ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 27 Οχτώβρη 2005
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΦΙΛΗΣ
Διά βίου αμάθεια στην κοινωνία της «από... γνωσης»

Παρέμβαση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ σε σχετική συζήτηση στο Ευρωκοινοβούλιο

Την αντίθεση του ΚΚΕ στις απαιτήσεις του κεφαλαίου για τη «διά βίου» εκμετάλλευση του εργατικού και του επιστημονικού δυναμικού διατύπωσε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης, αιτιολογώντας την καταψήφιση της Εκθεσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά με το «Ολοκληρωμένο πρόγραμμα δράσης στον τομέα της διά βίου μάθησης», που ήρθε για έγκριση στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στο Στρασβούργο, την Τρίτη.

Συγκεκριμένα, ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ τόνισε ότι «η ένταξη όλων των υφιστάμενων χρηματοδοτούμενων από την ΕΕ προγραμμάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης, που εκτείνονται από το νηπιαγωγείο μέχρι και το μεταπτυχιακό (Comenius, Erasmus, Leonardo κλπ.), σε ένα ενιαίο πρόγραμμα, κάτω από την ομπρέλα της "διά βίου μάθησης" δεν είναι τυχαία. Στοχεύει στη μετατόπιση των ευθυνών του κράτους για παροχή συστηματοποιημένης και επιστημονικά οργανωμένης εκπαίδευσης, στον καθένα ατομικά, ώστε να αποκτήσει με οποιοδήποτε τρόπο αποσπασματικές γνώσεις και δεξιότητες, που θα μπορούν εύκολα να προσαρμόζονται στις ανάγκες της αγοράς, σαν προαπαιτούμενο της πιθανότητας για απασχόληση (απασχολησιμότητας) και άλλοθι της ανεργίας. Γι' αυτό επιλέχθηκε και ο όρος "μάθηση" αντί για εκπαίδευση ή μόρφωση.

Βασικός στόχος της "διά βίου μάθησης" είναι η ικανοποίηση της απαίτησης του κεφαλαίου για ελαστικούς και προσαρμοστικούς εργαζόμενους στην ακόμη μεγαλύτερη εκμετάλλευσή τους. Αποτελεί μέγιστη συμβολή στο "ευρωπαϊκό ιδεώδες", που δεν είναι τίποτε άλλο από την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών μονοπωλίων. Αλλωστε, οι πρώτοι που ενδιαφέρθηκαν για τη "διά βίου μάθηση" ήταν οι μεγαλοβιομήχανοι, που από το 1995 απαιτούσαν από τα κράτη - μέλη "να αντιμετωπίσουν την εκπαίδευση σαν μια διαδικασία που θα εκτείνεται από τα σπάργανα μέχρι τα σάβανα".

Αυτήν την απαίτηση υλοποιεί το συγκεκριμένο πρόγραμμα, γι' αυτό ας λείπουν τα ψευτοανθρωπιστικά διανθίσματα περί βελτίωσης των εθνικών συστημάτων, καταπολέμησης των διακρίσεων κλπ. Η αρνητική εμπειρία από την εφαρμογή αντίστοιχων μέτρων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δείχνει ότι το ολοκληρωμένο πρόγραμμα έρχεται για να διεμβολίσει το σύνολο των εκπαιδευτικών βαθμίδων κάθε κράτους - μέλους».

«Αλλωστε, είναι γνωστή η πάγια θέση του ΚΚΕ», συμπλήρωσε ο Θανάσης Παφίλης, «για τη δημιουργία των κατάλληλων πολιτικο-κοινωνικών όρων που θα εξασφαλίζουν την ισότιμη συμμετοχή του συνόλου των νέων σε μία ενιαία δωδεκάχρονη βασική - γενική εκπαίδευση, με σκοπό την ολόπλευρη διαμόρφωση της προσωπικότητας και την αρμονική ανάπτυξη των ικανοτήτων κάθε ανθρώπου. Για τη συγκρότηση ενός συστήματος δημόσιων και δωρεάν μεταλυκειακών επαγγελματικών σχολών, που θα παρέχουν ουσιαστική επαγγελματική μόρφωση, και τη δημιουργία μιας αληθινά Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης, δημόσιας και δωρεάν, με ισότιμα ιδρύματα και σχολές που θα συνεργάζονται, αντί να ανταγωνίζονται. Για την εξασφάλιση επιστημονικής μόρφωσης υψηλού επιπέδου για τους αποφοίτους και για την ανάπτυξη της επιστήμης, με κριτήριο τη γενική πρόοδο και ευημερία των λαϊκών στρωμάτων».

ΗΜΑΘΙΑ
«Πλυντήρια» ρουσφετιού τα δυσπρόσιτα σχολεία

Ανακοίνωση - καταγγελία της ΕΣΑΚ ΔΕΕ για ρουσφετολογικά όργια

Φαίνεται πως τα Βραγκιανά Καρδίτσας δεν είναι μεμονωμένο φαινόμενο ρουσφετολογικού οργίου. Μετά την αποκάλυψη του «Ρ» για το Γυμνάσιο Βραγκιανών, όπου αντιστοιχούν 40 καθηγητές σε 11 μαθητές, με ανακοίνωσή της η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ Ημαθίας αποκαλύπτει ότι στο Γυμνάσιο Ριζωμάτων Ημαθίας και σε άλλες υπηρεσίες, το όργιο των ρουσφετολογικών «τακτοποιήσεων» δίνει και παίρνει.

Σε σχετική ανακοίνωση η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ καταγγέλλει ότι στο Γυμνάσιο Ριζωμάτων, οι μαθητές είναι περίπου 70, και πέρσι ήταν γραμμένοι στις μισθοδοτικές καταστάσεις 34 εκπαιδευτικοί. Φέτος αποσπάστηκαν 7 και ήρθαν άλλοι 17! Συνολικά μισθοδοτούνται 44 εκπαιδευτικοί, ανάμεσά τους και ένας καθηγητής γαλλικής γλώσσας η οποία όμως δε διδάσκεται στο συγκεκριμένο σχολείο!

Ετσι ένα μέρος των εκπαιδευτικών εργάζεται σε δύσκολες συνθήκες ενώ κάποιοι δε γνωρίζουν καν πού βρίσκεται το συγκεκριμένο σχολείο, καθώς πολλοί από αυτούς πήραν απόσπαση σε Διευθύνσεις, επωφελούμενοι από τα 9 (9+2) μόρια των Ριζωμάτων.

Η ΕΣΑΚ καταγγέλλει ότι υπάρχουν και άλλα τέτοια σχολεία αλλά και υπηρεσίες που λειτουργούν σαν «πλυντήρια» για την ικανοποίηση ρουσφετολογικών υποχρεώσεων των εκάστοτε κυβερνώντων. Ενδεικτικά αναφέρει, ότι στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας και στα γραφεία έχουν αποσπαστεί ρουσφετολιγικά τουλάχιστον 23 εκπαιδευτικοί και άγνωστο πόσοι ακόμα στα ΙΕΚ και σε άλλες υπηρεσίες. Ενδεικτικό είναι ακόμα, πως μέχρι και την περασμένη βδομάδα κατέφθαναν στα σχολεία αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί (Γυμναστές, Θεολόγοι, καθηγητές Αγγλικών) και οι διευθυντές δεν ήξεραν πώς να τους αξιοποιήσουν. Οπως σημειώνει: «Ολοι αυτοί κατά κανόνα προέρχονται από δυσπρόσιτα σχολεία, τα οποία ενδεχομένως να έχουν σήμερα έλλειψη προσωπικού... και δεν είναι γνωστό αν και τι υπηρεσίες προσφέρουν».

Η ΕΣΑΚ επισημαίνει την ευθύνη του ΥΠΕΠΘ και καλεί τους εκπαιδευτικούς να είναι σε εγρήγορση, για να αποκρούσουν αυτά τα φαινόμενα και τα όσα ενδέχεται να ακολουθήσουν..

ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΣΠΟΥΔΑΖΟΥΣΑΣ ΚΑΙ ΤΕΙ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΤΗΣ ΚΝΕ
Το πραγματικό νόημα του «ΟΧΙ» του λαού

Εκδήλωση για την επέτειο της 28ης Οκτώβρη

Μια αλλιώτικη εκδήλωση για την επέτειο της 28ης Οκτώβρη πραγματοποίησαν οι Οργανώσεις Σπουδάζουσας και ΤΕΙ της ΚΝΕ στο Εργατικό Κέντρο Ιωαννίνων, την Τρίτη το βράδυ, αναδεικνύοντας την ιστορική αλήθεια για το «ΟΧΙ» του ελληνικού λαού ενάντια στον ιμπεριαλισμό και το φασισμό, το οποίο εκφράστηκε μέσα από τις αντιστασιακές οργανώσεις του ΕΑΜ και του ΕΛΑΣ, της νεολαίας της ΕΠΟΝ και του ΚΚΕ, που πρωτοστάτησαν στην οργάνωση της πάλης του ελληνικού λαού, κόντρα στους φασίστες κατακτητές, διεκδικώντας ειρήνη, εθνική ανεξαρτησία και λαοκρατία.

Στις πραγματικές αιτίες του Β` Παγκοσμίου Πολέμου, αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στην ομιλία της η Κ. Βλαντώνη, μέλος του Νομαρχιακού Συμβουλίου Σπουδάζουσας της ΚΝΕ, επισημαίνοντας τους στόχους των καπιταλιστών την εποχή εκείνη για μοίρασμα του κόσμου και τη δημιουργία νέων αγορών, προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα των οικονομικών κολοσσών. Υπογράμμισε, ακόμα, τον καθοριστικό ρόλο του σοβιετικού λαού στην Αντιφασιστική Νίκη των Λαών και τη σημαντική συμβολή του ΕΑΜ και της νεολαίας της ΕΠΟΝ στην πάλη του ελληνικού λαού ενάντια στους κατακτητές.

Σημείωσε τις αντιθέσεις, οι οποίες εκφράζονται και σήμερα μεταξύ των κορυφαίων ιμπεριαλιστικών κέντρων ΗΠΑ και ΕΕ και τις προσπάθειες παραχάραξης της Ιστορίας από την άρχουσα τάξη, λόγω του φόβου που τη διακατέχει για την οργανωμένη πάλη των λαών ενάντια στον ιμπεριαλισμό. «Συνεχίζουμε τους αγώνες κόντρα στον ιμπεριαλισμό, για να γίνει ο λαός αφέντης στον τόπο του και να καρπώνεται τον πλούτο που παράγει, για τα δικαιώματά μας στη μόρφωση, στη δουλιά και τη ζωή, με στόχο τη λαϊκή εξουσία και οικονομία, το σοσιαλισμό», επισήμανε η ομιλήτρια.

Αίσθηση προκάλεσε η ομιλία του Α. Γκέλια, αγωνιστή της Εθνικής Αντίστασης, που περιέγραψε στιγμές από τη συμβολή της νεολαίας ΕΠΟΝ στην αντιιμπεριαλιστική πάλη του λαού και τόνισε ότι παρ' όλα όσα λέγονται για τη νεολαία και τις προσπάθειες να τη χειραγωγήσουν, αυτή θα είναι, που μαζί με τους εργαζόμενους θα θάψει τους εκμεταλλευτές της.

Η εκδήλωση περιλάμβανε απαγγελίες ποιημάτων και στίχων μεγάλων δημιουργών για τη συμβολή της ΕΠΟΝ και των Αετόπουλων στην αντιφασιστική πάλη, που διαδεχόταν η μια την άλλη σε μορφή διαλόγου, ενώ στο χώρο είχε στηθεί και έκθεση φωτογραφικού υλικού της εποχής.

ΔΗΜΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ
Σχολεία με ... δανεικά!

Την ίδια στιγμή που δίνονται αφειδώς προνόμια και οικονομικές διευκολύνσεις στους επιχειρηματίες για να «εκμεταλλευτούν» τον Ολυμπο, δεν περισσεύουν χρήματα για τις ανάγκες σχολικής στέγης στο Δήμο Ανατολικού Ολύμπου, στο νομό Πιερίας. Και αντί ο δήμαρχος να διεκδικήσει τα απαραίτητα κονδύλια από το υπουργείο Παιδείας, αποφάσισε να πάρει ο Δήμος δάνειο ύψους 2 εκατ. ευρώ.

Πρόσφατα, μετά από αίτημα του Δήμου Ανατολικού Ολύμπου, το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε την ίδρυση Λυκείου στο Δημοτικό Διαμέρισμα της Λεπτοκαρυάς, δεν εξασφάλισε όμως και τα αναγκαία κονδύλια για την ανέγερσή του. Απλά, το ΥΠΕΠΘ δήλωσε πρόθυμο να στήσει λυόμενη κατασκευή για να στεγαστεί το καινούριο Λύκειο, μέχρι να προχωρήσει η οικοδόμηση του σχολικού κτιρίου, όταν... αυτό ενταχθεί σε σχετικό πρόγραμμα.

Πατώντας πάνω σ' αυτήν την πρακτική του ΥΠΕΠΘ, ο δήμαρχος Γ. Τσαρούχας (πρόσκειται στη ΝΔ) εισηγήθηκε, και το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε, κατά πλειοψηφία, να πάρει δάνειο από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, και να φορτώσει έτσι νέα οικονομικά βάρη στις πλάτες των δημοτών, που θα κληθούν, μέσω των φόρων, να το αποπληρώσουν.

Το σχολείο προβλέπεται να ανεγερθεί μέσα στον αύλειο χώρο του Γυμνασίου, όπου σήμερα οι μαθητές στοιβάζονται σε διπλοβάρδιες!

Ετσι, η πλειοψηφία του Δήμου, παρακάμπτοντας συνειδητά την υποχρέωση του κράτους και του υπουργείου Παιδείας να αναλάβει το κόστος της σχολικής στέγης, καθώς και τη δική του υποχρέωση να διεκδικήσει μαζί με τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές αύξηση του κρατικού προϋπολογισμού για την κάλυψη των υλικοτεχνικών αναγκών της εκπαίδευσης, πήρε αυτήν την αντιλαϊκή απόφαση, στο όνομα δήθεν του κακού γραφειοκρατικού μηχανισμού.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ