ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 21 Μάρτη 2024
Σελ. /28
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ
Αίτημα για χρηματοδότηση των σχολικών δράσεων από το κράτος

Σχετική νομοθετική ρύθμιση ζητούν από τα υπουργεία Παιδείας και Οικονομικών οι γονείς με υπόμνημά τους

Υπόμνημα προς τα υπουργεία Παιδείας και Οικονομικών απέστειλε η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής με αίτημα νομοθετική ρύθμιση για τη χρηματοδότηση των σχολικών δράσεων, που αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Στο υπόμνημά της η Ομοσπονδία σημειώνει ότι «όπως προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία, η υλοποίηση σχολικών δράσεων, που φέρνουν σε επαφή τα παιδιά μας με τον πολιτισμό, τον αθλητισμό, την πολιτιστική μας παράδοση, καθώς και η διοργάνωση εορτών και εκδρομών για ψυχαγωγικούς και εκπαιδευτικούς λόγους, που υλοποιούνται στο ωράριο λειτουργίας του σχολείου, είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ωστόσο, το άρθρο 16 του ΠΔ 79/2017 - ΦΕΚ 109/Α/1-8-2017, που αποτυπώνει το θεσμικό πλαίσιο των σχολικών δράσεων, δεν προβλέπει τον τρόπο της κάλυψης του κόστους προκειμένου να υλοποιηθούν οι δράσεις αυτές, τόσο σε σχέση με τη μεταφορά μαθητών, όταν η δράση λαμβάνει χώρα εκτός σχολείου, όσο και το τυχόν αντίτιμο που περιλαμβάνει η δράση, όταν πρόκειται για παράδειγμα να παρακολουθήσουν οι μαθητές κάποια θεατρική παράσταση».

«Είναι αντιφατικό και δεν προάγει την ωφέλιμη ανάπτυξή τους το γεγονός ότι από τη μία οι σχολικές δράσεις θεωρούνται αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας - και ορθώς θεωρούνται - και από την άλλη δεν χρηματοδοτούνται», υπογραμμίζει η Ομοσπονδία και «ως εκ τούτου, αιτούμαστε να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση και να προβλεφθεί τακτική χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό με σκοπό την υλοποίηση σχολικών δράσεων, προκειμένου να διευκολυνθεί και να προαχθεί ο σχεδιασμός από τις/τους εκπαιδευτικούς ενός πλούσιου παιδαγωγικού προγράμματος σχολικών δράσεων, το οποίο να δίνει τη δυνατότητα σε όλα τα παιδιά να διευρύνουν τους ορίζοντές τους. Μέχρι τότε, να δοθεί έκτακτη χρηματοδότηση στα σχολεία για τον σκοπό αυτό.

Περαιτέρω, η υποχρέωση της κάλυψης του κόστους της μεταφοράς μαθητών από τους γονείς, όταν η δράση λαμβάνει χώρα εκτός σχολείου, δυσχεραίνει τη συμμετοχή παιδιών λαϊκών οικογενειών που δεν έχουν να πληρώσουν, με αποτέλεσμα να προκαλούνται παιδαγωγικές ανισότητες. Ταυτόχρονα, οι ιδιώτες μεταφορείς αναλαμβάνουν την εργασία αυτή με την προϋπόθεση της αποκόμισης ικανοποιητικού κέρδους. Ετσι, παρατηρούνται φαινόμενα μονοπώλησης της αγοράς (συγκεκριμένα ταξιδιωτικά γραφεία αναλαμβάνουν τις σχολικές εκδρομές) και ανεξέλεγκτων αυξήσεων στις τιμές. Τέλος, παρουσιάζονται δυσλειτουργίες στην απαραίτητη διαδικασία ελέγχου των λεωφορείων για την οδική ασφάλεια, που αρκετές φορές οδηγούν στην ακύρωση σχολικών εκδρομών.

Για όλους αυτούς τους λόγους και προκειμένου να δοθεί λύση με μόνιμα χαρακτηριστικά προς όφελος των μαθητών και των οικογενειών τους, που θα διασφαλίζει όρους παιδαγωγικής ισότητας, οδικής ασφάλειας, εγκυρότητας και έγκαιρης πραγματοποίησης των δρομολογίων, χωρίς ταλαιπωρία για την σχολική κοινότητα, επαναφέρουμε το αίτημά μας για δημιουργία Ενιαίου Δημόσιου Φορέα Μεταφοράς Μαθητών.

Ειδικότερα, προτείνουμε ο ΕΔΦΜΜ να εξοπλιστεί με τον δικό του στόλο οχημάτων, να στελεχωθεί με επαγγελματίες οδηγούς / συνοδηγούς, καθώς και με τους απαραίτητους τεχνικούς / μηχανικούς, προκειμένου να διεκπεραιώνει ολοκληρωμένα και με ασφάλεια κάθε είδους μεταφορά μαθητών, τόσο των δικαιούχων μεταφοράς που φοιτούν στα υπερτοπικά σχολεία όσο και οποιαδήποτε άλλη μεταφορά μαθητών στο πλαίσιο των σχολικών δράσεων».

Κλείνοντας η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής τονίζει ότι «ο προγραμματισμός των σχολικών δράσεων δεν θα πρέπει να σκοντάφτει στην έλλειψη χρηματοδότησης, ούτε να φορτώνεται το τυχόν κόστος στις ήδη ιδιαίτερα επιβαρυμένες πλάτες των γονέων, δημιουργώντας άβολες καταστάσεις μέσα στο σχολικό περιβάλλον για εκπαιδευτικούς, γονείς και παιδιά».

ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Νέα κινητοποίηση για να μη χαθεί από σχολείο της γειτονιάς το 1ο Γυμνάσιο

Με νέα μαζική κινητοποίηση στον Πειραιά, το απόγευμα της Τρίτης, γονείς και εκπαιδευτικοί απαίτησαν να μη μετατραπεί σε πειραματικό και να μην κλείσει το 1ο Γυμνάσιο Πειραιά, να μη χάσουν το σχολείο της γειτονιάς στο κέντρο της πόλης.

Θυμίζουμε ότι με Υπουργική Απόφαση το 1ο Γυμνάσιο Πειραιά μετατρέπεται σε Πειραματικό προκειμένου να συνδεθεί με τα Ράλλεια Δημοτικά Σχολεία. Ομως έτσι στερείται από τους μαθητές του κέντρου του Πειραιά το σχολείο της γειτονιάς τους και χάνονται οι οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών, καθώς θα έρθουν άλλοι που θα έχουν περάσει πρώτα από ειδική αξιολόγηση για Πειραματικά. Παράλληλα δημιουργείται πρόβλημα στα υπόλοιπα Γυμνάσια του Πειραιά, αφού οι μαθητές θα στοιβαχτούν σε 27άρια τμήματα, τα παιδιά θα διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις (μέχρι και 22 λεπτά από το 1ο Γυμνάσιο Πειραιά), ενώ τίθεται άμεσα σε κίνδυνο και η λειτουργία του 1ου ΓΕΛ Πειραιά ως σχολείο της γειτονιάς.

Ετσι, την Τρίτη, 13 σύλλογοι γονέων από τα Δημοτικά και Γυμνάσια του Α' Διαμερίσματος Πειραιά κάλεσαν σε συγκέντρωση στην πλατεία Πηγάδας, όπου συμμετείχαν και εκπαιδευτικοί από τον τοπικό ΣΕΠΕ και την ΕΛΜΕ, ενώ στη συνέχεια έκαναν πορεία στο κέντρο μέχρι το 1ο Γυμνάσιο Πειραιά, συνεχίζοντας τις κινητοποιήσεις που έχουν ξεδιπλώσει εδώ και έναν μήνα για το θέμα.

Στη συγκέντρωση της πλατείας Πηγάδας, εκ μέρους των Συλλόγων Γονέων μίλησε ο Μάκης Βουβαλάκης, πρόεδρος γονέων στο 26ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά, τονίζοντας ότι αυτός ο αγώνας γίνεται πρώτα και κύρια για τα παιδιά και ότι οι γονείς διεκδικούν νέες σχολικές στέγες και βελτίωση των υπαρχουσών.

Στη συνέχεια μίλησε ο Ηλίας Πατίδης, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Πειραιά, όπου στάθηκε στα προβλήματα που θα δημιουργήσει αυτή η εξέλιξη σε όλη τη σχολική δομή της γύρω περιοχής, αφού πλέον όλα τα σχολεία (Γυμνάσια και Λύκεια) θα λειτουργούν στο όριο των δυνατοτήτων τους. Προειδοποίησε ότι θα κινδυνέψει να χαθεί προοπτικά και λύκειο της γειτονιάς και κάλεσε ο αγώνας να συνεχίσει πιο μαζικά, ώστε «να διεκδικήσουμε μόρφωση των παιδιών μας που να αρμόζει στο 2024».

Στη συγκέντρωση μίλησε ο Νίκος Αμπατιέλος, βουλευτής Α' Πειραιά του ΚΚΕ και δημοτικός σύμβουλος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», που αναφέρθηκε στην υποκρισία της κυβέρνησης επί του θέματος με αφορμή τη συζήτηση στην Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε το ΚΚΕ. Επισήμανε ότι το ΚΚΕ θα συνεχίσει να στέκεται δίπλα στους εργαζόμενους και τους γονείς, ώστε να μπορέσουν με τη δύναμή τους να επιβάλουν τα δίκαια αιτήματά τους.

Επίσης μίλησε ο Αλέξανδρος Κοτέας, δημοτικός σύμβουλος Πειραιά με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», δηλώνοντας στήριξη στους αγώνες των γονιών.

Στη συγκέντρωση παρευρέθηκε αντιπροσωπεία του Εργατικού Κέντρου Πειραιά καθώς και μέλη των υπόλοιπων δημοτικών παρατάξεων του δήμου, μετά και την ομόφωνη υπερψήφιση ψηφίσματος που είχε φέρει η «Λαϊκή Συσπείρωση» στο Δημοτικό Συμβούλιο.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
«Ζυμώνει» τις επόμενες στοχεύσεις

Πλευρές των επόμενων νομοθετημάτων και δράσεών του, που θα αφορούν κατά βάση το σχολείο, διαρρέει ή ανακοινώνει το υπουργείο Παιδείας, με πιο άμεση, όπως φαίνεται, να είναι το επόμενο διάστημα η λειτουργία της πλατφόρμας καταγγελιών για το μπούλινγκ.

Με τη λειτουργία της πλατφόρμας ο υπουργός συνέδεσε την πρόθεση της κυβέρνησης για αυστηροποίηση των ποινών που προβλέπονται στα σχολεία για τους μαθητές και έκανε λόγο για επαναφορά της πενθήμερης αποβολής, της διάκρισης δικαιολογημένων και αδικαιολόγητων απουσιών, της ποινής αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος κ.ά.

Κατά τ' άλλα, ο υπουργός έχει μιλήσει επανειλημμένα για νέο σύστημα υπολογισμού των κενών στα σχολεία, αλλά και νέο σύστημα διορισμών των εκπαιδευτικών και του λοιπού βοηθητικού προσωπικού. Πέρα από τα ευχολόγια περί μείωσης των αναπληρωτών και στρατηγική μόνιμων διορισμών, πάντα... «με τους ρυθμούς που μας επιτρέπονται», όπως είπε ο υπουργός, Κυρ. Πιερρακάκης, έριξε στο τραπέζι στην τελευταία του συνέντευξη και τον ΟΟΣΑ, μιλώντας για τους διορισμούς. Για την ακρίβεια, είπε ότι το νέο σύστημα διορισμών είναι υπό εξέταση, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο θεσμοθέτησης νέου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και συνέδεσε τη συζήτηση που γινόταν με αφορμή τα αποτελέσματα του διαγωνισμού PISA λέγοντας χαρακτηριστικά: «Θα κάνουμε μία μελέτη όπου ο ΟΟΣΑ θα έρθει να μας προτείνει μια σειρά από μέτρα για το πώς θα βελτιώσουμε αυτά τα αποτελέσματα όχι με έναν τρόπο αυθαίρετο, με έναν τρόπο συμβατό με το τι έχει ανάγκη η χώρα μας» και στη μελέτη θα υπάρχουν συστάσεις και για το θέμα των διορισμών.

Ο,τι από τα παραπάνω κι αν προκριθεί, πάντως, φαίνεται ότι θα είναι «κόκκινο πανί» για εκπαιδευτικούς και γονείς. Αφενός γιατί η καταγραφή των κενών αυτήν τη στιγμή δεν αμφισβητείται από κανέναν, ενώ όταν μιλάμε για νέο σύστημα καταγραφής δημιουργούνται φόβοι για προσπάθεια συγκάλυψης των κενών αντί για κάλυψή τους. Αφετέρου γιατί οι εκπαιδευτικοί έχουν κάνει ξεκάθαρο ότι αντιτίθενται σε νέο διαγωνισμό ΑΣΕΠ, ενώ οι συστάσεις του ΟΟΣΑ μέχρι τώρα για τους διορισμούς είναι αυτοί να περάσουν στην ευθύνη των σχολείων, κάτι που, όπως δείχνει και η διεθνής πείρα, οδηγεί σε μαζικό κλείσιμο σχολείων.

Εκδήλωση της ΚΝΕ

Εκδήλωση - συζήτηση με τίτλο «Aντιπαλεύουμε τον ρατσισμό στον αγώνα ενάντια στο σύστημα που γεννά διακρίσεις, φτώχεια, πολέμους, προσφυγιά και εκμετάλλευση», διοργανώνει η ΤΟ Φιλοσοφικής ΑΠΘ της ΚΝΕ, σήμερα Πέμπτη, στις 6.30 μ.μ., στο υπόγειο Λυόμενου Παιδαγωγικού. Θα μιλήσει η Αννα - Μαρία Ηλιού, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ
Εργαστήρια φιλολογίας γύρω από τους Παπαδιαμάντη, Ροΐδη, Βιζυηνό

Εργαστήρια Νεοελληνικής Λογοτεχνίας διοργανώνει για τα μέλη της η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων. Τα εργαστήρια θα γίνουν τον Απρίλη στην Αθήνα και το πρόγραμμά τους θα έχει ως εξής:

  • Παρασκευή 12 Απρίλη (5 μ.μ. - 8 μ.μ.)

- Το πρόβλημα της δυσκολίας του κειμένου και η αντιμετώπισή του.

- Η διδακτική προσέγγιση της πεζογραφίας: Ζητήματα θεωρίας και πρακτικής. Παράδειγμα: Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη «Ο ξεπεσμένος δερβίσης».

  • Σάββατο 13 Απρίλη (5 μ.μ. - 8 μ.μ.): Ερμηνευτική και διδακτική προσέγγιση των κειμένων του Εμμανουήλ Ροΐδη - «Η Πάπισσα Ιωάννα».
  • Παρασκευή 19 Απρίλη (5 μ.μ. - 8 μ.μ.): Ερμηνευτική και διδακτική προσέγγιση των διηγημάτων του Γεωργίου Βιζυηνού - «Μοσκώβ Σελήμ».
  • Σάββατο 20 Απρίλη (5 μ.μ. - 8 μ.μ.): Ερμηνευτική και διδακτική προσέγγιση του έργου του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη - α) «Η Φόνισσα», β) «Ο Παπαδιαμάντης και η Αθήνα (τα αθηναϊκά διηγήματα)».
  • Πέμπτη 25 Απρίλη (5 μ.μ. - 7 μ.μ.): Λογοτεχνικός περίπατος - «Περπατώντας στην πόλη μας παρέα με τα αθηναϊκά διηγήματα του Παπαδιαμάντη».

Τα εργαστήρια συντονίζουν οι: Νατάσσα Αβραμίδου Μ.Α., Χρυσούλα Κάρτσακα Μ.Α., Βαγγέλης Λάσκαρης Δ.Φ., Ντίνα Μπουγιούκου φιλόλογος, Μαρία Πεσκετζή Δ.Φ., Μανώλης Στεργιούλης Δ.Φ.

Για τη συμμετοχή των φιλολόγων στα εργαστήρια είναι αναγκαία η ανάγνωση των έργων «Η Φόνισσα», «Μοσκώβ Σελήμ» και «Πάπισσα Ιωάννα».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ