ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 30 Δεκέμβρη 2015
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
«ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά να είναι ανοιχτό για το λαό

Την έγκριση σκοπιμότητας και όρων σύναψης προγραμματικής σύμβασης πολιτισμικής ανάπτυξης για την υλοποίηση του έργου «Οργάνωση Πολιτιστικών και Επιστημονικών Δράσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά», η οποία θα διαρκέσει για τέσσερα χρόνια και θα χρηματοδοτηθεί και από την Περιφέρεια Αττικής με 240.000 ευρώ ανά χρόνο, αποφάσισε τη Δευτέρα 21/12, κατά πλειοψηφία, το Περιφερειακό Συμβούλιο.

Η περιφερειακή αρχή, στην εισήγησή της, στάθηκε στην αναγκαιότητα της χρηματοδότησης και από την Περιφέρεια ως τρίτο μέρος αυτής της σύμβασης (με το Δήμο Πειραιά και το υπουργείο Πολιτισμού), τονίζοντας ωστόσο πως το υπουργείο έχει ξεκαθαρίσει πως χρήματα δεν υπάρχουν. Ετσι, γίνεται σαφές πως με τα ποσά που πρόκειται να δαπανηθούν από τα δύο μέρη, περίπου 590.000 ευρώ, είναι δύσκολη ακόμα και η στοιχειώδης λειτουργία του Δημοτικού Θεάτρου, το οποίο μάλιστα, σύμφωνα με τον εισηγητή Γ. Γαβρίλη, αντιπεριφερειάρχη Πειραιά, πρόκειται να αποτελέσει και ένα από τα 6 σημεία της πόλης που θα ελκύσει τους τουρίστες των κρουαζιερόπλοιων. Παράλληλα, έγινε σαφές πως οι κάτοικοι του Πειραιά και ειδικότερα οι άνεργοι, οι συνταξιούχοι και τα φτωχά λαϊκά στρώματα, θα το ...βλέπουν μόνο απ' έξω, καθώς η περιφερειακή αρχή δε δέχτηκε να υπάρξει ένα συγκεκριμένο ποσοστό επί των εισιτηρίων για κάθε παράσταση το οποίο θα είναι δωρεάν γι' αυτές τις κατηγορίες, κάτι που πρότεινε η «Λαϊκή Συσπείρωση». Η «Λαϊκή Συσπείρωση» ψήφισε λευκό στο θέμα, τονίζοντας πως έτσι όπως διατυπώνεται στην εισήγηση, είναι αόριστο το πόσα εισιτήρια θα δίνονται δωρεάν και πως ο όρος που θέτει αποτελεί διασφάλιση για τα δωρεάν εισιτήρια.

Ο Γ. Μανουσογιαννάκης, εκ μέρους των συμβούλων της «Λαϊκής Συσπείρωσης», σημείωσε πως το Θέατρο πρέπει να είναι ανοιχτό για τον κόσμο του Πειραιά, τη νεολαία της πόλης, τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους, τους ανέργους, δηλαδή «αυτούς που δεν έχουν τη δυνατότητα να πάνε και να αγοράσουν το εισιτήριο για να παρακολουθήσουν μία θεατρική παράσταση. Γιατί, στην πλειοψηφία τους οι εργαζόμενοι το βλέπουν απ' έξω. Μέσα δεν μπορούν να μπουν. Να μη γίνει χώρος που μπορεί να πηγαίνει μόνο η ελίτ. Τέτοιους χώρους έχουμε αρκετούς στο Λεκανοπέδιο, τους οποίους τους χρηματοδοτεί ο λαός από το υστέρημά του για να μαζεύεται μια ελίτ να κάνει τις δημόσιες σχέσεις. Το είχαμε θέσει και κατά την προηγούμενη περίοδο του Περιφερειακού Συμβουλίου».

Επίσης, ξεκαθάρισε πως πρέπει να εξασφαλιστεί στη σύμβαση ένα ποσοστό εισιτηρίων, τουλάχιστον το 20%, που θα είναι δωρεάν για ορισμένες κατηγορίες πολιτών, ανεξάρτητα ποιανού είναι παραγωγή. Μάλιστα, πρότεινε αυτά τα εισιτήρια να μοιράζονται π.χ. από τις μαθητικές κοινότητες, τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, το Εργατικό Κέντρο και τα εργατικά και συνταξιουχικά σωματεία.

Παράλληλα, εξέφρασε την ανησυχία για το αν μπορεί να λειτουργήσει το Δημοτικό Θέατρο με βάση το ποια θα είναι η λειτουργία του. «Θα είναι μία φορά το μήνα η παράσταση; Αν θέλουμε να έχει λειτουργία το Θέατρο, με αυτά τα χρήματα δεν μπορεί να λειτουργήσει. Και ένας αρνητικός παράγοντας είναι ότι το υπουργείο Πολιτισμού νίπτει τας χείρας του. Το καθ' εξοχήν αρμόδιο υπουργείο ή η κυβέρνηση να πει ''εγώ αναλαμβάνω και επικουρικά οι υπόλοιποι βοηθούν, γιατί είναι και σε δύσκολες συνθήκες''. Πώς, δηλαδή, εξασφαλίζει το υπουργείο χρήματα για άλλες δραστηριότητες και δεν εξασφαλίζει για τη λειτουργία του Θεάτρου; Δεν μπορεί το υπουργείο να λέει "μετέχω χωρίς να βάλω χρήματα". Ετσι το Θέατρο δε θα μπορεί να λειτουργήσει».

Τέλος, σημείωσε πως «πρέπει να εξασφαλιστεί πως αν δεν έχει παραστάσεις, αν δε λειτουργεί το Θέατρο, αν κάποιος φορέας της πόλης χρειάζεται να κάνει κάποια δραστηριότητα που ασφαλώς αρμόζει στο χώρο, να μπορεί να του παραχωρείται. Γιατί, σας θυμίζω πως είχε ζητήσει κάποιος φορέας το Θέατρο και τους το αρνήθηκαν. Λίγες μέρες μετά, το πήρε ο κ. Λαζόπουλος για να κάνει το δικό του σόου στην τηλεόραση...».

Το «Πρωινό άστρο» του Γιάννη Ρίτσου

Μουσική παράσταση με το μελοποιημένο από τον Σάκη Τσιλίκη «Πρωινό άστρο» του Γιάννη Ρίτσου θα παρουσιαστεί στον κινηματογράφο «Αλκυονίς» στις 30 Δεκέμβρη και στις 6 Γενάρη στις 9.15 το βράδυ. Τραγουδούν Μίκη Θεοδωράκη - αλλά και Μάνο Χατζιδάκι - ο Δημήτρης Ψαριανός και ο Νίκος Θεοδωράκης. Αφηγητές ο Γιάννης Ρούσσος, η Χρύσα Παπαδοπούλου, ο Κωνσταντίνος Γκελαμέρης και η Αννα Λιάμμη, ενώ guest θα είναι ο Μιχάλης Κακέπης. Τιμές εισιτηρίων: Προπώληση: 8 και 6 ευρώ και ταμείο: 10 ευρώ.

Πέθανε ο Lemmy των Motorhead

Τη Δευτέρα «έφυγε» από τη ζωή, σε ηλικία 70 ετών, ο Ian «Lemmy» Kilmister, ο τραγουδιστής, μπασίστας και ψυχή του βρετανικού metal συγκροτήματος Motorhead. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, αντιμετώπιζε πολλά προβλήματα υγείας και τελικά έχασε τη μάχη με τον καρκίνο.

Ο Lemmy γεννήθηκε στο Σταφορντσάιρ της Αγγλίας την παραμονή των Χριστουγέννων του 1945. Ως έφηβος και λάτρης του Τζίμι Χέντριξ ξεκίνησε να παίζει κιθάρα μετά από μία συναυλία των Beatles. Η πρώτη του μπάντα ονομαζόταν The Sundowners, ακολούθησαν οι Rainmakers, οι The MotownSect, οι Rockin' Vickers, οι Sam Gopal, οι Opal Butterfly και οι Hawkwind. Επειτα ο Lemmy συνεργάστηκε με τον κιθαρίστα του συγκροτήματος Pink Fairies και ίδρυσαν τον Ιούνη του 1975 τους Motorhead, μια από τις μεγαλύτερες μπάντες του New Wave of British Heavy Metal.

Τους Motorhead τους χαρακτήριζε ο γρήγορος ρυθμός, ο σκληρός ήχος και προφανώς η ιδιαίτερη φωνή του Lemmy. Το συγκρότημα ηχογράφησε συνολικά 23 studio album από το 1976 έως το 2015, 9 album με ζωντανές ηχογραφήσεις εκ των οποίων το No Sleep till Hammersmith (1981) κατέκτησε την πρώτη θέση στα βρετανικά charts. Η δισκογραφία τους συμπληρώνεται με 5 EPs και 11 συλλογές. Μεγάλες επιτυχίες της μπάντας ήταν τα Ace of Spades, Orgasmatron, Iron Fist, Overκill, Killed by death, We are Motorhead κ.ά.

Τα «κάλαντα» του ΠΜΣ

Αγωνιστικά κάλαντα τραγούδησαν χτες το μεσημέρι τα μέλη του Πανελλήνιου Μουσικού Συλλόγου (ΠΜΣ) στο γγ του υπουργείου Εργασίας, Ανδρέα Νεφελούδη, καθώς ο υπουργός Εργασίας απουσίαζε. Κάλαντα βγαλμένα μέσα από τα προβλήματα που δημιουργεί η ασκούμενη αντιλαϊκή πολιτική, αλλά και της αποφασιστικής συμμετοχής του κλάδου στους ταξικούς αγώνες, όπως σημείωσε ο Βασίλης Παρασκευόπουλος, πρόεδρος του ΠΜΣ. Τα μέλη του ΠΜΣ, μεταξύ άλλων, έθεσαν το ζήτημα ότι ήδη με μια σειρά αντιασφαλιστικές παρεμβάσεις των προηγούμενων κυβερνήσεων, ορισμένες κατηγορίες μουσικών τέθηκαν εκτός των ΒΑΕ, με αποτέλεσμα την αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης. Επίσης, για άλλες κατηγορίες μουσικών, η ψήφιση του τρίτου μνημονίου σηματοδοτεί επίσης την αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης, ενώ με το νέο Ασφαλιστικό αναμένεται να μπει ως προϋπόθεση για τη συνταξιοδότηση η συμπλήρωση 6.000 ενσήμων από 4.500 που είναι σήμερα, γεγονός που σε συνδυασμό με την τεράστια ανεργία του κλάδου, σημαίνει ότι η σύνταξη για ένα μουσικό είναι σχεδόν αδύνατη. Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος του υπουργείου σημείωσε ότι το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο που επίκειται δε θα ασχοληθεί με κάποιες κατηγορίες ασφαλισμένων αλλά με το σύνολό τους και προκλητικά τους πρότεινε, «αν έχουν το πολιτικό θάρρος» να ξαναπάνε στις 30 Γενάρη, για να ψάλουν «ευχαριστήρια» κάλαντα για το μεγάλο έργο που θα υλοποιήσει η συγκυβέρνηση...

Τα κάλαντα που απευθύνονται και στους εργαζόμενους και τους στέλνουν μήνυμα αγώνα, έχουν ως εξής:

Αρχιμηνιά κι αρχιχρονιά / Με μέτρα αντιλαϊκά / Και αρχή νέων αγώνων / Τώρα είναι η ώρα των δρόμων / Αρχή με Ασφαλιστικό / Στόχος για κάθε αφεντικό / Για να κερδοφορήσει / Και να μας ποδοπατήσει / Ηρθε ο νέος υπουργός / Φορτσάτος και «αριστερός» / Για να τα υλοποιήσει / Και τα κέρδη να αυγατίσει / Μας έστειλε στα 67 / Να ζούμε λέει υγιεινά / Να τον ευχαριστούμε / Που θα δουλεύουμε όσο ζούμε / Το καλαμάρι έγραφε / Τη μοίρα μας την έλεγε / Μα ο λαός μιλάει / Κι άλλο πίσω δε θα πάει...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ