ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 18 Γενάρη 1997
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ενα σύνθημα εξαπάτησης

Πολλές φήμες διαδίδονται τον τελευταίο καιρό, με αφορμή και την εξαγγελία για το Εθνικό Απολυτήριο, για την ανάγκη διεύρυνσης των θέσεων στα ΑΕΙ της χώρας, έως και την προοπτική κατάργησης των εισαγωγικών εξετάσεων. Ο πρώην υπουργός Παιδείας του ΠΑΣΟΚ Γ. Παπανδρέου, αλλά και ο πρώην υπουργός Παιδείας της ΝΔ Β. Κοντογιαννόπουλος ήταν κατηγορηματικοί τόσο για "τον αναχρονιστικό τρόπο με τον οποίο επιλέγονται τα παιδιά μας για το Πανεπιστήμιο, τη διαρροή συναλλάγματος στο εξωτερικό και τα ψυχικά τραύματα που δημιουργούνται στους αποτυχόντες", όσο και για "την ανάγκη δραματικής αύξησης ως και ελεύθερης πρόσβασης των αποφοίτων Λυκείου στα ΑΕΙ", (βλέπε συζήτηση στο ΜΕΓΚΑ για το Εθνικό Απολυτήριο 7/96). Κροκοδείλια δάκρυα... Οσο για τη "στοργική" απόφαση του Γ. Παπανδρέου να ανακοινώσει την εισαγωγή 3.000 ακόμη νέων στα ΑΕΙ και ΤΕΙ για φέτος, προεκλογικά βεβαίως, δεν μπορούσε παρά να ερμηνευτεί σαν μια ακόμα απόπειρα πολιτικής ομηρίας των υποψηφίων και των οικογενειών τους. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και τώρα με την ανακίνηση του θέματος από τον σημερινό υπουργό Παιδείας Γερ. Αρσένη, σε μια προσπάθεια να αποτρέψει μια γενικότερη συσπείρωση γύρω από τα προβλήματα της παιδείας, ενόψει και των κινητοποιήσεων των εκπαιδευτικών.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Αδιαμφισβήτητα η αντικειμενική βάση για την τρομακτική συσσώρευση των αποφοίτων Λυκείου έξω από τις πόρτες των ΑΕΙ είναι η εξίσου τρομακτική ανεργία που μαστίζει τους νέους στη χώρα μας. Ποιος μπορεί άλλωστε να αμφισβητήσει ότι η με γρήγορους ρυθμούς αυξανόμενη αναζήτηση οποιουδήποτε μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών, εδώ ή στο εξωτερικό, αντικατοπτρίζει και αυτή τη δραματική ανάγκη των αποφοίτων ΑΕΙ να ξεχωρίσουν από τους ομοίους τους και να αποφύγουν την ίδια τρομοκρατική ανεργία; Ακόμα και να δεχτούμε ότι υπάρχει μια αυξανόμενη ανάγκη για μόρφωση, αυτή δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να εξηγήσει την ένταση του παρατηρούμενου φαινομένου. Είναι φανερό ότι αν οι απόφοιτοι Λυκείου και οι απόφοιτοι ΑΕΙ είχαν μπροστά τους μια σαφή επαγγελματική προοπτική, αυτή η αναζήτηση δε θα έπαιρνε τέτοιες διαστάσεις.

Το περίεργο δεν είναι η προπαγάνδιση της προοπτικής της ελεύθερης πρόσβασης στα Πανεπιστήμια της χώρας από την κυβέρνηση, αφού την απαλλάσσει προσωρινά από το βάρος της ευθύνης των χιλιάδων ανέργων αποφοίτων Λυκείου. Περίεργο είναι το γεγονός ότι το σύνθημα αυτό υιοθετείται και από δυνάμεις μέσα στο συνδικαλιστικό κίνημα. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι παρατάξεις που ελέγχουν την ΟΛΜΕ φαίνεται να υιοθετούν μια τέτοια προοπτική, αλλά και ότι οι δυνάμεις του ΠΑΣΟΚ, του ΣΥΝ και του ΝΑΡ/Αριστεριστών στην ΕΦΕΕ προβάλλουν αυτό το αίτημα.

Η υιοθέτηση αυτού του αιτήματος αποτελεί στην ουσία αποδοχή του ιδεολογήματος της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ - που προπαγανδίζεται ήδη από το 1987 - αλλά και της ΝΔ ότι η υποχρέωση του κράτους απέναντι στον πολίτη σταματάει στην παροχή της γνώσης και δεν περιλαμβάνει την εξασφάλιση εργασίας για τη χρησιμοποίηση αυτής της γνώσης. Το ιδεολόγημα, δηλαδή, της αποσύνδεσης του πτυχίου (οποιασδήποτε βαθμίδας) από την επαγγελματική προοπτική. Ετσι, επιτρέπεται στην κυβέρνηση να συγκαλύπτει την ανεργία των δεκαοχτάρηδων για τουλάχιστον δύο χρόνια. Γιατί, αντί το εκπαιδευτικό και γενικότερα το λαϊκό κίνημα να καταγγέλλει την αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική κυβερνητική πολιτική της συρρίκνωσης της παραγωγικής βάσης της χώρας, που αυξάνει δραματικά την ανεργία, αντί να απαιτεί μέτρα για την καταπολέμηση της ανεργίας, αντί να διεκδικεί τη λειτουργία ενιαίου Λυκείου, που να εξασφαλίζει επαγγελματική γνώση και δουλιά στους απόφοιτους του, θα διεκδικεί την ελεύθερη πρόσβαση στα ΑΕΙ, τη συγκάλυψη δηλαδή της ανεργίας των νέων για δύο τουλάχιστον χρόνια.

Γιατί για δύο χρόνια; Ας δούμε τις άμεσες συνέπειες που θα είχε η εφαρμογή ενός τέτοιου μέτρου. Η μεγάλη μάζα των φοιτητών θα "κόβονται" ή θα εξαναγκάζονται σε εγκατάλειψη των σπουδών τους μετά το πρώτο ή το πολύ το δεύτερο έτος. Για παράδειγμα στη Γαλλία, που εφαρμόζεται από χρόνια αυτό το μέτρο, το ξεκαθάρισμα γίνεται στο τέλος του πρώτου έτους με εσωτερικές πανεπιστημιακές εξετάσεις.

Μια τέτοια διαδικασία θα οδηγήσει τους πρωτοετείς φοιτητές σε "γλείψιμο", σε αναζήτηση ρουσφετιού για να περάσουν στις εξετάσεις, σε ένα ιδιότυπο καθεστώς "ομηρίας" μέσα στο Πανεπιστήμιο, αφού η συνέχιση των σπουδών τους θα εξαρτάται από ένα κάθε άλλο παρά αδιάβλητο σύστημα εξετάσεων, που ισχύει σήμερα.

Οσο για τους φοιτητές που θα κόβονται, αργά ή γρήγορα, θα δημιουργηθεί η ανάγκη να τους δίνεται μια ιδιότυπη βεβαίωση σπουδών, που θα πιστοποιεί την παρακολούθηση των μαθημάτων του πρώτου έτους. Και τι θα απογίνουν; Θα εγκαταλείπουν το ΑΕΙ με το στίγμα του ανίκανου, αυτού που του δόθηκε απλόχερα η δυνατότητα να τελειώσει το Πανεπιστήμιο, αλλά που ήταν ανεπαρκής και δεν τα κατάφερε. Και τι εναλλακτική λύση θα έχουν αυτοί οι απόβλητοι από το να τρέχουν στα ορθάνοιχτα ΙΙΕΚ και ΚΕΚ, που αντί για επιστημονική γνώση προσφέρουν στενή κατάρτιση, επί πληρωμή βεβαίως;

Με ένα σμπάρο τρία τρυγόνια. Η υλοποίηση όλων των κατευθύνσεων της Ευρωπαϊκής Ενωσης με ένα μέτρο. Και ιδεολογική χειραγώγηση των εκπαιδευόμενων και κατάρτιση και επανακατάρτιση στενή και αποστεωμένη και ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια στην παρεχόμενη γνώση!

Μια δευτερεύουσα - αλλά αποκαλυπτική του σχεδιασμού που υποκρύπτει μια τέτοια ελεύθερη πρόσβαση - άμεση συνέπεια θα είναι η μετατροπή του πρώτου έτους σπουδών στις σχολές θετικών επιστημών (αυτές που στο πρόγραμμά τους έχουν εργαστήρια) καθαρά σε προπαρασκευαστικό. Γιατί, με τις δαπάνες που διατίθενται για την παιδεία σήμερα, δεν μπορούν να ασκηθούν ούτε καν οι φοιτητές που σήμερα σπουδάζουν. Και δε νομίζουμε να έχει κανείς την αυταπάτη ότι το άνοιγμα των πυλών των ΑΕΙ θα συνοδευτεί από πακτωλό χρημάτων από τον κρατικό προϋπολογισμό!

Η αλήθεια είναι ότι δεν είναι η πρώτη φορά που μια τέτοια φιλοσοφία επιχειρείται να μπει στη ζωή. Θα αδικούσαμε τον κ. Σουφλιά, αν δε μνημονεύαμε τον περιβόητο νόμο Σουφλιά, που πρόβλεπε τη δημιουργία δύο κύκλων σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: Ενα βασικό κορμό γενικών γνώσεων για όλους τους φοιτητές και έναν κύκλο ειδίκευσης για λίγους. Ενα νόμο που βρήκε την αντίθεση όλων των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Τι στόχους πρέπει όμως να βάζει το εκπαιδευτικό λαϊκό κίνημα;

  • Μόρφωση - ειδίκευση - δουλιά για όλους.
  • Δημόσια σύγχρονη δωρεάν παιδεία, χωρίς ταξικούς φραγμούς.
  • Μέτρα για την ενίσχυση και επέκταση της ενιαίας υποχρεωτικής δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης με προοπτική τα 12 χρόνια.
  • Ενιαίο λύκειο, που να εξασφαλίζει γενική μόρφωση και επαγγελματικά εφόδια στους απόφοιτους.
  • Ενταξη της επαγγελματικής κατάρτισης στο δημόσιο δωρεάν εκπαιδευτικό σύστημα.
  • Ενιαία αναβαθμισμένη δημόσια και δωρεάν ανώτατη εκπαίδευση, που οι σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες επιβάλλουν να διευρυνθεί, με απαραίτητες προϋποθέσεις τη γενναία χρηματοδότησή της από τον κρατικό προϋπολογισμό, τη διασφάλιση του ανώτατου χαρακτήρα των σπουδών, που πρέπει να παρέχουν ευρύτερη κοινωνική μόρφωση, επιστημονικό γνωστικό υπόβαθρο και ειδίκευση μέσα στο πτυχίο, την ολόπλευρη ενίσχυση της έρευνας στην κατεύθυνση εξυπηρέτησης των κοινωνικών λαϊκών αναγκών, την επαγγελματική κατοχύρωση των αποφοίτων.
  • Αμεσα μέτρα για την καταπολέμηση της ανεργίας.
  • Αλλη ριζικά διαφορετική πορεία κοινωνικοοικονομικής ανάπτυξης σε όφελος του λαού.

Λαμπρίνα ΝΙΚΟΛΑΟΥ

Μέλος του ΔΣ της Πανελλήνιας Ενωσης Αδιορίστων Εκπαιδευτικών, εκπρόσωπος της ΔΕΕ

ΟΛΜΕ
Πολιτική εντυπώσεων με φρούδες ελπίδες

"Δεν καταργείται το Εθνικό Απολυτήριο", είπε χτες ο υπουργός Τύπου, Δ. Ρέππας, και χαρακτήρισε πρόωρη τη συζήτηση για κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων

Την αντίδραση των κομμάτων της αντιπολίτευσης και της ΟΛΜΕ προκάλεσε η προχτεσινή δημαγωγική εξαγγελία του υπουργού Παιδείας για βαθμιαίο άνοιγμα των πυλών των πανεπιστημίων, ενώ πρόωρη χαρακτήρισε ο υπουργός Τύπου, Δ. Ρέππας, τη συζήτηση για κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων. Συζήτηση που ξεκίνησε ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας με τις δηλώσεις του.

Ο Δ. Ρέππας,απαντώντας σε ερωτήματα δημοσιογράφων για το θέμα της κατάργησης των εισαγωγικών εξετάσεων, "αδειάζοντας" τον υπουργό Παιδείας, τόνισε ότι "είναι πολύ πρόωρο να συζητούμε τώρα για κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι κάτι που θέλει πάρα πολύ δουλιά, σωστή δουλιά για να μπορέσει να γίνει πραγματικότητα". "Ολα, είπε, αυτά είναι στόχοι οι οποίοι μπορούν να επιτευχθούν εφόσον προκύψουν εν τω μεταξύ οι διάφορες προϋποθέσεις τις οποίες πρέπει να εξασφαλίσουμε".

Σε ερώτηση αν η κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση συνεπάγεται και κατάργηση του Εθνικού Απολυτηρίου, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Δ. Ρέππας, ήταν κατηγορηματικός: "Το Εθνικό Απολυτήριο είναι μια επιλογή της κυβέρνησης. Ασφαλώς, δεν καταργείται το Εθνικό Απολυτήριο", τόνισε.

Η ΟΛΜΕ Σχολιάζοντας την κίνηση του υπουργού Παιδείας να εξαγγείλει τρεις μέρες πριν την έναρξη του απεργιακού αγώνα των εκπαιδευτικών την ελεύθερη πρόσβαση των μαθητών στα ΑΕΙ, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Ν. Τσούλιας,είπε στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στη Θεσσαλονίκη πως το υπουργείο Παιδείας ακολουθεί πολιτική εντυπώσεων και προχειρότητας και σημείωσε πως η τελευταία εξαγγελία του υπουργού έγινε για να καλλιεργήσει φρούδες ελπίδες σε μαθητές και γονείς.

Η ΟΚΕ Παιδείας της ΝΔ σε ανακοίνωσή της τονίζει ότι "οι χτεσινές (σ. σ. προχτεσινές) εξαγγελίες περί μελλοντικής εγγραφής όλων στα πανεπιστήμια δεν αντέχουν σε καμιά σοβαρή κριτική. Μόνο στόχο έχουν να στραφεί η προσοχή των πολιτών σ' αυτές, ώστε η κυβέρνηση να διευκολυνθεί στην αντιμετώπιση της γενικευμένης κοινωνικής αναστάτωσης που προκαλεί η οικονομική και κοινωνική πολιτικής της", ενώ ο αντιπρόεδρος της ΝΔ, Γ. Βαρβιτσιώτης, έκανε λόγο για πολιτική "λαϊκισμού και θολών οραμάτων".

Το Τμήμα Παιδείας της ΚΠΕ του ΣΥΝ διεκδικεί, όπως αναφέρει ανακοίνωσή του, την "πατρότητα" της ιδέας για αύξηση του αριθμού εισακτέων, επισημαίνει ότι "για την υλοποίηση μιας τέτοιας προοπτικής χρειάζεται ουσιαστικός διάλογος, συγκεκριμένη προετοιμασία και αντίστοιχη υποδομή και όχι πρόχειρες εξαγγελίες και αντιφατικές δηλώσεις από διάφορους υπουργούς".

Την ικανοποίησή της, όπως ήταν φυσικό, για την έναρξη του διαλόγου για θέματα που αφορούν τη νέα γενιά και το εκπαιδευτικό σύστημα εκφράζει με ανακοίνωση της η ΠΑΣΠ, τονίζοντας: "θεωρούμε πως ο υπουργός Παιδείας με τις δηλώσεις του χάραξε το στόχο, που είναι η δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση".

ΚΚΕ
Επικίνδυνη επιλογή λίγων και εκλεκτών

Η κυβέρνηση έριξε το πυροτέχνημα της "ανοιχτής" πρόσβασης πριν τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών, για να αποτρέψει μια γενικότερη συσπείρωση γύρω από τα μεγάλα προβλήματα της Παιδείας, τονίζει σε χτεσινή ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου του Κόμματος

"Η διεύρυνση της πρόσβασης στη γνώση είναι στην εποχή μας αναγκαία όσο ποτέ και οι δυνατότητες γι' αυτό τεράστιες. Η ουσία όμως της κυβερνητικής πολιτικής στην Παιδεία δε στοχεύει σ' αυτό. Ολη της η προσπάθεια εντοπίζεται στο πώς, με δεδομένη την "καμένη γη" που δημιουργεί η πολιτική της, θα αποπροσανατολίσει και θα παγιδεύσει το λαό".

Τα παραπάνω τονίζει σε χτεσινή ανακοίνωσή του το Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ με αφορμή τις εξαγγελίες για την Παιδεία.

"Την ίδια στιγμή, συνεχίζει η ανακοίνωση, που μέσα από νέες μορφές απροκάλυπτης ιδιωτικοποίησης και εμπορευματοποίησης της παιδείας προετοιμάζεται η ένταση των φραγμών και των ταξικών ανισοτήτων στη μόρφωση, η κυβέρνηση προσπαθεί να καλλιεργήσει αυταπάτες ότι ανοίγει το δρόμο της ανοιχτής και ελεύθερης πρόσβασης σ' αυτή. Χωρίς, σκόπιμα, να μπαίνει στις λεπτομέρειες, προσπαθεί να αποκρύψει πως πίσω από τη δήθεν βαθμιαία κατάργηση του κλειστού αριθμού εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, κρύβονται νέες, πιο επικίνδυνες μορφές επιλογής των λίγων και εκλεκτών. Είτε με προπαρασκευαστικά έτη, είτε με ενδιάμεσους κύκλους σπουδών, είτε με επιβολή διδάκτρων, είτε με την αποσύνδεση του πτυχίου από τη δυνατότητα άσκησης του επαγγέλματος, το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο και χειρότερο: Η γιγάντωση της παραπαιδείας, η υποβάθμιση και η κατηγοριοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ο αποκλεισμός από τη δημιουργική γνώση και την εργασία της μεγάλης πλειοψηφίας της νεολαίας μας. Το έργο άλλωστε έχει ήδη παιχτεί και αποκαλυφτεί, σε μια σειρά χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης".

"Δε θεωρούμε καθόλου τυχαία, τονίζει το Γραφείο Τύπου, τη χρονική στιγμή που η κυβέρνηση επέλεξε να ρίξει το πυροτέχνημα της "ανοιχτής" πρόσβασης. Λίγο πριν την έναρξη των κινητοποιήσεων των εκπαιδευτικών, στοχεύει στην απομόνωσή τους από την κοινή γνώμη, στην αποτροπή μιας γενικότερης συσπείρωσης γύρω από τα μεγάλα προβλήματα της παιδείας μας. Ταυτόχρονα κρύβει, προς το παρόν, τα χαρτιά της, γιατί η ανοιχτή αποκάλυψη των προθέσεών της θα πυροδοτήσει νέους αγώνες στο χώρο της εκπαίδευσης. Κανένας εφησυχασμός, καμιά αναμονή, καμιά ψευδαίσθηση δεν πρέπει να υπάρξει. Εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές, εργαζόμενοι, πρέπει να συντονιστούν και να πυκνώσουν τις γραμμές του κινήματος της Παιδείας, απαιτώντας το δικαίωμα στη γνώση. Το δικαίωμα που πολύμορφα σήμερα αμφισβητείται και αντικαθίσταται από την αρχή της "ελεύθερης" ατομικής πρόσβασης στη γνώση, ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες και την ταξική, σε τελευταία ανάλυση, θέση του καθένα χωριστά".

Και η ανακοίνωση καταλήγει: "Οι προϋποθέσεις για πραγματικά ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση, από το νηπιαγωγείο ως το Πανεπιστήμιο και τα μεταπτυχιακά, είναι η διασφάλιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της, της ποιότητας και επιστημονικότητάς της και των κοινωνικών προϋποθέσεων ώστε όλοι, χωρίς εξαίρεση, να αποκομίσουν εφόδια απ' αυτή. Οι παραπάνω όροι όμως απαιτούν ριζική αλλαγή πολιτικής τόσο για την παιδεία όσο και γενικότερα για την κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη του λαού μας".

"Μπαλάκι" τα παιδιά με ειδικές ανάγκες

Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Στ. Παναγιώτου για το Ψυχολογικό Κέντρο Βόρειας Ελλάδας

Τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το Ψυχολογικό Κέντρο Βόρειας Ελλάδας, που περιθάλπει παιδιά με ειδικές ανάγκες, έφερε με ερώτησή του στη Βουλή, ο βουλευτής του ΚΚΕ Σταύρος Παναγιώτου,ζητώντας από την κυβέρνηση να πάρει άμεσα μέτρα.

Οπως επισημαίνεται στην ερώτηση, οι 115 μόνιμοι και 35 αναπληρωτές εργαζόμενοι στο Ψυχολογικό Κέντρο Βόρειας Ελλάδας, βρίσκονται από τις 13 Γενάρη σε επίσχεση εργασίας, αφού διεκδικούν την καταβολή των δεδουλευμένων του Δεκέμβρη και το δώρο Χριστουγέννων (το συνολικό χρέος του Ιδρύματος και προς τρίτους ξεπερνάει τα 200 εκατομμύρια δραχμές).

Σε απάντηση παλιότερης σχετικής ερώτησης βουλευτών του ΚΚΕ, το υπουργείο ρίχνει το "μπαλάκι" στη Νομαρχία Θεσσαλονίκης, η οποία επικαλείται έλλειψη πόρων και το παιχνίδι των αρμοδίων τελικά το πληρώνουν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες και οι εργαζόμενοι στο Ιδρυμα. Ενώ, τα 120 εκατ. δρχ. που ο υπουργός είχε υποσχεθεί ότι θα δώσει και καθυστέρησαν για γραφειοκρατικούς λόγους, τώρα διαμήνυσε ότι δεν πρόκειται να δοθούν.

Με αφορμή την κατάσταση αυτή, ο βουλευτής του ΚΚΕ ρωτά τον υπουργό Υγείας και Πρόνοιας, Κ. Γείτονα: "Τι μέτρα θα παρθούν ώστε να πληρωθούν άμεσα οι εργαζόμενοι στο ίδρυμα. Εάν προτίθεται να δώσει άμεσα όλο το ποσό που προβλέπει ο προϋπολογισμός του ιδρύματος, ώστε να καλύψει όλα τα έξοδά του και να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του. Και εάν είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης στο εξής να καλύπτει εξ ολοκλήρου τις απαιτήσεις των Κέντρων Περίθαλψης ατόμων με ειδικές ανάγκες από τον τακτικό προϋπολογισμό για να μην παρουσιάζονται παρόμοια προβλήματα με αυτά που αντιμετωπίζει σήμερα το Ψυχολογικό Κέντρο Βόρειας Ελλάδας".

Συνεχίζουν την επίσχεση

Παράταση της επίσχεσης εργασίας μέχρι το τέλος της ερχόμενης βδομάδας αποφάσισαν χτες στη γενική τους συνέλευση οι εργαζόμενοι στο Κέντρο.

Στη συνάντηση με το νομάρχη, το θέμα της χρηματοδότησης παραπέμφθηκε στο άγνωστο μέλλον, ενώ ο υφυπουργός Υγείας υποστήριξε προχτές ότι οι "υπεράριθμοι" εργαζόμενοι στα κοινωνικά ιδρύματα που κινητοποιούνται ενάντια στην πολιτική λιτότητας και περικοπών που εφαρμόζει η κυβέρνηση θα πρέπει να σταματήσουν να διαμαρτύρονται.

Στο μεταξύ η κατάσταση στο ίδρυμα έχει φτάσει σε οριακό σημείο, καθώς καθημερινά οι προμηθευτές απειλούν να σταματήσουν να τροφοδοτούν το ίδρυμα με τα απαραίτητα υλικά, τα εκπαιδευτικά προγράμματα έχουν σταματήσει, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ψυχολογική πίεση στα παιδιά, ενώ 35 έκτακτοι εργαζόμενοι, των οποίων η σύμβαση λήγει στις 31 του Γενάρη, είναι άγνωστο κάτω από αυτές τις συνθήκες αν θα απασχοληθούν ξανά στο ίδρυμα.

Ο Σύλλογος Γονέων, αν και σε επίπεδο δηλώσεων είναι στο πλευρό των εργαζομένων, προς το παρόν αποφεύγει να αντιπαρατεθεί με την πολιτική της κυβέρνησης και την αδιαφορία της νομαρχίας.

Η εκχώρηση της ευθύνης οδήγησε στο κλείσιμο

Επίκαιρη ερώτηση της βουλευτίνας του ΚΚΕ Μ. Μπόσκου για τα ΤΕΚΑΝ Αθήνας και Θεσσαλονίκης

Το κλείσιμο των Τμημάτων Επαγγελματικής Κατάρτισης Αναπήρων Νέων (ΤΕΚΑΝ) στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη έφερε στη Βουλή η βουλευτίνα του ΚΚΕ Μαρία Μπόσκου,με επίκαιρη ερώτησή της.

Οι συγκεκριμένες περιπτώσεις, τονίζει η Μ. Μπόσκου, δεν είναι οι μοναδικές, αφού και πολλά άλλα τέτοια κέντρα - οι δυο σχολές τυφλών τηλεφωνητών Αθήνας και Θεσσαλονίκης, χειριστών και προγραμματιστών κομπιούτερ, το κέντρο ειδικής κατάρτισης του ΕΙΑΑ (Ιδρυμα Αποκατάστασης Αναπήρων) κλπ.- πήραν αυτόν το δρόμο. Παράλληλα επισημαίνει ότι το κλείσιμο αυτών των τμημάτων είναι αποτέλεσμα της εγκληματικής επιλογής των μέχρι τώρα κυβερνήσεων, για εκχώρηση σε διάφορους ιδιώτες των υποχρεώσεων του κράτους για εξασφάλιση του συνταγματικού δικαιώματος των ατόμων με ειδικές ανάγκες για ειδική, γενική εκπαίδευση και ειδική τεχνική και επαγγελματική κατάρτιση και αποκατάσταση.

Συγκεκριμένα, η βουλευτίνα του ΚΚΕ Μ. Μπόσκου ρωτά τους αρμόδιους υπουργούς Υγείας - Πρόνοιας Κ. Γείτονα και Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων Μ. Παπαϊωάννου: "Τι μέτρα θα παρθούν για να καλυφθεί η ανάγκη συνέχισης της εκπαίδευσης των παιδιών αυτών που καλύπτονταν από αυτά τα τμήματα; Καθώς και αν προτίθεται η κυβέρνηση να αναλάβει και με ποια συγκεκριμένα μέτρα την υποχρέωσή της απέναντι στα παιδιά με ειδικές ανάγκες για δημόσια ειδική τεχνική και επαγγελματική κατάρτιση".

Η ΕΣΑΕΑ

Εξάλλου με χτεσινή της ανακοίνωση η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (ΕΣΑΕΑ) δηλώνει την αγανάκτησή της για το κλείσιμο των δυο συγκεκριμένων τμημάτων. Μια αγανάκτηση που έρχεται όμως "κατόπιν εορτής", αφού όταν δρομολογήθηκε η αποποίηση της ευθύνης από την πολιτεία για τη δημόσια εκπαίδευση αυτών των παιδιών, σιώπησε.

Η ΕΣΑΕΑ υπογραμμίζει ότι η έλλειψη κοινοτικών πόρων για τη συνέχιση της λειτουργίας των δυο μονάδων δεν αποτελεί ικανή δικαιολογία και καλεί την πολιτεία να διαθέσει χρήματα από τους Εθνικούς της Πόρους, προκειμένου να μην οδηγήσει το χώρο των ατόμων με ειδικές ανάγκες σε μια οπισθοδρόμηση.

Απεργία διαρκείας των καθηγητών

Ξεκινά από την προσεχή Δευτέρα. Την Τρίτη θα γίνουν συλλαλητήρια στην Αθήνα και σε άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας. Νέες δηλώσεις του Γερ. Αρσένη

Τη μάχη ενάντια στην αντιλαϊκή, αντιεκπαιδευτική πολιτική ξεκινούν τη Δευτέρα, με απεργίες οι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι εναντιώνονται στην καθιέρωση του νέου μισθολογίου, που προβλέπει παγίωση της λιτότητας για τους εκπαιδευτικούς.

Την Τρίτη οι καθηγητές πραγματοποιούν συλλαλητήρια στην Αθήνα και σε άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας. Στη Θεσσαλονίκη την πρώτη μέρα της απεργίας οι πέντε ΕΛΜΕ της πόλης, θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση στις 11 πμ στο Εργατικό Κέντρο της πόλης και στη συνέχεια θα ακολουθήσει πορεία προς το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης.

Χτες, στη Θεσσαλονίκη, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Ν. Τσούλιας κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου τόνισε ότι η κινητοποίηση κρύβει εκρηκτικές εκπλήξεις και δυναμικές παρεμβάσεις.

Την πρόθεση του υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει βαθμιαία στην εφαρμογή του προγράμματος που ανακοίνωσε την Πέμπτη ο Γερ. Αρσένης, δήλωσε χτες ο υπουργός Παιδείας, ο οποίος έκανε και πάλι λόγο για αύξηση του αριθμού των εισακτέων.

Για το θέμα της αλλαγής του εξεταστικού συστήματος, τόνισε ότι θα υπάρξει ένα απολυτήριο στο πλαίσιο αναβάθμισης του Λυκείου, ενώ κάλεσε τους φετινούς υποψηφίους για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση να προετοιμαστούν κανονικά για τις εισαγωγικές εξετάσεις. Δήλωσε πάντως ότι το υπουργείο έχει εναλλακτικές προτάσεις για το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ, οι οποίες θα αποτελέσουν αντικείμενο διαλόγου.

ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ
Στις 30 Γενάρη οι πικετοφορίες

Η ΣΕΑ καλεί τους συνταξιούχους να πάρουν μέρος στη συγκέντρωση της ΓΣΕΕ στις 23 Γενάρη 1997, ώρα 10 πμ, στην πλατεία Κάνιγγος

Στις 30, αντί στις 23 Γενάρη 1997 θα γίνουν οι πικετοφορίες των συνταξιούχων στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη και στον Πειραιά, που αποφάσισε η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα (ΣΕΑ) των συνταξιουχικών οργανώσεων.

Η ΣΕΑ ανέβαλε την ημερομηνία λόγω της απεργιακής κινητοποίησης της ΓΣΕΕ που γίνει στις 23 Γενάρη 1997. Ταυτόχρονα, η ΣΕΑ καλεί τα σωματεία των συνταξιούχων να δώσουν μαζικά - αγωνιστικά το "παρών" στη συγκέντρωσης της ΓΣΕΕ στην πλατεία Κάνιγγος, ώρα 10 πμ, καθώς και σε όλες τις πόλεις όπου οργανώνουν συγκεντρώσεις τα Εργατικά Κέντρα."Η κινητοποίηση της ΓΣΕΕ, τονίζει η ΣΕΑ είναι και δική μας, αφού γίνεται ενάντια στην αντεργατική φορομπηχτική και αντικοινωνική πολιτική της κυβέρνησης, αφού μια ζωή οι εργάτες και οι συνταξιούχοι είναι οι κύριοι αιμοδότες των εσόδων του δημοσίου. Καλούμε τα Σωματεία, εκτός από το φορολογικό να προβάλουν και τα άλλα αιτήματα των συνταξιούχων και ιδιαίτερα την επανασύνδεση των κατώτερων συντάξεων του με τα 20 ΗΑΕ και το 80% των μισθών και να καταγγείλουν την αύξηση - κοροϊδία που μας δίνει η κυβέρνηση 2+2,5= 3,25 σε ετήσια βάση".

Οι τρεις πικετοφορίες θα έχουν τις εξής αφετηρίες:

  • Στην Αθήνα,την πλατεία Κάνιγγος, ώρα 10 π.μ.
  • Στη Θεσσαλονίκη,το άγαλμα Βενιζέλου, ώρα 10 π.μ.
  • Στον Πειραιά,το Εργατικό Κέντρο, ώρα 10 π.μ.

Η ΣΕΑ καλεί τις Συντονιστικές Επιτροπές των άλλων πόλεων να οργανώσουν δικές τους πικετοφορίες.

Ξεκινά τη Δευτέρα η απεργία διαρκείας των καθηγητών


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ