Φωτογραφική τεκμηρίωση αρχαίων λιμενικών έργων στη Λέσβο πραγματοποίησε στις αρχές Δεκέμβρη η Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων, με σκοπό να προχωρήσει σε τοπογραφική και αρχιτεκτονική αποτύπωση των καταλοίπων και σε μελέτη ανάδειξης. Τα παραπάνω θα συνδυαστούν και με ανασκαφική διερεύνηση σε κάποια σημεία.
Συγκεκριμένα, τεκμηριώθηκαν: Οι δύο λιμενοβραχίονες του βόρειου εμπορικού λιμανιού της Μυτιλήνης, γνωστού ως «Μαλοείς λιμήν», χρονολογούμενοι στην κλασική περίοδο. Ο μοναδικός σωζόμενος λιμενοβραχίονας του νότιου λιμανιού της Μυτιλήνης που αποτελούσε τον «τριηρικό» λιμένα (πολεμικό ναύσταθμο) της πόλης. Τα κατάλοιπα της λιθορριπής και τμήμα κλασικού λιμενοβραχίονα από το αρχαίο λιμάνι της Μήθυμνας (Μόλυβος). Τα κατάλοιπα της προσχωμένης λεκάνης του λιμανιού της Αντισσας. Η υποβρύχια λιθορριπή που ενώνει το ακρωτήριο Νησί με την απέναντι χέρσο, στην περιοχή Σκαλοχωρίου, ανατολικά της Αντισσας. Τα κατάλοιπα του κρηπιδώματος από το λιμάνι της Ερεσού, τμήμα του οποίου έχει καλυφθεί από το σύγχρονο αλιευτικό καταφύγιο. Τα υποβρύχια κατάλοιπα που ταυτίζονται στη βιβλιογραφία με λιμενικά έργα στην αρχαία Πύρρα στον κόλπο Καλλονής. Τα κατάλοιπα αρχαίας λιθορριπής και κρηπιδώματος από κυβολίθους στο αλιευτικό καταφύγιο του Αγ. Φωκά.
Για τους επιστήμονες, «τα λιμάνια της Λέσβου με οφθαλμοφανέστερο παράδειγμα το βόρειο λιμάνι της Μυτιλήνης δείχνουν τη σοφία, οικονομία και ευστοχία των αρχαίων τεχνητών, όπως και την ανάγκη για τη μελέτη και αξιοποίηση τόσο των ίδιων των έργων όσο και των πληροφοριών που προκύπτουν από τη μελέτη τους». Επιπλέον, η ύπαρξη αγκυρών και κεραμικής που εντοπίστηκαν βόρεια του ακρωτηρίου Κέφαλος, «δείχνει τη χρήση του χώρου ως αγκυροβολίου τουλάχιστον από τη Βυζαντινή εποχή και εξής».
Στο Μουσείο Μπενάκη (Κουμπάρη 1), παρουσιάζεται (έως 27/1) έκθεση του Βασίλη Φωτόπουλου με τίτλο «Το Βυζάντιο του Βασίλη Φωτόπουλου». Στο κτίριο της Πειραιώς 138, φιλοξενείται (έως τις 6/1) η φωτογραφική έκθεση «Εριέτα Αττάλη 1997 - 2007, τοπία αρχιτεκτονικής στην Ελλάδα». Η φωτογραφική ανασκόπηση νέων δρώμενων της σύγχρονης ελληνικής αρχιτεκτονικής παρουσιάζονται με έγχρωμες και ασπρόμαυρες πανοραμικές φωτογραφίες μεγάλων διαστάσεων της Εριέτας Αττάλη. Οι εικόνες που δημιούργησε από το 1997 σε συνεργασία με αναγνωρισμένους Ελληνες αρχιτέκτονες (Ν. Γκόλαντα, Α. Κουζούπη, Ε. Ζάμπελη, Κ. Διακομήδου, Ν. Χαρίτος, Γ. Εξάρχου, Τ. Σωτηρόπουλος, κ.ά.). Στον ίδιο χώρο φιλοξενείται αναδρομική έκθεση του Στήβεν Αντωνάκου.
Επιλογή μονοτυπιών από τα φοιτητικά σχεδόν χρόνια έως σήμερα, παρουσιάζει (έως 16/2) ο Μάρκος Καμπάνης στο βιβλιοπωλείο του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τράπεζας (Αμερικής 13). Τα περισσότερα έργα εκτίθενται για πρώτη φορά.
Στο χώρο «Kalfayan Galleries» (Χάριτος 11), εκτίθενται έργα του Γιάννη Τσαρούχη. Πρόκειται για χαρακτηριστικές δημιουργίες του καλλιτέχνη (προσωπογραφίες, γυμνά, σχέδια για σκηνικά και κοστούμια), και ένα εξαιρετικό ζεύγος από βεντάλιες.
«Μέρες επίγειες» τιτλοφορείται η έκθεση έργων του Γιάννη Λασηθιωτάκη στην «Αίθουσα Τέχνης Αθηνών» (Γλύκωνος 4, έως 19/1).
Ενα από τα πιο δημοφιλή έργα του παγκόσμιου ρεπερτορίου «Συρανό ντε Μπερζεράκ» του Εδμόνδου Ροστάν, παρουσιάζει το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, στο «Βασιλικό Θέατρο», σε σκηνοθεσία Εύης Γαβριηλίδη.
Ο Εδμόνδος Ροστάν έγραψε τον «Συρανό ντε Μπερζεράκ» το 1897, αντλώντας στοιχεία από τη ζωή του ομώνυμου ξιφομάχου και ποιητή που έζησε τον 17ο αιώνα. Το έργο θεωρείται διαχρονικό, χάρη στο κεντρικό πρόσωπο του Συρανό, που εκφράζει τη μοναχική πορεία κάθε ιδιαίτερης προσωπικότητας. Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη, «ο Συρανό, δύσμορφος και ονειροπαρμένος, αλλά με επίγνωση της τραγικής θέσης του, αναδεικνύεται σε ήρωα που αυτοθυσιάζεται στο όνομα της αυθεντικότητας και της ανθρωπιάς».
Τον ομώνυμο ρόλο ερμηνεύει ο Κώστας Σαντάς. Παίζουν επίσης: Κορίνα Βασιλοπούλου, Διονύσης Μπουλάς, Αλέξανδρος Μούκανος, Φούλης Μπουντούρογλου, Χρίστος Στυλιανού. Μετάφραση Στρατής Πασχάλης, σκηνικά - κοστούμια Αγνή Ντούτση, μουσική Δημήτρης Μαραμής. Παίζουν επί σκηνής οι μουσικοί: Ανδρονίκη Δονουκάρα (βιολί), Ελευθερία Παπάζογλου - Χαλικιά (φλάουτο), Παναγιώτης Ξανθόπουλος (κιθάρα).