ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 19 Αυγούστου 2004
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΞΕΝΟΔΟΧΟΫΠΑΛΛΗΛΟΙ ΑΤΤΙΚΗΣ
Αποφασίζουν σήμερα τη συνέχιση του αγώνα

Στις 5 το απόγευμα η γενική συνέλευση στο «Ακάδημος». Τετράωρη στάση από τις 3μμ μέχρι τις 7μμ

Σήμερα πραγματοποιείται η γενική συνέλευση των ξενοδοχοϋπαλλήλων της Αττικής, στις 5 το απόγευμα στο Θέατρο «Ακάδημος», όπου και θα συζητηθεί η συνέχιση του πολύμηνου αγώνα τους για την υπογραφή Τοπικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για την Αττική. Για την καλύτερη συμμετοχή του κλάδου στη σημερινή συνέλευση θα πραγματοποιηθεί 4ωρη στάση εργασίας (3μμ - 7μμ) με απόφαση του Συνδέσμου Ξενοδοχοϋπαλλήλων Αθήνας και του Συντονιστικού Σωματείων Ξενοδοχείων.

Οι χιλιάδες ξενοδοχοϋπάλληλοι της Αττικής παλεύουν και διεκδικούν: Υπογραφή Τοπικής Συλλογικής Σύμβασης, 1.100 ευρώ κατώτερο μισθό, κατάργηση των ελαστικών μορφών απασχόλησης, διασφάλιση της πλήρους και σταθερής εργασίας με μείωση του χρόνου εργασίας (5ήμερο - 7ωρο - 35ωρο), θέσπιση ελάχιστης σύνθεσης προσωπικού των ξενοδοχείων και να γίνει ο καθορισμός καθηκόντων.

Ο Σύνδεσμος Ξενοδοχοϋπαλλήλων στο κάλεσμά του υπογραμμίζει την αναγκαιότητα της μαζικής συμμετοχής των εργαζομένων στη σημερινή συνέλευση. Οπως χαρακτηριστικά υπογραμμίζει: «Ο κάθε ένας που θα λείψει, θα αδυνατίσει τον αγώνα μας. Ο κάθε ένας που θα λείψει, θα μετρήσει υπέρ των ξενοδόχων. Ο κάθε ένας που θα λείψει, θα μετρήσει υπέρ των μισθών πείνας, υπέρ των ελαστικών μορφών απασχόλησης, υπέρ των απολύσεων, που θα επιχειρήσουν οι ξενοδόχοι, υπέρ της κατάργησης των βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων». Και καταλήγει: «Ο αγώνας μας δε γίνεται διά εκπροσώπων. Απαιτεί τη συμμετοχή όλων μας. Κανείς δεν είναι άμοιρος ευθυνών».

ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ
Καθεστώς η μαύρη εργασία

Απεργία έκαναν χτες οι μεταλλεργάτες

Σε σκληρή σύγκρουση με την ασυδοσία του δίδυμου Λάτσης - εργολάβοι, εξελίσσεται ο αγώνας που δίνουν από τις αρχές του Αυγούστου οι μεταλλεργάτες και οι άλλες ειδικότητες εργατοτεχνιτών μέλη συνεργείων, που δουλεύουν ως έκτακτοι μέσα στα Ελληνικά Διυλιστήρια Ασπροπύργου (ΕΛΔΑ). Χτες με νέα 24ωρη απεργία, έδωσαν ακόμα ένα ηχηρό ράπισμα στα εκτρωματικά σχέδια του μεγαλοαφεντικού των ΕΛΔΑ, να μετατρέψει τα διυλιστήρια σε γκέτο, όπου θα κυριαρχεί ο εργασιακός μεσαίωνας και συγκεκριμένα, η «μαύρη εργασία», τα κεφαλιάτικα, τα μισά μεροκάματα, αρχίζοντας ακριβώς από αυτούς, τους εργατοτεχνίτες των συνεργείων.

Ο αγώνας έχει αρχίσει από τις 4 Αυγούστου με απόφαση, του Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά, της Ενωσης Αμμοβολιστών Καθαριστών και της Ενωσης Ηλεκτροτεχνιτών. Η απόφαση προβλέπει ότι κάθε Τετάρτη θα γίνεται 24ωρη απεργία, και από Πέμπτη μέχρι Κυριακή αποχή από τις υπερωρίες.

Οι εργολάβοι που αυτή την περίοδο βρίσκονται μέσα στα διυλιστήρια είναι 12, απασχολώντας συνολικά 100 περίπου εργατοτεχνίτες. Σε συνεργασία με τη διοίκηση του διυλιστηρίου και με γνώμονα την αύξηση των κερδών, οι εργολάβοι έχουν τσαλαπατήσει κάθε έννοια της εργατικής νομοθεσίας και τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. Τα μεροκάματα που δίνουν είναι κατά 50% κάτω από αυτά που προβλέπουν οι Συλλογικές Συμβάσεις των εργατοτεχνιτών, τους «τρώνε» ένσημα, ενώ ορισμένοι εργολάβοι όπως ο Περιφάνης ως σύγχρονοι δουλέμποροι «δουλεύουν» με κεφαλιάτικο, βγάζοντας περίπου 2.000 δραχμές από κάθε... εργοτεχνίτη του συνεργείου τους οποίους πληρώνουν με την ώρα.

Οι απεργοί από νωρίς το πρωί βρίσκονταν συγκεντρωμένοι στην πύλη του διυλιστηρίου περιφρουρώντας τον αγώνα τους, «κουρελιάζοντας» ταυτόχρονα τους απεργοσπαστικούς μηχανισμούς που έστησαν διοίκηση και εργολάβοι, επιστρατεύοντας εκβιασμούς, απειλές και βέβαια αστυνομικές δυνάμεις.

«Η αδιαλλαξία των εργοδοτών παραμένει σταθερή, έτσι σταθερά και αποφασιστικά πρέπει να συνεχίσουμε και εμείς τον αγώνα μας» είπε προς τους συγκεντρωμένους απεργούς ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Σωτήρης Πουλικόγιαννης, ενώ παίρνοντας το λόγο ο γραμματέας του Συνδικάτου Κώστας Φάκαρος ανέφερε: «Πάνω από 25% ήταν η αύξηση των κερδών των ΕΛΠΕ όπου ανήκουν και τα διυλιστήρια. Είναι λεφτά που προέρχονται από τον ιδρώτα μας και δεν μπορούν να μας δώσουν τα ψίχουλα που ζητάμε;». Επίσης από τους συνδικαλιστές καταγγέλθηκε το γεγονός της συνέχισης του ξεπουλήματος των ΕΛΠΕ στο Λάτση, χαρακτήρισαν ως ανέκδοτο ότι η διοίκηση ανήκει στο Δημόσιο, και κάλεσαν τους μόνιμους εργαζόμενους των διυλιστηρίων να συμπαραταχτούν στον αγώνα τους για να αποκρούσουν τα όσα προετοιμάζει το μεγαλοαφεντικό σε βάρος των εργασιακών τους δικαιωμάτων... Στην απεργιακή συγκέντρωση παραβρέθηκε και ο Μανώλης Περράκης μέλος της διοίκησης του Σωματείου των εργαζομένων στα ΕΛΔΑ, οργανωτικός γραμματέας της Ομοσπονδίας των εργαζομένων στη χημική βιομηχανία και εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ.

Οι εργαζόμενοι στα ΕΛΠΕ

Τη συνέχιση, και από τη σημερινή κυβέρνηση, της πολιτικής ξεπουλήματος επιχειρήσεων του δημόσιου τομέα, που ακολούθησε η προηγούμενη κυβέρνηση με την παράδοση ενός ακόμα ποσοστού των ΕΛΠΕ στα συμφέροντα του ομίλου Λάτση καταγγέλλει το Πανελλήνιο Σωματείο Εργαζομένων στα ΕΛΠΕ. Οι εργαζόμενοι εκφράζουν την αντίθεσή τους στο ξεπούλημα των ΕΛΠΕ και καταδικάζουν, όπως λένε σε σχετική τους ανακοίνωση, την αντιαναπτυξιακή και αντικοινωνική πολιτική, που εφαρμόζεται με πρόσχημα την κάλυψη των ελλειμμάτων. «Ο ρυθμιστικός, παρεμβατικός και αναπτυξιακός ρόλος των ΕΛΠΕ και των θυγατρικών τους στην πετρελαϊκή αγορά του 1,5 τρισ. ετήσιου τζίρου, δεν μπορεί να θυσιάζονται σε ολιγοπωλιακά συμφέροντα, με αποτέλεσμα ο Ελληνας καταναλωτής, οι μεταφορές, η βιομηχανία, η αγροτική οικονομία, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να καταστούν έρμαιο της ασύδοτης κερδοφορίας τους», τονίζει, μεταξύ άλλων, το σωματείο. Χτες, οι εργαζόμενοι σταμάτησαν τις φορτώσεις για έξι ώρες και πραγματοποίησαν δίωρη στάση εργασίας. Σήμερα θα συνέλθει το ΔΣ, για να καθορίσει την παραπέρα στάση του Σωματείου.

ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ ΔΑΝΕ
Δεν κάνουν πίσω υπερασπίζονται το δίκιο τους

Κάτω από την αγωνιστική πίεση των ναυτεργατών των πλοίων «ΔΙΑΓΟΡΑΣ», «ΠΑΤΜΟΣ» και «ΡΟΔΟΣ» αναγκάστηκε χτες το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας σε πρώτη φάση να εξετάσει την αντιμετώπιση του προβλήματος που εδώ και μήνες αντιμετωπίζουν. Στις 9 π.μ. ναυτεργάτες των τριών πλοίων της ΔΑΝΕ-ΑΝΕΚ, δηλαδή του Ι. Βαρδινογιάννη, που έχουν να δουν μισθό από τον περασμένο Φλεβάρη και επιπλέον επιδόματα και δώρα από το 2003, έκαναν παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία της ΠΝΟ και στη συνέχεια στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Στο πλευρό τους για μια ακόμα φορά βρέθηκαν ο Γιώργος Τούσσας, ευρωβουλευτής του ΚΚΕ και πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ και ο Γιάννης Μανουσογιαννάκης, πρόεδρος του «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ». Οι ναυτεργάτες συναντήθηκαν με τον γενικό γραμματέα του ΥΕΝ Ι. Τζοάννο, από τον οποίο δόθηκε η διαβεβαίωση ότι σήμερα στη 1.30 μ.μ. θα συνεδριάσει η διοίκηση του ΝΑΤ, προκειμένου να πάρει θέση πάνω στην ξεκάθαρη πρόταση των εργαζομένων, η οποία προβλέπει να ενεργοποιηθεί ο νόμος 1220/81 ώστε να εξοφληθεί από το ταμείο ένα μεγάλο μέρος των οφειλομένων.

Τρομοκρατική απόλυση στο «Ελ. Βενιζέλος»

Στην τρομοκρατική απόλυση του εργαζόμενου Κώστα Παπαδούλη προχώρησε η επιχείρηση «WSW», θυγατρική της εταιρίας «Γουάκενχουντ», που δραστηριοποιείται στη μεταφορά αποσκευών στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Η απόλυση ήρθε μετά από έλεγχο που πραγματοποίησε η Επιθεώρηση Εργασίας, με παρέμβαση του Συνδέσμου Ιδιωτικών Υπαλλήλων Αθήνας, καθώς εργαζόμενοι κατήγγειλαν εργατικές και μισθολογικές παραβιάσεις.

Η εταιρία απασχολεί περίπου 100 εργαζόμενους στο αεροδρόμιο, αρκετούς από τους οποίους με συμβάσεις ορισμένου χρόνου. Πριν περίπου μια βδομάδα εργαζόμενοι κατήγγειλαν στο σωματείο ιδιωτικών υπαλλήλων ότι η εταιρία δεν εφαρμόζει τα ωράρια εργασίας και δεν πληρώνει υπερωρίες. Συνδικαλιστές του σωματείου μαζί με τον γραμματέα του Εργατικού Κέντρου Αθήνας Γ. Πέρρο και την Επιθεώρηση Εργασίας επισκέφτηκαν το αεροδρόμιο. Εκεί οι επιθεωρητές διαπίστωσαν ότι δεν υπήρχε βιβλίο αδειών, δεν υπήρχε κατάσταση υπερωριών, καθώς και άδεια από την Επιθεώρηση για υπερωρίες και τέλος μη εφαρμογή του ωραρίου. Ο εργαζόμενος που απολύθηκε «εθεάθη» μαζί με τους συνδικαλιστές κατά τη διάρκεια της παρέμβασής τους. Να σημειωθεί ότι ο εργαζόμενος που απολύθηκε ήταν και ο πιο παλιός στη δουλιά.

ΠΟΡΘΜΕΙΟ ΘΑΣΟΥ
Καθεστώς γαλέρας

Αντιμέτωποι με την ανελέητη επίθεση των ναυτιλιακών εταιριών ενάντια στα εργασιακά, μισθολογικά και ασφαλιστικά τους δικαιώματα βρίσκονται οι 120 ναυτεργάτες των πορθμειακών γραμμών Θάσου - Καβάλας. Οι πλοιοκτήτες αποθρασυμένοι από την πολιτική κάλυψη των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, καταπατούν Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και με κάθε τρόπο επιδιώκουν να μετατρέψουν τους ναυτεργάτες σε σύγχρονους δούλους στις γαλέρες τους. Στις πορθμειακές γραμμές Θάσου - Καβάλας δραστηριοποιούνται οι πλοιοκτήτριες εταιρίες «Κοινοπραξία Μιτσόπουλου» με 5 πλοία, η «ΑΝΕΘ» με 6 πλοία και «Ταχύπλοα Σκάφη Θάσου» με ένα υδροπτέρυγο το «Μαρία F». Ανεξαίρετα, όλοι τους καταστρατηγούν το 8ωρο, πληρώνουν με χαμηλές αποδοχές, δεν καταβάλλουν δεδουλευμένες υπερωρίες, καταπατούν τα ανώτατα όρια εργασίας και τις ελάχιστες ώρες ανάπαυσης, υπονομεύουν συνδικαλιστικά δικαιώματα και ελευθερίες. «Μπροστά σ' αυτή την κατάσταση δεν είμαστε διατεθειμένοι να συναινέσουμε. Ενημερώνουμε τον κόσμο, είμαστε σε επαφή με τα υπόλοιπα ναυτεργατικά σωματεία, για να συντονίσουμε τη δράση μας ώστε να παλέψουμε για την επίλυση των οξυμένων προβλημάτων μας», σημείωσε μιλώντας στο «Ρ» ο πρόεδρος του Συνδικάτου Ναυτεργατών Νομού Καβάλας Αλέκος Λουβουλούδης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ