ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 1 Νοέμβρη 2007
Σελ. /32
Ουγγρικός φορμαλισμός...

... και αμερικανικός «ρεαλισμός»!

Από την Ουγγαρία μάς έρχεται η πολυεθνική συμπαραγωγή «Ο άνθρωπος από το Λονδίνο», του Μπέλα Ταρ. Μια άκρως φορμαλιστική ταινία μεγάλης διάρκειας (2 1/2 ώρες)! Από περιεχόμενο, βέβαια, μην ελπίζετε! Φορμαλισμός και περιεχόμενο σπάνια συναντώνται!

Στο άλλο άκρο του Μπέλα Ταρ, ο Αμερικανός Γκάβιν Χουντ, με τη «ρεαλιστική» ταινία του, «Εκδοση κρατούμενου». Εδώ φόρμα και περιεχόμενο πάνε αρμονικά παρέα. Η CIA συλλαμβάνει αυθαίρετα και αυθαίρετα κλείνει σε στρατόπεδο-φάντασμα ύποπτο για τρομοκρατία φιλήσυχο Ασιάτη.

Ο δημιουργός της περίφημης εικαστικής «Samsara», Παν Ναλίν, έφτιαξε μια αδιάφορη (σε φόρμα και σε περιεχόμενο) ταινία. Μια πολύ επιπόλαια ταινία. Προβάλλεται, επίσης, η ταινία «Ιστορίες πυροβολισμών», του Τζεφ Νίκολς. Μια αιματηρή βεντέτα στην αμερικανική επαρχία!

Τέλος, το ενδοφλέβιο ναρκωτικό της βδομάδας! «Saw IV», του Ντάρεν Λι Μπούσμαν. Σφαγές και αίματα, όπως στα κανονικά (για τ' άλλα ζώα) σφαγεία.

ΜΠΕΛΑ ΤΑΡ
Ο άνθρωπος από το Λονδίνο

Ο φορμαλισμός είναι παλιά ιστορία, πολυσυζητημένος και, σίγουρα, πολυσήμαντος και, βέβαια, πολύ αμφιλεγόμενος! Οντας όρος της φιλοσοφίας και της επιστήμης, γίνεται και όρος της αισθητικής γενικά και, βέβαια, και του κινηματογράφου επίσης. Ο φορμαλισμός «ακούστηκε» στα ζητήματα της τέχνης, κυρίως της λογοτεχνίας, στα χρόνια της ρώσικης επανάστασης (1910-1930). Μιλάμε για το κίνημα των πρωτοπόρων καλλιτεχνών, που στην επαναστατική τους έξαρση, στο μεθύσι της επανάστασης, θέλησαν να γυρίσουν τον κόσμο ανάποδα!

Ο «Ρωσικός Φορμαλισμός», όπως έμεινε στην ιστορία το κίνημα των Ρώσων φορμαλιστών, σκόπευε στην ανατροπή όλων των μέχρι τότε καλλιτεχνικών μορφών, τάσεων και ρευμάτων, στο γκρέμισμα κάθε παράδοσης, ιδιαίτερα της κλασικής παράδοσης της ρώσικης λογοτεχνίας, κυρίως του κλασικισμού του Τολστόι και του Γκόγκολ. Ο «θυμός» τους ήταν αποτέλεσμα, σύμφωνα με το σκεπτικό τους, ότι τα κλασικά έργα, από την πολλή χρήση, είχαν, πια, γίνει μέρος τού Είναι τους, με αποτέλεσμα να έχουν χάσει την προωθητική τους δύναμη! Να έχουν γίνει, σύμφωνα με το κίνημά τους, σχεδόν άχρηστα. «Εχουμε πωρωθεί από αυτά. Δε νιώθουμε, πια, τίποτα», δήλωνε ο συνεργάτης του Αϊζενστάιν, ο φορμαλιστής Σκλόφσκι.

Οι φορμαλιστές, όμως, ήταν λίγο πολύ σκορποχώρι! Από το ξεκίνημά τους, μέχρι και τις μέρες μας, ποτέ δεν ήταν μια «ενιαία σκέψη». Ηταν περισσότερα αυτά που τους χώριζαν, παρά αυτά που τους ένωναν. Ωστόσο, και παρ' όλες τις διαφωνίες, σχεδόν κατόρθωσαν να αποκτήσουν μια «κοινή συνισταμένη», η οποία φτάνει μέχρι τις μέρες μας! Είναι η απόφασή τους να μελετήσουν (ερευνήσουν) τα δομικά και τα μορφολογικά ζητήματα! Πάνω σε αυτή τους την απόφαση, κατά κάποιο τρόπο, οικοδομήθηκαν οι σύγχρονες καλλιτεχνικές και αισθητικές σπουδές (σημειολογία, στρουκτουραλισμός κ.ά.). Και με αυτήν την έννοια ο φορμαλισμός, σε κάποια φάση και για συγκεκριμένα πράγματα, λειτούργησε θετικά.

Σε κάποια στιγμή, βέβαια, όλα αυτά έπρεπε να μπούνε σε μια τάξη! «Η λογοτεχνία (η τέχνη, γενικά, θα λέγαμε σήμερα) δεν είναι παρά εξωραϊσμένος πολιτικός λόγος, που είτε νομιμοποιεί είτε αποκαλύπτει την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο», φώναξε το νεοσύστατο κράτος των σοβιέτ, το οποίο έβλεπε ότι μια μεγάλη μερίδα των καλλιτεχνών εκείνων των εξαιρετικά κρίσιμων ημερών κατανάλωναν όλες τους τις δυνάμεις στη φόρμα, αδιαφορώντας για το περιεχόμενο των καλλιτεχνικών έργων τους. Τα καλλιτεχνικά έργα δεν έφταναν στις μάζες. Η τέχνη δεν «αντανακλούσε την πραγματικότητα», δε διευκόλυνε τους εργαζόμενους να κατανοήσουν τον κόσμο! (Και ο Αριστοτέλης είχε «κοντραριστεί» με τον φορμαλισμό, ορίζοντας το άτομο ως «σύνολο μορφής και ύλης»).

Η διαφωνία που προέκυψε ανάμεσα στους αμετανόητους φορμαλιστές και στο νεοσύστατο σοβιετικό κράτος δε γεφυρώθηκε ποτέ. Το κράτος των προλεταρίων ήθελε την τέχνη εργαλείο για την οικοδόμηση του σοσιαλισμού, τη λογοτεχνία (την τέχνη) μια «καθημερινή γλώσσα», και οι φορμαλιστές ήθελαν τη λογοτεχνία (την τέχνη) μια «ποιητική γλώσσα». Αυτή η διαφωνία, όπως ήταν φυσικό, βγήκε από τα ρωσικά σύνορα και απλώθηκε σε ολόκληρο τον κόσμο. Από τη μια μεριά, ο σοσιαλιστικός ρεαλισμός και από την άλλη ο φορμαλισμός (με όλα τα παρακλάδια του). Αυτή η διαφωνία, όπως ήταν φυσικό, πήρε και πολιτικές διαστάσεις. Με τον καιρό, ο φορμαλισμός πέρασε (αντικειμενικά) με την αντίδραση. 'Η, τέλος πάντων, έγινε μέρος της πολεμικής σε βάρος του σοσιαλισμού και των απόψεών του για την τέχνη και τον άνθρωπο!

Το αίτημα, πάντως, εξακολουθεί να παραμένει το ίδιο. Η τέχνη να κατανοήσει ότι, είτε το καταλαβαίνει είτε όχι, δεν είναι παρά ένας «εξωραϊσμένος πολιτικός λόγος, που είτε νομιμοποιεί, είτε αποκαλύπτει την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο». Φοβάμαι, λοιπόν, για να έρθουμε στο θέμα μας, ότι ο Μπέλα Ταρ, παρ' όλες τις πολλές και μεγάλες αρετές του, δεν έχει κατανοήσει αυτό το αίτημα. Η τέχνη του σίγουρα δεν αποκαλύπτει την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο. Η τέχνη του, παγιδευμένη στον ακραίο φορμαλισμό της, δεν «αντανακλά την αντικειμενική πραγματικότητα» και, με αυτήν την έννοια, δε διευκολύνει τον εργαζόμενο θεατή, να κατανοήσει τον κόσμο και αφού τον κατανοήσει «να τον αλλάξει σύμφωνα με τα γούστα του και τις ανάγκες του», όπως λέει ο Μπρεχτ!

«Ο Ανθρωπος από το Λονδίνο» είναι ένα εξαιρετικό φορμαλιστικό έργο! Ο δημιουργός του έδωσε όλες τις δυνάμεις του στην «ποίηση». Εξαιρετική ασπρόμαυρη φωτογραφία! Φωτογραφία που, στιγμές στιγμές, ξεπερνάει ακόμα και τα όρια του εξπρεσιονισμού, αγγίζοντας νέες περιοχές! Τα κάδρα του έχουν ενσωματώσει όλη τη φορμαλιστική φιλοσοφία για την τέχνη. Είναι κάδρα που έγιναν για να «αναδειχτούν» οι άνθρωποι, τα σχήματα, οι όγκοι και όχι όλα αυτά να γίνουν το μέσον για να μεταφερθεί μια ιστορία! Η φόρμα έπνιξε κάθε ίχνος του όποιου περιεχόμενου! Ο θεατής δε νοιάζεται να «διαβάσει» την ιστορία που εξελίσσεται, και η οποία βέβαια είναι σχηματική και «μικρή». Παγιδεύεται από την «ομορφιά» των πλάνων, από τις σκιές και το φως, από τη σύνθεση. Στο τέλος, νιώθει ότι είναι ξαπλωμένος σε έναν αδιάφορο αναπαυτικό καναπέ και ξεφυλλίζει ένα άλμπουμ με θαυμάσιες ασπρόμαυρες φωτογραφίες. Φωτογραφίες, δυστυχώς, που δεν τον αφορούν, καθώς τα πρόσωπα και αυτά που διαδραματίζονται σε αυτές, δεν του είναι οικεία. Δεν έχουν καμία σχέση με τη ζωή του!

Ο θεατής, θέλει δε θέλει, αναγκαστικά, όσο μεγάλος και αν είναι ο αρχικός ενθουσιασμός του, θα ανταμώσει την πλήξη. Αφού η ασήμαντη ιστορία που διηγείται η ταινία, μια δολοφονία και μια ληστεία (ληστεία και δολοφονία, μάλιστα, που έγιναν έξω από το κάδρο και χωρίς αιτιολογημένη και «δραματική» αιτία), δεν είναι ικανή για να κρατήσει το ενδιαφέρον. Είναι μια ιστορία κατά πολύ μικρότερη από τη φόρμα! Στην οθόνη δεν υπάρχει η αριστοτελική επιταγή «σύνολο μορφής και ύλης». Και σε καμία περίπτωση, βέβαια, το αίτημα, η τέχνη να αποκαλύπτει την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο. «Ο Ανθρωπος από το Λονδίνο» είναι μόνο μορφή! Μια αργόσυρτη, πανέμορφη μορφή, που ξεπερνάει τις δυόμισι ώρες!

Να, λοιπόν, ένα από τα μεγάλα ελαττώματα του φορμαλισμού. Δίνει μεγάλη σημασία, εξαιρετικά μεγάλη σημασία, στο φουστάνι, στο έστω επαναστατικό φουστάνι, το οποίο όμως, δυστυχώς, το κρατάει άδειο! Οι δυόμισι περίπου ώρες που διαρκεί η ταινία σπαταλιούνται για ένα άδειο φουστάνι! Ενα καταπληκτικά σχεδιασμένο και ραμμένο φουστάνι, το οποίο όμως, δυστυχώς, κανένας δε νοιάστηκε να το φορέσει σε ένα εξίσου καταπληκτικό ωραίο κορμί (περιεχόμενο).

Βέβαια, και κλείνουμε με αυτό, δεν ξεχνάμε ότι ο φορμαλισμός έχει για θρησκεία του τον αφασικό λόγο. Το λόγο χωρίς κώδικες. Επιθυμεί να καταργήσει ακόμα και τη δική του «ακατάληπτη γλώσσα». Και ο Μπέλα Ταρ, πιστός στο δόγμα του φορμαλισμού, στην ταινία του κατάργησε κάθε κινηματογραφικό κώδικα. Αδιαφόρησε για τα πλάνα - λέξεις, για τις σκηνές - προτάσεις, για την αφήγηση. Μας έδωσε δυόμισι ώρες φόρμα! Εξαιρετική πλαστική φόρμα. Φόρμα, όμως, η οποία, δυστυχώς, δεν κουβαλάει τίποτα μέσα της! Φόρμα που ενισχύθηκε με θαυμάσια (κατά διαστήματα) μουσική και ήχους! Με εξαιρετικές ερμηνείες από τις θαυμάσιες φάτσες - ηθοποιούς! Στοιχεία, δυστυχώς, που δεν έφτασαν για να της δώσουν ζωή!

Παίζουν: Μιροσλάβ Κρόβοτ, Τίλντα Σβίντον, Ερικα Μποκ, Γιάνος Μπέρζσι, Αγκι Σζίρτες, Ισταβ Λέναρτ.

ΓΚΑΒΙΝ ΧΟΥΝΤ
Εκδοση κρατουμένου

Ολος ο κόσμος το έχει τούμπανο και η Αμερική, μαζί και τα τσιράκια της, ανάμεσά τους και η χώρα μας, δήθεν, κρυφό καμάρι! Πράγματι, χωρίς καμία αμφιβολία και καμία αμφισβήτηση, γίνονται αυθαίρετες απαγωγές! Περπατάς αμέριμνος στο δρόμο και «τσαφ» σε αρπάζουν, σε φορτώνουν σε «μυστικό» αεροπλάνο, που σταθμεύει σε «μυστικό» αεροδρόμιο και σε κλείνουν σε «μυστικό» στρατόπεδο-μπουντρούμι, που βρίσκεται σε «μυστικό» έδαφος! Τους πήραν, πια, χαμπάρι και οι Αμερικανοί κινηματογραφιστές! Το «μυστικό» δεν κρύβεται πλέον!

Η σύλληψη και η διακίνηση κάθε λογής «τρομοκρατών» γίνεται ντάλα μεσημέρι και βοηθάνε όλες οι κυβερνήσεις σε αυτό! Αλλες βάζουν τους πράκτορες, άλλες τα αεροπλάνα, άλλες τους βασανιστές και άλλες τα στρατόπεδα!

Η ταινία του Γκάβιν Χουντ, «Εκδοση κρατουμένου», είναι η καλύτερη απόδειξη των καταγγελιών του προοδευτικού κινήματος, απόδειξη που προέρχεται κατ' ευθείαν από την πηγή, από το εξαρτημένο Χόλιγουντ, ότι η Αμερική και οι σύμμαχοί της, οι υποτελείς της (και οι δικές μας κυβερνήσεις, βεβαίως), συμπεριφέρονται όπως οι γκάγκστερς. Με πρόσχημα, τάχα μου, το κυνήγι της τρομοκρατίας, εδώ και χρόνια, και ιδιαίτερα μετά την 11η Σεπτεμβρίου, εξαπέλυσαν ένα άγριο ανθρωποκυνηγητό σε ολόκληρο τον πλανήτη μας! Οποιον τον θεωρούν ύποπτο τον συλλαμβάνουν, τον κλείνουν στα διάφορα Γκουαντάναμο, τον βασανίζουν, τον εκτελούν! Αλλά συλλαμβάνουν και όταν, απλώς, θέλουν να τρομοκρατήσουν. Οταν θέλουν να σπείρουν τον φόβο και την ανασφάλεια!

Βέβαια η ταινία, πώς θα γινόταν αλλιώς, μιλάμε για τον αμερικανικό «ρεαλισμό», με το ένα χέρι καταγγέλλει και με το άλλο αναιρεί την καταγγελία της! Αφορμή για να αποκαλυφθεί η συγκεκριμένη απαγωγή, η απαγωγή που απασχολεί την ταινία, είναι ένας καλός άνθρωπος, ένας τίμιος πράκτορας! Σαν να λέμε δηλητηριώδες φίδι που, όμως, έχει καλά αισθήματα και γι' αυτό δε δαγκώνει! Αυτός ο πράκτορας, λοιπόν, βλέποντας ότι ο άνθρωπος που έχουν συλλάβει και βασανίζουν απάνθρωπα, είναι αθώος, φορτώνεται το σταυρό της δικαιοσύνης και τα βάζει με λιτούς και δεμένους! Αποσπά τον αθώο και άτυχο Ασιάτη και τον επιστρέφει στη γυναίκα του και στο νεογέννητο μωρό τους! Η αυθαιρεσία αυτοθεραπεύτηκε! Η αστική δημοκρατία ενίκησε, όπως θα έλεγε και ο γέρος Παπανδρέου!

Δεύτερο ατόπημα της ταινίας, καθόλου αθώο και αυτό, είναι οι «ίσες αποστάσεις» που κρατάει. Ναι μεν ο «δικός» μας Ασιάτης είναι αθώος (και αυτό με αμφιβολίες), αλλά «άλλοι» είναι, οπωσδήποτε, τρομοκράτες! Τους βλέπουμε να βάζουν βόμβες και να σκοτώνουν αθώους πολίτες! Ακόμα και ερωτευμένα ζευγάρια! Με άλλα λόγια είναι το ίδιο καθάρματα και αυτοί όπως και η CIA! Μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά!

Τρίτο ατόπημα της ταινίας, και αυτό σοβαρότερο από τα άλλα δυο, είναι που δείχνει την CIA παντοδύναμη! Τη δείχνει μια υπηρεσία ανίκητη! Και αυτό λειτουργεί, μπορεί να λειτουργήσει... τρομοκρατικά! Ο καθένας, τέλος πάντων ο καθένας φοβισμένος, μπορεί να σηκώσει τα χέρια. Να πει, εγώ να τα βάλω με το θηρίο; Και να παραδοθεί ή και να γίνει συνεργάτης!

Παρόλες τις ενστάσεις δε θα σας αποτρέψω να πάτε να δείτε την ταινία! Οταν λέει την αλήθεια είναι πειστική! Επιπλέον είναι καλογυρισμένη και εντυπωσιακή. Ο θεατής παρακολουθεί μια σφιχτή και δυναμική περιπέτεια! Η οποία υποστηρίζεται από πολύ καλούς ηθοποιούς!

Παίζουν: Τζέικ Γκίλενχααλ, Ρις Γουίδερσπουν, Μέριλ Στριπ, Aλαν Aρκιν, Πίτερ Σαρσγκάαρντ, Ομάρ Μετβαλί.

ΠΑΝ ΝΑΛΙΝ
Αγιουρβέδα

Η «Αγιουρβέδα», μας πληροφορεί η ταινία, είναι ένα αρχαίο θεραπευτικό σύστημα με ρίζες στην Ινδία. Μέχρι εδώ κανένας ψόγος! Μας πληροφορεί, ακόμα, πως πολύ πιθανόν να είναι το αρχαιότερο γνωστό σύστημα θεραπείας! Και πάλι κανένας ψόγος! Θεμελιώθηκε, λέει, πριν 5.000 χρόνια από διαλογιστές και γκουρού στα Ιμαλάια, μετά εξαπλώθηκε στην Αίγυπτο, στην Ελλάδα, στη Ρώμη, στο Θιβέτ, στην Κίνα, στη Ρωσία και πάει λέγοντας! Πάλι καμία αντίρρηση! Ετσι θα είναι, αφού έτσι τα λέει..!

Οι αντιρρήσεις αρχίζουν από τη στάση της ταινίας στα... σημερινά! Είναι φανερή η προσπάθειά της να προβάλει το σύστημα Αγιουρβέδα σαν θεραπευτικό σύστημα που έχει αντίκρισμα ακόμα και σήμερα! Ούτε λίγο ούτε πολύ η Αγιουρβέδα όλα τα σφάζει και όλα τα μαχαιρώνει. Από τον απλό πονόδοντο, μέχρι τον προχωρημένο καρκίνο!

Θεωρώ τέτοιες απλουστεύσεις άκρως επικίνδυνες! Ολη αυτή η φιλολογία γύρω από εξω-ιατρικές μεθόδους θεραπείας, προκαλεί μεγάλους πόνους. Ανθρωποι άρρωστοι, άνθρωποι απελπισμένοι, τρέχουν από τσαρλατάνο σε τσαρλατάνο. Πέφτουν θύματα, ξοδεύουν χρήματα και, τελικά, μένοντας, όπως είναι φυσικό αθεράπευτοι, βουλιάζουν σε ακόμα πιο βαθιά απελπισία!

Και μόνον να δεις τους «θεραπευτές» που εμφανίζονται στην ταινία φτάνει. Είναι όλοι άθλιοι και βρωμιάρηδες. Ακόμα και να είχαν τη δύναμη να σε σώσουν από την αρρώστια, θα σε πέθαιναν από τις μολύνσεις, που, οπωσδήποτε, θα σου μετέδιδαν. Αφού τα μέτρα υγιεινής που παίρνουν είναι ανύπαρκτα. Τόσο οι ίδιοι όσο και τα «ιατρεία» τους είναι πνιγμένα στη βρώμα!

Αυτό, βέβαια, δεν ισχύει για τον ντόκτορ Νικόλαο Κωστόπουλο, που εμφανίζεται σαν αντιπρόσωπος της θεραπείας στον τόπο μας! Αυτός είναι καθαρός, τόσο ο ίδιος όσο και ο χώρος που εργάζεται. Για τα υπόλοιπα, όμως, δεν παίρνω όρκο! Ας τα βρουν οι αρμόδιες υπηρεσίες!

Η ταινία σαν ταινία είναι πολύ κάτω του μετρίου. Είναι ένα άνευρο ντοκιμαντέρ που μετά τα είκοσι λεπτά το βαριέσαι! Και αφού δε σε αφορούν αυτά που συμβαίνουν στην οθόνη κουβεντιάζεις την απορία σου με το διπλανό σου. «Μπορεί αυτή την ταινία να τη γύρισε ο δημιουργός της Samsara»; ρωτάς. «Φαίνεται ότι μπορεί», σου απαντάει εκείνος και σταυροκοπιέστε και οι δύο!

Εμφανίζονται ο Dr Nicolas Kostopoulos και άλλοι θεραπευτές!

ΝΤΑΡΕΝ ΛΙ ΜΠΟΥΣΜΑΝ
Saw IV

Το «Πριόνι Νο 4» («Saw IV») συνεχίζει το θεάρεστο έργο των τριών προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα! Ενας «τρελός», καταδικασμένος να πεθάνει από τον καρκίνο, για να «διασκεδάσει» τις τελευταίες μέρες του, σκαρφίζεται ένα σατανικό και αιματοβαμμένο παιχνίδι. Παγιδεύει διάφορους ανθρώπους οι οποίοι, σύμφωνα με τη λογική του, δεν εκτιμούν τη ζωή και γι' αυτό τους αναγκάζει σε βασανιστήρια. Μετά τα βασανιστήρια τους εξαναγκάζει στην αυτοθανάτωση. Μια αυτοθανάτωση, που μόνον άρρωστος εγκέφαλος μπορεί να σκαρφιστεί!

Ο άρρωστος εγκέφαλος, δεν είναι βέβαια ο ήρωας της ταινίας! Αυτός είναι εφεύρημα! Ο πραγματικός άρρωστος εγκέφαλος είναι ο δημιουργός της. Τέτοιος σαδισμός... ούτε στα ναζιστικά στρατόπεδα! Η ταινία ξεπερνάει κάθε φασισμό! Θα σας πω μονάχα την αρχή και εσείς «φτιάξτε» τη συνέχεια! Ο,τι και να βάλετε, μέσα θα είστε!

Μόλις τελειώσουν οι τίτλοι αρχής βλέπουμε έναν «χειρουργό» να ανοίγει με ένα πριόνι ένα κεφάλι. Με σίγουρες κινήσεις να βγάζει από μέσα το μυαλό και στη συνέχεια να κλείνει πάλι το κεφάλι. Μετά να βάζει το πριόνι κάπου κοντά στο λάρυγγα. Με σταθερό χέρι ανοίγει μια μεγάλη σχισμή. Μια σχισμή που φτάνει μέχρι το κάτω μέρος της κοιλιάς. Αφήνει το πιόνι και με τα «θαυματουργά» χέρια του βγάζει πρώτα την καρδιά και ύστερα τα άντερα!

Πώς; Αηδιάσατε; Μόνον με τη γραπτή περιγραφή; Τι να πω εγώ που έβλεπα για 108 ολόκληρα λεπτά και την εικόνα! Το ζήτημα είναι σοβαρό και πρέπει να μας απασχολήσει. Πρέπει να «μελετήσουμε» τόσο τους κατασκευαστές αυτών των ταινιών, όσο και αυτούς που τις βλέπουν! Δε φτάνει, απλώς, να τους σιχτιρίζουμε!

«Παίζουν»: Τόμπιν Μπελ, Σάουνι Σμιθ.

ΤΖΕΦ ΝΙΚΟΛΣ
Ιστορίες πυροβολισμών

Συμβαίνουν και στην Αμερική! Εκεί και αν συμβαίνουν! Πατέρας εγκαταλείπει οικογένεια (τρία παιδιά και γυναίκα). Φτιάχνει καινούρια οικογένεια (τρία, επίσης, παιδιά και γυναίκα). Κάποια μέρα πεθαίνει. Στην κηδεία ανταμώνουν και οι δυο οικογένειες! Και γίνεται το πρώτο επεισόδιο. Η βεντέτα ξεκινάει!..

Η ταινία ασχολείται με την εκδίκηση! Την οποία σχολιάζει σαν «ανόητη πράξη». Στιγμές στιγμές καταφέρνει να κρατήσει σοβαρότητα απέναντι στο θέμα, σε άλλες στιγμές (αρκετές), όμως, παρασύρεται από το θέαμα.

Εκείνο, ίσως, που παρουσιάζει ενδιαφέρον είναι το κοινωνικό περιβάλλον! Η επαρχία της Αμερικής! Η οποία, βέβαια, δεν έχει καμία σχέση με Νέα Υόρκη και Μανχάταν!

Παίζουν: Μάικλ Σάνον, Ντάγκλας Λίγκον, Μπάρλοου Τζέικομπς, Νάταλι Κάρεντέι κ.ά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ