ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 28 Νοέμβρη 1998
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ολυμπιακή διάλυση του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας!

Θυγατρική της ...θυγατρικής θα διαχειρίζεται τα έργα

Σκόνη και θρύψαλα αποφάσισε να κάνει η κυβέρνηση το Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας, προκειμένου να υλοποιηθούν ορισμένα από τα πιο καταστροφικά για το περιβάλλον ολυμπιακά έργα, τα οποία θα κατασκευάσουν και θα εκμεταλλεύονται ιδιώτες!

Η απόφαση για την ανατροπή του Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας πάρθηκε αργά προχτές το βράδυ, κατά τη συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής "Ολυμπιάδα 2004", υπό την προεδρία του υπουργού Πολιτισμού Ε. Βενιζέλου και με τη συμμετοχή των υφυπουργών Εθνικής Οικονομίας Χρ. Πάχτα, Οικονομικών Ν. Χριστοδουλάκη, ΠΕΧΩΔΕ Χ. Βερελή και Αθλητισμού Α. Φούρα.

Συγκεκριμένα, η Διυπουργική Επιτροπή αποφάσισε - όπως ανακοινώθηκε επίσημα - την κατάθεση νομοσχεδίου σε συνεννόηση με το ΥΠΕΧΩΔΕ για την τροποποίηση του Ρυθμιστικού Σχεδίου, όπου αυτό είναι αναγκαίο. Τέτοια έργα, τα οποία έχουν πρόβλημα με τη χωροθέτησή τους, επειδή το απαγορεύει ρητά το Ρυθμιστικό Σχέδιο, είναι αυτά του Φαληρικού Ορμου, το Κωπηλατοδρόμιο στο Σχοινιά, αυτά που πρόκειται να γίνουν στο άλσος Βεϊκου, το Ολυμπιακό Χωριό στους πρόποδες της Πάρνηθας κ.ά. Η μεθόδευση της κυβέρνησης για αλλαγή του Ρυθμιστικού, μέσω νομοθετικής ρύθμισης και όχι Προεδρικών Διαταγμάτων, έχει να κάνει με τους βάσιμους φόβους των αρμοδίων υπουργών ότι αυτά θα μπλοκάρονταν στο Συμβούλιο της Επικρατείας ως αντισυνταγματικά...

Να σημειώσουμε, επίσης, ότι η Διυπουργική Επιτροπή αποφάσισε να ζητήσει από την ΑΕ "Αθήνα 2004", να ολοκληρώσει με όσο το δυνατόν ταχύτερους ρυθμούς τις διαδικασίες για τη σύνταξη των περιβαλλοντικών μελετών και των προκαταρκτικών μελετών όλων των ειδικών αυτών έργων για την Ολυμπιάδα. Η επίσπευση, βέβαια, αυτή οδηγεί στο συμπέρασμα ότι τόσο οι αναθέσεις, όσο και η σύνταξη των μελετών θα αποβούν σε βάρος του περιβάλλοντος. Είναι, άλλωστε, συνηθισμένο γεγονός στη χώρα μας οι περιβαλλοντικές μελέτες να γίνονται "στο πόδι" και από ανθρώπους πρόθυμους να θέτουν το περιβάλλον σε δεύτερη μοίρα, προκειμένου να ωφεληθούν οι διάφοροι διαπλεκόμενοι εργολάβοι.

Και στη συγκεκριμένη, μάλιστα, περίπτωση των ειδικών ολυμπιακών έργων, τα συμφέροντα είναι πολλά και μεγάλα. Γι' αυτό και η κυβέρνηση φροντίζει να τελειώσουν όλα με πλήρη αδιαφάνεια. Εγγύηση του στόχου αυτού αποτελεί προφανώς η απόφαση της Διυπουργικής να ιδρυθεί ακόμη και θυγατρική εταιρία της ...ΑΕ "Αθήνα 2004" (που είναι, ήδη, μια εταιρία ιδιωτικού δικαίου!), η οποία θα αναλάβει τη διαχείριση των έργων αυτών και την πλήρη ιδιωτικοποίησή τους.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΟΣΕ - ΗΛΠΑΠ
Βδομάδα νέων απεργιακών κινητοποιήσεων

Νέος κύκλος απεργιακών κινητοποιήσεων στις αστικές συγκοινωνίες και στον ΟΣΕ ανοίγει από την ερχόμενη βδομάδα, με στάσεις εργασίας και 24ωρες απεργίες.

Απαρχή γίνεται με τις τρεις 3ωρες στάσεις εργασίας που κήρυξαν οι σιδηροδρομικοί για μεθαύριο Δευτέρα και την Τρίτη, τις ώρες 3 - 6 π.μ., 12 - 3 μ.μ. και 8 - 11 μ.μ., αντιδρώντας στην ψήφιση του νομοσχεδίου - "ταφόπλακα" για τον ελληνικό σιδηρόδρομο και τις εργασιακές σχέσεις, το οποίο αναμένεται να εισαχθεί για ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής την προσεχή Τρίτη.

Οι απεργιακές κινητοποιήσεις στον ΟΣΕ, που κήρυξε ομόφωνα το ΔΣ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), θα κλιμακωθούν από την Τετάρτη, με 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες μέχρι και την Παρασκευή, 4 Δεκέμβρη.

Οι σιδηροδρομικοί καταγγέλλουν ότι, με το υπό ψήφιση νομοσχέδιο, το σιδηροδρομικό δίκτυο περιορίζεται στα 1.000 χιλιόμετρα, από τα 2.500 χλμ. που είναι σήμερα, οι σιδηροδρομικές δραστηριότητες κατακερματίζονται και οι κερδοφόρες εκχωρούνται σε ιδιώτες. Συνέπεια όλων αυτών, τονίζουν οι εκπρόσωποι των σιδηροδρομικών, είναι η κατάργηση 5.000 θέσεων εργασίας μέχρι το 2005.

Η ΠΟΣ καλεί την κυβέρνηση - έστω και την τελευταία στιγμή - να σεβαστεί την ιστορία των ελληνικών σιδηροδρόμων και να αποσύρει το νομοσχέδιο - "λαιμητόμο", λαμβάνοντας υπόψη της τις προτάσεις των εργαζομένων και των μαζικών φορέων, που απαιτούν: Εκσυγχρονισμό ολόκληρου του δικτύου, ανάπτυξη νέων γραμμών και επαναλειτουργία όσων έχουν εγκαταλειφθεί, ανανέωση - εκσυγχρονισμό του τροχαίου υλικού και ενίσχυση του δημόσιου - κοινωνικού ρόλου του ΟΣΕ.

Στάσεις εργασίας στα τρόλεϊ

Οι εργαζόμενοι στον ΗΛΠΑΠ (τρόλεϊ), στην τελευταία τους γενική συνέλευση, αποφάσισαν νέες στάσεις εργασίας για την ερχόμενη Τρίτη και Τετάρτη 6 - 10 π.μ. και την Πέμπτη 11 π.μ. - 4 μ.μ., ενώ προαναγγέλλουν κλιμάκωση των απεργιακών τους κινητοποιήσεων, για να ανατρέψουν στην πράξη την εφαρμογή των αντεργατικών - αναχρονιστικών κανονισμών εργασίας. Υπενθυμίζεται ότι το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες, στο οποίο περιλαμβάνονται και οι νέοι κανονισμοί εργασίας, ψηφίστηκε κατ' άρθρο την περασμένη Πέμπτη μόνο με τις ψήφους των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, ενώ η κυβέρνηση, με την ουσιαστική στήριξη της ΝΔ (αρνήθηκε να ψηφίσει), απέρριψε την αίτηση αντισυνταγματικότητας που υπέβαλαν οι βουλευτές του ΚΚΕ, αναφορικά με διατάξεις του νομοσχεδίου, οι οποίες έρχονται σε ευθεία αντίθεση με τη Διεθνή Σύμβαση Εργασίας.

Κυκλοφορούν τα τρένα

Κανονικά κυκλοφορούν τα τρένα του ΟΣΕ, που ακινητοποιήθηκαν από την περασμένη Δευτέρα, εξαιτίας των μεγάλων ζημιών που προκάλεσε η νεροποντή σε πολλά σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου.

Από τον ΟΣΕ ανακοινώθηκε χτες ότι αποκαταστάθηκαν οι ζημιές στο δίκτυο και τα τρένα κυκλοφορούν κανονικά στους άξονες Αθηνών - Θεσσαλονίκης και Κορίνθου - Τρίπολης.

Πανελλαδική κινητοποίηση των ταξιτζήδων

Την ακινητοποίηση των οχημάτων τους στις 10 Δεκέμβρη 1998, αποφάσισαν οι ιδιοκτήτες ταξί και αγοραίων, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την παρελκυστική τακτική της κυβέρνησης στην επίλυση σοβαρών και χρόνιων προβλημάτων του κλάδου.

Την απόφαση για την πανελλαδική κινητοποίηση πήρε ομόφωνα η διοίκηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ), καταγγέλλοντας για παρελκυστική τακτική τους αρμόδιους του υπουργείου Οικονομικών στην εφαρμογή των συμφωνηθέντων, όσον αφορά την αναδρομική επιβολή φόρου και την επιβολή τέλους μεταβίβασης στις αγοραπωλησίες ταξί. Επίσης, οι εκπρόσωποι του κλάδου κατηγορούν την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών για αθέτηση δεσμεύσεων και κωλυσιεργία στη ρύθμιση θεσμικών και οικονομικών θεμάτων, που απασχολούν τους ιδιοκτήτες ταξί και αγοραίων όλης της χώρας.

Σε χτεσινή ανακοίνωση της Ομοσπονδίας, αναφέρεται ότι η απόφαση για την πανελλαδική κινητοποίηση του κλάδου πάρθηκε μετά από άκαρπες συναντήσεις με τους αρμοδίους των δύο υπουργείων και επισημαίνεται ότι τα ταξί και αγοραία όλης της χώρας θα ακινητοποιηθούν για 24 ώρες στις 5 τα ξημερώματα της 10ης Δεκέμβρη, αν μέχρι τότε δεν τηρηθούν τα συμφωνηθέντα και δεν υλοποιηθούν οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης.

Νέα ταλαιπωρία στον Κηφισό

Σε κόλαση για χιλιάδες οδηγούς έχει μετατραπεί η Λεωφόρος Κηφισού, εξαιτίας των παράλληλων έργων που διεξάγουν τόσο το ΥΠΕΧΩΔΕ, όσο και άλλοι οργανισμοί. Τα πράγματα όμως αναμένεται να χειροτερέψουν ακόμη πιο πολύ από την επόμενη Τρίτη, καθώς θα αρχίσουν εργασίες για την κατασκευή της θεμελίωσης και των βάθρων της γέφυρας άνω διάβασης του κλάδου της λεωφόρου από Κόρινθο προς Λαμία στη διασταύρωση με την Καβάλας.

Η νέα ταλαιπωρία των οδηγών αναμένεται να διαρκέσει για 20 περίπου μέρες, ενώ το ΥΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε ότι θα ισχύσουν νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για το ρεύμα της λεωφόρου προς Πειραιά στο ύψος του Σταθμού των Υπεραστικών Λεωφορείων.

Συγκεκριμένα - όπως ανακοίνωσε το ΥΠΕΧΩΔΕ - με τις ρυθμίσεις αυτές θα περιφραχτεί το κεντρικό τμήμα της λεωφόρου και σε μήκος 250 μέτρων, ενώ θα διατεθούν δύο λωρίδες κυκλοφορίας αριστερά της περίφραξης για την κίνηση προς Πειραιά ή την αριστερή στροφή προς Αθήνα και μια λωρίδα δεξιά της περίφραξης για την κίνηση προς Κόρινθο.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το ΥΠΕΧΩΔΕ παρακαλεί τους οδηγούς να είναι προσεκτικοί και να ακολουθούν πιστά τα σήματα και τις υποδείξεις της Τροχαίας.

Οι διαδηλώσεις είναι δικαίωμα

Την ανάγκη συστράτευσης όλων στο πλευρό κάθε κοινωνικής ομάδας που πλήττεται από την κυβερνητική πολιτική, ζητά με ανακοίνωσή του το Δίκτυο Κινήσεων για τα Πολιτικά και Κοινωνικά Δικαιώματα.

Με αφορμή τις δίκες των Ν. Γιαννόπουλου, Γ. Αλμπάνη που θα γίνει στις 30 του Νοέμβρη και των Γ. Γιαννακάκη και Α. Πατουλιώτη στις 1 του Δεκέμβρη, το Δίκτυο επισημαίνει ότι "αυτό που έχει κυρίως σημασία σε αυτές τις υποθέσεις, δεν είναι τόσο η αθώωση των κατηγορουμένων (πράγμα καθόλου αμελητέο) όσο η κοινωνική και πολιτική νομιμοποίηση των πρακτικών του κινήματος". Οι τέσσερις κατηγορούμενοι είχαν πιαστεί από αστυνομικούς, κατά τη διάρκεια των κινητοποιήσεων των εκπαιδευτικών έξω από τα εξεταστικά κέντρα των Πατησίων και της Πεύκης το περασμένο καλοκαίρι.

"Είμαστε βέβαιοι ότι οι διαδηλώσεις και οι καταλήψεις είναι το ελάχιστο που δικαιούνται να κάνουν εργαζόμενοι και νεολαία για να ανακόψουν την επελαύνουσα εκσυγχρονιστική γλίτσα που απειλεί να πνίξει κατακτήσεις, δικαιώματα, ελευθερίες", καταλήγει η ανακοίνωση.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ