Κάλεσμα για συντονισμένο αγώνα με όλους τους φορείς της Παιδείας, ενάντια στον κυβερνητικό αντιεκπαιδευτικό μονόδρομο και στους θεσμικούς "συνδικαλιστικούς" υποστηριχτές του, απευθύνει με ανακοίνωσή της η "Ενιαία Συνδικαλιστική Αγωνιστική Κίνηση" (ΕΣΑΚ) Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.Σημειώνει δε, ότι "οι μαθητές, που από 16άρηδες έγιναν 60άρηδες σε πείρα", με τον πολύμηνο αγώνα τους, όχι μόνο έκαναν πρώτο θέμα της επικαιρότητας την Παιδεία, όχι μόνο αποκάλυψαν το βάρβαρο μεσαίωνα της λεγόμενης κυβερνητικής εκπαιδευτικής "μεταρρύθμισης", αλλά "ανέδειξαν και αντέταξαν το Σύγχρονο Δημόσιο Δωρεάν Υποχρεωτικό 12χρονο Σχολείο για όλους. Την Παιδεία του άλλου αντι-ΟΝΕ δρόμου, που στο επίκεντρό του έχει τον εργαζόμενο και τις ανάγκες του".
Η ΕΣΑΚ τονίζει ότι σε αυτόν τον αγώνα των μαθητών για την υπόσταση της δημόσιας δωρεάν Παιδείας "κρίθηκαν όλοι". "Κρίθηκαν τα ταξικά εργατικά συνδικάτα, που συμπαρατάχτηκαν με τους μαθητές. Κρίθηκαν όμως και τα "συνδικάτα", η ΑΔΕΔΥ, η ΓΣΕΕ, η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ, που, με ευθύνη των πλειοψηφιών των διοικήσεών τους, διά της απραξίας ή διά της τυπικής γενικόλογης αλληλεγγύης ή, το χειρότερο, παίζοντας το ρόλο του προαγωγού των μαθητών, διαλεγόμενοι με τον υπουργό την καλύτερη εφαρμογή του νόμου (ΟΛΜΕ), αντιπαρατάχτηκαν στο μαθητικό κίνημα...".
Για την επέλαση που επιχειρεί η κυβέρνηση ενάντια στους εκπαιδευτικούς αλλά και όλους τους εργαζόμενους, η ΕΣΑΚ αναφέρει:
Για την απόκρουση αυτής της κατάστασης η ΕΣΑΚ Εκπαιδευτικών ΠΕ πρότεινε τη συγκρότηση Μετώπου αγώνων. Πρότεινε επανειλημμένα να αναπτύξει η ΔΟΕ, και μόνη της και με άλλους φορείς της Παιδείας, αγώνες αποφασιστικούς και παρατεταμένους. Ομως, όπως σημειώνει η ΕΣΑΚ, η πλειοψηφία στο ΔΣ της ΔΟΕ πάντα απέρριπτε αυτές τις προτάσεις και οι ηγεσίες των παρατάξεων ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ - ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ (ΣΥΝ) "με τον ενιαίο τους προσανατολισμό στην ΟΝΕ, στήριζαν και στηρίζουν, με παραλλαγές βέβαια, την κυβερνητική επιλογή".
Η ΕΣΑΚ Εκπαιδευτικών ΠΕ σημειώνει ότι "δεν αρκεί μόνο ν' αγανακτούμε, αλλά πρέπει να μετατρέψουμε την αγανάκτησή μας σε δυναμική δράση", και είναι άμεση ανάγκη να "παραμερίσουμε όλους εκείνους που ανοιχτά ή καλυμμένα συμπράττουν με την κυβέρνηση στην αντιεκπαιδευτική και αντιλαϊκή της πολιτική. Να συντονιστούμε στη βάση του κλάδου για τον ταξικό αναπροσανατολισμό και την αναγέννηση του συνδικαλιστικού κινήματος".
Τέλος, η ΕΣΑΚ Εκπαιδευτικών υπογραμμίζει ότι είναι άμεση ανάγκη η δυναμική παρέμβαση της βάσης και η αλλαγή συσχετισμών στους συλλόγους και τη ΔΟΕ. Καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς να συμβάλουν έτσι "στην αλλαγή ρότας του συνδικαλιστικού μας κινήματος, σε ταξική αγωνιστική διεκδικητική κατεύθυνση και να ανοίξουμε την προοπτική του αντι-ΟΝΕ δρόμου για την Παιδεία, για τον εκπαιδευτικό, για τον εργαζόμενο, για το μέλλον αυτού του τόπου, για να πάμε "λίγο ψηλότερα"".
Και αν στο θέμα "ΚΛΩΝΟΠΟΙΗΣΗ" μέσα από DNA οι εκπρόσωποι της ολιγαρχίας είναι πολύ προσεκτικοί στο πώς πλασάρουν το νέο τους "προϊόν" στο θέμα "κλωνοποίηση" της σκέψης και της συνείδησης, προχωρούν απροκάλυπτα χρησιμοποιώντας κάθε μέσον. Στην προσπάθειά τους αυτή τον πρώτο λόγο έχει η εκπαίδευση (βλέπε π. χ. στο νόμο 2525 και το άρθρο 21 του ΠΔ 246/31 - 7 - 98 για την "αξιολόγηση" των μαθητών προβλέπεται η λειτουργία "ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ", με ευθύνη του Κέντρου Εκπαιδευτικής Ερευνας (ΚΕΕ)).
Ποιος μαθητής θα τολμήσει να γράψει την άποψή του, εφ' όσον είναι διαφορετική από αυτή των "κρατούντων", αφού αυτό θα ισοδυναμεί με αποκλεισμό όχι μόνο από τα ΑΕΙ αλλά και από το Λύκειο;
Ποιος καθηγητής θα τολμήσει να διαθέσει πάνω και μία ώρα για να γίνει συζήτηση μέσα στην τάξη, να εκφραστούν οι απόψεις των μαθητών, να αναπτυχθούν οι προβληματισμοί τους; Ποιος θα τολμήσει να πει ότι υπάρχουν και άλλες απόψεις επιστημονικά τεκμηριωμένες, που δε συμφωνούν με την επίσημη κομματική άποψη του κυβερνώντος κόμματος που θα διαμορφώνει τις ερωτο - απαντήσεις της Τράπεζας Θεμάτων; Οταν μάλιστα θα γνωρίζει ότι αυτό θα ισοδυναμεί με "αποτυχία" του μαθητή στις Πανελλήνιες Εξετάσεις και την αποπομπή του από το σχολείο, ενώ για τον ίδιο αυτό θα σημαίνει περικοπή στο μισθό του μέχρι απόλυση;
Βέβαια, στην περίπτωση αυτή της εφαρμογής του νόμου - έκτρωμα, δε θα μιλάμε απλά για παπαγαλία σε τέσσερα μαθήματα. Αλλά σε όλα (25 - 26). Και αυτό δεν είναι πλέον απλή παπαγαλία. Είναι προσπάθεια "πλύσης εγκεφάλων". Είναι προσπάθεια "ΚΛΩΝΟΠΟΙΗΣΗΣ" της σκέψης και της συνείδησης. Μάλιστα, σε τρυφερές και ευαίσθητες ηλικίες, που αναπτύσσονται οι προβληματισμοί, οι αμφισβητήσεις, οι αναζητήσεις και διαμορφώνεται σε μεγάλο βαθμό η προσωπικότητα του ατόμου. Ας μην προστρέξουν μερικοί να πουν ότι πρόκειται για βιαστικές κινήσεις ή λάθη στην εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Είναι συνειδητή επιλογή πολύ καλά οργανωμένη, που απορρέει από την ιδεολογία τους και την πολιτική τους, την επιβολή της "νέας τάξης πραγμάτων".
Εμείς έχουμε, επίσης, στο νου και στην καρδιά μας οδηγό για τους αγώνας μας, την απαίτησή μας για ένα αλλιώτικο σχολείο. Το σχολείο που θα μορφώνει ανθρώπους, για να μπορούν να σκέφτονται, να αισθάνονται και να τολμούν να αμφισβητούν τη μίζερη ζωή που άλλοι σχεδιάζουν για λογαριασμό τους.
Γιάννης ΜΠΕΡΝΙΔΑΚΗΣ,
εκπαιδευτικός
Σε 24ωρη πανελλαδική απεργιακή κινητοποίηση κατεβαίνουν σήμερα οι χιλιάδες διπλωματούχοι μηχανικοί του Δημοσίου, διεκδικώντας ικανοποίηση θεσμικών και οικονομικών αιτημάτων. Οπως ανακοίνωσε η Ομοσπονδία τους, ΕΜΔΥΔΑΣ, στις 10.30 π.μ. θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εργων (Χ. Τρικούπη 182) και στη συνέχεια πορεία προς το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας.
Αιτήματα των μηχανικών του Δημοσίου είναι:
Την αποτρόπαιη πράξη του Δήμου Ασπροπύργου, συνεργεία του οποίου χτες το πρωί με μια οργανωμένη επιχείρηση, παρουσία του αντιδημάρχου, κάψανε τις παράγκες των Τσιγγάνων της περιοχής Νέα Ζωή, καταγγέλλουν οι "Γιατροί του Κόσμου".
Στην περιοχή, τονίζει σε ανακοίνωσή της η οργάνωση, βρίσκεται το σχολείο "Νέα Ζωή", που αποτελεί τη μοναδική παροχή νερού στον καταυλισμό των Τσιγγάνων. Η διακοπή της παροχής νερού στο σχολείο από το Σαββατοκύριακο και μέχρι σήμερα αποτελεί ακόμη μία παραβίαση των στοιχειωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων και εντείνει την περιθωριοποίηση και τον αποκλεισμό αυτού του πληθυσμού.
Οι "Γιατροί του Κόσμου" διαμαρτύρονται για το κύμα διωγμών που έχει εξαπολυθεί κατά των εθνικών μειονοτήτων και εντάσσεται στο γενικότερο κλίμα διώξεων των ημερών, που εκθέτει τη χώρα μας διεθνώς.
Ομάδα των "Γιατρών του Κόσμου", που ήδη περιθάλπει τους Τσιγγάνους του Ασπροπύργου, επισκέφτηκε χτες τους Τσιγγάνους του Ασπροπύργου, διένειμε κουβέρτες, τρόφιμα και νερό και παρέμεινε στο πλευρό τους για την αποτροπή νεότερων παραβιάσεων.