ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 6 Μάρτη 1998
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Αστυνομοκρατία για χάρη κυβερνητικής φιέστας!
  • Την ώρα που ο πρωθυπουργός εγκαινίαζε μια βιβλιοθήκη, απαγορεύτηκε η είσοδος στο χώρο του Ιδρύματος στους φοιτητές που διαμαρτύρονταν ενάντια στην αντιεκπαιδευτική - αντιλαϊκή πολιτική
  • Υπόλογοι απέναντι στην πανεπιστημιακή κοινότητα για την κατάφωρη παραβίαση του ασύλου και των ακαδημαϊκών ελευθεριών είναι η κυβέρνηση και οι πρυτανικές αρχές
  • Στημένα μικροεπεισόδια από περιθωριακές ομάδες αξιοποίησαν τα ΜΜΕ για αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης

Ενα πρωτοφανές σκηνικό αστυνομοκρατίας στήθηκε χτες μέσα και έξω από το Πάντειο Πανεπιστήμιο, στη διάρκεια εγκαινίων βιβλιοθήκης που έκανε ο πρωθυπουργός Κ. Σημίτης.Στόχος, να μείνουν μακριά από το χώρο του πανεπιστημίου οι φοιτητές του, που διαμαρτύρονταν ενάντια στην αντιεκπαιδευτική κυβερνητική πολιτική και να μη χαλάσει η φιέστα που είχε στηθεί.

Τα εγκαίνια έγιναν παρουσία και των υπουργών Παιδείας, Δικαιοσύνης, Πολιτισμού, διάφορων επισήμων, επιχειρηματιών, βιομηχάνων κ. ά. αλλά με "υπόκρουση" τα συνθήματα των φοιτητών: "Λιτότητα, ανεργία, αυταρχισμός, αυτός είναι ο εκσυγχρονισμός", "εμπρός λαέ μη σκύβεις το κεφάλι, ο μόνος δρόμος είναι αντίσταση και πάλη", "ο εκσυγχρονισμός είναι μια απάτη, νόμος είναι το δίκιο του εργάτη", αλλά και συνθήματα ενάντια στο νόμο 2525/97. Δεν έλειψαν, όμως, και μικροεπεισόδια που προκάλεσε μια μικρή ομάδα προσκείμενων στο ΠΑΣΟΚ φοιτητών, που έπαιζαν το ρόλο "περιφρούρησης" της εισόδου, και τα οποία έδωσαν λαβή στα ΜΜΕ να περάσουν σε δεύτερο πλάνο την εκδήλωση διαμαρτυρίας των φοιτητών.

"Σήμερα (σ. σ. χτες) στο Πάντειο Πανεπιστήμιο η Πανσπουδαστική διοργάνωσε παράσταση διαμαρτυρίας στη φιέστα που στήθηκε από τα επιτελεία του πρωθυπουργού, παρουσία και εκπροσώπων της ντόπιας ολιγαρχίας, που στόχο είχε να εξωραϊσει την πολιτική της κυβέρνησης, που και στους εκπαιδευτικούς χώρους σπρώχνει τους μαθητές και τους φοιτητές στην ανεργία και την αμορφωσιά", δήλωσε ο Γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ Νίκος Σοφιανός."Ο πρωθυπουργός - συνέχισε - δωρίζοντας ποδήλατα ή βιβλία δεν μπορεί να κρύψει από τη νεολαία την αντιδραστική του πολιτική που εκφράζεται μέσα από τους νόμους που περνάει η κυβέρνηση, όπως η αντιδραστική μεταρρύθμιση στην παιδεία ή η αποσάθρωση των εργασιακών σχέσεων. Η Πανσπουδαστική, με τη μαζική της παρουσία στο Πάντειο, διαχώρισε τη θέση της και κατήγγειλε τους τηλεοπτικούς ψευτοτσαμπουκάδες περιθωριακών ομάδων. Η αξιοποίηση αυτών των στημένων επεισοδίων από τα ΜΜΕ είχε σαν στόχο η προσοχή της κοινής γνώμης να στραφεί σ' αυτά τα στημένα επεισόδια και όχι στην πολιτική που μας στερεί το δικαίωμα για μόρφωση και δουλιά", κατέληξε ο Γραμματέας της ΚΝΕ.

Η ΠΚΣ Παντείου

"Με προκλητικό τρόπο, οι πρωτομάστορες του εκσυγχρονισμού, έδωσαν δείγματα γραφής για το πώς αντιλαμβάνονται τις ακαδημαϊκές ελευθερίες. Σήμερα (σ.σ. χτες) το μεσημέρι, το Πάντειο Πανεπιστήμιο ήταν γεμάτο από αστυνόμους με πολιτικά και ζωσμένο γύρω - γύρω από αστυνομικές δυνάμεις. Και όλη αυτή η επιχείρηση, προκειμένου να απαγορευτεί η είσοδος των φοιτητών στο πανεπιστήμιο", τονίζει με ανακοίνωσή της η Πανσπουδαστική Κίνηση Συνεργασίας Παντείου.Και συνεχίζει:

"Μετά το ποδήλατο από το Αμστερνταμ, ο πρωθυπουργός της χώρας προσπαθεί να διαμορφώσει το πολιτικό του προφίλ, χαρίζοντας τα βιβλία του πατέρα του, την ίδια ώρα που η πολιτική της κυβέρνησής του διαλύει τη δημόσια και δωρεάν παιδεία, υποβαθμίζει τα πανεπιστήμια και τα μετατρέπει σε παραμάγαζα των επιχειρήσεων, εντείνει τους ταξικούς φραγμούς. Γι' αυτό το λόγο και ο ίδιος προτίμησε να βρίσκεται στην αίθουσα μαζί με βιομηχάνους και με δεκάδες ασφαλίτες, κρατώντας τους φοιτητές μακριά. Η επιχείρηση που στήθηκε γύρω και μέσα στο Πάντειο Πανεπιστήμιο είναι κατάφωρη παραβίαση του Πανεπιστημιακού Ασύλου και των ακαδημαϊκών ελευθεριών και υπόλογοι απέναντι στην πανεπιστημιακή κοινότητα γι' αυτό το γεγονός, είναι η κυβέρνηση, οι πρυτανικές αρχές και όλοι αυτοί που στηρίζουν αυτή την αντιεκπαιδευτική, αντιλαϊκή πολιτική".

"Απέναντι σ' αυτή την πολιτική, η αντεπίθεση του φοιτητικού κινήματος και η συμπαράταξή του με το λαϊκό κίνημα, είναι ο μόνος δρόμος για την κατοχύρωση και τη διεύρυνση των δικαιωμάτων μας στη μόρφωση, τη δουλιά, τη ζωή, για την ανατροπή αυτής της πολιτικής" καταλήγει η ΠΚΣ Παντείου.

  • Με ανακοίνωσή της η ΠΑΣΠ, δικαιολογεί πλήρως, με τον τρόπο της, την αστυνομοκρατία, την παραβίαση του πανεπιστημιακού ασύλου και την παρεμπόδιση της εισόδου φοιτητών στο Πανεπιστήμιο, κάνοντας λόγο για "κάποιους που θεώρησαν σκόπιμο να διαλύσουν" την "εκδήλωση με τιμώμενο πρόσωπο τον πρωθυπουργό της χώρας"! Χαρακτηρίζει "υβριστική συμπεριφορά" την αγανάκτηση των φοιτητών και καταδικάζει τις "προκλητικές επιθέσεις ομάδας της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς εναντίον των φοιτητών"!
Απάτη το "ενιαίο" λύκειο

Τις ανισότητες που δημιουργεί ο νόμος 2525 στους μαθητές των ΤΕΛ - ΤΕΣ, και την απάτη του "ενιαίου" λυκείου και των Τεχνικών Επαγγελματικών Εκπαιδευτηρίων (ΤΕΕ) κατήγγειλαν γονείς, μαθητές και καθηγητές στην προχτεσινή συζήτηση - ενημέρωση που διοργάνωσαν η Ομοσπονδία Γονέων Πειραιά και η ΕΛΜΕ Πειραιά, στο 1ο-4ο ΤΕΛ Πειραιά.

Την αγωνία τους για το μέλλον των παιδιών τους και της επαγγελματικής τους αποκατάστασης, εξέφρασαν οι γονείς προς τους φορείς. Ερωτήσεις όπως "Σε τι σχολείο φοιτούν τα παιδιά μας, σε τεχνικό ή "ενιαίο" και αν όντως είναι "ενιαίο" προς τι οι ανισότητες;", "Γιατί τα παιδιά μας διδάσκονται διαφορετικά μαθήματα απ' ό,τι στο γενικό λύκειο, λιγότερες ώρες φυσική και μαθηματικά, ενώ θα κληθούν να δώσουν εξετάσεις σε νομαρχιακό επίπεδο;", "Για ποιο ενιαίο λύκειο μιλά το υπουργείο και για ποια ελεύθερη πρόσβαση;" κυριάρχησαν στην εκδήλωση.

Το άνοιγμα της εκδήλωσης έγινε από την Κ. Κυριακοπούλου,πρόεδρο της Ομοσπονδίας Γονέων Πειραιά και τον Β. Καϊράκη,πρόεδρο της ΕΛΜΕ, οι οποίοι κάλεσαν τους παρευρισκόμενους για αγώνα διαρκείας μέχρι την τελική κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου.

Χαιρετίζοντας στην εκδήλωση ο οργανωτικός γραμματέας της ΟΛΜΕ Σάββας Σάββας,επισήμανε ότι "σαν εκπαιδευτικοί παλεύουμε για ένα σχολείο το οποίο θα μειώσει τους ταξικούς φραγμούς και θα υπάρχει το "πάντρεμα" της τεχνολογικής με την πρακτική εργασία, θα παρέχει επαγγελματικά εφόδια που θα οδηγούν σε έτος ειδίκευσης. Μόνο μέσα από το ενιαίο 12χρονο υποχρεωτικό Πολυτεχνικό Σχολείο, τόνισε, θα επέλθει η αναβάθμιση της Τεχνολογικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και όχι μέσα από την κατάρτιση των ΙΕΚ - ΚΕΚ".

"Δεν είμαστε χαμηλής νοημοσύνης μαθητές, ούτε κατωτέρου επιπέδου, ούτε βέβαια οι καθηγητές μας είναι κατώτερης μόρφωσης",είπε η Εφη Αρκαλάκη,μέλος του ΔΣ 2ου Εσπερινού ΤΕΛ Πειραιά, απαντώντας σε δηλώσεις των αρμοδίων του υπουργείου Παιδείας, που εντάσσει τους μαθητές των νυχτερινών σχολείων σε δεύτερη μοίρα.

Ο Β. Ξένος,εκ μέρους του ΚΚΕ, τόνισε ότι το ΚΚΕ τάσσεται ενάντια στο νόμο 2525, στηρίζει τους αγώνες των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονιών, επισημαίνοντας ότι η Νομαρχία του Πειραιά πρέπει να πάρει πρωτοβουλία και να μπει μπροστά στους αγώνες για την κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου.

ΔΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Συνεχίζει την παρελκυστική τακτική η πλειοψηφία

Επιβεβαιώνεται η εκτίμηση της Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας Εκπαιδευτικών (ΔΕΕ) ότι η απεργιακή κινητοποίηση στις 25 Φλεβάρη δεν ήταν για την πλειοψηφία του ΔΣ της ΔΟΕ η αρχή, αλλά το τέλος των αγώνων, καθώς όπως φάνηκε τόσο κατά τη χτεσινή όσο και την προχτεσινή συνεδρίαση του ΔΣ της ΔΟΕ ότι η πλειοψηφία θεωρεί πως με την 24ωρη απεργία η πλειοψηφία "εκπλήρωσε" τις αγωνιστικές της υποχρεώσεις. Η ΔΕΕ καλεί τον κλάδο να πάρει την υπόθεση στα χέρια του.

Από την επόμενη κιόλας μέρα της απεργίας, ο εκπρόσωπος της ΔΕΕ στο ΔΣ της ΔΟΕ Θ. Γκεσούλης ζήτησε να συνεδριάσει το Διοικητικό Συμβούλιο, προκειμένου να υλοποιήσει την απόφαση της πρόσφατης γενικής συνέλευσης των προέδρων των διδασκαλικών συλλόγων για κλιμάκωση των κινητοποιήσεων το επόμενο δεκαήμερο μετά την 24ωρη με 48ωρη απεργία. Η επιτυχία της απεργίας, η μαζική συμμετοχή στα συλλαλητήρια και οι αρνητικές εξελίξεις από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας δε φάνηκαν αρκετά για να πείσουν τις παρατάξεις ΠΑΣΚ, ΔΑΚΕ και ΣΥΝ, που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο φάνηκαν ότι δε θέλουν αγώνες. Τελικά, κατά τη χτεσινή συνεδρίαση το ΔΣ της ΔΟΕ αποφάσισε να ζητήσει από την ΟΛΜΕ συνάντηση μέχρι τις 9 Μάρτη για συντονισμό της δράσης. Η ΔΕΕ επέμεινε στην πρότασή της για 48ωρη απεργία στις 10 και 11 Μάρτη με συλλαλητήρια την πρώτη μέρα και γενικές συνελεύσεις των συλλόγων τη δεύτερη και ολομέλεια προέδρων στις 13 Μάρτη και κάλεσε τη ΔΟΕ να επανεξετάσει τη θέση για τον αντιεκπαιδευτικό νόμο, να ζητήσει την κατάργησή του στο σύνολο και να καλέσει τον κλάδο να μη δεχτεί κανέναν αξιολογητή και να πάρει μέτρα για να μη γίνει ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ.

ΑΡΘΡΟ) Νομοθετούν την έκθεση του ΟΟΣΑ

2o

1. Στην παράγραφο 12 της έκθεσης του ΟΟΣΑ αναφέρεται: "... Αυτός ο "εθνικός" ρόλος της παιδείας, συμβαδίζει με την πίστη στην εκπαίδευση ως κυρίαρχη οδό για κοινωνική πρόοδο και ατομική ανάπτυξη και με την εξίσου μακρά ελληνική παράδοση του κράτους ως εγγυητή των ίσων ευκαιριών. Η αρχή για την ισότητα αναφέρεται ως δικαιολογία για τον συγκεντρωτισμό και την αναγκαιότητα ύπαρξης μιας νομικής βάσης για δράση. Ομως, αυτές οι μορφές ισότητας είναι τώρα απαρχαιωμένες".

Δηλαδή, η υποχρέωση του κράτους να εξασφαλίζει τη δυνατότητα σε όλα τα Ελληνόπουλα την ευκαιρία να μορφωθούν και διά μέσου του εκπαιδευτικού συστήματος να έχουν "κοινωνική πρόοδο και ατομική ανάπτυξη" θεωρείται απαρχαιωμένη.

Ετσι προτείνεται: α) στην παράγραφο 85 "τη μακροπρόθεσμη προσπάθεια για την αλλαγή του Συντάγματος, όπου αυτό εμποδίζει τις απαιτούμενες αλλαγές". Είναι γνωστές οι πρωτοβουλίες που παίρνουν διάφοροι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ για την αναθεώρηση του Συντάγματος, έτσι ώστε να "εκσυγχρονίσουμε" τις παλιομοδίτικες θέσεις που "δυστυχώς" υπάρχουν στο Σύνταγμα - στον βαθμό που υπάρχουν - για ισότητα ευκαιριών στη μόρφωση και υποχρέωση του κράτους να τις εξασφαλίσει σε όλους τους Ελληνες πολίτες.

β) Μέσω των παραγράφων 21, 23, 24, 25 της έκθεσης του ΟΟΣΑ καθορίζεται ότι η κεντρική εξουσία θα πρέπει να διαμορφώνει ένα γενικό σχεδιασμό για την παιδεία και από κει και πέρα την ευθύνη, για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων, ακόμα και για τη διαμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων διδασκαλίας, πρόσληψης εκπαιδευτικών, θα πρέπει να την έχει η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Σε αυτή τη λογική κινείται και η κυβερνητική πολιτική μέσω των τελευταίων νομοθετικών ρυθμίσεων τόσο με τον Ν. 2525/97 όσο και με τον "ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ" για τους ΟΤΑ. Με τον Ν. 2525/97 άρχισαν μια σειρά από αρμοδιότητες να περνούν στην ΤΑ π. χ. ολοήμερο σχολείο, ενισχυτική διδασκαλία, ίδρυση σχολείων δεύτερης ευκαιρίας, αξιολόγηση σχολικής μονάδας, εξετάσεις των μαθητών σε επίπεδο νομού, κλπ. Φαίνεται, λοιπόν, ότι οδεύουμε σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που από δήμο σε δήμο και από νομό σε νομό θα υπάρχουν διαφορετικοί τύποι λυκείων με διαφορετικό πρόγραμμα, με διαφορετικές υλικοτεχνικές υποδομές και εργασιακές σχέσεις, ανάλογα με την αξιολόγηση που θα γίνεται από την τοπική αυτοδιοίκηση και τη δυνατότητα των πόρων που θα έχει. Ο δρόμος είναι μακρύς, άνοιξε με τον "ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ" και θα υπάρξουν στο μέλλον και άλλες διορθωτικές κινήσεις όσο κάμπτονται οι αντιδράσεις και δημιουργείται το κατάλληλο κλίμα αποδοχής.

γ) Στην παράγραφο 67 και 68 της έκθεσης αναφέρεται: "...Θα πρέπει να θεσπιστεί κάποια πολιτική για την επαγγελματική βελτίωση όλου του εκπαιδευτικού προσωπικού ιδιαίτερα εάν πραγματοποιηθούν μεταρρυθμίσεις στο πρόγραμμα, στην αξιολόγηση και στη διαχείριση. Ενα τέτοιο μέτρο, όμως θα δημιουργήσει προβλήματα, εάν δε συνοδεύεται από μια νέα εκπαιδευτική πολιτική που θα φορά τον τρόπο πρόσληψης των καθηγητών και τις διαδικασίες προαγωγών. Ιδιαίτερα η επετηρίδα πρέπει να καταργηθεί, αλλά ορισμένα στοιχεία της πρέπει να παραμείνουν, όπως η προτεραιότητα λόγω ετών αναμονής που πρέπει να ισχύει ως ένας από τους πολλούς συντελεστές που θα λαμβάνονται υπόψη. Λαμβανομένου υπόψη του μεγάλου αριθμού των αναμενόντων διορισμό, η επετηρίδα επιβάλλεται να μειωθεί και να γίνονται διορισμοί με επιλεκτικά κριτήρια. Οσοι επιλεγούν θα πρέπει να αξιολογούνται για την προσωπική τους εργασιακή εμπειρία κατά το διάστημα της αναμονής του διορισμού τους και για τις προσπάθειές τους να αξιοποιούν τα προσόντα τους. Η εμπειρία από την εργασία εκτός σχολείου θα μπορούσε να αποτελέσει πλεονέκτημα στο χώρο της παιδείας".

Οποιαδήποτε ομοιότητα ακόμα και φραστική των νομοθετικών ρυθμίσεων της κυβέρνησης για τους διορισμούς εκπαιδευτικών, την αξιολόγηση και την επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης με τις παραπάνω διατυπώσεις της έκθεσης ΟΟΣΑ, είναι τυχαία!

2. Σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότηση στην παράγραφο 10 της έκθεσης διαβάζουμε: "... Αν και υπάρχει μια ισχυρή παράδοση υπέρ των δημοσίων υπηρεσιών για όλους, φαίνεται αναγκαίο να βρούμε τρόπους με τους οποίους η εκπαίδευση μπορεί να προσελκύσει περισσότερους πόρους όσον αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση, κάποια οικογενειακή συνεισφορά σε δίδακτρα και άλλες δαπάνες δεν αποκλείεται από τους εμπειρογνώμονες, αν και κατανοούμε ότι αυτό θα μπορούσε να συναντήσει σθεναρή αντίσταση. Μια δυνατότητα θα μπορούσε να είναι η εξασφάλιση περισσότερων θέσεων στα πανεπιστήμια με το να επιτρέπουν στις τοπικές αρχές την ανεύρεση των επιπρόσθετων χρημάτων που χρειάζονται... Θα μπορούσαν να εξετάσουν την έκταση στην οποία οι αναγνωρισμένες δραστηριότητες πανεπιστημίων θα ήταν δυνατόν να χρησιμοποιηθούν για να προσελκύσουν περισσότερα χρηματικά ποσά. Στο επίπεδο της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σχολικές επιτροπές ήδη συγκεντρώνουν χρήματα για την κάλυψη κτιριακών αναγκών και συντήρησης"...

Σε ό,τι αφορά λοιπόν τις δαπάνες που διαθέτει το κράτος για την παιδεία θα πρέπει να είναι συμπληρωματικές. Το κύριο βάρος εξασφάλισης πόρων θα πρέπει κατά περίπτωση είτε μέσα από την επιβολή πρόσθετης φορολογίας από τους ΟΤΑ, είτε απευθείας από τους γονείς, είτε από την επιχειρηματική δραστηριότητα των ΑΕΙ ή την καταβολή διδάκτρων, να κατευθύνεται. Και σε αυτό το σημείο πέρα από το γενικό της επί χρόνια καθήλωσης της χρηματοδότησης της παιδείας από τον κρατικό προϋπολογισμό σε χαμηλά επίπεδα πρέπει να σημειώσουμε και τα εξής που φαίνεται ότι η κυβέρνηση πολιτεύεται με βάση τις πιο πάνω απαιτήσεις:

α) Η λειτουργία των ολοήμερων σχολείων και νηπιαγωγείων επαφίεται στην "ενεργή στήριξη του θεσμού από τους γονείς και ΤΑ" (Ν. 2525/97).

β) Η εξασφάλιση αιθουσών για την ενισχυτική διδασκαλία είναι ευθύνη της ΤΑ (Ν. 2525/97).

γ) Καθιερώνονται δίδακτρα για τους νέους που θέλουν να παρακολουθήσουν προγράμματα σπουδών επιλογής και είναι άνω των 25 ετών ή το "Ανοιχτό Πανεπιστήμιο".

δ) Υπάρχουν δίδακτρα στα δημόσια ΙΕΚ.

3. Σχολικά κτίρια και υλικοτεχνική υποδομή.

Στην παράγραφο 58 της έκθεσης ΟΟΣΑ: "... Επιπλέον συγχωνεύσεις σε μεγαλύτερα σχολεία φαίνονται αναπόφευκτες για εκπαιδευτικούς λόγους, αν και αναγνωρίζουμε πλήρως την κοινωνική αξία του σχολείου του χωριού" και στηνπαράγραφο 61: "... Η ευθύνη για τη συντήρηση και τις επισκευές πρέπει να παραμείνει στα χέρια των τοπικών αρχών, αλλά οι πρωτοβουλίες και των σχολείων και των τοπικών αρχών ως προς την εξασφάλιση κάποιας βελτίωσης είναι απαραίτητο να προωθηθούν, τα δε εμπόδια νομικής και διοικητικής φύσεως θα πρέπει να ξεπεραστούν. Επιπροσθέτως, η χρήση των πόρων, που προέρχονται από συλλόγους γονέων και τοπικές επιχειρήσεις, πρέπει να ενθαρρύνεται". Για την αντιμετώπιση λοιπόν του κτιριακού προβλήματος προκρίνεται η συγχώνευση σχολείων κύρια στις αγροτικές περιοχές και η συντήρηση και κατασκευή κτιρίων, αφού ξεπεραστούν "νομικά" προβλήματα, να γίνεται με την οικονομική συμμετοχή των γονέων και χορηγιών. Στα "νομικά" προβλήματα στα οποία αναφέρεται η έκθεση ως ένα βαθμό είναι και η ύπαρξη του ΟΣΚ, που με βάση τις τελευταίες κυβερνητικές μεθοδεύσεις για "συγχώνευση" και κατάργηση δημοσίων υπηρεσιών, καταργείται με τη σημερινή του μορφή και αποστολή.

4. Η αξιολόγηση μαθητών.

Παράγραφος 35 της έκθεσης: "... Η αξιολόγηση των μαθητών θα βασίζεται σε μια συνεχή εκτίμηση της εργασίας τους με αντικειμενικά και συγκριτικά κριτήρια. Γι' αυτό το σκοπό, απαιτείται η δημιουργία (σαν εργαλείο) πρότυπων τεστ επάρκειας, σε εθνική κλίμακα, που θα συνυπολογίζονται με τις αξιολογήσεις των δικών τους καθηγητών". Και εδώ οποιαδήποτε ομοιότητα με τον ν. 2525/97 είναι τυχαία. Ομως ας δούμε και στην παράγραφο 40: "... Το λάθος της κατ' επανάληψη φοιτήσεως των στάσιμων μαθητών, μπορεί να αποφεύγεται με την αυτόματη προαγωγή... " και να θυμηθούμε τις δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ για το θέμα των στασίμων μαθητών μέσω συνεντεύξεών τους το φθινόπωρο, αλλά και να δούμε και μια άλλη πλευρά όπως με σαφήνεια ορίζεται από τις δύο τελευταίες γραμμές της παραγράφου 40: "... Η φυσιολογική μείωση του αριθμού των μαθητών μπορεί να χρησιμοποιηθεί προς όφελος μιας τέτοιας πρακτικής αντί μιας αυτόματης μείωσης στο μέγεθος των τμημάτων". Λύσαμε λοιπόν και το πρόβλημα της μείωσης του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, αφού δε θα υπάρχουν μαθητές μιας και από πολύ νωρίς θα οδηγούνται στην εγκατάλειψη του σχολείου.

Βεβαίως για να προχωρήσει μια τέτοια εκπαιδευτική διαδικασία είναι αναγκαίο να επανακαθοριστεί ο ρόλος του εκπαιδευτικού στο σχολείο και η αντίληψη την οποία πρέπει να έχει. Και σε αυτό το σημείο η έκθεση ΟΟΣΑ είναι αποκαλυπτική των προθέσεων, στην παράγραφο 15: "... Ολες αυτές οι υπερισχύουσες παραδοχές έχουν, σε μεγάλο βαθμό, αρνητικές συνεκδοχές, οι οποίες πρέπει να αντικατασταθούν από μια επαγγελματική ηθική που θέτει ως προϋπόθεση ότι οι δάσκαλοι/καθηγητές θα χρησιμοποιούν την πείρα τους με αλτρουιστική φροντίδα για τις ανάγκες των πελατών τους". Πρέπει λοιπόν οι εκπαιδευτικοί να αντιμετωπίζουν τους μαθητές σαν "πελάτες". Για αυτό σύμφωνα με την παράγραφο 17 της έκθεσης ΟΟΣΑ "... η δουλιά του καθενός (σ. σ. εκπαιδευτικού) θα πρέπει να αξιολογείται για να εγγυηθεί την καλύτερη δυνατή ποιότητα μέσω αυτοκριτικής και εξωτερικής εποπτείας".

Εάν και σε αυτό το σημείο βρείτε ομοιότητες με τις κυβερνητικές ρυθμίσεις και αυτές είναι τυχαίες ή οι εμπειρογνώμονες του ΟΟΣΑ το 1995 αντέγραψαν τις κυβερνητικές ρυθμίσεις του 1997 - 1998.

Είναι προφανές και μέσα από την παραπάνω περιορισμένη κατ' ανάγκη αντιπαραβολή των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ με τις κυβερνητικές επιλογές, ότι αυτές ταυτίζονται. Επόμενα οποιοδήποτε μέτρο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης- και όχι μόνο αυτής - θα πρέπει να εξετάζεται κάτω από το πρίσμα των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ και των επιλογών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, για να μην έχουμε την εντύπωση ότι "κάποιες σελίδες δεν τις διαβάσαμε" αλλά και ταυτόχρονα να υπάρχει το στέρεο έδαφος της ανάπτυξης αγώνων που θα αντιμετωπίζουν την κύρια αιτία της κακοδαιμονίας της εκπαίδευσης και την ανάγκη αλλαγής πορείας της πολιτείας σε ριζικά διαφορετική κατεύθυνση απ' αυτήν που επιτάσσουν τα διεθνή ιμπεριαλιστικά κέντρα.

Νίκος ΚΥΛΙΜΟΣ

ΑΡΕΙΟΣ ΠΑΓΟΣ
Στην Ολομέλεια η υπόθεση Τασσόπουλου

Από το "μικροσκόπιο" της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου θα περάσει το άρθρο 361Α του Ποινικού Κώδικα περί "απρόκλητης έμπρακτης εξύβρισης", καθώς το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο παρέπεμψε την υπόθεση Αντ. Τασσόπουλου στην Ολομέλεια του δικαστηρίου για οριστική κρίση. Με το άρθρο 361Α σύρθηκαν στα δικαστήρια κατά καιρούς άτομα, επειδή εξέφραζαν την αντίδρασή τους για την ασκούμενη κυβερνητική πολιτική.

Ο Αντ. Τασσόπουλος, μέλος του Συνδικάτου Οικοδόμων της Πάτρας και στέλεχος της ΚΝΕ, είχε κατηγορηθεί για συμμετοχή στα επεισόδια σε βάρος του υπουργού Εργασίας Μ. Παπαϊωάννου, στις 5 Απρίλη 1997, όταν εργαζόμενοι της Πάτρας διαδήλωναν κατά της ανεργίας. Είχε οδηγηθεί τότε στον εισαγγελέα με την αυτεπάγγελτη κατηγορία της "έμπρακτης εξύβρισης", παρόλο που συνελήφθη 500 μέτρα μακριά από το χώρο της συγκέντρωσης και μία ώρα μετά τη λήξη της. Η σύλληψη έγινε, κατόπιν υπόδειξης του ίδιου του υποδιευθυντή της Ασφάλειας, σε μια προσπάθεια να ποινικοποιηθεί το δικαίωμα των εργαζομένων που αντιδρούν στην πολιτική της κυβέρνησης.

Το Ποινικό Τμήμα του Αρείου Πάγου με οριακή πλειοψηφία τρεις έναντι δύο έκρινε ότι η ενέργεια του Αντ. Τασσόπουλου είναι ποινικό αδίκημα και το δικαστήριο των Πατρών εσφαλμένα ερμήνευσε το άρθρο 361Α του Ποινικού Κώδικα, ενώ δύο δικαστές τάχθηκαν με την άποψη του Πρωτοδικείου Πάτρας που είχε κρίνει ότι η ενέργεια του δράστη απέβλεπε στην έκφραση δυσαρέσκειάς του για την ασκούμενη κυβερνητική πολιτική που τον έπληττε, καθώς είχε συνδεθεί και γνωριζόταν με τους παθόντες (άνεργους συναδέλφους του της Πάτρας) στο πλαίσιο διαλόγου για την αντιμετώπιση προβλημάτων του κλάδου του.

Το Πλημμελειοδικείο Πάτρας, όπου είχε παραπεμφθεί τότε ο Αντ. Τασσόπουλος, έκρινε κατά πλειοψηφία ότι δε συντελέστηκε το αδίκημα της έργω εξύβρισης και τον απάλλαξε.

Στη συνέχεια η Εισαγγελία του Αρείου Πάγου άσκησε αίτηση αναίρεσης κατά της απαλλακτικής απόφασης του δικαστηρίου της Πάτρας, ισχυριζόμενη ότι η πράξη του Α. Τασσόπουλου ήταν απρόκλητη.

Συλλαλητήριο αδιορίστων εκπαιδευτικών

Συλλαλητήριο στο υπουργείο Παιδείας πραγματοποιούν αύριο Σάββατο, στις 12 το μεσημέρι στο υπουργείο Παιδείας, αδιόριστοι εκπαιδευτικοί, με κύριο αίτημα να μη γίνει ο διαγωνισμός της ντροπής για την πρόσληψη των εκπαιδευτικών. Η ΔΕΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς, διορισμένους και αδιόριστους, και τους αναπληρωτές και δώσουν μαζικά το "παρών".

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΠΚΣ
"Συνάντηση των λαϊκών αγώνων"

Σήμερα, στις 5 μ.μ., στη Νομική

Η "Συνάντηση των λαϊκών αγώνων ενάντια στη συντηρητική πολιτική" είναι το θέμα της εκδήλωσης που πραγματοποιούν σήμερα το απόγευμα οι Πανσπουδαστικές Κινήσεις Συνεργασίας με τη συμμετοχή φορέων του λαϊκού κινήματος, στην οποία θα παραβρεθούν εκπρόσωπος της Πανθεσσαλικής Επιτροπής Αγώνα, εκπρόσωπος από τη Συντονιστική Επιτροπή Σωματείων Αθήνας, μαθητές, σπουδαστές ιδιωτικών σχολών, εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ, της ΔΟΕ και σωματείων.

Η εκδήλωση θα γίνει στις 5 το απόγευμα, στην αίθουσα Τριανταφυλλόπουλου της Νομικής.

Συνάντηση για τη Μακρόνησο

Διήμερη επιστημονική συνάντηση με θέμα "Ιστορικό Τοπίο και Ιστορική Μνήμη. Το παράδειγμα της Μακρονήσου" οργανώνουν σήμερα και αύριο, στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο (9.15πμ), η διυπουργική ομάδα εργασίας (ΥΠΠΟ - ΥΠΕΧΩΔΕ) για την προστασία και ανάδειξη του ιστορικού τόπου της Μακρονήσου και το ΕΜΠ.

Οι ομιλητές, αρχιτέκτονες, ιστορικοί, κοινωνιολόγοι, αλλά και κριτικοί λογοτεχνίας με τις εισηγήσεις τους θα αναφερθούν στην ιστορία του μαρτυρικού νησιού και στις προοπτικές προστασίας και ανάδειξής τους. Ανάμεσά τους ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Κρατουμένων Αγωνιστών Μακρονήσου, Βασίλης Χρηστακέας, θα μιλήσει με θέμα "Μακρόνησος. Ιστορικός Μνημειακός Τόπος. Κληρονομιά της Ελλάδας και του λαού της", η αρχιτέκτων Ρένα Λευκαδίτου κάνει ένα "Οδοιπορικό στο ιστορικό τοπία", ο αρχιτέκτων Στέλιος Χρυσομαλλίδης θα αναφερθεί στις "Σωστικές παρεμβάσεις στα ιστορικά κτίρια", ενώ ο Αλέξανδρος Αργυρίου θα μιλήσει για τη "Λογοτεχνία στη Μακρόνησο και κάποια παρεπόμενα".

Ηταν το τελευταίο μεροκάματο...

Υπέκυψε τελικά στα τραύματά του ο άτυχος οδηγός Ηλίας Πετρογγονάς, που την περασμένη Δευτέρα στις 4 το απόγευμα, κατά τη διάρκεια της δουλιάς του στην εταιρία "ΜΠΗΤΡΟΣ - Εμπορία Σιδήρων", τραυματίστηκε θανάσιμα στο κεφάλι. Ο άτυχος εργάτης ήταν πατέρας ενός ανήλικου παιδιού, ενώ σε λίγους μήνες η σύζυγός του θα φέρει στον κόσμο το δεύτερο παιδί τους.

Την περασμένη Δευτέρα, ο εργάτης στάλθηκε ένα τέταρτο πριν τη λήξη του ωραρίου του να ξεφορτώσει σίδερα από ένα φορτηγό. Την ώρα που ο γερανός είχε σηκώσει τα σίδερα από την καρότσα του φορτηγού - πάνω στην οποία βρισκόταν ο άτυχος εργάτης - έσπασε το συρματόσχοινό του με αποτέλεσμα τα σίδερα να πέσουν ξανά στο φορτηγό, σπάζοντας τις μπουκάλες ανατροπής. Τότε η καρότσα του φορτηγού σηκώθηκε απότομα, εκτινάσσοντάς τον σε ύψος πέντε μέτρων. Με την πτώση του ο Ηλ. Πετρογγονάς τραυματίστηκε στο κεφάλι. Ο εργάτης μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο της Ελευσίνας, το οποίο όμως δε διέθετε εντατική μονάδα και έτσι μεταφέρθηκε στο Ευγενίδειο, όπου προχτές υπέκυψε στα τραύματά του.

Με ανακοίνωσή του το Σωματείο Μετάλλου Ελευσίνας, "Η ΜΑΣΙΝΑ" καταγγέλλει την "ΕΤΑΙΡΙΑ ΜΠΗΤΡΟΣ - ΕΜΠΟΡΙΑ ΣΙΔΗΡΩΝ" για εγκληματική έλλειψη μέτρων ασφαλείας, με αποτέλεσμα να συμβεί το θανατηφόρο ατύχημα.

Εκδήλωση με θέμα την "Αξιολόγηση των καθηγητών και των μαθητών" θα πραγματοποιήσει το ΔΣ της 5ης ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης την Τρίτη 10 Μάρτη, στις 8 το απόγευμα, στην αίθουσα της ΕΔΟΘ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ