ένα από τα πρώτα σωματεία της χώρας, τα μέλη του οποίου πρόσφεραν πολλά με τους αγώνες και την τέχνη τους στο λαϊκό κίνημα, αλλά και εμπνεύστηκαν απ' αυτό. Η ζωή του Σωματείου, χέρι - χέρι με τη ζωή του κινήματος και την ιστορία του τόπου, ξεδιπλώνεται σε αυτήν τη μεγάλη έκθεση. Οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να δουν σπάνια αρχειακά υλικά, που συλλέχθηκαν από το αρχείο του Σωματείου, από προσωπικά αρχεία, εφημερίδες της εκάστοτε εποχής και άλλες πηγές.

Μαζί με την έκθεση στη Θεσσαλονίκη ταξιδεύει και το ντοκιμαντέρ «100 χρόνια ΣΕΗ», που θα προβληθεί σήμερα Τετάρτη 21 Μάρτη, στις 21.00, στο Θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών. Θα παρευρεθεί και ο σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ, Λεωνίδας Βαρδαρός. Το ντοκιμαντέρ, ενταγμένο και αυτό στην επέτειο, περιλαμβάνει πολύτιμα ντοκουμέντα από την 100χρονη πορεία του ΣΕΗ, δεμένα με τους αγώνες και τις δράσεις του Σωματείου στο σήμερα.

Από την προβολή του ντοκιμαντέρ στην Αθήνα
Από την προβολή του ντοκιμαντέρ στην Αθήνα
Η είσοδος στην έκθεση και στην προβολή του ντοκιμαντέρ είναι ελεύθερη για το κοινό.

Σεργιάνι στο ρεμπέτικο τραγούδι στο «Κρεμλίνο»

Ο Μ. Βαμβακάρης
Ο Μ. Βαμβακάρης
Συνεχίζεται και αυτήν την Κυριακή 25 Μάρτη, στις 21.00 στο «Κρεμλίνο» (Καραΐσκου 119, Πειραιάς), το σεργιάνι στο ρεμπέτικο τραγούδι. «Από τον Μάρκο στον Στέλιο... 85 χρόνια ζωντανής ρεμπέτικης ιστορίας» τιτλοφορείται το πρόγραμμα που θα παρουσιάσει ο Στέλιος Βαμβακάρης, παρέα με εκλεκτούς φίλους. Αυτήν την Κυριακή θα είναι μαζί του ο Δημήτρης Ζερβουδάκης.

Ο Στ. Βαμβακάρης με αυτές τις συναυλίες μνημονεύει τη συμπλήρωση 85 χρόνων από το 1933, όταν ο Μάρκος Βαμβακάρης φωνογράφησε το πρώτο εμπορικά επιτυχημένο τραγούδι με μπουζούκι στην Ελλάδα, το «Καραντουζένι» (ή «Επρεπε να 'ρχόσουνα ρε μάγκα μου»), ερμηνεύοντάς το ο ίδιος.

Μουσική εκδήλωση

Ο Μικρασιατικός Σύλλογος Καισαριανής διοργανώνει την Πέμπτη 22 Μάρτη μουσική εκδήλωση αφιερωμένη στον «Αμανέ», μια περιήγηση στο χώρο και το χρόνο του από το Θεολόγο Παπανικολάου. Συμμετέχουν: Αθηνά Κούκη, Φωκίωνας Αποστολόπουλος, Κώστας Τσαρούχης.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στις 18.30 μ.μ., στην αίθουσα εκδηλώσεων του δημαρχείου Καισαριανής (Βρυούλων & Κλαζομενών), με δωρεάν είσοδο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ