ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 14 Νοέμβρη 2009
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
«ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ» - ΠΟΘΑ
Συσπείρωση για άλλο δρόμο πολιτιστικής ανάπτυξης

Διακήρυξη της «ΔΑΣ» για το 20ό Συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος - Ακροάματος

«Για να μπορέσει ο πολιτισμός και οι συντελεστές του να δουν συνολικά καλύτερες μέρες, πρέπει να δυναμώσει η συσπείρωση και η πάλη των εργαζομένων για έναν άλλο δρόμο οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης, που στο επίκεντρό του θα βάζει τις σύγχρονες ανάγκες των εργαζομένων και όχι τις απαιτήσεις των εκμεταλλευτών τους», τονίζει η «Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία» στη Διακήρυξή της μπροστά στο 20ό Συνέδριο της ΠΟΘΑ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος - Ακροάματος» (23/11, ξενοδοχείο «ΝΟΒΟΤΕΛ», 9 π.μ.).

Η «ΔΑΣ» σημειώνει ότι «την προηγούμενη πενταετία ΝΔ και ΠΑΣΟΚ ψήφισαν μαζί όλους τους βασικούς νόμους που παραδίνουν την πολιτιστική δημιουργία και κληρονομιά του τόπου μας στους νόμους του ανταγωνισμού και του κέρδους, βορά στους μεγαλοεπιχειρηματίες και τους κάθε είδους χορηγούς - κερδοσκόπους (εκχώρηση της ΕΛΣ και της Εθνικής Βιβλιοθήκης στο ίδρυμα Νιάρχος κ.λπ.)». «(...) Η επίθεση θα ενταθεί το επόμενο διάστημα (...) με τη μετατροπή του πολιτισμού σε πεδίο ακόμη σκληρότερου ανταγωνισμού των οικονομικών συμφερόντων και σε τουριστική ατραξιόν, εξάρτημα των μονοπωλίων του τουρισμού και του θεάματος, όπως σηματοδοτεί και η συγχώνευση των υπουργείων Πολιτισμού και Τουρισμού, που αποτελούσε όραμα και της ΝΔ (...) Ο στόχος παραμένει ίδιος: η αποφασιστική προώθηση της αντιδραστικής στρατηγικής της ΕΕ για ενίσχυση της "ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας" - κερδοφορίας των μονοπωλίων φορτώνοντας τα βάρη της κρίσης στο λαό (...)».

Επίσης τονίζει ότι, ως πλειοψηφία στο ΔΣ της ΠΟΘΑ «συνταχθήκαμε με τη συνεπή προς τα κοινωνικά συμφέροντα της τάξης μας γραμμή στο εργατικό - συνδικαλιστικό κίνημα, τη γραμμή της σύγκρουσης με τη λογική της παντοδυναμίας των μονοπωλίων και των οργανισμών τους όπως η ΕΕ, που εκφράζει το ΠΑΜΕ (...) καταφέραμε υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας στους περισσότερους χώρους που καλύπτει η Ομοσπονδία (..) Αποτρέψαμε, έστω και προσωρινά, το κλείσιμο του «Ακροπόλ», καθώς και τις εκδικητικές απολύσεις των πρωταγωνιστών της απεργίας στο ΚΘΒΕ. Με τις πρωτοβουλίες μας ενάντια στην εμπορευματοποίηση - ιδιωτικοποίηση του πολιτισμού (...) και τη διαιώνιση της πρόχειρης κατάρτισης αντί για ανάπτυξη της καλλιτεχνικής παιδείας (...), αναδείξαμε πλατύτερα στο λαό τα προβλήματα του πολιτισμού».

Συνοπτικά το διεκδικητικό πλαίσιο έχει ως εξής:

  • Να συγκροτηθεί ενιαίος δημόσιος μηχανισμός παραγωγής και διανομής του καλλιτεχνικού έργου, αποτελούμενος από κρατικούς φορείς. Συλλογικές διαδικασίες διοίκησης και χάραξης πολιτικής, όπου να εκπροσωπούνται με αποφασιστικό ρόλο οι συλλογικοί φορείς του χώρου.
  • Γενναία αύξηση του κρατικού προϋπολογισμού για τον πολιτισμό.
  • Εργασιακή και οικονομική αναβάθμιση όλων των συντελεστών του πολιτιστικού έργου.
  • Ενιαίο, καθολικό και αποκλειστικά δημόσιο σύστημα Κοινωνικής Ασφάλισης.
  • Μορφωτική αναβάθμιση των καλλιτεχνών. Ιδρυση Ανώτατων Καλλιτεχνικών Σχολών, δημοσίων και δωρεάν στο πλαίσιο της Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης (...)
  • Εξασφάλιση των μορφωτικών και υλικών προϋποθέσεων για την ανεμπόδιστη πρόσβαση του λαού στην Τέχνη και τον Πολιτισμό.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Εργασιακής ομηρίας συνέχεια...

Eurokinissi

Με νέο «αίμα» συμβασιούχων «ανανεώνεται» το καθεστώς εργασιακής ομηρίας στο ΥΠΠΟ, επιβεβαιώνοντας τη συνέχεια του αντεργατικού κατήφορου από τις κυβερνήσεις του δικομματισμού και καθιστώντας «κροκοδείλια» τα «δάκρυα» της νέας πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου για το απάνθρωπο αυτό καθεστώς και για τις τραγικές ελλείψεις στην Αρχαιολογική Υπηρεσία.

Παρά τις κυβερνητικές «διαβεβαιώσεις» ότι «στόχος» είναι η κάλυψη των οργανικών θέσεων στο Δημόσιο με μόνιμο προσωπικό, από τις αρχές του μήνα και μέχρι χτες, σειρά Εφορειών Κλασικών και Βυζαντινών Αρχαιοτήτων ανά τη χώρα, έχουν προκηρύξει εκατοντάδες θέσεις ωρομισθίων κάθε ειδικότητας (αρχαιολόγοι, εργατοτεχνίτες, συντηρητές, φύλακες κλπ.) προτάσσοντας το, όντως, επείγον των έργων τους.

Την ώρα που η Αρχαιολογική Υπηρεσία «αποψιλώνεται» με τις απολύσεις και οι συμβασιούχοι του ΥΠΠΟ βρίσκονται σε νέο «γύρο» αγωνιστικών κινητοποιήσεων με πάγιο και βασικό αίτημα την πλήρωση όλων των πραγματικών αναγκών με καθεστώς μόνιμης και σταθερής δουλειάς, με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, η πολιτική ηγεσία αφήνει τις περιφερειακές υπηρεσίες του υπουργείου στη «μοίρα» τους, τόσο που κινδυνεύουν ακόμη και να κλείσουν, έστω προσωρινά! Χαρακτηριστική της κατάστασης είναι η χτεσινή ανακοίνωση του Βυζαντινού Μουσείου Αθήνας, σύμφωνα με την οποία το μουσείο «θα παραμείνει κλειστό» από σήμερα μέχρι και τις 17/11... «λόγω της λήξης των συμβάσεων του έκτακτου φυλακτικού προσωπικού και σε αναμονή της σύναψης νέων συμβάσεων»!

Αλλά και από τα κείμενα των Εφορειών Αρχαιοτήτων για τις προκηρύξεις θέσεων προκύπτει - αν «διαβαστούν» προσεκτικά - ότι η κατάσταση παραμένει κρίσιμη στον τομέα της πολιτιστικής κληρονομιάς: «Προκειμένου να καταστεί εύρυθμη η λειτουργία της Εφορείας (...)», «Προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι κατεπείγουσες ανάγκες της Εφορείας μας» κλπ.

Σημειώνουμε ότι εκτός από τις χιλιάδες κενές οργανικές θέσεις της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, οι πραγματικές ανάγκες είναι υπερπολλαπλάσιες. Θυμίζουμε ότι τον περασμένο Μάρτη το ΚΚΕ κατέθεσε τροπολογία, για τη μονιμοποίηση των υπαρχόντων, καθώς και την πρόσληψη και μονιμοποίηση των απολυμένων εργαζομένων στο ΥΠΠΟ. Εκτός των άλλων η τροπολογία λάμβανε υπόψη όχι μόνον τις χιλιάδες υφιστάμενες κενές οργανικές θέσεις του ΥΠΠΟ, αλλά και τις «δημιουργούμενες», αφού στην Αιτιολογική Εκθεση το ΚΚΕ σημειώνει ότι οι συμβασιούχοι πρέπει να μονιμοποιηθούν για να καλύψουν «όχι μόνο τις κενές οργανικές θέσεις που υπάρχουν, αλλά και τις πραγματικές ανάγκες του ΥΠΠΟ σε μόνιμο προσωπικό», που είναι πολλαπλάσιες των προβλεπομένων από τον Οργανισμό του 2003.


ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ

-- «Ν. Δ. Παπαδήμας»: Γκέρχαρντ Ζάγκερ «Εισαγωγή στην κλασική φιλολογία» (μετάφραση Δανιήλ Ι. Ιακώβ- Μιλτ. Πεχλιβάνος. Ο συγγραφέας παρουσιάζει τα σημαντικά ζητήματα - όπως η ιστορία, οι πληροφορίες, τα μεθοδολογικά προβλήματα και η κριτική των κλασικών κειμένων. Περιλαμβάνεται πλούσια βιβλιογραφία. 4η έκδοση. Σύνθια Φάραρ «Οι αρχές της δημοκρατικής σκέψης στην κλασική Αθήνα» (μετάφραση Αντώνη Σακελλαρίου. Μελέτη για την πολιτική θεωρία στην κλασική Αθήνα, μέσα από κείμενα των Πλάτωνα, Αλκιβιάδη, Θουκυδίδη, Δημόκριτου. 2η έκδοση).

-- Βιβλιοθήκη Μουσείου Μπενάκη: Βασίλης Κρεμμύδας «Διπλό ταξίδι (Ψηλαφίσεις ενός ιστορικού)» (Ο τόμος περιλαμβάνει σαράντα μελέτες του ιστορικού - από το 1955 και εντεύθεν - για την ελληνική Επανάσταση, μέσα από τα οικονομικά, ιδεολογικά κοινωνικά, πνευματικά και πολιτιστικά γεγονότα, φαινόμενα και πρόσωπα. Προτάσσεται αυτοβιογραφικό του κείμενο).

-- «Αγρα»: Ουίλιαμ Σαίξπηρ «25 Σονέτα» (ο ποιητής Διονύσης Καψάλης υπογράφει τη μετάφραση και το επίμετρο). Θωμάς Κοροβίνης «Ο Καραγκιόζης λαϊκός τραγουδιστής (Κωμωδία για το θέατρο και το θέατρο σκιών)» (Ο γνωστός τραγουδοποιός και μελετητής του ρεμπέτικου και λαϊκού τραγουδιού με το έργο αυτό αποκαλύπτει καυστικά όσους απαξίωσαν και μετάλλαξαν το λαϊκό μας τραγούδι σε εμπορικό σαχλοτράγουδο). Παναγιώτης Αγαπητός «Μέδουσα από σμάλτο» (ιστορικό μυθιστόρημα). Σαρλ Φουριέ «Αναλυτικός κατάλογος κερατάδων» (μετάφραση Σοφία Διονυσοπούλου, σχέδια Τάσου Παυλόπουλου. Ο Φουριέ, υπερασπιστής της κοινωνικής απελευθέρωσης της γυναίκας σ' αυτό το κείμενο «σκιτσάρει» διαφόρους απατημένους συζύγους). Τζέιμς Ελρόι «Ο νυχτερινός ταξιδιώτης» (μετάφραση Ανδρέας Αποστολίδης, αστυνομικό μυθιστόρημα). Ρομπέρτο Μπολάνιο «Τηλεφωνήματα» (μετάφραση Εφη Γιαννοπούλου, μυθιστόρημα). Τζον Μακ Γκρέγκορ «Τόσοι και τόσοι τρόποι για να γίνει μια αρχή» (μετάφραση Αθηνά Δημητριάδου, μυθιστόρημα).

-- «University Studio Press»: Γιάννης Πλάγγεσης «Νεοτερική πολιτική και κοινωνική φιλοσοφία (Από τον Μακιαβέλλι στον Μαρξ)» (ιστορική μελέτη). Περικλής Χ. Χριστίδης «Διπλωματία του ανέφικτου (Η Ελλάδα στη Συνδιάσκεψη για την Ειρήνη στο Παρίσι, 1946)» (ιστορική μελέτη). Τάσος Λαζαρίδης «Η διαδρομή» (σκέψεις περί της αντίληψης του ανθρώπου για τη ζωή και την κοινωνία).

-- «Αλφα πι» (Ροδοκανάκη 18, Χίος, 2271.041.287): Μέλη Βυζανιάρη - Τσακού «Το δουλικό» (μυθιστόρημα). Αριστείδη Παν. Κελεπερτζή «Μαθαίνω τον τόπο μου (Χίος, Οινούσες, Ψαρά)» (εικονογραφημένο με έγχρωμες φωτογραφίες βιβλίο, με το οποίο ο συγγραφέας και δάσκαλος «ξεναγεί» τα παιδιά στην ιστορία, στον πολιτισμό και στο περιβάλλον του νησιού). Γιώργου Διλμπόη «Πετράδια» (ποιήματα). Ανδρέα Φρ. Μιχαηλίδη «Ο μητροπολίτης Χίου Ιωακείμ Στρουμπής (Η κοινωνική του δράση στη Χίο και η δίωξή του)» (βιογραφία).

-- «Τσαμαντάκη» (Καραολή και Δημητρίου 43, 18532 Πειραιάς, 210.4138.114): «Πειραιάς - Ανθολόγιο αφηγήσεων» (επιμέλεια Νίκος Αξαρλής - Βάσιας Τσοκόπουλος. Πρόλογος του Εμμανουήλ Κριαρά. Επιλογή 56 κειμένων συγγραφέων και 74 αφηγήσεων που αποτυπώνουν την κοινωνική πραγματικότητα στον Πειραιά από το 19ο μέχρι και τα μεταπολεμικά χρόνια. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται κείμενα και ποιήματα των Νιρβάνα, Βουτυρά, Καραγάτση, Καββαδία, Πορφύρα, Τσαρούχα, Βαμβακάρη).

-- «Αγκυρα»: Κώστας Μαρδάς «Αθήνα με θολό ποτάμι» (σατιρικά ποιήματα του γνωστού δημοσιογράφου και συγγραφέα. Πρόλογος του Λευτέρη Παπαδόπουλου).

-- «Σάκκουλας»: Θεόδωρος Κ. Πανάγος «Το θεσμικό πλαίσιο σύναψης των δημοσίων συμβάσεων με ηλεκτρονικά μέσα» (ανάλυση των κανόνων, αρχών και του ισχύοντος νέου κοινοτικού νομοθετικού πλαισίου περί συμβάσεων, προμηθειών και υπηρεσιών δημοσίων έργων). Ιωάννα Γλύκου «Κράτος και φορολογική πολιτική (Μια ιστορική και θεωρητική προσέγγιση και η περίπτωση της Ελλάδας)» (διδακτορική διατριβή περί της φορολογικής πολιτικής). Νίκου Π. Μουζέλη «Οργάνωση και γραφειοκρατία (Ανάλυση των σύγχρονων θεωριών)» (μελέτη, β' έκδοση). Εμμανουέλα Δούση «ΟΗΕ - Διεθνής ευθύνη και ειρηνευτικές επιχειρήσεις» (μελέτη).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ