Πέμπτη 27 Οχτώβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΦΙΛΗΣ
Διά βίου αμάθεια στην κοινωνία της «από... γνωσης»

Παρέμβαση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ σε σχετική συζήτηση στο Ευρωκοινοβούλιο

Την αντίθεση του ΚΚΕ στις απαιτήσεις του κεφαλαίου για τη «διά βίου» εκμετάλλευση του εργατικού και του επιστημονικού δυναμικού διατύπωσε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης, αιτιολογώντας την καταψήφιση της Εκθεσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά με το «Ολοκληρωμένο πρόγραμμα δράσης στον τομέα της διά βίου μάθησης», που ήρθε για έγκριση στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στο Στρασβούργο, την Τρίτη.

Συγκεκριμένα, ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ τόνισε ότι «η ένταξη όλων των υφιστάμενων χρηματοδοτούμενων από την ΕΕ προγραμμάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης, που εκτείνονται από το νηπιαγωγείο μέχρι και το μεταπτυχιακό (Comenius, Erasmus, Leonardo κλπ.), σε ένα ενιαίο πρόγραμμα, κάτω από την ομπρέλα της "διά βίου μάθησης" δεν είναι τυχαία. Στοχεύει στη μετατόπιση των ευθυνών του κράτους για παροχή συστηματοποιημένης και επιστημονικά οργανωμένης εκπαίδευσης, στον καθένα ατομικά, ώστε να αποκτήσει με οποιοδήποτε τρόπο αποσπασματικές γνώσεις και δεξιότητες, που θα μπορούν εύκολα να προσαρμόζονται στις ανάγκες της αγοράς, σαν προαπαιτούμενο της πιθανότητας για απασχόληση (απασχολησιμότητας) και άλλοθι της ανεργίας. Γι' αυτό επιλέχθηκε και ο όρος "μάθηση" αντί για εκπαίδευση ή μόρφωση.

Βασικός στόχος της "διά βίου μάθησης" είναι η ικανοποίηση της απαίτησης του κεφαλαίου για ελαστικούς και προσαρμοστικούς εργαζόμενους στην ακόμη μεγαλύτερη εκμετάλλευσή τους. Αποτελεί μέγιστη συμβολή στο "ευρωπαϊκό ιδεώδες", που δεν είναι τίποτε άλλο από την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών μονοπωλίων. Αλλωστε, οι πρώτοι που ενδιαφέρθηκαν για τη "διά βίου μάθηση" ήταν οι μεγαλοβιομήχανοι, που από το 1995 απαιτούσαν από τα κράτη - μέλη "να αντιμετωπίσουν την εκπαίδευση σαν μια διαδικασία που θα εκτείνεται από τα σπάργανα μέχρι τα σάβανα".

Αυτήν την απαίτηση υλοποιεί το συγκεκριμένο πρόγραμμα, γι' αυτό ας λείπουν τα ψευτοανθρωπιστικά διανθίσματα περί βελτίωσης των εθνικών συστημάτων, καταπολέμησης των διακρίσεων κλπ. Η αρνητική εμπειρία από την εφαρμογή αντίστοιχων μέτρων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δείχνει ότι το ολοκληρωμένο πρόγραμμα έρχεται για να διεμβολίσει το σύνολο των εκπαιδευτικών βαθμίδων κάθε κράτους - μέλους».

«Αλλωστε, είναι γνωστή η πάγια θέση του ΚΚΕ», συμπλήρωσε ο Θανάσης Παφίλης, «για τη δημιουργία των κατάλληλων πολιτικο-κοινωνικών όρων που θα εξασφαλίζουν την ισότιμη συμμετοχή του συνόλου των νέων σε μία ενιαία δωδεκάχρονη βασική - γενική εκπαίδευση, με σκοπό την ολόπλευρη διαμόρφωση της προσωπικότητας και την αρμονική ανάπτυξη των ικανοτήτων κάθε ανθρώπου. Για τη συγκρότηση ενός συστήματος δημόσιων και δωρεάν μεταλυκειακών επαγγελματικών σχολών, που θα παρέχουν ουσιαστική επαγγελματική μόρφωση, και τη δημιουργία μιας αληθινά Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης, δημόσιας και δωρεάν, με ισότιμα ιδρύματα και σχολές που θα συνεργάζονται, αντί να ανταγωνίζονται. Για την εξασφάλιση επιστημονικής μόρφωσης υψηλού επιπέδου για τους αποφοίτους και για την ανάπτυξη της επιστήμης, με κριτήριο τη γενική πρόοδο και ευημερία των λαϊκών στρωμάτων».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ