ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 31 Οχτώβρη 2008
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Διαλύουμε την «Ολυμπιακή» για το ... καλό του λαού!

Διάτρητα τα επιχειρήματα της κυβέρνησης στο νομοσχέδιο διάλυσης της ΟΑ. Με το νομοσχέδιο αυτό, κατήγγειλε το ΚΚΕ, υλοποιούνται οι αποφάσεις των Βρυξελλών

Οι λογικές κατασυκοφάντησης της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» και των εργαζομένων σε αυτή κυριάρχησαν χτες κατά τη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή του νομοσχεδίου του υπουργείου Μεταφορών που προβλέπει απολύσεις εργαζομένων και κατ' επέκταση διάλυση και κλείσιμο της επιχείρησης. Εκ μέρους της κυβέρνησης επιχειρήθηκε να παρουσιαστεί το κλείσιμο της ΟΑ ως κίνηση ...αλληλεγγύης απέναντι στον ελληνικό λαό, ενώ εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ υποστηρίχτηκε η παράδοση της δημόσιας αυτής επιχείρησης στα ιδιωτικά συμφέροντα. Κατηγορηματικά αντίθετο ήταν το ΚΚΕ, που επισήμανε ότι πρόκειται για υλοποίηση αποφάσεων που πάρθηκαν στις Βρυξέλλες, με στόχο τη συγκεντροποίηση και ενίσχυση του μονοπωλιακού κεφαλαίου. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η προώθηση του νομοσχεδίου γίνεται με «επείγουσες» διαδικασίες, ενώ υπέρ του έχουν ταχθεί μόνο οι κυβερνητικοί βουλευτές.

Για «ένα μεθοδευμένο σενάριο που χρόνια ακολουθείται, προκειμένου να δημιουργείται πάντα μια τεχνητή κρίση σε βάρος της "Ολυμπιακής"», έκανε λόγο στην παρέμβασή του ο Γιώργος Μαυρίκος, με στόχο «να ωριμάζει στις συνειδήσεις του λαού και των εργαζομένων και πλατιών λαϊκών στρωμάτων ότι μια τέτοια εταιρεία δε χρειάζεται, είναι άχρηστη, πρέπει να κλείσει, πρέπει να πουληθεί».

Αναφερόμενος στην ουσία των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η ΟΑ, θύμισε πως «μέχρι σήμερα, όλες οι κυβερνήσεις και οι δικές σας και του ΠΑΣΟΚ, που αξιοποίησαν την "Ολυμπιακή" για την εξωτερική πολιτική, για κομματική πολιτική και για δικομματική πολιτική, της έχουν διαμορφώσει ένα χρέος από αυτήν την κατάσταση ύψους παραπάνω από 10 δισεκατομμύρια ευρώ, όπως τα υπολογίζουν και η ΟΣΠΑ και άλλα συνδικάτα της "Ολυμπιακής". Ολα αυτά έχουν μετατραπεί σε ελλείμματα, υποτίθεται, της "Ολυμπιακής", την ίδια στιγμή που αρνείστε να δώσετε, μετά από τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις ελληνικών δικαστηρίων, τα χρήματα, είτε τα 850 εκατομμύρια ευρώ, είτε τα 350 που είναι υπό επιδίκαση. Ολη αυτή η κατάσταση πιστεύουμε ότι οδηγεί βάσιμα τους εργαζόμενους και το λαό μας να υποστηρίζει ότι πρόκειται για μεθόδευση δόλιας χρεοκοπίας, προκειμένου να υπηρετηθούν πολιτικές επιλογές που έχουν παρθεί στις Βρυξέλλες».

Ο Γ. Μαυρίκος ήταν σαφής για τους λόγους που οδηγούν στο κλείσιμο της ΟΑ. Οπως είπε, «η επιλογή έχει να κάνει με τη Συνθήκη του Μάαστριχτ, με τη Συμφωνία του Λουξεμβούργου, με το σχέδιο για τη συγκέντρωση και συγκεντροποίηση των αερομεταφορών σε τρεις μεγάλους κολοσσούς προκειμένου να διαμορφωθεί ένα τέτοιο τραστ, ένα μονοπωλιακό σύστημα που να εκμεταλλεύεται τους πολίτες της Ευρώπης και όλου του κόσμου». Μάλιστα, πρόσθεσε ότι από την πολιτική που ακολουθείται τα τελευταία χρόνια «πρέπει να σκεφτεί ο καθένας ότι εδώ δεν πωλούνται προβληματικές και ζημιογόνες επιχειρήσεις. Πουλήθηκε ο ΟΤΕ, πωλούνται τα λιμάνια, πωλούνται δρόμοι, πωλούνται επιχειρήσεις, όπως η ΔΕΗ. Κερδοφόρες επιχειρήσεις!». Οσον αφορά τους εργαζόμενους, ο βουλευτής του ΚΚΕ τόνισε ότι έχουμε «απόλυση οκτώ χιλιάδων ανθρώπων, με τους οποίους η κυβέρνηση διά του υπουργείου Μεταφορών επιχειρεί να έρθει σε συνεννοήσεις, σε ίντριγκες κάτω από το τραπέζι, προκειμένου να διαμορφώσει συνθήκες εξαγοράς συνειδήσεων. Σε άλλους να τάζει και άλλους να απειλεί, μία λογική του "διαίρει και βασίλευε"».

Ο υπουργός Μεταφορών Κ. Χατζηδάκης υποστήριξε για μια ακόμη φορά πως «η "Ολυμπιακή" είναι αναμφισβήτητο ότι είναι η μόνη εταιρεία με τόσα χρέη, σε σχέση με το μέγεθός της, σε ολόκληρη την Ευρώπη» και παράλληλα «είναι η μόνη 100% κρατική αεροπορική εταιρεία σε όλη την Ευρώπη». Στην ίδια λογική κινήθηκαν και οι βουλευτές της ΝΔ, αποδίδοντας ευθύνες για τα οικονομικά προβλήματα της ΟΑ στους εργαζόμενους. Ενδεικτικά ο εισηγητής της ΝΔ Ε. Αυγενάκης είπε πως «αν δεν υπήρχαν τα χρέη της "Ολυμπιακής", θα μπορούσαμε με τα χρήματα αυτά να έχουμε φτιάξει τουλάχιστον δύο χιλιάδες εξαθέσια σχολεία σε όλη την Ελλάδα ή πενήντα μεγάλα νομαρχιακά νοσοκομεία».

Υπέρ της ιδιωτικοποίησης της ΟΑ τάχθηκε ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Θ. Τσιόκας, λέγοντας ότι «στην Ιταλία έφτιαξαν ιδιωτικά κεφάλαια, τα "πάντρεψαν" με τα δημόσια, βρήκαν στρατηγικό εταίρο, έχουν ευρωπαϊκό προσανατολισμό. Η Γαλλία κάνει το ίδιο με την KLM. Η Ισπανία βρήκε ιδιωτικά κεφάλαια μέσα στους κόλπους της, έφτιαξε επιχειρησιακό πρόγραμμα, κάνει στρατηγικές συνεργασίες».

Αντιστέκονται στο ξεπούλημα οι εργαζόμενοι

Στις χτεσινές συγκεντρώσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, παραβρέθηκαν και χαιρέτισαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Δ. Μανωλάκου και Γιάννης Ζιώγας. Εκ μέρους του ΠΑΜΕ, στο πλευρό των εργαζομένων βρέθηκε ο Θ. Κούτρας

Οι εργαζόμενοι στον όμιλο ΟΑ που αντιδρούν στο σχέδιο διάλυσης και ιδιωτικοποίησης, προχώρησαν χτες σε 24ωρη απεργία.

Οι απεργοί της Αθήνας πραγματοποίησαν συγκέντρωση στο χώρο της Τεχνικής Βάσης, στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» και της Θεσσαλονίκης στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», όπου ανάρτησαν πανό μπροστά από τα γκισέ. Στις συγκεντρώσεις των εργαζομένων παραβρέθηκαν και απηύθυναν σύντομο χαιρετισμό οι βουλευτές του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου, στο «Ελ. Βενιζέλος» και ο Γιάννης Ζιώγας στο αεροδρόμιο «Μακεδονία». Εξέφρασαν την πλήρη αντίθεση του Κόμματος στην επιχειρούμενη διάλυση και ιδιωτικοποίηση του ομίλου, δηλώνοντας την αμέριστη συμπαράσταση του ΚΚΕ στον αγώνα των εργαζομένων. Εκ μέρους του ΠΑΜΕ, παραβρέθηκε στην Τεχνική Βάση ο Θ. Κούτρας, ο οποίος κάλεσε τους εργαζόμενους να εντείνουν τον αγώνα τους ενάντια στο σχέδιο κυβέρνησης - ΕΕ για τον όμιλο ΟΑ και σε συντονισμό με τους άλλους εργαζόμενους να αντιπαλέψουν στο σύνολό της την αντιλαϊκή πολιτική. Μετά τη συγκέντρωση, οι εργαζόμενοι έκαναν πορεία διαμαρτυρίας στον ανατολικό διάδρομο απο-προσγειώσεων αεροσκαφών στο «Ελ. Βενιζέλος», ενώ μια ομάδα εργαζομένων που επιχείρησε να προσεγγίσει και τον άλλο διάδρομο, ήρθε αντιμέτωπη με τα ΜΑΤ.

Στο μεταξύ, σε εφαρμογή της πολιτικής ποινικοποίησης των εργατικών αγώνων και τρομοκράτησης των εργαζομένων, ασκήθηκε ποινική δίωξη εναντίον συνδικαλιστών της ΟΑ, με την κατηγορία της «φθοράς ξένης περιουσίας». Η υπόθεση αφορά την προχτεσινή αντίδραση εργαζομένων της ΟΑ, οι οποίοι έγραψαν συνθήματα σε ενοικιασμένο αεροπλάνο της εταιρείας «Πάνθεον», που ήταν σταθμευμένο στο αεροδρόμιο. Για την ενέργεια αυτή, η Αστυνομία σχημάτισε δικογραφία και αναζητά τους συνδικαλιστές, προκειμένου να τους συλλάβει με τη διαδικασία του Αυτόφωρου!

Οι ταξικές δυνάμεις του ΠΑΜΕ στο χώρο της ΟΑ καταγγέλλουν τις κυβερνητικές μεθοδεύσεις ποινικοποίησης των εργατικών αγώνων και τρομοκράτησης των εργαζομένων και παράλληλα καλούν την εργατική τάξη και γενικότερα τον ελληνικό λαό να ακυρώσουν στην πράξη το σχέδιο κυβέρνησης - ΕΕ και να διεκδικήσουν ενιαία και 100% δημόσια «Ολυμπιακή», ενταγμένη σε έναν ενιαίο φορέα μεταφορών, ως τη μόνη λύση που μπορεί να εγγυηθεί και τα δικαιώματα των εργαζομένων και τα συμφέροντα του ελληνικού λαού.

Ληστρική πρακτική

Τίποτα δεν αφήνουν να πάει χαμένο οι τραπεζίτες που προσπαθούν με κάθε τρόπο να αυξήσουν την κερδοφορία τους, επιβαρύνοντας όλο και περισσότερο τους πελάτες τους. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα, που παίρνει μαζικές πλέον διαστάσεις, είναι το κόλπο που μηχανεύτηκαν με αφορμή την εγγραφή των ακινήτων στο Κτηματολόγιο.

Για όσους δεν ξέρουν, σημειώνουμε ότι κάθε ακίνητο που έχει αγοραστεί με στεγαστικό δάνειο και είναι υποθηκευμένο στην τράπεζα, πρέπει να δηλωθεί και από τον ιδιοκτήτη, αλλά και από την τράπεζα, η οποία όσο το ακίνητο είναι υποθηκευμένο διατηρεί εμπράγματο δικαίωμα επ' αυτού. Ετσι, στο «Κτηματολόγιο» η σχετική δήλωση γίνεται και από τον ιδιοκτήτη και από την τράπεζα.

Βασική προϋπόθεση για να γίνει κάθε δήλωση είναι η πληρωμή τέλους 35 ευρώ. Μόνο που οι τράπεζες κάνουν τις δηλώσεις για τα δικαιώματα που έχουν, αλλά το 35άρι το χρεώνουν στους πελάτες τους. Και σαν να μην έφτανε αυτό, υπάρχουν τράπεζες που εκτός από τα 35 ευρώ, ζητούν από τους πελάτες τους ακόμα 70 ευρώ, για τα έξοδα, λέει, που έκαναν, για να καταθέσουν τη δήλωση.

Πρόκειται για μια ακόμα απροκάλυπτη ληστρική πρακτική, σε βάρος των εργαζομένων που γίνεται κατορθωτή μόνο και μόνο επειδή οι τράπεζες έχουν πάρει το «πράσινο φως» από τις γαλαζοπράσινες κυβερνήσεις, οι οποίες έχουν σπρώξει τον κόσμο στην ομηρία των τραπεζικών δανείων και την ασυδοσία των τραπεζιτών. Αυτό είναι «ελεύθερη» αγορά. Ελεύθερη κερδοσκοπία και πλήρης ασυδοσία...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ