ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 1 Οχτώβρη 2005
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΕΕΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «ΣΑΜΙΝΑ»
«Οταν κατέθετε το πλήρωμα, ήταν εκεί και τα στελέχη της εταιρίας»!

Αυτό κατέθεσε χτες στο δικαστήριο ο Γιώργος Κιουλαφής, επιβάτης του μοιραίου πλοίου

Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία, που έρχονται καθημερινά στο φως της δημοσιότητας
Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία, που έρχονται καθημερινά στο φως της δημοσιότητας
Νέα στοιχεία, που αφορούν τον τρόπο με τον οποίο επιχειρήθηκε το «κουκούλωμα» του εγκλήματος, που συντελέστηκε σε βάρος των 81 νεκρών του ναυαγίου του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» - επιχείρηση που τέθηκε σε εφαρμογή από τα πρώτα λεπτά του ναυαγίου - ήρθαν στο φως από τις καταθέσεις μαρτύρων της χτεσινής μέρας της δίκης για το ναυάγιο, που διεξάγεται από το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων, στην πολυαίθουσα του Εφετείου Αθηνών!

Οπως προκύπτει από τις χτεσινές καταθέσεις, την επομένη του ναυαγίου, οπότε και άρχισαν οι ανακρίσεις στο Λιμεναρχείο Πάρου, στην ίδια αίθουσα που κατέθεταν τα μέλη του πληρώματος ήταν παρόντα και στελέχη της εταιρίας! Τις καταθέσεις διενεργούσε ο τότε επικεφαλής της Γενικής Επιθεώρησης του Λιμενικού Σώματος Πελοπίδας Αγγελόπουλος, ο οποίος στη συνέχεια προβιβάστηκε σε υπαρχηγό του Λιμενικού Σώματος.

Συγκεκριμένα, ο Γιώργος Κιουλαφής, ηλεκτρολόγος της ΔΕΗ και επιβάτης του «μοιραίου πλοίου», κατέθεσε τα εξής: «Δεκαπέντε λεπτά πριν γίνει η πρόσκρουση, κατάλαβα να έχουμε μείωση στροφών, ρεγουλάρισμα της μηχανής».

Σημειώνεται ότι είναι ο τρίτος μέχρι τώρα μάρτυρας, που αναφέρει κάτι τέτοιο. Περιέγραψε τον εφιάλτη που έζησε για να κρατηθεί στη ζωή τόσο αυτός, όσο και ένα παιδί δύο ετών τότε, που εντόπισε δίπλα του στη θάλασσα και έσωσε - μάλιστα φανερά συγκινημένος είπε ότι το παιδί αυτό χτες είχε γενέθλια - αναφέρθηκε στα σωστικά του πλοίου που ήταν για πέταμα και σημείωσε: «Οταν στην Πάρο έπαιρνε ο Πελοπίδας Αγγελόπουλος καταθέσεις από τα μέλη του πληρώματος, μέσα στην αίθουσα ήταν όλα τα στελέχη της εταιρίας».

Ακόμα, τόνισε με έμφαση ότι δύο μέρες μετά το ναυάγιο «εμφανίστηκε στην Πάρο ο γνωστός από ανατινάξεις πλοίων δύτης Νιζάμης». Σημειώνεται ότι για τον εν λόγω δύτη είχαν ακουστεί πολλά από μάρτυρες σε εκείνη τη δίκη, σχετικά με την «εξαφάνιση» των ρολογιών και άλλων σημαντικών αντικειμένων, από το σαπιοκάραβο «ΔΥΣΤΟΣ». Στην προκειμένη περίπτωση, να πούμε ότι έχει «εξαφανιστεί» το πτερύγιο της δεξιάς έλικας του «ΣΑΜΙΝΑ», η οποία, όπως προκύπτει από στοιχεία, φαίνεται να είχε σταματήσει από βλάβη λίγο πριν την πρόσκρουση.

Ο μάρτυρας Βασίλης Κάραλης, μαθηματικός, επιβάτης και αυτός του «ΣΑΜΙΝΑ», ανέφερε: «Μετά από κάποιες μέρες, τρώγοντας με παρέα σε ένα εστιατόριο, είδα φως πάνω από το ναυάγιο. Ειδοποιήσαμε το Λιμεναρχείο, αλλά τίποτα. Δεν έγινε αποκλεισμός του χώρου του ναυαγίου»...

Στο σημείο αυτό από τους δικηγόρους της Πολιτικής Αγωγής τέθηκε το αίτημα: «Να μας πει η εταιρία πότε έκαναν απάντληση πετρελαίων ή άλλη εργασία στο πλοίο μετά το ναυάγιο».

ΧΩΜΑΤΕΡΗ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ
Συνεχίζουν την αποχή οι εργαζόμενοι

Τη Δευτέρα 3 Οκτώβρη, η Διαδημοτική Επιτροπή για την απομάκρυνση της χωματερής διοργανώνει συγκέντρωση διαμαρτυρίας

Την απόφασή τους να συνεχίσουν την επ' αόριστον αποχή από την εργασία, επιβεβαίωσαν και χθες, στη Γενική Συνέλευση που έκαναν, οι εργαζόμενοι στη χωματερή των Ανω Λιοσίων, που σημαίνει ότι θα παραμείνει κλειστή. Οι εργαζόμενοι συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους, καθώς το ζοφερό εργασιακό περιβάλλον που έχει δημιουργηθεί με τη λυματολάσπη στην έτσι κι αλλιώς υπερκορεσμένη χωματερή έχει βάλει σε μεγάλο κίνδυνο την ίδια τους την υγεία.

Παρά την πενθήμερη κινητοποίησή τους όμως, κανένας αρμόδιος δεν έχει απαντήσει στο αίτημά τους να απομακρυνθεί η λυματολάσπη και να σταματήσει η μεταφορά της στη χωματερή. Βέβαια, και χθες οι δυνάμεις της ΠΑΣΚΕ αρνήθηκαν για μια ακόμα φορά να δεχτούν διεύρυνση των αιτημάτων των εργαζομένων, περιορίζοντας τις διεκδικήσεις μόνο στη λυματολάσπη. Απέρριψαν, για μια ακόμα φορά, τις προτάσεις των ταξικών δυνάμεων του ΠΑΜΕ στο χώρο και για απεργιακές κινητοποιήσεις εκτός από την αποχή και να διεκδικήσουν ταυτόχρονα οριστική απομάκρυνση της χωματερής από το Θριάσιο, βαρέα και ανθυγιεινά, καμία απόλυση συμβασιούχου, σταμάτημα κάθε προσπάθειας ιδιωτικοποίησης του ΕΣΔΚΝΑ κ.ά.

Χθες, στη Γενική Συνέλευση παραβρέθηκαν και εκπρόσωποι της Διαδημοτικής Επιτροπής για την απομάκρυνση της χωματερής, οι οποίοι κάλεσαν τους εργαζόμενους να συντονίσουν τον αγώνα τους με τους κατοίκους, με πρώτο μεγάλο σταθμό τη συγκέντρωση που διοργανώνουν τη Δευτέρα 3 του Οκτώβρη έξω από τη χωματερή, με προσυγκέντρωση στις 5 το απόγευμα στην πλατεία των Ανω Λιοσίων.

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
Επιτακτική ανάγκη να δοθεί λύση

Στη Λάρισα θα βρίσκεται, όπως ανακοινώθηκε, την ερχόμενη Τετάρτη, 5 Οκτώβρη, ο υπουργός Μεταφορών Μ. Λιάπης. Αν τελικά, η επίσκεψή του πραγματοποιηθεί, δεδομένου ότι έχει αναβληθεί τρεις φορές, ο υπουργός Μεταφορών θα κληθεί ν' απαντήσει για το πρόβλημα των σιδηροδρομικών γραμμών του ΟΣΕ, που αποτελούν «κίνδυνο - θάνατο» για τους Λαρισαίους, καθώς περνούν από το κέντρο της πόλης, κόβοντάς την κυριολεκτικά στη μέση. Κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να σημειώνονται συχνά δυστυχήματα στις ράγες, σε αφύλακτες και φυλασσόμενες διαβάσεις, όπως και σε μέρη που δεν υπάρχουν διαβάσεις, εκ των οποίων πολλά είναι θανατηφόρα, ενώ χιλιάδες κάτοικοι πολλών συνοικιών είναι αποκλεισμένοι από το κέντρο.

Το μέγεθος και η οξύτητα του προβλήματος είχαν αναδειχτεί από τη Δημοτική Αρχή Λάρισας επί δημαρχίας του αείμνηστου Αριστείδη Λαμπρούλη που έθετε ως αίτημα την υπογείωση των γραμμών. Είχαν γίνει μάλιστα και κινητοποιήσεις φορέων και Λαρισαίων καθώς η λογική και η πρακτική της τότε Δημοτικής Αρχής ήταν αγωνιστική. Ομως, ο ΟΣΕ και οι κυβερνήσεις, αν και υποσχέθηκαν ότι θα γίνουν οι σχετικές μελέτες, αρνήθηκαν όπως και αρνούνται πεισματικά να ικανοποιήσουν το αίτημα επικαλούμενοι το υψηλό κόστος.

Οι Δημοτικές Αρχές που αναδείχτηκαν μετά τη δημαρχεία Λαμπρούλη, που πρόσκεινται στο ΠΑΣΟΚ και στη ΝΔ, που είναι σήμερα, όπως και οι Νομαρχιακές Αρχές, αδιαφόρησαν γι' αυτό το πρόβλημα και δεν κινητοποιήθηκαν - ούτε, βεβαίως, κινητοποίησαν τους κατοίκους - για την επίλυσή του. Μόνο τώρα, αφού κινητοποιήθηκαν φορείς και κάτοικοι ζητώντας την απομάκρυνση ή την παραλλαγή των σιδηροδρομικών γραμμών, ενόψει της επίσκεψης του Μ. Λιάπη και δεδομένου ότι πλησιάζουν οι τοπικές εκλογές, θέλουν να δείξουν ότι ενδιαφέρονται δίνοντας συνέντευξη Τύπου για το θέμα.

Οσον αφορά στην κυβέρνηση, αυτό που φαίνεται είναι ότι συζητά για κάποιες ανισόπεδες διαβάσεις, χωρίς, ωστόσο, να δεσμευτεί και γι' αυτό...

ΚΚΕ
Στη Βουλή η μόλυνση του Πηνειού

Μέτρα για την αναστροφή της κατάστασης που έχει οδηγήσει σε εκτεταμένη μόλυνση του Πηνειού ποταμού της Θεσσαλίας, ζητούν από την κυβέρνηση οι βουλευτές του ΚΚΕ Τάκης Τσιόγκας και Νίκος Γκατζής, με Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή και απευθύνεται στον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά.

Οπως επισημαίνουν, ο Πηνειός ποταμός είναι ένας από τους πιο επιβαρυμένους ποταμούς της Ευρώπης. Οι αιτίες γι' αυτήν την κατάσταση είναι:

  • Οι βιομηχανίες, βιοτεχνίες, σφαγεία, βαφεία, τυροκομεία και βιομηχανίες ζάχαρης που ρίχνουν τα απόβλητά τους χωρίς επεξεργασία στον Πηνειό, συμβάλλοντας αποφασιστικά στη νέκρωση του ποταμού.
  • Η ρίψη σκουπιδιών από διάφορους δήμους και Κοινότητες που στερούνται ΧΥΤΑ.
  • Τα φυτοφάρμακα, λιπάσματα κλπ. που χρησιμοποιούνται στις γεωργικές δραστηριότητες σε όλο το μήκος του ποταμού.

ΠΕΘΑΝΕ τη στιγμή που υποβαλλόταν σε μαγνητική τομογραφία, ένας 52χρονος, σε ιδιωτικό διαγνωστικό κέντρο της Καρδίτσας. Πρόκειται για τον Δ. Ντάφο, από τους Σοφάδες Καρδίτσας και τα αίτια του θανάτου του δεν έχουν ακόμα διευκρινιστεί. Πάντως, οι συγγενείς του καταγγέλλουν ιατρικό λάθος, κάτι που αρνούνται οι υπεύθυνοι του διαγνωστικού κέντρου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ