ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 27 Ιούνη 2000
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Τρεις νεκροί στο βωμό του κέρδους

Πιθανή ανάφλεξη χημικών σε 22χρονο πλοίο, την ώρα επισκευής ρήγματος εν πλω, στοίχισε τη ζωή σε τρεις ναυτεργάτες

Νέο έγκλημα διέπραξε η εφοπλιστική ασυδοσία, με θύματα έναν Ελληνα ναυτεργάτη και δύο Ρουμάνους μεταλλεργάτες! Οι τρεις βρήκαν τραγικό θάνατο στις 16 Ιούνη στο ελληνόκτητο 22χρονο πλοίο «THEBRO» τύπου ΟΒΟ (μεικτού φορτίου) με σημαία Κύπρου. Από την πλοιοκτήτρια εταιρία THALASSIC STEAMSHIP AGENCY INC, με εκπρόσωπο τον Κυριάκο Ζερβό, επιχειρήθηκε η απόκρυψη της τραγωδίας, αλλά και αλλοίωση στοιχείων που αποδεικνύουν τα αίτιά της!

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, την ώρα του τραγικού δυστυχήματος, το πλοίο είχε αποπλεύσει από το λιμάνι Τσεμπέλ Αλί των Αραβικών Εμιράτων και βρισκόταν εν πλω προς Αμβέρσα. Ταυτόχρονα, ένα συνεργείο από 4 Ρουμάνους εφαρμοστές εκτελούσε επισκευαστικές εργασίες, επειδή υπήρχε ρήγμα στο Νο4 διπύθμενο της δεξιάς πλευράς του πλοίου. Εξαιτίας του ρήγματος, παρουσιάστηκαν πολλές διαρροές πετρελαιοειδών και αερίων. Σύμφωνα πάντα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, λόγω της σοβαρότητας της κατάστασης, ο πλοίαρχος αναγκάστηκε να μεταβεί στο χώρο των εργασιών, ξεκινώντας από το αντλιοστάσιο του πλοίου και περνώντας μέσα από τούνελ. Ακριβώς εκείνη τη στιγμή, έγινε προφανώς ανάφλεξη και ο πλοίαρχος υπέκυψε, όπως έδειξε η νεκροψία, από χημικά εγκαύματα! Ηταν 45 χρονών και πατέρας δυο παιδιών. Αγνωστα είναι ακόμη τα ονόματα των δυο αλλοδαπών.

Σε ό,τι αφορά τη στάση της εταιρίας, είναι ενδεικτικά τα εξής: Η σορός του πλοιάρχου παρέμεινε στο πλοίο μέχρι που αυτό έφτασε στο Σουέζ. Η πλοιοκτήτρια εταιρία αξίωσε να γίνει εκεί η ταρίχευση του πτώματος, χωρίς να γίνει νεκροψία, γεγονός που θα σήμαινε αλλοίωση στοιχείων. Ετσι, η οικογένεια του πλοιάρχου απαίτησε και πέτυχε η ταρίχευση να γίνει στην Ελλάδα. Το δυστύχημα, τουλάχιστον μέχρι και χτες, δεν έχει αναφερθεί στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, ενώ ορισμένα από τα στοιχεία διασταυρώθηκαν από τον δικηγόρο κ. Κουντούρη ο οποίος έχει αναλάβει και τη διερεύνηση της υπόθεσης. Κανείς δε γνωρίζει την τύχη των σορών των δύο Ρουμάνων εργαζομένων.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι το νέο τραγικό δυστύχημα έγινε μία μέρα πριν την έκρηξη στο 27χρονο δεξαμενόπλοιο «ΣΛΟΠΣ» στην Κυνοσούρα Σαλαμίνας, με απολογισμό έναν νεκρό ναυτεργάτη και έναν τραυματισμένο. Αλλά και μία βδομάδα πριν το Συμβούλιο Υπουργών Θαλάσσιων Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ενωσης χτες στο Λουξεμβούργο, όπου ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χρήστος Παπουτσής, προσφέροντας πλήρη κάλυψη στην εγκληματική δράση της εφοπλιστικής ασυδοσίας, υπερασπίστηκε αυτά ακριβώς τα σαπιοκάραβα.

Ο ταμίας της ΠΕΜΕΝ Νίκος Κοντός, σχολιάζοντας το δυστύχημα, σημείωσε: «Επισημαίνουμε για πολλοστή φορά ότι η θεοποίηση του κέρδους του εφοπλιστικού κεφαλαίου και η υποταγή κυβέρνησης και ΥΕΝ στις εξωφρενικές αξιώσεις των εφοπλιστών έχει επιφέρει τεράστια προβλήματα σε βάρος της ναυτεργατικής οικογένειας. Ο θάνατος των τριών αυτών ανθρώπων, που έγινε λίγες μέρες πριν ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας με απύθμενο θράσος ταυτιστεί με τις θέσεις των εφοπλιστών να μη ληφθούν μέτρα για τα δεξαμενόπλοια και γενικά τα υπερήλικα πλοία, αποκαλύπτουν τον τυχοδιωκτικό και επικίνδυνο χαρακτήρα αυτής της πολιτικής. Η διοίκηση της ΠΕΜΕΝ καταγγέλλει κυβέρνηση - ΥΕΝ - εφοπλιστές και καλεί τους ναυτεργάτες να συσπειρωθούν και να αγωνιστούν για να επιβάλουμε τις προτάσεις μας για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα».

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Ταύτιση με τους εφοπλιστές

Στο Συμβούλιο Υπουργών Θαλάσσιων Μεταφορών, έθεσε εμπόδια στην απόσυρση παλαιών πλοίων, καθώς οι Ελληνες εφοπλιστές διαθέτουν ...αρκετά

Το «φονικό δίδυμο», τους εφοπλιστές και την ιδιωτική εταιρία «Ελληνικός Νηογνώμονας ΑΕ», ανέλαβε να υπερασπιστεί ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χρήστος Παπουτσής στο Συμβούλιο Υπουργών Θαλάσσιων Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που ξεκίνησε χτες στο Λουξεμβούργο. Στο Συμβούλιο συζητούνται οι προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που περιέχουν μέτρα για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας των δεξαμενοπλοίων, τους ελέγχους των πλοίων στα λιμάνια και την αλλαγή της κοινοτικής οδηγίας σχετικά με τους νηογνώμονες.

Ο υπουργός, παρά το γεγονός ότι ακριβώς μία βδομάδα πριν ένας 23χρονος βρήκε τραγικό θάνατο από την έκρηξη του ελληνικού δεξαμενόπλοιου «ΣΛΟΠΣ», δε δέχτηκε ακόμα και αυτά τα ελλιπή μέτρα για την ασφάλεια των δεξαμενοπλοίων, που συντάχθηκαν από την Επιτροπή, μετά το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «ΕΡΙΚΑ». Τα μέτρα αυτά αφορούν την επίσπευση της εφαρμογής των διπλών τοιχωμάτων στα δεξαμενόπλοια και την απόσυρση των υπερήλικων με μονό τοίχωμα. Οπως προκύπτει από δελτίο Τύπου του ΥΕΝ, η Επιτροπή αποδέχτηκε αίτημα που πρόβαλε ο υπουργός, πριν την εφαρμογή να συνταχθεί μελέτη για τις κοινωνικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις, που θα προκύψουν από την πρόταση της Επιτροπής.

Να σημειωθεί ότι στοιχεία του ΥΕΝ αποκαλύπτουν πως ο περιβόητος πρώτος στον κόσμο στόλος των Ελλήνων εφοπλιστών είναι ένα «κάρο σαπιοκάραβα», αφού, αν εφαρμοστούν τα μέτρα της Επιτροπής, θα αποσυρθούν τουλάχιστον 300 πλοία!

Σε ό,τι αφορά την πρόταση για την αλλαγή της κοινοτικής οδηγίας 94/57 για τους νηογνώμονες, η πρόταση της Επιτροπής ήταν η αξιολόγηση και αξιοπιστία των νηογνωμόνων να ελέγχεται απευθείας από τις δικές της υπηρεσίες. Ωστόσο, τελικά, έγινε δεκτό το αίτημα του Χρ. Παπουτσή, η αξιολόγησή τους να γίνεται με συνεργασία των υπηρεσιών Επιτροπής και του κράτους - μέλους, που υποβάλλει σχετικό αίτημα αξιολόγησης. Ακόμα η Επιτροπή αποδέχτηκε το αίτημα του Ελληνα υπουργού, νηογνώμονες που, όπως ο ελληνικός, έχουν περιορισμένη ευθύνη, να αναγνωριστούν, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις της παραπάνω οδηγίας. Υπενθυμίζουμε ότι ο «Ελληνικός Νηογνώμονας » δεν έχει δικαίωμα να εκδίδει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας σε πλοία με κοινοτική σημαία, εκτός από την ελληνική, επειδή μετά από έλεγχο που διενήργησαν - ύστερα από αίτημα της ΠΕΜΕΝ - επιθεωρητές της Ευρωπαϊκής Ενωσης διαπιστώθηκε ότι δεν πληρούσε τα κριτήρια που έθετε η σχετική κοινοτική οδηγία!

Νεκρός εργάτης

Τραγικό θάνατο βρήκε χτες εργάτης, ο οποίος εργαζόταν σε μαρμαράδικο στον Ταύρο και καταπλακώθηκε από πλάκα γρανίτη μεγάλου βάρους. Πρόκειται για τον 29χρονο Ρουμάνο Φλορεντίν Προυμάριν.

Το δυστύχημα συνέβη περίπου στις 4 το απόγευμα. Εκείνη την ώρα μεταφόρτωναν με γερανογέφυρα πλάκες γρανιτών σε κοντέινερ. Ο άτυχος εργάτης ήταν μέσα στο κοντέινερ, ανάμεσα σε δυο ντάνες γρανιτών που στηρίζονταν αντίστοιχα σε ξύλινες παλέτες. Η μια από τις δυο παλέτες έσπασε και οι πλάκες των γρανιτών κύλησαν και καταπλάκωσαν τον Φ. Προυμάριν, ο οποίος βρήκε ακαριαίο θάνατο.

Η εταιρία στην οποία εργαζόταν ήταν η «Ανώνυμος Λατομική Βιομηχανική Εταιρία Μαρμάρων και Γρανιτών Αφοί Ι. Παπαγιαννούλη». Ανάκριση για το δυστύχημα διενεργεί το Αστυνομικό Τμήμα Πετραλώνων. Οι υπεύθυνοι της εταιρίας μετά το δυστύχημα εξαφανίστηκαν...

Σύσκεψη λογιστών

Τους λογιστές και βοηθούς λογιστές καλεί σε σύσκεψη το ΔΣ της Ενωσης Επαγγελματιών Λογιστών Πρωτευούσης (ΕΕΛΠ), την Τετάρτη 28 του Ιούνη, στις 7μμ, στην αίθουσα «ΝΑΠΟΛΕΩΝ ΣΟΥΚΑΤΖΙΔΗΣ» (Κάνιγγος 27, 5ος όροφος). Τα θέματα της σύσκεψης είναι: Η πορεία της Συλλογικής Σύμβασης Λογιστών - Βοηθών Λογιστών και οι επικείμενες αλλαγές στο ασφαλιστικό.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ