Μαθήματα τα Σάββατα, επιμήκυνση της διδακτικής ώρας και μείωση των διακοπών του Πάσχα προβλέπει η εγκύκλιος που στάλθηκε χτες στα σχολεία από το υπουργείο Παιδείας. Η ΟΛΜΕ καλεί τους συλλόγους να μην την εφαρμόσουν
Με την αποστολή εγκυκλίου στους προϊσταμένους Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί μονομερώς να "λύσει" το πρόβλημα της απώλειας των διδακτικών ωρών από την απεργία των καθηγητών, συνεχίζοντας τις προσπάθειες να φέρει σε σύγκρουση καθηγητές και μαθητές. Η ΟΛΜΕ χαρακτηρίζει αντιπαιδαγωγικά τα μέτρα και καλεί τους συλλόγους των διδασκόντων να μην εφαρμόσουν την εγκύκλιο του υπουργείου.
Χτες το πρωί, το υπουργείο Παιδείας έστειλε στους προϊσταμένους των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εγκύκλιο, η οποία περιέχει τα μέτρα που αποφασίστηκαν και ανακοινώθηκαν από το ίδιο το υπουργείο. Σύμφωνα με την εγκύκλιο, καλείται ο σύλλογος των διδασκόντων κάθε σχολείου να προσδιορίσει το σύνολο των ωρών κατά τάξη και κατά μάθημα που απαιτούνται για την αναπλήρωση της διδακτέας ύλης. Αν κριθεί αναγκαίο, το υπουργείο καλεί το σύλλογο διδασκόντων να προχωρήσει στην ανασύνθεση και αναδιάταξη της ύλης, ιεράρχηση των μαθημάτων, ώστε να διατεθεί περισσότερος χρόνος σε ορισμένα από αυτά και να αποφύγει τη διδασκαλία του ίδιου μαθήματος συνεχώς πέρα από δύο ώρες ημερησίως (εξαιρούνται τα εργαστηριακά μαθήματα).
Ο χρόνος που απαιτείται για την κάλυψη της διδακτέας ύλης, σύμφωνα με την εγκύκλιο, μπορεί να προκύψει από:
- την παράταση των μαθημάτων στις 6 Ιούνη. Σε περίπτωση που η διδακτέα ύλη θα καλυφτεί νωρίτερα (μεταξύ 31 Μάη και 6 Ιούνη), τα μαθήματα τελειώνουν εκείνη την ημέρα και από τη μεθεπόμενη αρχίζουν οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις
- προσθήκη μιας ώρας διδασκαλίας μαθημάτων ημερησίως με σύντμηση των διδακτικών ωρών από 45 σε 40 λεπτά νωρίτερα ή παράταση της διδακτικής ώρας κατά 15 λεπτά. Για τη διδασκαλία των πρόσθετων ωρών το υπουργείο τονίζει ότι οι καθηγητές θα πληρωθούν υπερωρίες, ενώ στις περιπτώσεις που δεν επαρκούν, θα προσληφθούν αναπληρωτές και ωρομίσθιοι.
- έναρξη των διακοπών του Πάσχα από τη Μεγάλη Πέμπτη
- πραγματοποίηση μαθημάτων τα Σάββατα
Σύμφωνα με την εγκύκλιο, οι απουσίες των μαθητών που σημειώθηκαν στη διάρκεια της απεργίας δεν υπολογίζονται.
"Το τι και το πώς της σχολικής διαδικασίας δε φαίνεται να απασχολεί ούτε και τώρα, όπως πάντα, την ηγεσία του υπουργείου. Τα παιδαγωγικά προβλήματα δε λύνονται με εγκυκλίους ή με μέτρα των κεντρικών υπηρεσιών. Απαιτούν ενεργοποίηση όλων των παραγόντων που εμπλέκονται στη μαθησιακή διαδικασία, ώστε μέσα σε αντίξοες συνθήκες να ελαχιστοποιηθούν τα κενά". Τα παραπάνω αναφέρει σε ανακοίνωση το ΔΣ της ΟΛΜΕ καλώντας το υπουργείο να αποσύρει την εγκύκλιο και τους συλλόγους διδασκόντων να μην προχωρήσουν στην υλοποίηση των ρυθμίσεων του υπουργείου Παιδείας.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, "το ΔΣ της ΟΛΜΕ θεωρεί απαράδεκτη την εμμονή του υπουργείου Παιδείας στην προώθηση των πρωτόγνωρων αντιπαιδαγωγικών του μέτρων, η εφαρμογή των οποίων θα βλάψει σε επικίνδυνο βαθμό το παιδαγωγικό κλίμα του σχολείου και θα υπονομεύσει τις εργασιακές σχέσεις των καθηγητών".
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ τονίζει ότι ο κλάδος μέσα από γενικές συνελεύσεις και τη γενική συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ θα αποφασίσει για το πώς θα αντιμετωπίσει τη νέα κατάσταση. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καλεί τα ΔΣ των ΕΛΜΕ να απευθυνθούν στους φορείς των γονέων και τα μαθητικά συμβούλια και να συζητήσουν μαζί τους το θέμα, αλλά και για την ανάληψη πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση των σοβαρών προβλημάτων της εκπαίδευσης.
***
***
Γ. Ζ.
Συνέλευση και εκλογές για την ανάδειξη της νέας διοίκησης στην Αδελφότητα Σαμίων θα γίνουν στα γραφεία της Αδελφότητας, αύριο Κυριακή 23 Μάρτη (Πειραιώς 96). Αν δεν υπάρχει απαρτία η συνέλευση και οι εκλογές θα γίνουν την επόμενη Κυριακή 30 Μάρτη.
Μετά το Μποντρούμ, η πόλη Σεφερί - Χισάρ στις ακτές της Δυτικής Τουρκίας παίρνει τη σκυτάλη για την πραγματοποίηση της δεύτερης συνάντησης δημάρχων απ' όλες τις παραλιακές, στο Αιγαίο, πόλεις της Τουρκίας.
Στη συνάντηση αυτή, που θα γίνει στις 4 Απρίλη, έχουν προσκληθεί - από το δήμαρχο του Τσεσμέ, Νουρί Ερτάν - όλοι οι δήμαρχοι των πόλεων των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου. Αντικείμενο της σύσκεψης θα είναι τα κοινά προβλήματα στην περιοχή, όπως η ρύπανση των θαλασσών, η τσιμεντοποίηση των παραλιών απ' τα πολυεθνικά τουριστικά μονοπώλια και η κακοποίηση παρθένων φυσικών χώρων.
Παράλληλα ο σπόρος που έριξαν οι φιλειρηνικές οργανώσεις και φορείς και απ' τις δύο πλευρές του Αιγαίου, αρχίζει να φυτρώνει και μάλιστα με εκδηλώσεις απρόσμενες. Ηδη στο Τσεσμέ έχουν ξεκινήσει μαθήματα ελληνικών και ο Ν. Ερτάν με άλλη επιστολή του - γραμμένη στα ελληνικά - ευχαριστεί τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Χίου για την αποστολή ελληνικών βιβλίων στην παραλιακή πόλη της Τουρκίας...
Βαδίζοντας προς τις φοιτητικές και σπουδαστικές εκλογές, οι Πανσπουδαστικές Κινήσεις Συνεργασίας Θεσσαλονίκης συνεχίζουν τις εκδηλώσεις που έχουν προγραμματίσει γύρω από ζητήματα της επικαιρότητας που αφορούν το λαό και ιδιαίτερα τη νεολαία.
Την Πέμπτη 27 Μάρτη οι ΠΚΣ διοργανώνουν εκδήλωση για τον αθλητισμό με τη συμμετοχή του υφυπουργού Αθλητισμού της Κούβας και Ολυμπιονίκη Αλμπέρτο Χουαντορένα. Η εκδήλωση θα γίνει στις 7 το απόγευμα στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, με θέμα "Ο αθλητισμός στο κατώφλι του 21ου αιώνα, εμπόρευμα ή κοινωνικό αγαθό".
Οι ΠΚΣ Παιδαγωγικού και Εικαστικού του ΑΠΘ διοργανώνουν διήμερη έκθεση βιβλίου στο χώρο των προκάτ, όπου στεγάζονται οι δύο σχολές. Η έκθεση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 26 και Πέμπτη 27 Μάρτη.
Στον αέρα κινδυνεύει να τιναχτεί το πρόγραμμα σχολικής στέγης για το Νομό Θεσσαλονίκης, αφού το υπουργείο Παιδείας καθυστερεί στις χρηματοδοτήσεις και περικόπτει τις δαπάνες. Με κοινή ανακοίνωσή τους οι 25 δήμαρχοι του νομού κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για το μέλλον της σχολικής στέγης και καλούν το υπουργείο να χρηματοδοτήσει τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Θεσσαλονίκης τουλάχιστον με 20 δισ. δραχμές.
Στο κείμενο επισημαίνεται πως είναι άμεσος ο κίνδυνος αποχαρακτηρισμού εκτάσεων που προορίζονταν για ανέγερση σχολείων, αν δεν καταβληθούν έγκαιρα τα αντίστοιχα χρήματα. Σημειώνουν πως εξαιτίας της ελλιπούς χρηματοδότησης σε πολλά έργα καθυστερούν ή έχουν διακοπεί οι εργασίες. Περιγράφοντας τη γνωστή σε όλους τους Θεσσαλονικείς κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία του νομού, αναφέρουν πως πολλά σχολικά κτίρια είναι λυόμενα, που το όριο ζωής τους έχει λήξει, άλλα έχουν υποστεί ζημιές από το μεγάλο σεισμό του 1978, και άλλα που η ηλικία τους έχει ξεπεράσει τα 70 χρόνια. Τέλος σημειώνουν πως για την κάλυψη των αναγκών, οι δήμοι και η νομαρχία νοικιάζουν ημιυπόγεια - καταστήματα και βιοτεχνίες - κτίρια, με αποτέλεσμα οι μαθητές να κάνουν μάθημα σε παιδαγωγικά απαράδεκτες συνθήκες.
Πιο συγκεκριμένα, με αφορμή τη μειωμένη χρηματοδότηση της ΝΑ Θεσσαλονίκης για το πρόγραμμα σχολικής στέγης κατά 4 δισ. (αρχικά περιλάμβανε 9 δισ.), οι 25 δήμαρχοι ζητούν να δοθούν συμπληρωματικά 4 δισ. για το 1996 και 16 δισ. για το 1997, ώστε να συνεχιστεί το πρόγραμμα που περιλαμβάνει την ανέγερση σχολικών κτιρίων με τους αναγκαίους χώρους εργαστηρίων, πολιτισμού και αθλητισμού.