ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 19 Γενάρη 2000
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΠΑΤΩΝ
Λειτουργία σ' ένα χρόνο χωρίς «Ολυμπιακή» και ... προσβάσεις!

Το διεθνές αεροδρόμιο στα Σπάτα θα λειτουργήσει στη 1 Μάρτη του 2001, αλλά χωρίς να υπάρχει σ' αυτό οδική ή σιδηροδρομική πρόσβαση, χωρίς πλέον την «Ολυμπιακή Αεροπορία» να παίζει το ρόλο του εθνικού αερομεταφορέα και χωρίς υπόγειο πάρκινγκ! Αντίθετα, στα Μεσόγεια εκεί που πριν λίγα χρόνια υπήρχε ο μεγαλύτερος γεωργικός πνεύμονας της Αττικής, θα αρχίσει σιγά - σιγά να ξεφυτρώνει μια ακόμη τσιμεντούπολη 400.000 κατοίκων, καθώς η κυβέρνηση δε φρόντισε ακόμη να θεσμοθετήσει ένα χωροταξικό σχέδιο, ενώ ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ έσπευσε να νομοθετήσει όρους τσιμεντοποίησης του τεράστιου κτήματος Καμπά, προκειμένου να εξυπηρετήσει τα σχέδια μερικών μεγαλοεργολάβων...

Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα όσων ακούσαμε χτες κατά τη διάρκεια περιοδείας του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη στα εργοτάξια του νέου αεροδρομίου. Πιο συγκεκριμένα:

  • Ο βασικός δρόμος πρόσβασης προς το αεροδρόμιο, δηλαδή το τμήμα Παλλήνη - Σπάτα της Αττικής Οδού έχει κατασκευαστεί μόνο κατά 25% και φαντάζει αδύνατο να έχει ολοκληρωθεί σε ένα χρόνο, πράγμα που σημαίνει ότι δε θα υπάρχει πρόσβαση προς το αεροδρόμιο όταν λειτουργήσει, ενώ παράλληλα το Δημόσιο θα επιβαρυνθεί, με σημαντικές ποινικές ρήτρες εκατομμυρίων για κάθε μέρα καθυστέρησης. Επίσης, καμία κίνηση δεν έχει γίνει μέχρι στιγμής για τη σιδηροδρομική πρόσβαση (Προαστιακός ή μετρό), καθώς τα έργα αυτά βρίσκονται σε επίπεδο σχεδιασμού.
  • Κανένας δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι η «Ολυμπιακή» θα έχει προλάβει καν να κατασκευάσει τις εγκαταστάσεις της στο χώρο των Σπάτων, καθώς ακόμη δεν έχει συνάψει το δάνειο των 38 δισ. δρχ. για να χρηματοδοτήσει τα έργα... Ουσιαστικά, δηλαδή ο εθνικός μας αερομεταφορέας θα είναι κομπάρσος στο νέο αεροδρόμιο. Ο Γερμανός Γενικός Διευθυντής του Αερολιμένα Αθηνών κ. Σηλ ήταν και χτες κατηγορηματικός: Δεν πρόκειται να μην υπάρχει τεχνική - επισκευαστική βάση στα Σπάτα το Μάρτη του 2001. Ηδη γι' αυτή έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον άλλες ξένες εταιρίες...
  • Το υπόγειο πάρκινγκ που προβλέπονταν στη σύμβαση ακόμη δεν έχει αρχίσει να κατασκευάζεται, καθώς υπάρχει διαφωνία μεταξύ Δημοσίου και «Χόχτιφ», με την τελευταία να επιμένει ότι δεν περιλαμβάνεται στη σύμβαση, ζητώντας έτσι ένα «πανωπροίκι» 20 τουλάχιστον δισ. δρχ. για να το κατασκευάσει. Το θέμα έχει παραπεμφθεί στη διαιτησία επίλυσης διαφορών και ακόμη δεν έχει εκδικαστεί. Προς το παρόν διαμορφώνεται έξω από το κεντρικό κτίριο του αεροδρομίου υπαίθριο πάρκινγκ 3.600 θέσεων...

Κατά τα άλλα, όπως ανακοινώθηκε, οι εργασίες κατασκευής έχουν ολοκληρωθεί κατά 90% και προβλέπεται η πεντάμηνη δοκιμαστική περίοδος λειτουργίας να αρχίσει το Σεπτέμβρη. Το έργο θα στοιχίσει συνολικά 658 δισ. δρχ., άλλα 77 δισ. δρχ. θα στοιχίσουν διάφορα άλλα έργα (π.χ. πολυτελές ξενοδοχείο, αγωγοί καυσίμων κλπ.) που θα γίνουν επίσης με το σύστημα της αυτοχρηματοδότησης, ενώ στο κόστος αυτό δεν περιλαμβάνεται αυτό της μεταφοράς της Ολυμπιακής. Η «Χόχτιφ», σύμφωνα με την αποικιοκρατική σύμβαση εκτός από τα 658 δισ. της κατασκευής αποκτά το 45% των μετοχών της Αερολιμήν Αθηνών για 30 χρόνια, συμμετέχοντας - υποτίθεται - στη χρηματοδότησή του με 53 δισ. δρχ...

Ακίνητα και σήμερα τα ταξί

Χωρίς ταξί και σήμερα η χώρα, λόγω της 48ωρης κινητοποίησης των αυτοκινητιστών ταξί και αγοραίων, που άρχισε χτες και λήγει αύριο στις 5 τα ξημερώματα.

Για σήμερα στις 10 π.μ. οι ιδιοκτήτες ταξί της Αθήνας, με τη συμμετοχή συναδέλφων τους και από την περιφέρεια, έχουν προγραμματίσει συμβολικό αποκλεισμό με τα οχήματά τους, του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών, στη Λεωφ. Μεσογείων.

Την κινητοποίηση αποφάσισε η διοίκηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ), προβάλλοντας θεσμικά, οικονομικά και φορολογικά αιτήματα του κλάδου, με κεντρικό την κατάρτιση μητρώου ταξί, ώστε να εντοπιστούν τα παράνομα ταξί και να αποκλειστούν από την κυκλοφορία.

Με χτεσινή του ανακοίνωση, το υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών σημειώνει ότι μέσα στο Φλεβάρη θ' αρχίσει η απογραφή των ταξί της περιοχής Αθηνών, με τη χορήγηση νέων πινακίδων κυκλοφορίας, που θα έχουν κίτρινο χρώμα με μαύρα γράμματα.

Η « Ενωτική Προοδευτική Συνεργασία» καταγγέλλει για συναινετική τακτική με τις κυβερνητικές επιλογές, τις ηγεσίες της Ομοσπονδίας και του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), με την επισήμανση ότι έχουν αναγάγει σε μείζον θέμα το μητρώο ταξί, την ώρα που είναι άλυτα τα σοβαρά προβλήματα του κλάδου, όπως είναι η μείωση στις τιμές των καυσίμων, το κυκλοφοριακό, οι απαγορεύσεις στην κυκλοφορία των ταξί, που μειώνουν δραστικά το έργο των αυτοκινητιστών, η ασυδοσία των ασφαλιστικών εταιριών και των εταιριών ανταλλακτικών, το ασφαλιστικό κλπ.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΗΣΑΠ
Ζητούν ενιαία λειτουργία «Hλεκτρικού» και μετρό

Με απεργιακές κινητοποιήσεις αποφάσισαν να υποδεχτούν τη λειτουργία του μετρό της Αθήνας οι εργαζόμενοι στον «Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο» (ΗΣΑΠ).

Με χτεσινή του απόφαση το ΔΣ της Ενωσης Εργαζομένων ΗΣΑΠ κήρυξε 4ωρη στάση εργασίας (11 π.μ. - 3 μ.μ.) για τις 27 του Γενάρη 2000, με κύριο αίτημα την ενιαία λειτουργία του «Ηλεκτρικού» με το μετρό και όχι από δύο ξεχωριστούς φορείς, όπως αποφάσισε η κυβέρνηση. Επίσης, οι εργαζόμενοι στους ΗΣΑΠ αντιδρούν μ' αυτό τον τρόπο σε κάθε μεθόδευση ιδιωτικοποίησης των δημόσιων συγκοινωνιακών μέσων, καθώς και σε κάθε σχέδιο επιβολής εργασιακού μεσαίωνα και ανατροπής διά της διολισθήσεως, όλων των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών τους δικαιωμάτων.

Στην ανακοίνωση που εξέδωσαν οι εκπρόσωποι της Ενωσης, ανάμεσα στα άλλα καταγγέλλεται ότι το οργανωτικό σχήμα που επέλεξε η κυβέρνηση με τους διαφορετικούς φορείς, στερεί από τη λειτουργία και εκμετάλλευση των δύο γραμμών του μετρό τη μοναδική εμπειρία των εργαζομένων των ΗΣΑΠ, ενώ παράλληλα, προσθέτει σοβαρά προβλήματα ασφαλείας, δυσλειτουργιών, αδικαιολόγητων φθορών και βλαβών σε μεγάλη έκταση. Επίσης, προσθέτει πολλαπλάσιο λειτουργικό κόστος, ενώ δαπανήθηκαν άσκοπα πολλά εκατομμύρια δραχμές για τη δημιουργία παράλληλων και αύριο άχρηστων υποδομών και στους ΗΣΑΠ και στο μετρό, όπως είναι το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας, η μηχανοργάνωση, ο εξοπλισμός, εργοστάσια κλπ.

Μηχανικός ζητάει ακύρωση πρωτοκόλλου κατεδάφισης

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγε συνταξιούχος πολιτικός μηχανικός, ο οποίος ζητάει να ακυρωθεί το πρωτόκολλο κατεδάφισης πολυκατοικίας, που έπαθε ζημιές από το σεισμό της 7ης Σεπτέμβρη. Ο πολιτικός μηχανικός προσέφυγε στο ΣτΕ, με απώτερο στόχο να αποφύγει την αποζημίωση που ζητούν οι ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων της οικοδομής, η οποία κρίθηκε κατεδαφιστέα.

H υπόθεση αφορά πολυκατοικία επί της οδού Τατοΐου 107 στη Μεταμόρφωση. Με το πρωτόκολλο κατεδάφισης χαρακτηρίστηκε «ως επικινδύνως ετοιμόρροπη» και «κατεδαφιστέα», γιατί φέρει «πολύ σοβαρές και εκτεταμένες βλάβες στο φέροντα οργανισμό (τοιχία κατεστραμμένα, τοιχία ασανσέρ ρηγματωμένα), σοβαρές ρηγματώσεις κλπ».

Πρόσφατα το κτίριο κατεδαφίστηκε και οι ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων κατέθεσαν αγωγή στο Μονομελές Πρωτοδικείο της Αθήνας εναντίον του μελετητή - επιβλέποντος μηχανικού, ζητώντας τη συντηρητική κατάσχεση της περιουσίας του, προκειμένου να εξασφαλιστούν οι απαιτήσεις τους, οι οποίες υπερβαίνουν τα 700 εκατομμύρια δραχμές. Μετά από αυτή την εξέλιξη ο πολιτικός μηχανικός προσέφυγε στο ΣτΕ και επιδιώκει να αποφύγει την αγωγή. Ο πολιτικός μηχανικός ζητάει να ακυρωθεί το υπ' αριθμό 62/22-9-1999 «πρωτόκολλο αυτοψίας επικίνδυνα ετοιμόρροπου κτίσματος», ως μη νόμιμο. Στην προσφυγή του αναφέρει ότι η επιτροπή που συνέταξε το πρωτόκολλο δεν είχε διοριστεί και δεν υφίστατο νόμιμα, επειδή δεν εκδόθηκε η απαιτούμενη υπουργική απόφαση για τη σύσταση αυτής της επιτροπής.

ΤΕΕ
Εκλογές στις 26 Μάρτη

Την Κυριακή 26 Μάρτη θα γίνουν οι εκλογές για την ανάδειξη νέων οργάνων διοίκησης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας για την περίοδο 2000 - 2003. Σύμφωνα με την προκήρυξη των εκλογών, οι υποψηφιότητες θα πρέπει να υποβληθούν ως τις 3 το μεσημέρι της 9ης Φλεβάρη.

Η άσκηση του εκλογικού δικαιώματος είναι υποχρεωτική για όλα τα μέλη του ΤΕΕ, που έχουν φτάσει τους 83.000 διπλωματούχους μηχανικούς, και θα γίνει σε 60 εκλογικά τμήματα στην Αθήνα (στις εγκαταστάσεις του κλειστού Γυμναστηρίου του Ολυμπιακού Σταδίου), σε 16 στη Θεσσαλονίκη, σε 4 στην Πάτρα, σε 3 στη Λάρισα και το Ηράκλειο Κρήτης, σε 2 στο Βόλο, τα Ιωάννινα και την Αιτωλοακαρνανία (ανά ένα στο Αγρίνιο και το Μεσολόγγι) και ανά ένα στις έδρες των υπόλοιπων Περιφερειακών Τμημάτων του ΤΕΕ ή στις έδρες των Επαρχιών της χώρας.

Από τις εκλογές θα αναδειχτούν τα 115 αιρετά μέλη της Αντιπροσωπείας, τα 45 μέλη των Επιστημονικών Επιτροπών Ειδικοτήτων, τα 4 αιρετά μέλη του Ανώτατου Πειθαρχικού Συμβουλίου μελών του ΤΕΕ, τα 15 αιρετά μέλη του Πειθαρχικού Συμβουλίου που εδρεύει στην Αθήνα και τα 5 αιρετά μέλη του Πειθαρχικού Συμβουλίου που εδρεύουν στις έδρες των Περιφερειακών Τμημάτων. Επίσης θα εκλεγούν τα μέλη των Αντιπροσωπειών των 16 Περιφερειακών Τμημάτων του ΤΕΕ.

ΤΡΑΠΕΖΕΣ
Δε θέλουν υπαλλήλους άτομα με ειδικές ανάγκες!

Διάκριση κατά των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες γίνεται στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, για την πρόσληψη υπαλλήλων στις τράπεζες, καθώς όρος για την πρόσληψη είναι, όπως τονίζεται στην προκήρυξη, οι υπάλληλοι «να είναι υγιείς, αρτιμελείς και να έχουν φυσική καταλληλότητα για την εκτέλεση των καθηκόντων της θέσεως που επιλέγουν».

Τη διάκριση αυτή καταγγέλλει η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (ΕΣΑΕΑ), με επιστολή της προς τον πρόεδρο του ΑΣΕΠ Μ. Παπαδάκη, επισημαίνοντας ότι «παραβιάζει άμεσα τα δικαιώματα των ΑμΕΑ» και ζητεί την τροποποίηση της προκήρυξης.

Σχολιάζοντας το γεγονός, αλλά και το κείμενο διαμαρτυρίας της Εκτελεστικής γραμματείας της ΕΣΑΕΑ ο Χ. Χουρδάκης μέλος του ΓΣ της ΕΣΑΕΑ και εκπρόσωπος της Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης ΑμΕΑ επισήμανε: «Απαράδεκτη η προκήρυξη και σωστά διαμαρτύρονται οι συνάδελφοι. Αλήθεια, όμως, δεν ξέρουν ότι όταν κάνουν πλάτες στις ιδιωτικοποιήσεις δημόσιων υπηρεσιών, επιχειρήσεων και τραπεζών, όταν αρνούνταν να καταγγείλουν το νόμο που καταργεί το 8ωρο και ελαστικοποιεί τις εργασιακές σχέσεις, δεν ήξεραν ότι τα πρώτα θύματα αυτών των αντιλαϊκών - αντεργατικών πολιτικών θα ήταν οι ανάπηροι; Υποκριτικό και ένοχο το ενδιαφέρον τους».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ