Στο Συμβούλιο Υπουργών Θαλάσσιων Μεταφορών, έθεσε εμπόδια στην απόσυρση παλαιών πλοίων, καθώς οι Ελληνες εφοπλιστές διαθέτουν ...αρκετά
Ο υπουργός, παρά το γεγονός ότι ακριβώς μία βδομάδα πριν ένας 23χρονος βρήκε τραγικό θάνατο από την έκρηξη του ελληνικού δεξαμενόπλοιου «ΣΛΟΠΣ», δε δέχτηκε ακόμα και αυτά τα ελλιπή μέτρα για την ασφάλεια των δεξαμενοπλοίων, που συντάχθηκαν από την Επιτροπή, μετά το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «ΕΡΙΚΑ». Τα μέτρα αυτά αφορούν την επίσπευση της εφαρμογής των διπλών τοιχωμάτων στα δεξαμενόπλοια και την απόσυρση των υπερήλικων με μονό τοίχωμα. Οπως προκύπτει από δελτίο Τύπου του ΥΕΝ, η Επιτροπή αποδέχτηκε αίτημα που πρόβαλε ο υπουργός, πριν την εφαρμογή να συνταχθεί μελέτη για τις κοινωνικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις, που θα προκύψουν από την πρόταση της Επιτροπής.
Να σημειωθεί ότι στοιχεία του ΥΕΝ αποκαλύπτουν πως ο περιβόητος πρώτος στον κόσμο στόλος των Ελλήνων εφοπλιστών είναι ένα «κάρο σαπιοκάραβα», αφού, αν εφαρμοστούν τα μέτρα της Επιτροπής, θα αποσυρθούν τουλάχιστον 300 πλοία!
Σε ό,τι αφορά την πρόταση για την αλλαγή της κοινοτικής οδηγίας 94/57 για τους νηογνώμονες, η πρόταση της Επιτροπής ήταν η αξιολόγηση και αξιοπιστία των νηογνωμόνων να ελέγχεται απευθείας από τις δικές της υπηρεσίες. Ωστόσο, τελικά, έγινε δεκτό το αίτημα του Χρ. Παπουτσή, η αξιολόγησή τους να γίνεται με συνεργασία των υπηρεσιών Επιτροπής και του κράτους - μέλους, που υποβάλλει σχετικό αίτημα αξιολόγησης. Ακόμα η Επιτροπή αποδέχτηκε το αίτημα του Ελληνα υπουργού, νηογνώμονες που, όπως ο ελληνικός, έχουν περιορισμένη ευθύνη, να αναγνωριστούν, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις της παραπάνω οδηγίας. Υπενθυμίζουμε ότι ο «Ελληνικός Νηογνώμονας » δεν έχει δικαίωμα να εκδίδει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας σε πλοία με κοινοτική σημαία, εκτός από την ελληνική, επειδή μετά από έλεγχο που διενήργησαν - ύστερα από αίτημα της ΠΕΜΕΝ - επιθεωρητές της Ευρωπαϊκής Ενωσης διαπιστώθηκε ότι δεν πληρούσε τα κριτήρια που έθετε η σχετική κοινοτική οδηγία!