ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 24 Νοέμβρη 2005
Σελ. /40
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
Η χαριστική βολή δόθηκε στη Βουλή

Το ΚΚΕ καταψήφισε την κυβερνητική τροπολογία που προβλέπει τη διάλυση του εθνικού αερομεταφορέα και τη δημιουργία νέου εταιρικού σχήματος που θα ιδιωτικοποιηθεί

Με συνοπτικές διαδικασίες ολοκληρώθηκε χτες στη Βουλή η ψήφιση της τροπολογίας για τη διάλυση της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) και στη συνέχεια τη δημιουργία νέας εταιρίας που θα ιδιωτικοποιηθεί - θα περάσει δηλαδή στη ληστρική εκμετάλλευση των ιδιωτών. Κατηγορηματική ήταν η άρνηση του ΚΚΕ. Οσο για το ΠΑΣΟΚ, παρότι καταψήφισε την τροπολογία, δεν μπόρεσε να κρύψει τη συναίνεσή του με την επιλογή της κυβέρνησης να παραδώσει την ΟΑ στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Υπενθυμίζουμε ότι με το περιεχόμενο της σχετικής τροπολογίας (μεγέθους ... μιας σελίδας!) για την τύχη της ΟΑ - που εντάχθηκε στο νομοσχέδιο για την αντιμετώπιση του «μαύρου χρήματος» - είχε συμφωνήσει και ο Ε. Βενιζέλος που εκπροσωπούσε την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ, στη συνάντηση που έγινε την περασμένη βδομάδα με τον υπουργό Μεταφορών και την ηγεσία της ΟΣΠΑ.

Για προμελετημένο έγκλημα στο οποίο προχωρούν «η κυβέρνηση μαζί με την αντιπολίτευση που στηρίζει επί της ουσίας», έκανε λόγο η εισηγήτρια του ΚΚΕ, Ελπίδα Παντελάκη. Οπως είπε αναφορικά με τα κίνητρα της κατάθεσης της τροπολογίας: «ξέρουμε την ουσία: Στα πλαίσια της απελευθέρωσης των αερομεταφορών, στην κούρσα του ανταγωνισμού, μπαίνει και ο εθνικός αερομεταφορέας». Τόνισε ότι «σήμερα υπογράφεται η χαριστική βολή του προμελετημένου εγκλήματος. Η κυβέρνηση φέρνει την τροπολογία, όμως πρόκειται για προμελετημένο έγκλημα μαζί με το ΠΑΣΟΚ για να ξεπουληθεί ο εθνικός αερομεταφορέας» αφού «θα υπάρξει πλήρης ιδιωτικοποίηση και θα κερδίζει το μεγάλο κεφάλαιο». Η βουλευτής του ΚΚΕ έκανε λόγο για «δραματικές συνέπειες για τους εργαζόμενους που είναι στον αέρα, αφού μετατρέπεται σε Ανώνυμη Εταιρία» και για «επιπτώσεις στην ασφάλεια των πτήσεων, στη σύνδεση των ακριτικών νησιών και στις τιμές» αφού θυσιάζονται «όλα στο βωμό του κέρδους». Η Ελπίδα Παντελάκη τόνισε πως το ΚΚΕ επιμένει ότι «δεν υπάρχει άλλη ρεαλιστική επιλογή πέραν από έναν εθνικό αερομεταφορέα 100% στο δημόσιο».

Στη στάση των κομμάτων της αντιπολίτευσης αναφέρθηκε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Αντώνης Σκυλλάκος, σημειώνοντας για την ΟΑ ότι «είναι φανερή η πρόθεση να μπουν οι ιδιώτες» θυμίζοντας πως «πρόσφατα γίνονταν προσπάθειες να πουληθεί η "Ολυμπιακή"». Επισήμανε επίσης ότι η τάση στην ΕΕ είναι οι αεροπορικές εταιρίες να «μετατρέπονται σε εταιρίες χαμηλού κόστους», με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους εργαζόμενους αλλά και την ασφάλεια των πτήσεων. Αναφερόμενος στην αξιωματική αντιπολίτευση τόνισε ότι «το ΠΑΣΟΚ έχει πει επανειλημμένα ότι ήθελε να πουλήσει την "Ολυμπιακή" αλλά δεν μπόρεσε». Οσον αφορά τον ΣΥΝ, ο Αντ. Σκυλλάκος σημείωσε ότι «έχουμε τις βασικές αρχές της ΕΕ και των κομμάτων που λένε ναι στην ΕΕ» - μια από αυτές είναι η «αρχή της απελευθέρωσης» - και «αυτό οδηγεί εκ των πραγμάτων στο να μην μπορεί το δημόσιο να παράσχει το συγκεκριμένο δημόσιο αγαθό». Οπως τόνισε: «δεν μπορεί να λέει ο ΣΥΝ, δημόσια "Ολυμπιακή" αλλά να τηρείται ο ανταγωνισμός» αφού «όταν λέμε ανταγωνιστική "Ολυμπιακή", μιλάμε για εταιρία χαμηλού κόστους» οπότε «πώς θα είναι φθηνό το εισιτήριο;». «Μην πάμε να βγάλουμε λάδι την ΕΕ» δήλωσε ο Αντ. Σκυλλάκος, «να μιλάμε καθαρά εδώ μέσα»!

Στο πλαίσιο της συζήτησης του νομοσχεδίου, ο βουλευτής του ΚΚΕ, Αγγελος Τζέκης, αναφέρθηκε στα κυβερνητικά επιχειρήματα υπέρ της ιδιωτικοποίησης της «Ολυμπιακής». Οπως είπε: «ο ισχυρισμός της σημερινής κυβέρνησης που συνεπικουρείται από την Αξιωματική Αντιπολίτευση αλλά και από πολλά ΜΜΕ, ότι δήθεν ο Ελληνας φορολογούμενος πληρώνει κάθε μήνα 1,5 εκατομμύρια ευρώ, δεν είναι αληθής. Καταρρίπτεται και αυτός ο μύθος γιατί είναι γνωστό, ότι τα χρέη από το 1975 μέχρι το 1993 του κράτους προς την "Ολυμπιακή Αεροπορία", ήταν 405 δισεκατομμύρια δραχμές. Και αναφέρουμε το 1993 που ήταν χρονιά παραπομπής από την τότε κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας προς την Ευρωπαϊκή Ενωση ως πτωχευμένης της "Ολυμπιακής Αεροπορίας", που όμως αποδεικνύεται ότι ήταν κερδοφόρα»!

Αιτιολογώντας την κυβερνητική τροπολογία, ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιώργος Νεράντζης, υποστήριξε ότι οι μόνες λύσεις για την «Ολυμπιακή» είναι η ιδιωτικοποίηση, η εκκαθάριση εν λειτουργία ή το κλείσιμο. Πρόσθεσε ότι «τώρα εμείς κάνουμε μόνον το όχημα» και ότι η λύση για την ΟΑ θα προέλθει μετά από εισήγηση του διεθνούς συμβούλου που έχει προσληφθεί. Ισχυρίστηκε μάλιστα, πως «δημόσια "Ολυμπιακή" σημαίνει ότι σε κάθε ελλειμματικό βήμα θα πρέπει να χρηματοδοτεί το κράτος. Δεν έχουμε αυτή την πολυτέλεια» ενώ πρόσθεσε ότι «η ΕΕ έχει την αρχή του ανταγωνισμού που απαγορεύει να κάνει το κράτος με οποιονδήποτε τρόπο επιδοτήσεις». Δεν έκρυψε μάλιστα, τη συναίνεση της αξιωματικής αντιπολίτευσης στο κυβερνητικό εγχείρημα, σημειώνοντας πως ο ίδιος ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ζήτησε σε ομιλία του ένα σχήμα για την ΟΑ «βασισμένο σε ιδιωτικά κυρίως κεφάλαια».

Κάθε άλλο παρά στην ιδιωτικοποίηση της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» εστίασε την αντίθεσή του το ΠΑΣΟΚ, που - επιχειρώντας να θολώσει τα νερά - δήλωσε ότι θα καταψηφίσει την τροπολογία γιατί δεν παραθέτει συγκεκριμένα στοιχεία! Οπως ενδεικτικά ανέφερε ο κοινοβουλευτικός του εκπρόσωπος Δ. Γεωργακόπουλος: «η κυβέρνηση έρχεται εδώ ζητώντας να της δώσουμε μια λευκή επιταγή» αφού η προτεινόμενη ρύθμιση «δε δίνει καμιά αρχή, δε βάζει τίποτε στο συγκεκριμένο» και «όλα αφήνονται στις κοινές αποφάσεις των υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών». Κατέληξε λέγοντας ότι «αν θέλετε να συμπράξουμε πρέπει να έχουμε συγκεκριμένα πράγματα ώστε να μπορούμε να πάρουμε αποφάσεις».

Κατά της τροπολογίας τάχθηκε και ο ΣΥΝ με εμφανή προσπάθεια όμως να ...αθωώσει την ΕΕ για τις εξελίξεις στην «Ολυμπιακή». Ο πρόεδρος του κόμματος, Αλ. Αλαβάνος, αναφέρθηκε στη θέση του Γάλλου προέδρου Ζακ Σιράκ υπέρ της «Αιρ Φρανς» ως δημόσιας επιχείρησης χωρίς επιδοτήσεις του δημοσίου. Επίσης ο βουλευτής του ΣΥΝ Γιάννης Δραγασάκης είπε πως «η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν παίρνει θέση για το αν οι αεροπορικές εταιρίες πρέπει να είναι δημόσιες ή ιδιωτικές» σημειώνοντας πως «η ΕΕ δημιουργεί δυσκολίες, θέτει απαιτήσεις αλλά δε μας απαγορεύει να έχουμε μια δημόσια και ασφαλή "Ολυμπιακή Αεροπορία"».


ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ - ΣΥΝ
«Αρωγοί» στα σχέδια της κυβέρνησης

«Αρωγό» στην καταστροφική της πολιτική η κυβέρνηση έχει τη συμβιβασμένη πλειοψηφία της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ).

Οι παρατάξεις ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ - «Ενότητα» (πρόκειται στο ΣΥΝ) που απαρτίζουν την πλειοψηφία της Ομοσπονδίας, ακόμα και στην ώρα «μηδέν» για την ΟΑ και τους εργαζόμενους στην εταιρία:

  • Συμφωνούν επί της ουσίας με την απόφαση της κυβέρνησης να βάλει «λουκέτο» στην ΟΑ και στη θέση της να ιδρύσει μια μικρή ιδιωτική αεροπορική εταιρία.
  • Αρνούνται να οργανώσουν την αντίσταση των εργαζομένων, την ώρα που η κυβέρνηση έχει ομολογήσει κυνικά ότι ορισμένοι θα εργαστούν στη νέα εταιρία με «εργασιακές σχέσεις αγοράς», κάποιοι θα συνταξιοδοτηθούν, κάποιοι άλλοι θα μεταταγούν σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου και κάποιοι «δε θα χωρέσουν» πουθενά.
  • Απορρίπτουν κάθε πρόταση της «Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης» (ΕΣΚ) για αγωνιστική απόκρουση της πολιτικής ιδιωτικοποίησης της εταιρίας.

Αποκαλυπτική είναι άλλωστε και η χτεσινή ανακοίνωση της πλειοψηφίας της ΟΣΠΑ. Από τη δισέλιδη αυτή ανακοίνωση απουσιάζει ακόμα και η υποψία ότι υπάρχει πρόθεση αντίδρασης στο κυβερνητικό σχέδιο. Απλώς διατυπώνονται κάποια ανούσια ερωτήματα για επιμέρους ζητήματα της νέας εταιρίας (διακριτικοί τίτλοι και σήματα, αριθμός αεροσκαφών, δρομολογίων, προορισμών κλπ.). Και στο «διά ταύτα» η πλειοψηφία της ΟΣΠΑ δηλώνει ότι απορρίπτει το ...ασαφές πλαίσιο διαλόγου που θέτει η κυβέρνηση και ζητά «ανοιχτό, συγκροτημένο και τεκμηριωμένο διάλογο, που θα χαρακτηρίζεται από ειλικρίνεια και σαφείς προτάσεις...».

Στον αντίποδα της συναινετικής τακτικής, της τακτικής υποταγής που ακολουθεί η πλειοψηφία της Ομοσπονδίας, οι ταξικές δυνάμεις της ΕΣΚ καλούν τους εργαζόμενους να πάρουν στα δικά τους χέρια την υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα της ΟΑ και των δικών τους δικαιωμάτων και κατακτήσεων. Και σε συντονισμό με όλους τους εργαζόμενους στις αερομεταφορές, στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, αλλά και τα άλλα λαϊκά στρώματα, να διεκδικήσουν δημόσια ΟΑ, ενταγμένη σε έναν ενιαίο φορέα μεταφορών, που θα λειτουργεί σε όφελος του λαού.

Στο ίδιο πλαίσιο καλεί τους εργαζόμενους και η Επιτροπή Αγώνα Αερομεταφορών, που συγκροτήθηκε πρόσφατα με πρωτοβουλία εργαζομένων του κλάδου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ