Η ΔΑΣ με ανακοίνωσή της καταγγέλλει:
«Η πλειοψηφία της Ομοσπονδίας, για να κρατηθεί στο τιμόνι και να εξασφαλίσει την ανεμπόδιστη υπεράσπιση της κυβερνητικής πολιτικής, εγγράφει τελευταία στιγμή Σωματείο που δραστηριοποιείται αποκλειστικά στην ΕΡΤ και φυσιολογικά πρέπει να ανήκει στην ΠΟΣΠΕΡΤ (Ομοσπονδία της ΕΡΤ). Αντικειμενικά αυτό το Σωματείο, για να λύσει προβλήματα των εργαζομένων του χώρου του, θα πρέπει να διεκδικήσει τη θέση του στην ΠΟΣΠΕΡΤ, θέση που θα την είχε ήδη αν δεν υπήρχαν σοβαρές ενστάσεις από τη διοίκηση της ΠΟΣΠΕΡΤ για την εγκυρότητα των εκλογών τους.
Αυτό όμως που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι ότι η πλειοψηφία του σημερινού ΔΣ της ΠΟΘΑ υιοθετεί μια επικίνδυνη αντίληψη, λέγοντας ότι στη μάχη για τους συσχετισμούς δεν υπάρχουν όρια και αρχές.
Πιο συγκεκριμένα:
Αποδέχονται την επιστολική ψήφο, που ούτε ο συνδικαλιστικός νόμος την κάνει αποδεκτή.
Οργανώνουν εκλογοαπολογιστικές Γενικές Συνελεύσεις μέσω skype, μετρώντας στην απαρτία πρόσωπα που προβάλλονται σε έναν τοίχο.
Οργανώνουν αρχαιρεσίες Σωματείων όπου οι εκλογοαπολογιστικές Γενικές Συνελεύσεις που εξέλεξαν την Εφορευτική Επιτροπή έγιναν αρκετούς μήνες πριν τις εκλογές.
Στη Λυρική Σκηνή, στο Σωματείο των Συντελεστών Σκηνής που είχε κάνει τις τελευταίες του εκλογές το 2013, προχώρησαν σε εκλογές, χωρίς ορισμό Προσωρινής Διοίκησης, με Γενική Συνέλευση που έγινε στα χαρτιά, με Πρακτικό "φωτοτυπία" του Πρακτικού του Σωματείου του Εθνικού Θεάτρου, χωρίς καμία νομιμοποίηση υπό την επίβλεψη του γραμματέα της Ομοσπονδίας.
Από τέτοιες διαδικασίες εκλέχθηκαν αντιπρόσωποι που με την ψήφο τους θα καθορίσουν το νέο ΔΣ της ΠΟΘΑ και πολλοί απ' αυτούς είναι υποψήφιοι με το ψηφοδέλτιο της πλειοψηφίας (...). Απέναντι σ' αυτήν τους την τακτική απαντάμε ότι στο Συνέδριό μας δεν έχουν θέση νόθοι αντιπρόσωποι, από όπου και αν προέρχονται.
Είναι ευθύνη όλων μας, άσχετα με την αντίληψη που έχει ο καθένας μας, να διασφαλίσουμε ένα Συνέδριο μακριά από μεθοδεύσεις και νοθείες, ώστε με δημοκρατικές διαδικασίες και ουσιαστική συζήτηση να εκλέξει το νέο ΔΣ της ΠΟΘΑ, το οποίο τα επόμενα τρία χρόνια θα έχει να αντιμετωπίσει σοβαρές δυσκολίες για τους εργαζόμενους του κλάδου, που θα προκύψουν από την πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ αλλά και την πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων. Αντικειμενικά το κύριο έργο αυτής της διοίκησης θα είναι η οργάνωση μεγάλων αγώνων για την εργασία και τη ζωή μας.
Αυτή η συζήτηση θέλουμε να μπει στο επίκεντρο του Συνεδρίου και όχι οι μεθοδεύσεις για τη διατήρηση του σημερινού συσχετισμού, με στόχο να καθησυχάζει και να κρατά αδρανείς τους εργαζόμενους του κλάδου μπροστά στις αρνητικές εξελίξεις που ετοιμάζονται για όλους μας».
Το 23 μέτρων πλοίο βρέθηκε ακέραιο, με το κατάρτι και το πηδάλιό του, αλλά και τις θέσεις για τους κωπηλάτες. Η περιοχή όπου βρέθηκε, θεωρείται «νεκροταφείο» πλοίων, καθώς έχουν αποκαλυφθεί περισσότερα από 60 ναυάγια. Σύμφωνα με τους ερευνητές, διατηρήθηκε στην κατάσταση αυτή χάρη στην έλλειψη οξυγόνου.
Το πλοίο εικάζεται ότι ήταν εμπορικό και τα γνωρίσματά του, όπως λένε οι ερευνητές, τα έχουν δει μόνο σε αρχαία ελληνικά κεραμικά, όπως το Αγγείο των Σειρήνων που βρίσκεται στο Βρετανικό Μουσείο.
«Ενα πλοίο που επιβιώνει άθικτο από τον κλασικό κόσμο είναι κάτι που ποτέ δεν πίστεψα ότι θα ήταν δυνατό», λέει στη βρετανική εφημερίδα «The Guardian» ο καθηγητής Τζον Ανταμς, ο βασικός ερευνητής της ομάδας που έκανε την ανακάλυψη, της Black Sea Maritime Archaeology Project (MAP, Θαλάσσιο Αρχαιολογικό Πρόγραμμα της Μαύρης Θάλασσας). «Θα αλλάξει τον τρόπο που κατανοούμε τη ναυπηγική και τα θαλάσσια ταξίδια στον αρχαίο κόσμο».
Η ηλικία του σκάφους προέκυψε, όταν ένα μικρό τμήμα του πλοίου χρονολογήθηκε με άνθρακα από το Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον και τα αποτελέσματα «επιβεβαίωσαν ότι πρόκειται για το παλαιότερο ναυάγιο που είναι γνωστό στην ανθρωπότητα».
Πρόκειται για την πραγματική ιστορία του διάσημου καθηγητή Κοινωνιολογίας Μόρι Σβαρτς, που στην πιο κρίσιμη στιγμή της ζωής του κατάφερε να αφυπνίσει πνευματικά τον μαθητή του, αλλά και εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Μια ιστορία υπαρξιακής αναζήτησης, ανάμεσα σε έναν σπουδαίο καθηγητή και έναν ανήσυχο μαθητή, που εξελίσσεται στο χρόνο, αμφισβητώντας τα στερεότυπα και ανακαλύπτοντας τις αληθινές αξίες της ανθρώπινης φύσης. Η συνάντηση αυτή, με τη δύναμη της αγάπης, ξεπερνά ακόμη και την οδύνη του τελικού ταξιδιού της ζωής. Γιατί, όπως λέει και ο Μόρι, «όταν μια σχέση είναι αληθινή, ξεπερνάει τα όρια του χρόνου...».
Παίζουν: Γρηγόρης Βαλτινός, Γιάννης Σαρακατσάνης. Αρχική μετάφραση: Ζαφείρης Χαϊτίδης. Απόδοση: Νικορέστης Χανιωτάκης - Γρηγόρης Βαλτινός. Σκηνικά: Γιάννης Μουρίκης. Κοστούμια: Γιώργος Σεγρεδάκης. Φωτισμοί: Νίκος Βλασσόπουλος. Φωτογραφίες παράστασης: Αγγελική Κοκκοβέ.
Κρατήσεις: 210.7223.010 (10.00 - 13.00 και 17.00 - 21.00).
Το νομοσχέδιο προβλέπει ότι συνενώνονται σε έναν μητροπολιτικό Οργανισμό ΝΠΙΔ τρία μουσεία. Ενα δημόσιο και δύο ιδιωτικά: Το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, τα Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης «Αλεξ Μυλωνά». Τα δύο πρώτα λειτουργούν στη Θεσσαλονίκη και το τελευταίο στην Αθήνα. Οπως προβλέπεται στο νομοσχέδιο, θα λειτουργεί «κατά τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας».
ΝΔ, ΠΑΣΟΚ υπερψήφισαν γιατί αναγνώρισαν ότι το νομοσχέδιο είναι συνέχεια των δικών τους προσπαθειών, που ξεκίνησαν το 2010. Εξάλλου, η υπουργός Πολιτισμού Μ. Ζορμπά, κατά την ομιλία της, έδωσε «συγχαρητήρια» στους προηγούμενους υπουργούς Πολιτισμού της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. «Υπέρ» ψήφισαν ακόμα το Ποτάμι και η Ενωση Κεντρώων. Η ναζιστική Χρυσή Αυγή λαϊκίζοντας καταψήφισε, αν και συμφώνησε με το ...«μοντέλο».
Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής σημείωσε ότι το κυβερνητικό νομοσχέδιο είναι πλήρως εναρμονισμένο με τις κατευθύνσεις της ΕΕ, που είναι η εμπορευματοποίηση της Τέχνης και του Πολιτισμού, «η υποταγή τους στις ανάγκες της καπιταλιστικής κερδοφορίας» που φτάνει «να παραχωρεί - όπως ανέφερε - δικαίωμα νομής στη δημόσια εικαστική, εν προκειμένω, περιουσία». Αυτές, τόνισε, είναι και οι βασικές αιτίες για την απομάκρυνση «όλο και περισσότερων λαϊκών στρωμάτων από το αγαθό της Τέχνης και του Πολιτισμού».
«Με το νομοσχέδιο - ανέφερε - επιχειρείται καταρχήν να συνεχιστεί η λειτουργία τους με κρατικό χρήμα. Πώς, όμως, μπορεί να γίνει αυτό από τη στιγμή που η κρατική χρηματοδότηση για τον Πολιτισμό και φυσικά και για τα μουσεία όχι μόνο δεν επαρκεί, αλλά μειώνεται κι άλλο για χάρη αυτών των περιβόητων πλεονασμάτων; Μα πώς αλλιώς, παρά με την προσέλκυση πόρων είτε μέσα από την εντεινόμενη εμπορική δραστηριότητα των μουσείων, είτε μέσα από διάφορα επιδοτούμενα προγράμματα, είτε μέσα από ποικιλώνυμες ενώσεις φίλων ή δωρητές ή και το ευρύ κοινό».
Συγκέντρωση απέναντι από το ΑΤ Λευκού Πύργου, διαμαρτυρόμενοι για την προσαγωγή για το αδίκημα της επαιτείας, νεαρής μουσικού που έπαιζε μουσική στο δρόμο, πραγματοποίησαν χτες το μεσημέρι μέλη του Συλλόγου Μουσικών Βόρειας Ελλάδας, με σύνθημα «Η μουσική στο δρόμο δεν είναι επαιτεία».
«Είμαστε στο πλευρό αυτών των παιδιών που ασκούν την τέχνη τους στον δρόμο. Είμαστε κοντά στο να απαλειφθεί η μεταξική διάταξη που μας τυραννά», δήλωσε ο γνωστός μουσικός, Δημήτρης Ζερβουδάκης. Στη συγκέντρωση παρευρέθηκε και ο παγκοσμίου φήμης τραγουδιστής Μανού Τσάο.