ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 4 Φλεβάρη 1999
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"Τσιμέντο" γίνεται και η Ανατολική Αττική

Μετά το αεροδρόμιο των Σπάτων, η οικολογική καταστροφή ολοκληρώνεται στην Ανατολική Αττική, με το προωθούμενο Προεδρικό Διάταγμα για τη Ζώνη Οικιστικού Ελέγχου (ΖΟΕ) Ανατολικής Αττικής - Μεσογείων. Το προωθούμενο ΠΔ, που παρουσιάστηκε προχθές από την Εκτελεστική Επιτροπή του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας (ΟΡΣΑ) στους έντεκα δημάρχους και κοινοτάρχες της Ανατολικής Αττικής και στο νομαρχιακό συμβούλιο, έδωσε τη ζοφερή εικόνα της περιοχής στο μέλλον.

Σύμφωνα με το προωθούμενο ΠΔ και τη ΖΟΕ που καθορίζεται με αυτό, γύρω από το αεροδρόμιο με τις εκτάσεις που εντάσσονται στο σχέδιο τριπλασιάζονται οι πόλεις στην περιοχή. Ουσιαστικά, αν υλοποιηθεί αυτός ο σχεδιασμός, γύρω από το νέο αεροδρόμιο θα δημιουργηθεί μια νέα τσιμεντούπολη 400 - 500.000 κατοίκων. Επίσης, ορισμένες εκτάσεις μεγαλοϊδιωτών όπως τα κτήματα Καμπά, Ζηρίδη και Μαρινόπουλου αξιοποιούνται με υψηλούς όρους δόμησης.

Την ίδια στιγμή με φωτογραφικές διατάξεις, το ΠΔ δίνει το δικαίωμα σε μεγαλοϊδιοκτήτες να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις εκτάσεις τους και ελαχιστοποιεί την προστατευόμενη εναπομείνασα γεωργική γη. Παράλληλα, δίνει την ευχέρεια για περαιτέρω τσιμεντοποίηση της περιοχής με "εφεδρικές ζώνες" οικιστικής ανάπτυξης.

Τα μόνα κομμάτια που προστατεύονται με τη ΖΟΕ είναι οι αρχαιολογικοί χώροι - εξαιρουμένου του λόφου Ζάγανι, που έγινε μπάζα στο όνομα του αεροδρομίου - και ορισμένοι γύρω ορεινοί όγκοι, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους είναι δασικές εκτάσεις και προστατεύονται με τη δασική νομοθεσία.

Τόσο από την εισήγηση της προέδρου του ΟΡΣΑ Α. Μαρκοπούλου όσο και από την παρουσίαση της προϊσταμένης του ΟΡΣΑ Αικ. Σικιανάκη, αυτό που εκφράστηκε είναι ότι "βάσει του ΠΔ δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για έντονη ανάπτυξη στην περιοχή της Ανατολικής Αττικής, όπως σε όλες τις πόλεις που έχουν αεροδρόμιο και δημιουργούνται διάφορες δραστηριότητες γύρω από αυτό και μια ζώνη προστασίας".

Εκ μέρους της ΝΑΣ ο νομαρχιακός σύμβουλος Γιώργος Βασίλαρος, τόνισε: "Για τη ΝΑΣ ο σχεδιασμός του ΟΡΣΑ είναι πολιτικός σχεδιασμός και υπόλογος για αυτόν, είναι ο πολιτικός εκφραστής του Οργανισμού. Πρέπει να έρθουν στην περιοχή και να μας πουν τι είδους ανάπτυξη θέλουν και για ποιον. Για τους ιδιώτες που θα έρθουν στην περιοχή για να αγοράσουν και να επενδύσουν ή για τους κατοίκους που ζουν εδώ; Μέχρι στιγμής, οι κάτοικοι της Ανατολικής Αττικής ασφυκτιούν κάτω από τα προβλήματα της άναρχης δόμησης, της ανεργίας. Εμείς πιστεύουμε ότι ο τόπος χρειάζεται ανάπτυξη για το συμφέρον των κατοίκων, που πρέπει να ενημερωθούν, να ενεργοποιηθούν και να πάρουν μέρος σ' αυτό τον σχεδιασμό".

ΕΛΤΑ
Αγορά 3,5 δισ. με... ερωτηματικά

Στην αγορά οικοπέδου και παλαιού κτιρίου που θα πρέπει να ανακατασκευαστεί, προχωρούν τα ΕΛΤΑ, προκειμένου να ανεγείρουν το νέο Κέντρο Αυτόματης Διαλογής Αττικής (ΚΔΑ), το κόστος του οποίου θα απορροφήσει τα μισά περίπου κεφάλαια από τα 20 δισ. του προγράμματος "Ταχυδρομεία".

Τις επόμενες μέρες αναμένεται και η σχετική απόφαση της Διοίκησης, ενώ στελέχη του Οργανισμού υποστηρίζουν ότι πρόκειται για "λύση", που θα βλάψει τα συμφέροντα των ΕΛΤΑ.

Σύμφωνα με ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ Μπάμπη Αγγουράκη και Μήτσου Κωστόπουλου: "Στον υπό εξέλιξη διαγωνισμό, προωθείται λύση ασύμφορη από τεχνικοοικονομική άποψη για τα ΕΛΤΑ, συνολικού κόστους πολύ υψηλότερου από άλλες λύσεις που έχουν προταθεί". Στελέχη μάλιστα των ΕΛΤΑ, που γνωρίζουν καλά το θέμα, υποστηρίζουν ότι με την προωθούμενη λύση θ' αυξηθεί σε επικίνδυνο βαθμό, το λειτουργικό κόστος του έργου. Οι δύο βουλευτές απευθυνόμενοι στον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών Τάσο Μαντέλη,ζητάνε να εξετάσει το ζήτημα και να παρέμβει, ώστε να εξασφαλιστούν τα συμφέροντα των ΕΛΤΑ και του ελληνικού δημοσίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο αρχικό "Επιχειρησιακό Σχέδιο" δεν προβλεπόταν η απόκτηση οικοπέδου για την ανέγερση του Κέντρου Διαλογής. Στη συνέχεια όμως, το σχέδιο τροποποιήθηκε και τις επόμενες μέρες το ΔΣ των ΕΛΤΑ θα εξετάσει τις 3 τελικές προτάσεις για την αγορά οικοπέδου.

Πληροφορίες όμως, φέρουν τη δουλιά να έχει ήδη "κλείσει" και τα ΕΛΤΑ να προχωρούν στην απόκτηση 40 στρεμμάτων στον Αγιο Στέφανο, τα οποία σήμερα ανήκουν στον επιχειρηματία Κιολεϊδη,έναντι συνολικού τιμήματος 3,5 δισεκατομμυρίων δραχμών.Παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν πως η αξία της γης στη συγκεκριμένη περιοχή, δεν ξεπερνά τα 40 εκατομμύρια το στρέμμα, που σημαίνει ότι μια τέτοια αγοραπωλησία, βλάπτει σοβαρά τα συμφέροντα των ΕΛΤΑ και του δημοσίου αφού θα δαπανηθούν τα διπλάσια χρήματα.

Το γεγονός μάλιστα ότι η εξαγορά του οικοπέδου και η ανακατασκευή κάποιων παλαιών κτισμάτων ή η ανέγερση νέων, θα φτάσει τα 9 δισ. δραχμές περίπου, περιορίζει σημαντικά τη δυνατότητα εκσυγχρονισμού του δικτύου των ΕΛΤΑ ή στην καλύτερη περίπτωση, τα αναγκαία έργα θα παραπεμφθούν στο Γ ΚΠΣ (πακέτο Σαντέρ). Ετσι, το μεγάλο πλεονέκτημα που διαθέτουν σήμερα τα ΕΛΤΑ, δηλαδή το δίκτυο, για άλλη μια φορά παραμένει, "εκτός παιδιάς" για τη διοίκηση, αφού όπως φαίνεται αποτελεί τον "φτωχό συγγενή" του Οργανισμού.

"ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ"
3ωρη στάση στις 12 Φλεβάρη

Την κήρυξη 3ωρης στάσης εργασίας (12-3 μ.μ.) στις 12 Φλεβάρη αποφάσισε το ΔΣ της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ), με κύριο αίτημα να αποσυρθεί η προκήρυξη του διαγωνισμού για την εκχώρηση της διοίκησης της ΟΑ σε ξένη αεροπορική εταιρία.

Παράλληλα, αποφασίστηκαν η σύγκληση έκτακτου συνεδρίου της Ομοσπονδίας, συνεδριάσεις των πρωτοβάθμιων σωματείων, συγκεντρώσεις, συναντήσεις με τα κόμματα, ενημέρωση της κοινής γνώμης κ. ά.

Στο μεταξύ, με ανακοίνωσή τους οι διοικητικοί υπάλληλοι της ΟΑ - μέλη της ΕΕΑΕ καταγγέλλουν ότι η κυβέρνηση με την προκήρυξη του διαγωνισμού "επεμβαίνει βάναυσα" ακόμα και στην κοινοβουλευτική τάξη, καθώς παρέχει εν λευκώ τη δυνατότητα στον "μάνατζερ" που θα αναλάβει τη διοίκηση του εθνικού αερομεταφορέα να αναπροσδιορίσει τους όρους λειτουργίας του. Επίσης, καταγγέλλουν ότι αυτή η πολιτική παραδίδει σε καθεστώς αποικιοκρατίας τη δημόσια "Ολυμπιακή" στα χέρια "διαπλεκομένων συμφερόντων" και δηλώνουν ότι θα ανατρέψουν τα σχέδια απαξίωσης και χαρίσματος της ΟΑ.

Ανάλογη ανακοίνωση εξέδωσε και το ΕΚΑ, καταγγέλλοντας την επιχειρούμενη ιδιωτικοποίηση - ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα. Η διοίκηση του ΕΚΑ ζητά την άμεση ανάκληση της προκήρυξης του διαγωνισμού.

Ομηρος της γραφειοκρατίας

Τον κίνδυνο απέλασης αντιμετωπίζει ο ομογενής Χαράλαμπος Μυστακίδης, που το δικαίωμα παραμονής του στη χώρα μας λήγει αύριο. Στην Ελλάδα, όπως επισημαίνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Σταύρος Παναγιώτου και Στρατής Κόρακας, ήρθε από το Καζαχστάν τον Νοέμβρη του 1988 με τουριστική βίζα και μένει με την πολυμελή οικογένειά του στην Καβάλα. Και ενώ όλα τα μέλη της οικογένειάς του έχουν υποβάλλει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για τη χορήγηση βίζας παλιννόστησης, εκείνος δεν πρόλαβε να τα υποβάλει επειδή έχασε το διαβατήριό του. Για το λόγο αυτό απευθύνθηκε στην πρεσβεία του Καζαχστάν στην Αθήνα, πήρε προσωρινή ταυτότητα, αλλά για να του χορηγηθεί η θεώρηση παλιννόστησης πρέπει να διαθέτει και ταξιδιωτικό έγγραφο. Για να το αποκτήσει όμως, πρέπει να ταξιδέψει στο Καζαχστάν. Κάτι τέτοιοδημιουργεί, όπως επισημαίνουν οι βουλευτές, τεράστια προβλήματα (χρονοβόρα διαδικασία, αδυναμία διαμονής στο Καζαχστάν, οικονομική επιβάρυνση, κίνδυνος να πέσει θύμα αετονύχηδων που δρουν ανενόχλητα για τη διεκπεραίωση ακόμη και απλών κρατικών διαδικασιών).

Οι βουλευτές απευθύνονται στους υπουργούς Εξωτερικών, Δημόσιας Τάξης, Μακεδονίας - Θράκης και Εσωτερικών και τους καλούν να απαντήσουν τι μέτρα θα πάρουν ώστε να μην απελαθεί ο Χ. Μυστακίδης και να του χορηγηθεί βίζα παλιννόστησης μαζί με τα άλλα μέλη της οικογένειάς του.

Ο σύζυγος έχει δικαίωμα να αξιώσει αποζημίωση και για τη στέρηση των υπηρεσιών της συζύγου στη συνεισφορά της για την αντιμετώπιση των οικογενειακών αναγκών σε περίπτωση τροχαίου θανατηφόρου δυστυχήματος, σύμφωνα με απόφαση του Αρείου Πάγου. Με την ίδια απόφαση του Ανωτάτου Διοικητικού Δικαστηρίου, δικαίωμα αποζημίωσης για ηθική βλάβη (ψυχική οδύνη) από θανατηφόρο δυστύχημα έχουν οι σύζυγοι και οι εγγύτεροι συνδεόμενοι συγγενείς του θύματος, όπως παιδιά, γονείς κλπ.

Οι εξετάσεις των υποψηφίων βοηθών φαρμακείων για την απόκτηση πιστοποιητικού βοηθού φαρμακείου, όπως ανακοινώθηκε από τη Διεύθυνση Φαρμάκων και Φαρμακείων του υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας, θα γίνουν: Στην Αθήνα, στις 17/2/99 στο υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας (Αριστοτέλους 17), στις 9 π.μ. Στη Θεσσαλονίκη, στις 25/2/99 στη Διεύθυνση Υγείας Θεσσαλονίκης(Μοναστηρίου 15) στις 9 π.μ. Πληροφορίες στα τηλέφωνα: 5232 - 277 (Αθήνα) και 031 - 538232 (Θεσσαλονίκη).

Τις "πύλες" για την τσιμεντοποίηση της Ανατολικής Αττικής "ανοίγει" το αεροδρόμιο των Σπάτων, με το προωθούμενο ΠΔ του ΟΡΣΑ

Φραγμό από το ΣτΕ στα παρκόμετρα του Πειραιά

Φραγμό στα σχέδια της δημοτικής αρχής του Πειραιά (επί δημαρχίας Στ. Λογοθέτη) για αύξηση των θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης και παραχώρηση της στάθμευσης στην ιδιωτική εταιρία SALMO έβαλε το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ).

Το Στ' Τμήμα του ΣτΕ απέρριψε την προσφυγή του Δήμου Πειραιά που ζητούσε την αναστολή της πράξης του υπουργού Εσωτερικών, με την οποία είχε ακυρώσει απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για την ελεγχόμενη στάθμευση.

Το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά με σχετική απόφασή του ενέκρινε την αύξηση των θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης σύμφωνα με τις... μελέτες της εταιρίας SALMO, η οποία αναπροσάρμοσε και το ωριαίο τέλος στάθμευσης από 100 σε 200 δραχμές. Η απόφαση αυτή είχε ληφθεί με πλειοψηφία 50 συν ένα και όχι με τα δύο - τρίτα του συνόλου των συμβούλων που απαιτεί ο νόμος.

Στο σκεπτικό της απόφασης του Στ' Τμήματος του ΣτΕ επισημαίνεται ότι η παραχώρηση αρμοδιοτήτων από τους δήμους και κοινότητες, έστω και προσωρινά, στο κράτος ή και άλλα νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου πρέπει να λαμβάνεται με την αυξημένη πλειοψηφία των 2/3.

Διάλογος για το ωράριο των αστυνομικών

Σ' ένα μήνα θα οριστικοποιηθεί η αλλαγή του νέου κανονισμού εργασίας των αστυνομικών, σύμφωνα με όσα έγιναν χτες γνωστά από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών. Μετά τη συνάντηση του προέδρου και του γενικού γραμματέα της Ομοσπονδίας με τον αρχηγό της ΕΛ. ΑΣ. αποφασίστηκε να αναλυθεί διεξοδικά η πρόταση της Ομοσπονδίας και να συγκεντρωθούν όλα τα στοιχεία για τις ώρες απασχόλησης των αστυνομικών τη νύχτα, τις Κυριακές και τις αργίες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, από την πλευρά της ηγεσίας τέθηκε η πρόταση της εβδομαδιαίας απασχόλησης των 48 ωρών με ταυτόχρονη αποζημίωση του μάχιμου προσωπικού. Η πρόταση όμως αυτή δε βρίσκει σύμφωνους τους αστυνομικούς, οι οποίοι φοβούνται ότι θα οδηγηθούν σε εξαντλητικά ωράρια στο όνομα της βελτίωσης των οικονομικών τους απολαβών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ