Μεσοσταθμική αύξηση 32,4% εμφανίζει η λίστα με τις 260 ΑΕ. Και μερίσματα πάνω από 4 δισ. ευρώ θα πάρουν οι μεγαλομέτοχοι
Η αμύθητη κερδοφορία τους καταγράφεται στους ισολογισμούς του 2006, που ήδη έχουν δημοσιεύσει 260 εισηγμένες ΑΕ στη Σοφοκλέους (το 85% των εισηγμένων). Τα καθαρά κέρδη γι' αυτές τις 260 ΑΕ εκτινάχτηκαν στα 8 δισ. ευρώ, ενώ η συνέχεια αναμένεται αντίστοιχη και από τους λοιπούς επιχειρηματικούς ομίλους. Η αμύθητη κερδοφορία τους βασίζεται στην απλόχερη και πολύπλευρη ενίσχυση του μεγάλου κεφαλαίου από τις κυβερνήσεις, που μεταφράζεται σε γενναίες φοροελαφρύνσεις, επιδοτήσεις με ζεστό δωρεάν κρατικό χρήμα και κάθε είδους διευκολύνσεις.
Από τα στοιχεία των ισολογισμών 12μηνου 2006 - για 260 εισηγμένες στη Σοφοκλέους - που επεξεργάστηκε η «Πήγασος ΑΧΕΠΕΥ», προκύπτουν τα παρακάτω αποκαλυπτικά:
Εντονο ενδιαφέρον για επενδύσεις αμερικανικών κεφαλαίων στην Ελλάδα διαπίστωσε ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Γ. Αλογοσκούφης, στις επαφές που είχε κατά το πρόσφατο ταξίδι στις ΗΠΑ. Είχε προηγηθεί, από τον ίδιο, η διαφήμιση των ποικιλόμορφων «επενδυτικών» προνομίων, που ισχύουν στην Ελλάδα, τα οποία εξασφαλίζουν παχυλά κέρδη για το μεγάλο ντόπιο και ξένο κεφάλαιο. Σύμφωνα με τον υπουργό, οι Αμερικανοί, ενδιαφέρονται να επενδύσουν στην ενέργεια, στις μεταφορές, στον τουρισμό, στις τηλεπικοινωνίες κλπ. Προφανώς, με τον όρο «επενδύσεις», ο υπουργός εννοεί, κυρίως, τις ελληνικές επιχειρήσεις που ελέγχονται άμεσα ή έμμεσα από το δημόσιο (ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΛΠΕ, ΟΛΠ, ΟΑ, κλπ.) τις οποίες η κυβέρνηση προτίθεται να ξεπουλήσει και τις έχει εντάξει στο πρόγραμμα «αποκρατικοποιήσεων».
Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στην Ουάσιγκτον, ο υπουργός άφησε να εννοηθεί πως ιδιαίτερο ενδιαφέρον εξέφρασαν οι Αμερικανοί για επενδύσεις στον τομέα ενέργειας και μεταφορών. Οπως είπε, χαρακτηριστικά:
Σε ερώτηση δημοσιογράφου για το αν υπάρχει χώρος για αμερικανικά κεφάλαια στο πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων, ο υπουργός διαβεβαίωσε πως «το πρόγραμμα είναι ανοιχτό σε όλους» και «δεν μπορεί να αποκλειστεί κανείς». Εσπευσε, μάλιστα, να ξεκαθαρίσει πως «δε θα θέλαμε σε καμία περίπτωση να αποκλείσουμε αμερικανικό ενδιαφέρον»! Προανήγγειλε, μάλιστα, για τους επόμενους μήνες, τη διοργάνωση εκδήλωσης στην Αθήνα - πολύ μεγάλο γεγονός το χαρακτήρισε - που θα γίνει στο πλαίσιο της επίσκεψης του Ν. Μπερνς στην Ελλάδα με σκοπό την προώθηση της ελληνοαμερικανικής προσέγγισης.
Τέλος, αναφερόμενος στην πορεία του πληθωρισμού στην Ελλάδα, ο υπουργός εμφανίστηκε αισιόδοξος λέγοντας πως «ασφαλώς έχει περιθώρια να μειωθεί σημαντικά».
Στις υποδείξεις του επιτρόπου της ΕΕ Ζ. Μπαρό, ο υπουργός Μεταφορών Μ. Λιάπης δήλωσε πως στόχος της κυβέρνησης είναι η ιδιωτικοποίηση της ΟΑ
Για το ...καλό του Ελληνα φορολογούμενου θέλουν οι εταίροι μας στις Βρυξέλλες να κλείσει ή να ιδιωτικοποιηθεί ο όμιλος της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ). Αυτόν τον προκλητικό ισχυρισμό, που προβάλλουν τα τελευταία χρόνια οι ελληνικές κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ για να δικαιολογήσουν την πολιτική ξεπουλήματος του ομίλου, επανέλαβε χτες και ο κοινοτικός επίτροπος για θέματα μεταφορών Ζακ Μπαρό.
Μετά τη συνάντηση που είχε χτες το πρωί ο Ευρωπαίος επίτροπος με τον υπουργό Μεταφορών - Επικοινωνιών Μ. Λιάπη, δήλωσε επί λέξει: «Σκεφτόμαστε ότι πρέπει η ελληνική κυβέρνηση να έχει την πολιτική βούληση να σταματήσει όλη αυτή την πολιτική σύμφωνα με την οποία καλείται ο Ελληνας φορολογούμενος να καταβάλει χρήματα για να πληρωθούν κρατικές ενισχύσεις προς την Ολυμπιακή, τις Ολυμπιακής γραμμές χωρίς να έχει βελτιώσει η εταιρεία τις υπηρεσίες που παρέχει. Και αυτό είναι αντίθετο προς το πνεύμα ανταγωνισμού και δεν είναι καθόλου δίκαιο».
Είχε προηγηθεί η δήλωση Λιάπη ότι στόχος της κυβέρνησης είναι «πάντοτε η ιδιωτικοποίηση της εταιρείας». Κάτι που κατά τον υπουργό σήμερα «σκοντάφτει» στην εκκρεμότητα που υπάρχει με τον συμψηφισμό των αυθαίρετων προστίμων που επέβαλε η Κομισιόν στην ΟΑ με τις οφειλές του ελληνικού δημοσίου προς την εταιρεία.
Για το θέμα αυτό, η άποψη Μπαρό ήταν ότι η λύση που θα βρεθεί «πρέπει να είναι συμβατή με το κοινοτικό δίκαιο». Η συνάντηση Μπαρό - Λιάπη έγινε παρουσία του υφυπουργού Οικονομίας Π. Δούκα, ο οποίος ενημέρωσε για τους υποψήφιους «επενδυτές» της ΟΑ.
Στελέχη του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών εκτιμούν ότι εξελίξεις στο θέμα της ΟΑ θα έχουμε σε δύο μήνες, καθώς προβλέπουν ότι τότε οι νομικές υπηρεσίες της ΕΕ θα ξεκαθαρίσουν το «ναι» ή το «όχι» στον συμψηφισμό προστίμων - οφειλών.
Συρρικνώνεται σταθερά η παραγωγή υλικών αγαθών - στο σύνολο του νεοπαραγόμενου πλούτου - και κερδίζει έδαφος το μερίδιο των υπηρεσιών. Οπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία των Εθνικών Λογαριασμών, η Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία (ΑΠΑ) στο σύνολο της χώρας - και στους 3 τομείς - αυξήθηκε το 2005 συγκριτικά με το 2004, κατά 7,5%.
Από τα αναλυτικά στοιχεία, όμως, προκύπτει ότι η ΑΠΑ το έτος 2005:
Δεύτερον, το κατά κεφαλήν ΑΕΠ αυξήθηκε κατά 6,84%. Το υψηλότερο κατά κεφαλήν ΑΕΠ έχει η Περιφέρεια Αττικής (27.389 ευρώ) και ακολουθεί το Ν. Αιγαίο (24.581 ευρώ), ενώ το μικρότερο έχουν οι Περιφέρειες Δυτικής Ελλάδας και Αν. Μακεδονίας - Θράκης (13.090 και 13.706 ευρώ αντίστοιχα).