ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 4 Φλεβάρη 2017
Σελ. /24
ΠΑΙΔΕΙΑ
Μαζικοί διορισμοί και κάλυψη των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών

Σε οργάνωση της πάλης καλεί η Πρωτοβουλία Αναπληρωτών

Κάλεσμα δράσης για μαζικούς διορισμούς στην Εκπαίδευση τώρα, για να καλυφθούν οι μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, απευθύνει η Πρωτοβουλία Αναπληρωτών, Ωρομισθίων και Ελαστικά Εργαζομένων στην Εκπαίδευση. Στην κατεύθυνση αυτή, καλεί τους Συλλόγους και τις ΕΛΜΕ, όλους τους αναπληρωτές, στη σύσκεψη για την οργάνωση των κινητοποιήσεων την Τρίτη 14 Φλεβάρη, στις 6 μ.μ., στα γραφεία της ΔΟΕ (Ξενοφώντος 15Α 3ος όροφος). Επόμενο βήμα είναι η συμμετοχή στη Μέρα Πανελλαδικής Δράσης στις 23 Φλεβάρη, με συγκέντρωση στο υπουργείο Παιδείας στις 2 μ.μ. και με αίτημα «Μαζικοί - Μόνιμοι Διορισμοί στα Σχολεία, Κάλυψη των Σύγχρονων Μορφωτικών Αναγκών».

«Η κυβέρνηση συστηματικά μας εξαπατά με τους δήθεν διορισμούς που εξαγγέλλει. Κοροϊδεύει, όπως και η προηγούμενη κυβέρνηση. Αντί για διορισμούς εξαφάνισε τα κενά. Θα ξανακάνει το ίδιο, θα κάνει και άλλες περικοπές. Για αυτούς προτεραιότητα είναι η πιστή εφαρμογή των μνημονίων, το τσάκισμα του λαού για τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων», σημειώνει η «Πρωτοβουλία», που καλεί σε ετοιμότητα όλους τους εκπαιδευτικούς. «Το υπουργείο Παιδείας με δηλώσεις του κ. Γαβρόγλου ετοιμάζεται να ξαναπαίξει το παιχνίδι της διάσπασης, στήνει νέα "φάκα" μέσα από τη συζήτηση για τα κριτήρια διορισμού», σημειώνει μεταξύ άλλων.

Στις εξαγγελίες του υπουργείου Παιδείας για διορισμούς αναφέρονται και οι εκπρόσωποι της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών, της παράταξης που στηρίζει το ΠΑΜΕ, στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, με αφορμή τη συνάντηση της Ομοσπονδίας με τον υπουργό στη 1 Φλεβάρη, σημειώνοντας: «Ο υπουργός Παιδείας, συνεχίζοντας το γνωστό παραμύθι των δήθεν διορισμών, δεν δεσμεύτηκε ούτε για ένα μόνιμο διορισμό, παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχουν χιλιάδες αποχωρήσεις εκπαιδευτικών, ομολόγησε ανοιχτά ότι ούτε το σχολικό έτος 2017 - 2018 θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί. Οπως και οι προκάτοχοί του, εξήγγειλε και αυτός με τη σειρά του ότι όσοι διορισμοί γίνουν, θα γίνουν σε βάθος 3ετίας. Εμπαίζοντας για άλλη μια φορά τους χιλιάδες συναδέλφους μας αναπληρωτές, δήλωσε ότι έχουμε αριθμό διορισμών, αλλά δεν τον ανακοινώνουμε αν δεν καταλήξουμε σε σύστημα προσλήψεων (!)».

Οι εκπρόσωποι της ΑΣΕ σχολιάζουν και τη στάση της ηγεσίας της Ομοσπονδίας (ΣΥΝΕΚ/ΔΑΚΕ) απέναντι στα παραπάνω, που «αντί να καταγγείλει αυτή τη στάση, τη στιγμή που χιλιάδες συνάδελφοι ζουν το δράμα της απόλυσης ή της εργασιακής περιπλάνησης, δέχτηκε την πάσα του υπουργού και απάντησε ότι έχει ήδη καταθέσει τις προτάσεις της», σιγοντάροντας έτσι ότι τάχα οι διορισμοί είναι τεχνικό κι όχι πολιτικό ζήτημα.

Η υποβάθμιση των ναυτικών Επαγγελματικών Λυκείων συνεχίζεται

Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ συζητήθηκε χτες στη Βουλή

Τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στη φοίτησή τους οι σπουδαστές των ναυτικών Επαγγελματικών Λυκείων, εξαιτίας της απόφασης της κυβέρνησης να καταργήσει τη δυνατότητα που είχαν - λόγω της ιδιαιτερότητας του επαγγέλματος - να δίνουν εξετάσεις για τα πτυχία τους χωρίς να είναι υποχρεωτική η φυσική τους παρουσία στη σχολή, έφερε στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτηση, η οποία συζητήθηκε χτες, ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής.

Οπως επισήμανε ο βουλευτής του ΚΚΕ, «μέχρι τον περασμένο Ιούλη» που ίσχυε η διάταξη «οι μαθητές των ΕΠΑΛ Ναυτικών Σπουδών, ταυτόχρονα με τη διετή τους υποχρεωτική πρακτική άσκηση στο καράβι, είχαν και το δικαίωμα να εξετάζονται στο τέλος των εξαμήνων ή και τον Σεπτέμβρη με προφορικές και γραπτές εξετάσεις. Είναι οι λεγόμενοι μαθητές "κατ' ιδίαν διδαχθέντες" ή "κατ' ιδίαν διδασκόμενοι". Ηταν μία πολύ λογική ρύθμιση. Αφορά άλλωστε ανθρώπους οι οποίοι κάνουν πρακτική στο καράβι και όχι στη διπλανή συνοικία. Και τα καράβια, ξέρετε, κυκλοφορούν στους ωκεανούς». Πρόσθεσε δε ότι πρόκειται για σπουδαστές που δεν βρίσκονται στη λεγόμενη «μαθητική ηλικία», αλλά επαγγελματίες, οικογενειάρχες «που επιλέγουν να φοιτήσουν σε αυτά τα ναυτικά ΕΠΑΛ προκειμένου να βελτιώσουν κάπως την επαγγελματική τους θέση».

Τόνισε ότι από πέρυσι που η κυβέρνηση κατάργησε αυτή τη διάταξη, ανάγκασε σπουδαστές είτε να μείνουν άνεργοι προκειμένου να φοιτούν, είτε να μην μπορούν να δώσουν εξετάσεις, με αποτέλεσμα να καθυστερεί η ολοκλήρωση της φοίτησής τους.

Ο υφυπουργός Παιδείας Δ. Μπαξεβανάκης υπερασπίστηκε την απόφαση της κυβέρνησης με επιχειρήματα όπως «δεν είναι λογικό οι μαθητές ενός μόνο τομέα ή μόνο των ειδικοτήτων του ναυτιλιακού τομέα να εξαιρούνται από αυτή την υποχρέωση της φυσικής παρουσίας», ότι δεν πρέπει να γίνονται διακρίσεις, ότι η «παρουσία στα εργαστήρια είναι υποχρεωτική» και άλλα παρόμοια.

Ενώ έκανε γαργάρα τα όσα επισήμανε ο Γ. Δελής κατά τη δευτερολογία του ότι «ειδικά σε αυτήν την ειδικότητα, τα εργαστήρια εκτός από άθλια, εκτός από απαρχαιωμένα, είναι και ακατάλληλα, γιατί δεν απευθύνονται αυτά τα εργαστήρια στους σπουδαστές οι οποίοι επιλέγουν τον κλάδο των ναυτικών σπουδών» και πως «δεν ξέρω ποιος είναι ο στόχος της κατάργησης αυτής της διάταξης, όμως είναι φανερό ότι υποβαθμίζει γενικότερα τη δημόσια τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση και σε ό,τι αφορά το τμήμα της ναυτικής εκπαίδευσης. Μπορεί αυτό να αποτελεί τροφή για τα "τρωκτικά" της ιδιωτικής εκπαίδευσης και για τους εφοπλιστές».

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ
Κινητοποίηση για σύγχρονες ασφαλείς σχολικές υποδομές

Μέρα κινητοποίησης ήταν η χτεσινή για όλα τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Παλική. Με αφορμή την επέτειο των τριών χρόνων από τους καταστροφικούς σεισμούς, πραγματοποιήθηκε μαζική διαδήλωση στο Ληξούρι, αναδεικνύοντας την ανάγκη για σύγχρονες ασφαλείς σχολικές υποδομές.

Μαθητές - γονείς και εκπαιδευτικοί διαδήλωσαν διεκδικώντας επιδιορθώσεις των κίτρινων σχολείων με τον τελευταίο αντισεισμικό κανονισμό, νέο μηχανουργείο στο ΕΠΑΛ Ληξουρίου και νέο σχολικό συγκρότημα στην Παλική.

Οπως επισημαίνει σε δελτίο Τύπου η ΕΛΜΕ Κεφαλλονιάς - Ιθάκης «κόντρα στη λογική της "κανονικότητας" που δήθεν επανήλθε, στη διαίρεση και τον αποχαρακτηρισμό των σεισμοπλήκτων, στη δέσμευση των χρημάτων των κωδικών για τους σεισμόπληκτους, η εκπαιδευτική κοινότητα αποκάλυψε τη φενάκη των "γραφειοκρατικών διαδικασιών" που εφευρέθηκε για να σκεπάζει τις πολιτικές ευθύνες κυβερνήσεων - τοπικής διοίκησης».

Σύμφωνα με την ΕΛΜΕ, κάτω από την πίεση της κινητοποίησης ανακοινώθηκε ότι η κυβέρνηση προχωρά σε ΦΕΚ που διευκολύνει τις αποκαταστάσεις, ενώ από τη μεριά της Δημοτικής Αρχής δηλώθηκε ότι θα γίνει χωροθέτηση για νέο σχολικό συγκρότημα εκεί που στεγάζονται τα κοντέινερς του 2ου Δημοτικού.

Διαμαρτυρία σπουδαστών δημοσίων ΙΕΚ

Παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας πραγματοποίησε προχτές αντιπροσωπεία του Συλλόγου Σπουδαστών Δημόσιων ΙΕΚ Αττικής, με αιχμή το αίτημα να μη βρεθεί κανένας σπουδαστής εκτός των μητρώων του ΟΑΕΔ. Είχαν προηγηθεί μια σειρά καταγγελίες σπουδαστών προς τον Σύλλογο, πως δεν τους δίνεται το δικαίωμα να ανανεώσουν ή να πάρουν κάρτα ανεργίας, παρόλο που το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΕΔ πέρυσι τον Ιούνη αποφάσισε να αναγνωριστεί η ιδιότητα του ανέργου στους σπουδαστές των ΙΕΚ.

Σύμφωνα με εκπροσώπους των σπουδαστών που έθεσαν το παραπάνω ζήτημα στη συνάντησή τους με παράγοντες του υπουργείου, η απάντηση που έλαβαν ήταν πως δόθηκε μερική λύση και ότι θα υπάρχουν πιο συγκεκριμένες απαντήσεις τις επόμενες μέρες.

Οι σπουδαστές έθεσαν επίσης ζητήματα όπως την παροχή πάσο για τις μετακινήσεις, το καθεστώς της τζάμπα εργασίας κατά την πρακτική και μια σειρά αιτήματα του Συλλόγου, χωρίς να λάβουν συγκεκριμένες άμεσες δεσμεύσεις για λύσεις.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Πολυνομοσχέδιο με τη διαδικασία του επείγοντος

Νομοσχέδιο με ρυθμίσεις σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης κατατέθηκε χτες από το υπουργείο Παιδείας. Οπως ενημερώνει το υπουργείο, το σχέδιο νόμου που τιτλοφορείται «Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδας και άλλες διατάξεις» θα συζητηθεί με τη διαδικασία του επείγοντος τη Δευτέρα και την Τρίτη στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και την Πέμπτη στην Ολομέλεια της Βουλής. Σύμφωνα με το υπουργείο η διαδικασία του επείγοντος επιλέγεται λόγω ρυθμίσεων για τις πανελλαδικές εξετάσεις, που πρέπει να ψηφιστούν πριν από τις αιτήσεις των υποψηφίων, και λόγω ρυθμίσεων για τις μεταθέσεις εκπαιδευτικών, που πρέπει να γίνουν μέσα στο Φλεβάρη.

Τα 30 άρθρα του νομοσχεδίου αφορούν μεταξύ άλλων: Ρυθμίσεις για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας με καθιέρωση ηλεκτρονικής εξέτασης των υποψηφίων. Ζητήματα λειτουργίας της Εθνικής Βιβλιοθήκης και άλλων δημόσιων βιβλιοθηκών. Καθιέρωση «ενιαίου αριθμού μαθητή» σε όλη την πορεία του στο σχολείο, μια σειρά ζητήματα Ειδικής Αγωγής και εκπαίδευσης, εισαγωγικών εξετάσεων, επαγγελματικής εκπαίδευσης, σχολικών εκδρομών και μετακινήσεων.

Ακόμα, θεσμοθετεί τη μετατροπή του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας σε Εθνικό Συμβούλιο Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού (Ε.Σ.Ε.Κ.Α.Α.Δ.) που, όπως αναφέρεται στην εισηγητική έκθεση, «υλοποιεί με τον βέλτιστο τρόπο τους στόχους της Ευρωπαϊκής Εκπαιδευτικής Πολιτικής, όπως έχουν διατυπωθεί από τα αρμόδια θεσμικά όργανα της ΕΕ σε νομικά δεσμευτικά κείμενα, διακηρύξεις και επιχειρησιακά προγράμματα».

Επίσης στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται ζητήματα που αφορούν τις σχολικές καθαρίστριες, την προϋπηρεσία και τον χρόνο υποβολής αιτήσεων μετάθεσης εκπαιδευτικών, το προσωπικό των ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης, την Ερευνα κ.ά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ