ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 26 Απρίλη 2006
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΤΙΜΕΣ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Στα ύψη η αμόλυβδη

Η μέση τιμή της αμόλυβδης αυξήθηκε 1,2% σε μια βδομάδα και διαμορφώθηκε στα 1,016 ευρώ το λίτρο

Αναφορές στις κυβερνητικές προσπάθειες για... απεξάρτηση της χώρας από το πετρέλαιο και στην «υπερεπάρκεια καυσίμων» που διαθέτει η χώρα, περιείχε η χτεσινή δήλωση του υπουργού Ανάπτυξης Δ. Σιούφα σχετικά με την ξέφρενη άνοδο των διεθνών τιμών του πετρελαίου. Την ίδια ώρα, από τις πανελλαδικές μετρήσεις του υπουργείου προκύπτει νέα αύξηση της τιμής της αμόλυβδης βενζίνης μέσα σε μια βδομάδα, κατά 1,2% στο 1,016 ευρώ το λίτρο από 1,004 ευρώ το λίτρο.

Ο υπουργός Ανάπτυξης δήλωσε ότι η άνοδος των τιμών «επηρεάζει αρνητικά τόσο τις ευρωπαϊκές όσο και όλες τις δυτικές οικονομίες. Παρ' όλες, ωστόσο, τις δυσκολίες, το γενικό οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα είναι αισιόδοξο. Τα τελευταία δύο χρόνια πήραμε όλα τα αναγκαία μέτρα σε συνεργασία και με τα διυλιστήρια και η χώρα διαθέτει υπερεπάρκεια καυσίμων, πάνω από τα όρια των υποχρεώσεων που μας επιβάλλουν οι διεθνείς οργανισμοί».

Το σίγουρο είναι ότι η «συνεργασία» της κυβέρνησης με τα διυλιστήρια οδήγησε σε σημαντική αύξηση των κερδών τους σε ένα περιβάλλον περίτεχνα καλλιεργημένου πανικού σχετικά με την αύξηση των διεθνών τιμών. Είναι ενδεικτικό ότι η ακρίβεια στα καύσιμα δεν επηρέασε αρνητικά τις επιχειρήσεις του πετρελαϊκού κλάδου. Αντίθετα, τα ΕΛΠΕ για παράδειγμα είχαν αύξηση κερδών κατά 160% το 2005. Ακόμη και στην τελευταία μελέτη για τη βιομηχανία από τον ΣΕΒ και την ICAP, ο κλάδος των πετρελαιοειδών εξαιρέθηκε σε μια από τις μετρήσεις για να μην ανεβάσει τον μέσο όρο κερδών!!! Προκύπτει αβίαστα ότι η αύξηση της λιανικής τιμής της βενζίνης σχετίζεται περισσότερο με την αύξηση των κερδών των εταιριών παραγωγής και εμπορίας πετρελαιοειδών, παρά με τις διεθνείς τιμές!

Γι' αυτό και η «υπερεπάρκεια» δεν εξασφαλίζει συγκράτηση των τιμών, αλλά διαθεσιμότητα προϊόντος για να συνεχιστεί απρόσκοπτα η κερδοσκοπία των εταιριών με τις «ευλογίες» της κυβέρνησης.

«ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΑΠΟΓΡΑΦΗ»
Συνεχίζεται το σίριαλ για τα ελλείμματα

Στον ...πόντο η ψευτοαντιπαράθεση κυβέρνησης - ΠΑΣΟΚ

Συνέχεια στο σίριαλ της «δημοσιονομικής απογραφής» είχαμε και πάλι τις προηγούμενες μέρες, καθώς σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Στατιστικής Υπηρεσίας της ΕΕ (ΓΙΟΥΡΟΣΤΑΤ) το δημοσιονομικό έλλειμμα της Ελλάδας για το 2005 αναθεωρήθηκε στο 4,5% του ΑΕΠ, από 4,3% του ΑΕΠ, που είχε καταγραφεί στον κρατικό προϋπολογισμό, μια ...διαφορά που δεν έχει καμιά απολύτως σημασία είτε για την ουσία της εφαρμοζόμενης πολιτικής, είτε για τους εργαζόμενους της χώρας. Η ΕΕ, πάντως, θεωρεί ότι ούτε τα στοιχεία αυτά είναι τα τελικά, καθώς στην αναφορά της έκθεσης επισημαίνεται ότι συνεχίζει να υπάρχει το πρόβλημα διαφάνειας των στοιχείων που αφορούν τα ασφαλιστικά ταμεία και τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ). Για το λόγο αυτό, κλιμάκιο της ΓΙΟΥΡΟΣΤΑΤ πρόκειται να επισκεφτεί τη χώρα μας, τις προσεχείς μέρες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΓΙΟΥΡΟΣΤΑΤ, το δημοσιονομικό έλλειμμα της Ελλάδας το 2005, διαμορφώθηκε στο 4,5% του ΑΕΠ, έναντι 6,9% το 2004, 5,8% το 2003 και 4,9% το 2002. Με τις επιδόσεις αυτές, η Ελλάδα καταλαμβάνει την τρίτη θέση στην Ευρώπη των «25», στον πίνακα των χωρών με το υψηλότερο δημοσιονομικό έλλειμμα. Το δε δημόσιο χρέος διαμορφώθηκε στο 107,5% του ΑΕΠ το 2005 έναντι 108,5% το 2004, 107,8% το 2003 και 110,7% το 2002. Με αφορμή τη δημοσιοποίηση των στοιχείων αυτών, το υπουργείο Οικονομίας σε ανακοίνωσή του επισημαίνει ότι «η μείωση του ελλείμματος κάτω από το 3% του ΑΕΠ κατά το 2006 είναι εφικτή, χωρίς να απαιτούνται νέα μέτρα».

Με άλλα λόγια, η επιχείρηση αποπροσανατολισμού του ελληνικού λαού που έχουν στήσει από κοινού η ΕΕ και τα κόμματα του δικομματισμού, προβλέπει και νέα επεισόδια. Και μιλάμε για επιχείρηση αποπροσανατολισμού, επειδή ο τρόπος με τον οποίο μεθοδεύτηκε η όλη υπόθεση, αφ' ενός χρησιμοποιήθηκε από την κυβέρνηση της ΝΔ, προκειμένου να δικαιολογήσει την αντιλαϊκή της πολιτική, αφ' ετέρου, η «αντιπαράθεση» μεταξύ των δύο κομμάτων εξουσίας για τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας διατηρήθηκε σε τεχνοκρατικό επίπεδο (απέκρυψε ή δεν απέκρυψε το ΠΑΣΟΚ στοιχεία του ελλείμματος), ενώ απέφυγαν να εισέλθουν σε θέματα ουσίας (ταξικός χαρακτήρας της δημοσιονομικής πολιτικής, υπερφορολόγηση των λαϊκών στρωμάτων, προκλητικές φοροαπαλλαγές για το μεγάλο κεφάλαιο).

ΓΡΙΠΗ ΤΩΝ ΠΤΗΝΩΝ
Ανακοίνωσαν αποζημιώσεις...

Εγκρίθηκαν, χτες στο Λουξεμβούργο, από το Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας των «25», τα ημίμετρα αποζημίωσης για τους πτηνοτρόφους που η παραγωγή και το εισόδημά τους χτυπήθηκαν εξαιτίας του θορύβου που προκάλεσε η γρίπη των πτηνών.

Τα μέτρα στήριξης των πτηνοτρόφων, σύμφωνα και με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, συνίστανται στην επέκταση των ισχύοντων κανονισμών, ώστε να επιτραπεί «να συγχρηματοδοτηθεί το 50% της δαπάνης των μέτρων στήριξης της αγοράς που συνδέονται με την πτώση της κατανάλωσης και των τιμών των αυγών και του κρέατος πουλερικών». Τα μέτρα θα ισχύσουν με τη δημοσίευσή τους στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ, οπότε και τα κράτη - μέλη θα μπορούν να υποβάλλουν τα σχέδιά τους στην Επιτροπή.

Νούμερα και ακριβή ποσά δεν ανακοινώθηκαν χτες, αφού αναμένονται οι εισηγήσεις του κάθε κράτους - μέλους ξεχωριστά και μένει να δούμε το επόμενο διάστημα, εάν η ελληνική κυβέρνηση θα συμπεριλάβει στην πρότασή της τα αιτήματα των Ελλήνων πτηνοτρόφων.

ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ
Εγκρίθηκε η ανάπτυξή του

Το νέο σχέδιο ανταποκρίνεται και στις ανάγκες της νέας «αγοράς» προς τέρψη των ιδιωτών παραγωγών και εμπόρων

Περισσότερα από 1 δισ. ευρώ αναμένεται να δαπανηθούν τα επόμενα 4 χρόνια, έως το 2010, για έργα ενίσχυσης του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής Ενέργειας, σύμφωνα με τη μελέτη που εκπόνησε ο Διαχειριστής Συστήματος Μεταφοράς (ΔΕΣΜΗΕ) και εγκρίθηκε με απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης, όπως ανακοίνωσε χτες ο υπουργός Δ. Σιούφας. Ο γενικός Γραμματέας του υπουργείου, Ν. Στεφάνου έκανε μάλιστα λόγο για συνολικές επενδύσεις από δημόσιο και ιδιώτες στον τομέα της ηλεκτρικής Ενέργειας που θα ξεπεράσουν τα 4 δισ. ευρώ στο ίδιο χρονικό διάστημα.

Το σίγουρο είναι ότι τα έργα στο σύστημα μεταφοράς, εξυπηρετούν το νέο περιβάλλον της απελευθερωμένης αγοράς που προσπαθεί να επιβάλλει η κυβέρνηση με προκλητικές επιδοτήσεις και ευνοϊκές ρυθμίσεις προς τους ιδιώτες. Το σύστημα μεταφοράς θα κληθεί τα επόμενα χρόνια να αντεπεξέλθει στις αυξημένες ανάγκες παραγωγής και εμπορίας της ηλεκτρικής Ενέργειας. Τα έργα εντάσσονται σε αυτό το πλαίσιο, ρυθμίζοντας βεβαίως και υφιστάμενα προβλήματα. Το κόστος των έργων θα βαρύνει κυρίως τη ΔΕΗ και δευτερευόντως τον ΔΕΣΜΗΕ.

Προβλέπεται: Κατασκευή Κέντρων Υπερυψηλής Τάσης (ΚΥΤ) στο Ρουφ 400 ΚV, κλειστού τύπου, το οποίο θα συνδέεται μέσω υπόγειων καλωδίων με τα ΚΥΤ Κουμουνδούρου και Αχαρνών. Με αυτό το έργο, θα γίνει δυνατό το ξήλωμα 4 εναέριων γραμμών μεταφοράς υψηλής τάσης που διέρχονται από περιοχές της Αγ. Βαρβάρας και του Αιγάλεω. Θα κατασκευαστεί, επίσης, αντίστοιχης ισχύος ΚΥΤ στο Αλιβέρι και ένα ακόμη στο Σχηματάρι.

Το νέο σχέδιο προβλέπει, επίσης, τη διασύνδεση των Κυκλάδων με υποβρύχιο καλώδιο μεταξύ Σύρου, Ανδρου και Λαυρίου και την καλωδιακή σύνδεση με τα δυο νησιά των Πάρου, Νάξου, Μυκόνου, Τήνου. Για το έργο έχει ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον κοινοπραξία, στην οποία συμμετέχει ο όμιλος Κοπελούζου που προτείνει την ηλεκτροδότηση των Κυκλάδων με αιολικά πάρκα. Θα κατασκευαστεί ακόμη ένας εκτεταμένος βρόχος 400 kV στην Πελοπόννησο που θα συνδέσει την Πάτρα με τη Μεγαλόπολη, τη Μεγαλόπολη με την Κόρινθο και την Κόρινθο με το ΚΥΤ Κουμουνδούρου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ