ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 24 Αυγούστου 2001
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΚΗΦΙΣΟΥ - ΙΕΡΑΣ ΟΔΟΥ
Ερωτηματικά για τη «γιγάντωση» - μετατόπιση του κόμβου

Μετατόπιση του άξονα της γέφυρας προς τις κατοικίες «για να μη θιγούν οι απέναντι ιδιοκτησίες» και διαπλάτυνση του παράδρομου σε βάρος τους καταγγέλλουν οι κάτοικοι της περιοχής

Ερωτηματικά προκύπτουν για την κατασκευή της γέφυρας στη Λεωφόρο Κηφισού, στη διασταύρωση με την Ιερά Οδό, στο Αιγάλεω, σύμφωνα με καταγγελίες κατοίκων της περιοχής που επιβεβαιώθηκαν σε πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης. Σύμφωνα με τις καταγγελίες, το αρχικό σχέδιο του όλου έργου που είχε κατατεθεί στις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου άλλαξε με συμπληρωματικό σχέδιο, για το οποίο ουδέποτε έλαβε γνώση ο Δήμος Αιγάλεω.

Σύμφωνα με αυτό, στον παράδρομο της Λ. Κηφισού οι δύο λωρίδες που προέβλεπε το αρχικό σχέδιο γίνονται πέντε με αποτέλεσμα να οδηγούνται οι κάτοικοι σε δεύτερη συμπληρωματική αναγκαστική απαλλοτρίωση των κατοικιών τους. Το αξιοπερίεργο είναι ότι η εταιρία δεν έχει κυκλοφοριακή μελέτη που να δικαιολογεί τη διαπλάτυνση του παράδρομου με τρεις επιπλέον λωρίδες. Στη συζήτηση που έγινε στο Δημοτικό Συμβούλιο σημειώθηκε ότι στον παράδρομο αυτό ο κυκλοφοριακός φόρτος δεν είναι τέτοιος που να δικαιολογεί τις τρεις επιπλέον λωρίδες.

Σύμφωνα, πάντα, με τις καταγγελίες των κατοίκων αλλά και μηχανικών, έχει γίνει αλλαγή ακόμα και στο αρχικό σχέδιο της γέφυρας. Η αλλαγή αφορά την παράλληλη μετατόπιση κατά 4,5 μέτρα του άξονα της γέφυρας προς την πλευρά του κέντρου της πόλης του Αιγάλεω. Αρκετοί εκτιμούν ότι η συγκεκριμένη αλλαγή του άξονα δρομολογήθηκε για να μη θιγούν, οι παρακείμενες μεγάλες βιομηχανίες της απέναντι πλευράς σε βάρος βέβαια των μικροϊδιοκτητών κατοίκων της άλλης πλευράς του Κηφισού.

Στο μεταξύ, η κατασκευαστική εταιρία μέχρι σήμερα δεν έχει παρουσιάσει κυκλοφοριακή μελέτη του έργου που είναι απαραίτητη, αλλά σε αίτημα της αντιδημάρχου της πόλης δεν παραδίδει ούτε και τα συμπληρωματικά σχέδια με την αστεία δικαιολογία «τι να τα κάνετε - δε βγάζετε άκρη. Είναι μεγάλα σαν σεντόνια»...

Το Δημοτικό Συμβούλιο εξέφρασε τη συμπαράστασή του στους θιγόμενους κατοίκους της περιοχής και δεσμεύτηκε να ερευνήσει την υπόθεση.

Βάσιμες οι καταγγελίες

Με δήλωσή του στο «Ρ» ο Γιώτης Σατζαρίδης, επικεφαλής της «Δημοτικής Αγωνιστικής Συσπείρωσης Αιγάλεω» επισημαίνει ότι «οι καταγγελίες των κατοίκων είναι κάτι παραπάνω από βάσιμες και η υπόθεση αγγίζει τα όρια του σκανδάλου για το οποίο προκύπτουν πολιτικές ευθύνες των αρμόδιων υπουργείων». Και συνεχίζει: «Γιατί άλλαξαν τα αρχικά σχέδια χωρίς να ενημερωθεί ο δήμος; Γιατί έγινε παράλληλη μετατόπιση του άξονα της γέφυρας προς την πλευρά του κέντρου της πόλης, σε αντίθεση με το αρχικό σχέδιο; Γιατί η εταιρία δεν έχει κυκλοφοριακή μελέτη που να δικαιολογεί την αλλαγή του αρχικού σχεδίου; Γιατί η εταιρία, επίσης, δεν παραδίδει στο δήμο τα συμπληρωματικά σχέδια προφασιζόμενη αστείες δικαιολογίες; Σ' αυτά τα ερωτήματα πρέπει να απαντήσουν και η εταιρία, αλλά και το ΥΠΕΧΩΔΕ.

Η κατασκευάστρια εταιρία, τονίζει ο Γ. Σατζαρίδης, για να δικαιολογήσει τα νέα συμπληρωματικά της σχέδια αυθαίρετα χαρακτηρίζει ως δρόμο ταχείας κυκλοφορίας μια οδό (Σμύρνης) που το Δημοτικό Συμβούλιο έχει χαρακτηρίσει ήπιας κυκλοφορίας, αφού επιπλέον ένα κομμάτι αυτού του δρόμου είναι σήμερα πεζόδρομος.

Φαίνεται πως για άλλη μια φορά λειτούργησε η λογική της εξυπηρέτησης των μεγάλων ιδιωτικών συμφερόντων. Φαίνεται: α) Από τη μετατόπιση του άξονα της Γέφυρας προς την πλευρά του Αιγάλεω προφανώς για να μη γίνει διαπλάτυνση από την πλευρά, όπου υπάρχουν συγκεκριμένες βιομηχανίες, οι οποίες θα θίγονται από ενδεχόμενη απαλλοτρίωση. β) Με τη δεύτερη απαλλοτρίωση που υφίστανται οι κάτοικοι της απέναντι πλευράς μένει ελεύθερος ο χώρος, για να γίνει εκμεταλλεύσιμη γη προς όφελος μεγάλων εμπορικών και άλλων ιδιωτικών δραστηριοτήτων».

Η ΔΑΣ, καταλήγει ο επικεφαλής της Δημοτικής Κίνησης, στηρίζει τον αγώνα των κατοίκων που έχει σαν μοναδικό αίτημα την επανεξέταση της νέας μελέτης και τη ματαίωση της εξαγγελθείσας συμπληρωματικής απαλλοτρίωσης. Για άλλη μια φορά το ΥΠΕΧΩΔΕ γράφει στα παλαιότερα των υποδημάτων του Τοπική Αυτοδιοίκηση και εργαζόμενους - δημότες ανάβοντας πράσινο στις κατασκευαστικές εταιρίες να κάνουν ό,τι θέλουν στο όνομα του κέρδους, της εξυπηρέτησης των μεγάλων ιδιωτικών συμφερόντων και της νέας «εθνικής ιδέας» που λέγεται Ολυμπιάδα 2004».

Καταργείται η διασταύρωση «Ρενό» στην Εθνική

Καταργείται από τις 5 Σεπτέμβρη 2001 ο σηματοδοτούμενος κόμβος «Ρενό» στην Εθνική οδό Αθηνών - Λαμίας, στο ύψος του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας. Οι εργασίες που ξεκινούν τη Δευτέρα 27 Αυγούστου περιλαμβάνουν το κλείσιμο της κεντρικής νησίδας στην Εθνική οδό Αθηνών - Λαμίας, θα απαιτήσουν κατάληψη τμήματος μήκους 1.600 μέτρων περίπου της αριστερής λωρίδας και στις δύο κατευθύνσεις της ΕΟ στη θέση αυτή, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥΠΕΧΩΔΕ. Και, βέβαια, η ταλαιπωρία των οδηγών θα είναι μεγάλη για περίπου 10 μέρες.

Με την κατάργηση του σηματοδοτούμενου κόμβου της «Ρενό» θα καταργηθούν οι φωτεινοί σηματοδότες και η κίνηση των οχημάτων θα διεξάγεται ως εξής:

  • από τις κάθετες οδούς στην Εθνική οδό θα επιτρέπεται μόνο η δεξιόστροφη κίνηση.
  • οι υπόλοιπες κινήσεις που καταργούνται θα πραγματοποιείται μέσω διαδρομών που θα υποδεικνύονται με πληροφοριακή σήμανση από τους ανισόπεδους κόμβους που υπάρχουν πριν και μετά τον κόμβο της «Ρενό».

Αυτό σημαίνει ότι τα περισσότερα οχήματα που μέχρι τώρα έστριβαν αριστερά από τον κόμβο της «Ρενό» και από τα δύο ρεύματα της Εθνικής Οδού (για να κατευθυνθούν προς Μεταμόρφωση ή ψηλά στη Ν. Φιλαδέλφεια) θα πρέπει να χρησιμοποιούν την Αττική Οδό ή να στρίβουν από τους ανισόπεδους κόμβους πριν τη διασταύρωση της «Ρενό». Δηλαδή, όλα ή μάλλον το ΥΠΕΧΩΔΕ και οι εργολάβοι «δουλεύουν» για την πανάκριβη Αττική Οδό...

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΥΠΕΧΩΔΕ, το κυκλοφοριακό πρόβλημα που θα δημιουργηθεί έως ότου ολοκληρωθούν οι εργασίες, θα το διευθετήσει η Τροχαία.

  • Επανέρχεται ο Δακτύλιος από την ερχόμενη Δευτέρα 27 Αυγούστου.
Υπογράφτηκε η συμφωνία για το δορυφόρο

Στο ...παραπέντε υπογράφηκε τελικά η συμφωνία για συνεκμετάλλευση από Ελλάδα και Κύπρο του πρώτου τηλεπικοινωνιακού δορυφόρου «Hellas-Sat».

Βάσει της συμφωνίας που υπέγραψαν χτες στο Ζάππειο Μέγαρο οι υπουργοί Μεταφορών Ελλάδας και Κύπρου, το έργο της κατασκευής, εκτόξευσης και εκμετάλλευσης του δορυφόρου, ανατίθεται στην κοινοπραξία με την επωνυμία «Hellas - Sat Consortium Limited». Στην κοινοπραξία, που θα αναλάβει την εκμετάλλευση του έργου για 20 χρόνια, συμμετέχουν οι εταιρίες: Avacom - Net κυπριακών συμφερόντων με ποσοστό 43,4%, ΟΤΕ με ποσοστό 25%, Τράπεζα Αναπτύξεως Κύπρου με 19,6%, ΕΑΒ με 10% και Telesat, καναδέζικων συμφερόντων, με 2%.

Τα ανταλλάγματα της Ελλάδας, για την παραχώρηση του δικαιώματος εκτόξευσης και εκμετάλλευσης των δορυφόρων για 20 χρόνια στην κοινοπραξία, είναι τρεις αναμεταδότες και 140 εκατ. δρχ., τα οποία θα εισπράξει το 2004! Ποσό, που θεωρείται εξευτελιστικό, αν ληφθεί υπόψη ότι ο τζίρος από τις δορυφορικές επικοινωνίες, μόνο κατά το 10ήμερο των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, υπολογίζεται σε εκατοντάδες δισεκατομμύρια δραχμές!

Κατά τα άλλα η συμφωνία προβλέπει την εκτόξευση δύο δορυφόρων, στις 31 Αυγούστου 2002 και στις 31 Μάρτη του 2004 αντίστοιχα, στη γεωστατική τροχιά των 39 μοιρών Ανατολικά. Οι δορυφόροι θα καλύπτουν ακόμα 28 χώρες της Βαλκανικής, της Κεντρικής Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής, με συνολικό πληθυσμό περίπου 400 εκατομμυρίων κατοίκων.

Ο πρώτος δορυφόρος θα κατασκευαστεί από την αμερικανική εταιρία «Μπόινγκ Sat Systems» και θα εκτοξευτεί από τη γαλλική Γουινέα. Ενα από τα χαρακτηριστικά του είναι ότι μπορεί να έχει αμφίδρομη επικοινωνία με μικρές κεραίες για επικοινωνίες και για ψηφιακή τηλεόραση. Η κάλυψη θα είναι πανευρωπαϊκή, ενώ το σήμα του μπορεί να χρησιμοποιηθεί για όλες τις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες και για ψηφιακή τηλεόραση.

Ο δεύτερος θα διαθέτει και αναμεταδότες σε άλλες ζώνες συχνοτήτων για επερχόμενες τεχνολογίες, ενώ θα παρέχει υπηρεσίες Ιντερνετ, τηλεφωνική κίνηση, τηλεϊατρική κλπ.

Ο προϋπολογισμός του έργου, που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τις 31 Μάρτη του 2004, ανέρχεται σε 250 εκατ. δολάρια και θα καλυφθεί από χρηματοδότηση και από ίδια κεφάλαια της κοινοπραξίας.

Σημειώνεται, τέλος, ότι ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων ήδη πολλοί τραπεζικοί - χρηματοδοτικοί οργανισμοί έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για τη χρηματοδότηση του έργου.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΙ ΓΙΑΤΡΟΙ
Ο πρόεδρος του ΣτΕ μελετά 10 προσφυγές

Δέκα προσφυγές γιατρών - καθηγητών πανεπιστημίων, που απολύθηκαν από δημόσια νοσοκομεία της χώρας, με βάση το νέο νόμο 2889/01 για την Υγεία, μελετά ο πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας Χ. Γεραρής, μαζί με το αίτημα του αρμόδιου υπουργού Αλ. Παπαδόπουλου, για επίσπευση της εκδίκασής τους. Η εκδίκαση των κύριων προσφυγών είχε οριστεί για το Γενάρη και Οχτώβρη του 2002, αλλά τώρα δεν αποκλείεται ο πρόεδρος του Ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου να εισάγει προς εκδίκαση τις υποθέσεις αυτές στην Ολομέλεια του Σώματος, να ορίσει νέο εισηγητή ή εισηγητές και να καθορίσει νέα δικάσιμο για το σύνολο των προσφυγών μέσα σε συντομότερο χρονικό διάστημα.

Σύμφωνα με το Ν. 2889/01 για το Περιφερειακό Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΠΕΣΥ), οι καθηγητές πανεπιστημίων που ήταν και γιατροί (διευθυντές νοσοκομειακών κλινικών, κατά κανόνα) σε κρατικά θεραπευτήρια (στην Αθήνα κυρίως και τη Θεσσαλονίκη) απομακρύνθηκαν από τις νοσοκομειακές θέσεις τους, όντας διπλοθεσίτες. Οι ίδιοι προσέφυγαν στο ΣτΕ υποστηρίζοντας ότι οι αποφάσεις, με τις οποίες τέθηκαν εκτός νοσοκομείων, πρέπει να ανασταλούν και να ακυρωθούν γιατί είναι αντισυνταγματικές και παράνομες. Αναφέρουν, επίσης, ότι θα τους επιφέρουν ανεπανόρθωτη βλάβη, καθώς μάλιστα κινδυνεύει η υγεία των ασθενών τους που εξακολουθούν να νοσηλεύονται στα νοσοκομεία.

Ηδη το ΣτΕ, με δύο αποφάσεις του, ανέστειλε, μέχρι την έκδοση οριστικών αποφάσεων πάνω στις κύριες προσφυγές, τις απολύσεις των καθηγητών - γιατρών Α. Τουρκαντώνη και Π. Σπανού, ενώ με τρεις προσωρινές διαταγές του ανέστειλε επίσης τις απολύσεις των συναδέλφων τους Δ. Λουτράδη, Γ. Καλλιπολίτη και Δ. Μιναρετζή, ύστερα από προσφυγή του νομικού εκπροσώπου του Πανεπιστημίου Αθηνών κατά του ΠΕΣΥ. Στο ΣτΕ έχουν, ακόμα, προσφύγει οι καθηγητές - γιατροί Γρ. Μπασδάκης, Κ. Ράμμος, Ν, Στάγκος, Περ. Μπραζιτίκης και Γ. Χαλεβελάκης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ