ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 22 Ιούλη 2022
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Εκατοντάδες οι ανάγκες σε φύλακες αρχαιοτήτων

Υποστελεχωμένοι λειτουργούν οι αρχαιολογικοί χώροι καθώς είναι εκατοντάδες οι ακάλυπτες οργανικές θέσεις και οι ακόμα μεγαλύτερες πραγματικές ανάγκες. Ως αποτέλεσμα, αρχαιολογικοί χώροι καταλήγουν κλειστοί, χωρίς το αναγκαίο προσωπικό για τη φύλαξή τους και τη διευκόλυνση των επισκεπτών τους, ή σε άλλες περιπτώσεις με τον φύλακα να επιβλέπει χώρους που επεκτείνονται σε πολλά στρέμματα και να αναλαμβάνει μια σειρά ακόμα ρόλων, όπως τον καθαρισμό λόγω των ελλείψεων σε προσωπικό.

Ζητήματα τα οποία οδηγούν στο παραπάνω σκηνικό, που έχουν συναντήσει οι επισκέπτες αρχαιολογικών τόπων στη χώρα μας, αναδείχτηκαν στη συνάντηση που είχε με εκπροσώπους της Εκτελεστικής Γραμματείας της Πανελλήνιας Ενωσης Υπαλλήλων Φυλάξεως Αρχαιοτήτων (ΠΕΥΦΑ), στην έδρα της ΚΕ του ΚΚΕ, στον Περισσό, αντιπροσωπεία του Κόμματος, αποτελούμενη από την Ελ. Μηλιαρονικολάκη, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνη του Τμήματος Πολιτισμού της ΚΕ, και τον Γ. Κρητικό, μέλος της ΚΕ και του Εργατικού Τμήματος.

Ο πρόεδρος της ΠΕΥΦΑ, Γ. Μαυρικόπουλος, και η ταμίας, Γ. Κονδύλη, μετέφεραν τα ζητήματα που απασχολούν τους εργαζόμενους με κύριο την υποστελέχωση στη φύλαξη αρχαιολογικών χώρων. Οπως εκτιμά η Ενωση, απαιτούνται τουλάχιστον 500 προσλήψεις για την κάλυψη των άμεσων αναγκών, σημειώνοντας πως οι τελευταίες προσλήψεις που έγιναν τα τελευταία 12 χρόνια μόλις ξεπερνούν τα 500 άτομα. Η υποστελέχωση έχει οδηγήσει ήδη να αναλαμβάνουν εταιρείες σεκιούριτι τη φύλαξη μουσείων και αρχαιολογικών χώρων, αντί για μόνιμο προσωπικό.

Μεταξύ των ζητημάτων που προτάσσουν οι εργαζόμενοι είναι η αναγνώριση και ως πραγματικού συντάξιμου χρόνου της εξαήμερης εργασίας - πέραν του πενθημέρου - στην οποία αντικειμενικά οδηγούνται λόγω της υποστελέχωσης, το επικίνδυνο και ανθυγιεινό επίδομα που τεκμηριώνεται λόγω της φύσης της εργασίας (φύλαξη, διαρκής έκθεση σε καιρικά φαινόμενα κ.ο.κ.).

Από πλευράς των εκπροσώπων του ΚΚΕ τονίστηκε η στήριξη των εργαζομένων και των αρχαιολογικών χώρων προβάλλοντας την ανάγκη για κάλυψη συνολικά όλων των πραγματικών αναγκών και άμεση κάλυψη όλων των κενών οργανικών θέσεων με μόνιμη και σταθερή εργασία με δικαιώματα, με πενθήμερη εργασία, αυξήσεις στις αποδοχές, αποκατάσταση των απωλειών των εργαζομένων, κόντρα στην αντεργατική πολιτική, μέτρα ουσιαστικής στήριξης όσων εργάζονται μακριά από τον τόπο κατοικίας τους (στέγαση, μετακίνηση κ.λπ.). Σημειώθηκε επίσης πως σε αυτήν την κατεύθυνση το Κόμμα στηρίζει και τις διεκδικήσεις των εργαζομένων. Παράλληλα, επισήμαναν ότι θα δώσουν συνέχεια στις παρεμβάσεις του Κόμματος ενάντια στη μετατροπή των μεγάλων αρχαιολογικών μουσείων σε ΝΠΔΔ, που σημαίνει την απόσπασή τους από το υπουργείο Πολιτισμού και τη λειτουργία τους με επιχειρηματικούς όρους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται και για τους εργαζόμενους.

Οι εκπρόσωποι της ΠΕΥΦΕ εξέφρασαν την ικανοποίησή τους ευχαριστώντας τους εκπροσώπους του ΚΚΕ, «που ανταποκρίνονται πάντα άμεσα στα αιτήματά μας για συνάντηση - ενημέρωση για τα προβλήματα των εργαζομένων».

ΣΕΘΕΑ
«Πάρτε τώρα μέτρα προστασίας της ζωής μας»

Eurokinissi

«Πάρτε τώρα μέτρα προστασίας της ζωής μας», τονίζει σε ανακοίνωσή του το Σωματείο Εργαζομένων στο Θέαμα Ακρόαμα (ΣΕΘΕΑ), με αφορμή, όπως σημειώνει, ότι κατά την προχτεσινή βραδινή βάρδια στο Ηρώδειο, «εργαζόμενοι πάνω στα 8 μέτρα προσπαθούσαν να αλλάξουν ένα ρομποτικό φως. Στην προσπάθειά τους αυτή 2 σωλήνες σπάνε, χτυπάνε έναν συνάδελφο στο πόδι και από καθαρή τύχη δεν πέφτει στο κενό από μεγάλο ύψος».

«Αποδεικνύεται, για άλλη μια φορά, ποιες είναι οι συνθήκες δουλειάς των εργαζομένων στον κλάδο, ακόμα και σε χώρους "βιτρίνα". Ας αναλογιστούμε τι μέτρα συντήρησης υπάρχουν σε άλλους χώρους δουλειάς, αν γίνονται αυτά στο μεγαλύτερο Φεστιβάλ της χώρας! Η εντατικοποίηση και τα ανεξέλεγκτα ωράρια στον κλάδο έχουν χτυπήσει κόκκινο και γενικεύονται και σε όλους τους χώρους», σημειώνει το ΣΕΘΕΑ και υπογραμμίζει: «Είναι τεράστιες οι ευθύνες της διοίκησης του Φεστιβάλ Αθηνών για τα μέτρα συντήρησης των σωλήνων που έσπασαν ή για παράδειγμα πόσο βάρος αντέχουν οι σωλήνες και με πόσο "φορτώνονται" με φώτα. Αντίστοιχη ευθύνη του Φεστιβάλ υπάρχει και για τα μέτρα προστασίας της ζωής των συναδέλφων.

Απαιτούμε τώρα την άμεση παρέμβαση και έλεγχο της Επιθεώρησης Εργασίας στον χώρο του Ηρώδειου, για να ζητήσει άμεσα ευθύνες από τη διοίκηση του Φεστιβάλ Αθηνών.

Καλούμε όλους τους εργαζόμενους του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου να γίνουν μια γροθιά, να διεκδικήσουν μέσα από το Σωματείο, να κάνουν υπόθεση δική τους τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων μας, για ασφαλείς χώρους εργασίας, για αύξηση των μισθών στο ύψος των αναγκών μας.

Διεκδικούμε Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, που έχει επεξεργαστεί το Σωματείο μας, που κατοχυρώνει αυξήσεις των μισθών, κατοχυρώνει ωράριο και μέτρα ασφαλείας και προστασίας της υγείας και της ζωής μας, με αποκλειστική ευθύνη της εργοδοσίας».

Η... «Συμφωνική Πλευρά του Φεγγαριού»

Την Πέμπτη 28 Ιούλη στις 21.00, στο πλαίσιο της σειράς συναυλιών Parklife του Κέντρου Πολιτισμού - Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα και η Χορωδία της ΕΡΤ παρουσιάζει στο Ξέφωτο του Πάρκου Σταύρος Νιάρχος, με ελεύθερη είσοδο, μια απρόσμενη συναυλία που επισκέπτεται τη... «Συμφωνική Πλευρά του Φεγγαριού». Ενας από τους σημαντικότερους δίσκους όλων των εποχών, το «Dark Side of the Moon» των «Pink Floyd», παρουσιάζεται με ήχο συμφωνικό και μας προσκαλεί να τον ανακαλύψουμε ξανά κι από την αρχή.

Οι Pink Floyd κυκλοφόρησαν το άλμπουμ «Dark Side of the Moon» τον Μάρτη του 1973. Από τότε έχει πουλήσει περισσότερα από 45 εκατομμύρια αντίτυπα και θεωρείται πλέον κλασικός. Το θρυλικό εξώφυλλο των Hipgnosis, αλλά και τα κομμάτια του άλμπουμ, όπως τα «Money», «The Great Gig in the Sky» και «Us and Them», που ακούγονται το ίδιο φρέσκα ακόμη και σήμερα, συνεχίζουν να εκπλήσσουν και να εμπνέουν για νέες εκδοχές τους.

Συντελεστές: Αφροδίτη Πατουλίδου - σοπράνο, Δημήτρης Τσάκας - σαξόφωνο, Αχιλλέας Γουάστωρ - ενορχήστρωση, Μιχάλης Παπαπέτρου - προετοιμασία χορωδίας, Στάθης Σούλης - μουσική διεύθυνση.

Με τον Κώστα Μαλιάτση... «Τα λέμε στα θερινά!»

«Τα λέμε στα θερινά...!», υπόσχεται ο αγαπημένος κωμικός Κώστας Μαλιάτσης στο κοινό του ανά την Ελλάδα, όπου θα παρουσιάσει μια ξεκαρδιστική καλοκαιρινή παράσταση.

Ο Κώστας Μαλιάτσης διάλεξε να παρουσιάσει την καινούργια του παράσταση σε θερινά σινεμά όλης της περιφέρειας. Είναι το τρίτο καλοκαίρι στη σκιά της πανδημίας και το πρώτο που απολαμβάνουμε τους χώρους πολιτισμού χωρίς τη σκιά διαφόρων μέτρων. Αυτήν τη συνάντηση συμβολίζουν και οι καλοκαιρινοί κινηματογράφοι, με την απλότητα, την αμεσότητα και το θετικό κλίμα που τους διακρίνει. Πόσο μάλλον αν παρακολουθείς έναν κωμικό, όπως ο Κώστας Μαλιάτσης, όπου μέσα από τα κείμενά του θα γελάσεις με την ψυχή σου.

Παράλογες σκέψεις του εγκλεισμού, φοβίες και σκέψεις που μόνο εμείς νομίζουμε ότι έχουμε, ο αυτοσαρκαστικός μονόλογος που κάνεις στον εαυτό σου όταν μπαίνεις ή βγαίνεις από τα -άντα, κατοικίδια και σχέσεις με το αντίθετο φύλο, συνωμοσίες που κάνει το λεμόνι με το πλυντήριο πιάτων στην κουζίνα σου και χίλια δυο άλλα καθημερινά σουρεαλιστικά μικρά γεγονότα μιας κατά τ' άλλα φυσιολογικής ζωής, θα σας κάνουν να φύγετε με... κοιλιακούς από τα γέλια!

Σταθμοί αυτής της περιοδείας είναι: 22 Ιούλη Βέροια, 23 Ιούλη Καστοριά, 29 Ιούλη Λευκάδα, 30 Ιούλη Ζάκυνθος, 2 Αυγούστου Νάξος, 3 Αυγούστου Πάρος, 4 Αυγούστου Σύρος, 6 Αυγούστου Κιάτο, 16 Σεπτέμβρη Βόλος, 17 Σεπτέμβρη Θεσσαλονίκη.

Εισιτήρια στο viva.gr

«Ιφιγένεια εν Αυλίδι» σε καλοκαιρινή περιοδεία

Την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη, ένα από τα κορυφαία κείμενα της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας, παρουσιάζει η Ars Aeterna, σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη, σε καλοκαιρινή περιοδεία.

Στην παράσταση η σκηνοθετική ανάγνωση επιχειρεί τη δημιουργία δυο διαφορετικών χρονικών επιπέδων. Υπάρχει ο χρόνος του μέλλοντος, όπου διαδραματίζεται για μια ακόμη φορά η ίδια ιστορία, με τους ήρωες να συγκρούονται ανελέητα, σαν τίποτε να μη διδάχθηκαν, και το σύγχρονο παρόν, όπου μια συντροφιά νέων γυναικών (χορός) συναντιούνται με την ιστορία που γνωρίζουν καλά και που αυτή τη φορά έρχεται από το μέλλον, σαν εφιάλτης. Οσο προχωρά το έργο, τα δύο επίπεδα συγκλίνουν, καθώς οι νέες γυναίκες του χορού συνειδητοποιούν ότι ίσως παρακολουθούν σκηνές από το δικό τους μέλλον.

Η Ιφιγένεια θυσιάζεται για έναν μάταιο και καταστροφικό επεκτατικό πόλεμο. Ομως η μεγαλύτερη θυσία είναι η βίαιη ωρίμανση της ηρωίδας, που αδυνατεί να κατανοήσει τους λόγους που οδήγησαν τον πατέρα της να την προσφέρει στο μαχαίρι του μάντη. Σε ολόκληρο το έργο το παρελθόν στοιχειώνει το παρόν, προμηνύοντας τα τρομερά μελλούμενα. Παρόν, παρελθόν και μέλλον συγχωνεύονται μέσα στο έργο, σε μια και μόνη ματωμένη πραγματικότητα.

Τους ρόλους ερμηνεύουν: Μαρία Πετεβή (Ιφιγένεια), Λάζαρος Γεωργακόπουλος (Αγαμέμνων), Παντελής Δεντάκης (Πρεσβύτης - Αγγελιαφόρος), Ιωάννα Παππά (Κλυταιμνήστρα), Ακης Σακελλαρίου (Μενέλαος), Γιώργος Χρυσοστόμου (Αχιλλέας), Ιουλία Γεωργίου, Σοφία Κουλέρα, Ειρήνη Λαφαζάνη, Ιωάννα Λέκκα, Λένα Μποζάκη, Αγγελική Νοέα, Δανάη Πολίτη, Βικτώρια Φώτα.

Μετάφραση: Παναγιώτα Πανταζή. Σκηνικό: Γιώργος Γαβαλάς. Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος. Κοστούμια: Νίκη Ψυχογιού. Κίνηση: Σεσίλ Μικρούτσικου. Φωτισμοί: Νίκος Σωτηρόπουλος. Α' βοηθός σκηνοθέτη: Γεωργία Πιερρουτσάκου. Β' βοηθός σκηνοθέτη: Νικολέττα Μακρυνόρη. Βοηθός συνθέτη - μουσική διδασκαλία: Αλεξάνδρα Κατερινοπούλου. Βοηθός σκηνογράφου: Μαριάννα Παπαγεωργίου. Βοηθός ενδυματολόγου: Σοφία Μπαμπανιώτη.

Προπώληση εισιτηρίων στο viva.gr

Επόμενοι σταθμοί της περιοδείας:

23/7 Αρχαίο Θέατρο Δίου - Πιερία, 24/7 Δημοτικό Θέατρο Κομοτηνής, 25/7 Θέατρο Αλτιναλμάζη - Αλεξανδρούπολη, 27/7 Θέατρο Αλσους Βέροιας, 28/7 Θέατρο Δάσους - Θεσσαλονίκη, 29 και 30/7 Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων - Καβάλα, 2/8 Θέατρο Ανατολικής Τάφρου - Χανιά, 3/8 Θέατρο «Ερωφίλη» - Ρέθυμνο, 4 και 5/8 Κηποθέατρο Ν. Καζαντζάκης - Ηράκλειο, 19 και 20/8 Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, 21/8 Υπαίθριο Θέατρο Δελφών «Φρύνιχος», 22/8 Υπαίθριο Θέατρο ΕΗΜ - Ιωάννινα, 25/8 Δημοτικό Κηποθέατρο Αλκαζάρ - Λάρισα, 26/8 Ανοιχτό Θέατρο Ν. Ιωνίας Βόλου, 5/9 Θερινό Δημοτικό Θέατρο Δήμου Πατρέων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ