ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 21 Δεκέμβρη 2006
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΘΝΙΚΟΙ ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ
«Χαράτσι» με το ... χιλιόμετρο!

Από κινητοποίηση της ΝΑΣ το περασμένο καλοκαίρι, ενάντια στα χαράτσια στα διόδια Ελευσίνας. Αντίστοιχες κινητοποιήσεις είχαν γίνει σε πόλεις της Πελοποννήσου, αλλά και στην Αττική Οδό
Από κινητοποίηση της ΝΑΣ το περασμένο καλοκαίρι, ενάντια στα χαράτσια στα διόδια Ελευσίνας. Αντίστοιχες κινητοποιήσεις είχαν γίνει σε πόλεις της Πελοποννήσου, αλλά και στην Αττική Οδό
«Χαράτσι» με το χιλιόμετρο σηματοδοτεί η παράδοση του εθνικού οδικού δικτύου σε δύο ουσιαστικά μεγάλους ομίλους, που αποτελούνται από μια δράκα ντόπιες και ξένες κατασκευαστικές εταιρείες.

Το αυξημένο «χαράτσι» των διοδίων θα υποχρεωθούν να το πληρώνουν οι οδηγοί σε δύο δόσεις:

Την πρώτη δόση από το Μάη του 2007 και θα ισχύσει για τους υπάρχοντες σταθμούς διοδίων, η εκμετάλλευση των οποίων παραδίδεται στους μεγαλοκατασκευαστές. Το αντίτιμο των διοδίων θα είναι 2,5 λεπτά ανά χιλιόμετρο, από 1,7 λεπτά που ισχύει σήμερα, ύστερα από την αύξηση που είχε προηγηθεί τον Απρίλη του 2005 κατά 43%.

Τη δεύτερη δόση της αύξησης θα κληθούν να πληρώνουν από το 2010 και μετά, όταν και θα αρχίσουν να παραδίδονται σταδιακά τα νέα τμήματα των οδικών αξόνων. Θα έχει, μάλιστα, προηγηθεί και αναδιάταξη των ήδη υπαρχόντων σταθμών διοδίων, ώστε να υπάρχει ένας σταθμός είσπραξης ανά 55 χιλιόμετρα. Το αντίτιμο των διοδίων την περίοδο αυτή θα είναι 4 λεπτά ανά χιλιόμετρο.

Για παράδειγμα:

  • Ενας οδηγός που θα κάνει τη διαδρομή Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι (770 χιλιόμετρα) θα πληρώνει σε διόδια 30,80 ευρώ, από 14,50 ευρώ που πληρώνει σήμερα.
  • Για τη διαδρομή Αθήνα - Σπάρτη (255 χιλιόμετρα) θα πληρώνει 10,20 ευρώ, έναντι 4 ευρώ που πληρώνει σήμερα.
  • Από την Αθήνα για τον Πύργο (311 χλμ.) θα πληρώνει 12,45 ευρώ, έναντι 4,5 ευρώ που πληρώνει σήμερα.
  • Από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη (515 χλμ.) θα πληρώνει 20,60 ευρώ, από 10 που πληρώνει σήμερα.

Βέβαια, κατά τη διάρκεια της 30χρονης περιόδου που οι μεγαλοκατασκευαστές θα εκμεταλλεύονται τους εθνικούς οδικούς άξονες, θα γίνουν και άλλες αλλεπάλληλες αυξήσεις. Ουσιαστικά, κάθε χρόνο, θα έχουν δικαίωμα να επιβάλλουν αυξήσεις τουλάχιστον με βάση την άνοδο του πληθωρισμού.

Η πληρωμή των διοδίων θα γίνεται ηλεκτρονικά (κατά τα πρότυπα των γνωστών e-pass που υπάρχουν στην Αττική Οδό) ή οι οδηγοί θα παίρνουν μια απόδειξη μόλις μπαίνουν στον αυτοκινητόδρομο, ενώ θα πληρώνουν κατά την έξοδό τους, ανάλογα με τα χιλιόμετρα που έχουν διανύσει.

ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΗΜΟΥ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ
Κάνει πολιτική με απειλές απολύσεων και υπερδανεισμό

Με προκλητικό τρόπο η διοίκηση του δήμου Καισαριανής (ΣΥΝ), σε πρόσφατες συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου όχι μόνο επιτίθεται στους εργαζόμενους του δήμου, αλλά προχωρά και σε νέους υπέρογκους δανεισμούς. Οπως σημειώνει σε σχετική ανακοίνωσή της η «Ενωτική Αγωνιστική Πορεία» (ΕΑΠ), «μέλη της πλειοψηφούσας δημοτικής παράταξης του ΣΥΝ, μίλησαν απαξιωτικά για τους εργαζόμενους σε προγράμματα του δήμου και άφησαν αιχμές για απόλυσή τους, με τη λήξη των προγραμμάτων».

Συγκεκριμένα, πρόκειται για τα προγράμματα ΛΑΕΚ και ΑΜΕΑ. Το πρώτο αφορά εργαζόμενους, οι οποίοι προσλήφθηκαν για να εργαστούν μέχρι τη συμπλήρωση των απαραίτητων ενσήμων για να βγουν στη σύνταξη και το δεύτερο Ατομα με Ειδικές Ανάγκες. Επιπλέον, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΕΑΠ, οι εργαζόμενοι στα προγράμματα αυτά είναι για πέντε μήνες απλήρωτοι!

«Ως ΕΑΠ», σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση, «καταγγέλλουμε όλους αυτούς που αντιμετωπίζουν τους εργαζόμενους ως αναλώσιμο είδος. Συνεπείς σε αυτή μας τη θέση και θεωρώντας ιερό το δικαίωμα στην εργασία για όλους, με αγανάκτηση καταγγέλλουμε και τη για πέντε μήνες μη πληρωμή από το δήμο αυτών των εργαζομένων αλλά και τη σχεδιαζόμενη απόλυσή τους». Η ΕΑΠ καλεί τους εργαζόμενους σε «αυξημένη επαγρύπνηση, με δεδομένο μάλιστα ότι αυτές οι αντεργατικές προθέσεις του "αριστερού" δημάρχου και της "αριστερής" παράταξής του, εκδηλώθηκαν λίγες μέρες μετά τη συζήτηση στη Βουλή, ύστερα από πρόταση της ΝΔ για πλήρη κατάργηση της συνταγματικής διάταξης που κατοχυρώνει τη μονιμότητα των εργαζομένων στο δημόσιο και τους δήμους».

Επιπλέον, όμως, στις τελευταίες συνεδριάσεις, η διοίκηση του ΣΥΝ, μαζί με τη δημοτική παράταξη της ΝΔ, «ψήφισαν και αποφάσισαν τη σύναψη νέου δανείου 400.000 ευρώ για πέντε χρόνια με επιτόκιο 6,5%». Και τονίζεται στην ίδια ανακοίνωση: «Η πλειοψηφούσα παράταξη του ΣΥΝ έχει υπερχρεώσει το δήμο με πάνω από 8 εκατ. ευρώ. Εχει αυξήσει δηλαδή το χρέος του δήμου σε ποσοστά πάνω από 300%. Αυτό σημαίνει ότι πάνω σ' όλους τους συμπολίτες μας επικρέμαται νέα υπέρογκη δημοτική υπερφορολόγηση και όχι μόνο».

Και καταλήγει: «Αλήθεια πάνω και σ' αυτό το ζήτημα σε τι διαφέρει ο "αριστερός" δήμαρχός μας με το δεξιό δήμαρχο του δήμου Αθήνας που δε διεκδικεί τους κρατικούς πόρους για την Τοπική Αυτοδιοίκηση αλλά γίνεται φορομπήχτης στο λαό;».

Συμπλοκές μοναχών

Τρεις μοναχοί τραυματίστηκαν χτες το πρωί, στις Καρυές του Αγίου Ορους, ύστερα από συμπλοκές που σημειώθηκαν μεταξύ τους.

Ο ένας μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο Πολυγύρου με κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις.

Τα επεισόδια σημειώθηκαν στο κονάκι - αντιπροσωπεία της Μονής Εσφιγμένου, στις Καρυές.

Εκεί, έχει εγκατασταθεί τους τελευταίους μήνες, μικρή ομάδα μοναχών που δεν αναγνωρίζει η κοινότητα.

Σύμφωνα με όσα λέγονται, οι νόμιμα εκλεγμένοι μοναχοί επιχείρησαν να κατασκευάσουν ένα νέο κτίσμα για να εγκατασταθούν, γεγονός που προκάλεσε τις έντονες αντιδράσεις των Εσφιγμενιτών.

Στις Καρυές, έσπευσαν δυνάμεις της αστυνομίας.

«ΔΙΚΗ 17 Ν»
Απορρίφθηκε αίτηση εξαίρεσης

Με μια διαδικασία - εξπρές, που κράτησε δυο ώρες, απορρίφθηκε και η δεύτερη αίτηση εξαίρεσης κατά της τακτικής σύνθεσης του πενταμελούς Εφετείου που δικάζει την υπόθεση της «17 Ν». Η αίτηση είχε υποβληθεί από τον Α. Γιωτόπουλο, διότι το δικαστήριο δεν του επέτρεπε να έχει τους δικηγόρους της επιλογής του.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ