Τρίτη 27 Ιούνη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Τρεις νεκροί στο βωμό του κέρδους

Πιθανή ανάφλεξη χημικών σε 22χρονο πλοίο, την ώρα επισκευής ρήγματος εν πλω, στοίχισε τη ζωή σε τρεις ναυτεργάτες

Νέο έγκλημα διέπραξε η εφοπλιστική ασυδοσία, με θύματα έναν Ελληνα ναυτεργάτη και δύο Ρουμάνους μεταλλεργάτες! Οι τρεις βρήκαν τραγικό θάνατο στις 16 Ιούνη στο ελληνόκτητο 22χρονο πλοίο «THEBRO» τύπου ΟΒΟ (μεικτού φορτίου) με σημαία Κύπρου. Από την πλοιοκτήτρια εταιρία THALASSIC STEAMSHIP AGENCY INC, με εκπρόσωπο τον Κυριάκο Ζερβό, επιχειρήθηκε η απόκρυψη της τραγωδίας, αλλά και αλλοίωση στοιχείων που αποδεικνύουν τα αίτιά της!

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, την ώρα του τραγικού δυστυχήματος, το πλοίο είχε αποπλεύσει από το λιμάνι Τσεμπέλ Αλί των Αραβικών Εμιράτων και βρισκόταν εν πλω προς Αμβέρσα. Ταυτόχρονα, ένα συνεργείο από 4 Ρουμάνους εφαρμοστές εκτελούσε επισκευαστικές εργασίες, επειδή υπήρχε ρήγμα στο Νο4 διπύθμενο της δεξιάς πλευράς του πλοίου. Εξαιτίας του ρήγματος, παρουσιάστηκαν πολλές διαρροές πετρελαιοειδών και αερίων. Σύμφωνα πάντα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, λόγω της σοβαρότητας της κατάστασης, ο πλοίαρχος αναγκάστηκε να μεταβεί στο χώρο των εργασιών, ξεκινώντας από το αντλιοστάσιο του πλοίου και περνώντας μέσα από τούνελ. Ακριβώς εκείνη τη στιγμή, έγινε προφανώς ανάφλεξη και ο πλοίαρχος υπέκυψε, όπως έδειξε η νεκροψία, από χημικά εγκαύματα! Ηταν 45 χρονών και πατέρας δυο παιδιών. Αγνωστα είναι ακόμη τα ονόματα των δυο αλλοδαπών.

Σε ό,τι αφορά τη στάση της εταιρίας, είναι ενδεικτικά τα εξής: Η σορός του πλοιάρχου παρέμεινε στο πλοίο μέχρι που αυτό έφτασε στο Σουέζ. Η πλοιοκτήτρια εταιρία αξίωσε να γίνει εκεί η ταρίχευση του πτώματος, χωρίς να γίνει νεκροψία, γεγονός που θα σήμαινε αλλοίωση στοιχείων. Ετσι, η οικογένεια του πλοιάρχου απαίτησε και πέτυχε η ταρίχευση να γίνει στην Ελλάδα. Το δυστύχημα, τουλάχιστον μέχρι και χτες, δεν έχει αναφερθεί στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, ενώ ορισμένα από τα στοιχεία διασταυρώθηκαν από τον δικηγόρο κ. Κουντούρη ο οποίος έχει αναλάβει και τη διερεύνηση της υπόθεσης. Κανείς δε γνωρίζει την τύχη των σορών των δύο Ρουμάνων εργαζομένων.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι το νέο τραγικό δυστύχημα έγινε μία μέρα πριν την έκρηξη στο 27χρονο δεξαμενόπλοιο «ΣΛΟΠΣ» στην Κυνοσούρα Σαλαμίνας, με απολογισμό έναν νεκρό ναυτεργάτη και έναν τραυματισμένο. Αλλά και μία βδομάδα πριν το Συμβούλιο Υπουργών Θαλάσσιων Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ενωσης χτες στο Λουξεμβούργο, όπου ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χρήστος Παπουτσής, προσφέροντας πλήρη κάλυψη στην εγκληματική δράση της εφοπλιστικής ασυδοσίας, υπερασπίστηκε αυτά ακριβώς τα σαπιοκάραβα.

Ο ταμίας της ΠΕΜΕΝ Νίκος Κοντός, σχολιάζοντας το δυστύχημα, σημείωσε: «Επισημαίνουμε για πολλοστή φορά ότι η θεοποίηση του κέρδους του εφοπλιστικού κεφαλαίου και η υποταγή κυβέρνησης και ΥΕΝ στις εξωφρενικές αξιώσεις των εφοπλιστών έχει επιφέρει τεράστια προβλήματα σε βάρος της ναυτεργατικής οικογένειας. Ο θάνατος των τριών αυτών ανθρώπων, που έγινε λίγες μέρες πριν ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας με απύθμενο θράσος ταυτιστεί με τις θέσεις των εφοπλιστών να μη ληφθούν μέτρα για τα δεξαμενόπλοια και γενικά τα υπερήλικα πλοία, αποκαλύπτουν τον τυχοδιωκτικό και επικίνδυνο χαρακτήρα αυτής της πολιτικής. Η διοίκηση της ΠΕΜΕΝ καταγγέλλει κυβέρνηση - ΥΕΝ - εφοπλιστές και καλεί τους ναυτεργάτες να συσπειρωθούν και να αγωνιστούν για να επιβάλουμε τις προτάσεις μας για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ