ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 17 Φλεβάρη 1999
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΣΑΚ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μονόδρομος ο συντονισμένος αγώνας

Κάλεσμα για συντονισμένο αγώνα με όλους τους φορείς της Παιδείας, ενάντια στον κυβερνητικό αντιεκπαιδευτικό μονόδρομο και στους θεσμικούς "συνδικαλιστικούς" υποστηριχτές του, απευθύνει με ανακοίνωσή της η "Ενιαία Συνδικαλιστική Αγωνιστική Κίνηση" (ΕΣΑΚ) Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.Σημειώνει δε, ότι "οι μαθητές, που από 16άρηδες έγιναν 60άρηδες σε πείρα", με τον πολύμηνο αγώνα τους, όχι μόνο έκαναν πρώτο θέμα της επικαιρότητας την Παιδεία, όχι μόνο αποκάλυψαν το βάρβαρο μεσαίωνα της λεγόμενης κυβερνητικής εκπαιδευτικής "μεταρρύθμισης", αλλά "ανέδειξαν και αντέταξαν το Σύγχρονο Δημόσιο Δωρεάν Υποχρεωτικό 12χρονο Σχολείο για όλους. Την Παιδεία του άλλου αντι-ΟΝΕ δρόμου, που στο επίκεντρό του έχει τον εργαζόμενο και τις ανάγκες του".

Η ΕΣΑΚ τονίζει ότι σε αυτόν τον αγώνα των μαθητών για την υπόσταση της δημόσιας δωρεάν Παιδείας "κρίθηκαν όλοι". "Κρίθηκαν τα ταξικά εργατικά συνδικάτα, που συμπαρατάχτηκαν με τους μαθητές. Κρίθηκαν όμως και τα "συνδικάτα", η ΑΔΕΔΥ, η ΓΣΕΕ, η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ, που, με ευθύνη των πλειοψηφιών των διοικήσεών τους, διά της απραξίας ή διά της τυπικής γενικόλογης αλληλεγγύης ή, το χειρότερο, παίζοντας το ρόλο του προαγωγού των μαθητών, διαλεγόμενοι με τον υπουργό την καλύτερη εφαρμογή του νόμου (ΟΛΜΕ), αντιπαρατάχτηκαν στο μαθητικό κίνημα...".

Για την επέλαση που επιχειρεί η κυβέρνηση ενάντια στους εκπαιδευτικούς αλλά και όλους τους εργαζόμενους, η ΕΣΑΚ αναφέρει:

  • Σύμφωνα με πρόσφατες κυβερνητικές δηλώσεις, ενεργοποιείται ξανά ο διαβόητος "κοινωνικός διάλογος" των κοινωνικών εταίρων, κυβέρνησης - ΣΕΒ - ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ για το μεγάλο ασφαλιστικό, που θα καταλήξει σε νόμο, ο οποίος θα υπολογίζει την κύρια σύνταξη στο μέσο όρο των μισθών της τελευταίας 10ετίας και αργότερα της 35ετίας, για "σύνταξη" επαιτείας στα 65.
  • Ο υπουργός Εσωτερικών - Δημόσιας Διοίκησης, Αλ. Παπαδόπουλος, δήλωσε πως ετοιμάζει νομοσχέδιο που θα συνδέει το μισθό με την "αποδοτικότητα", η οποία θα μετριέται από τις εκθέσεις αξιολόγησης. Γι' αυτό ο υπουργός Παιδείας συστήνει επιτροπή που θα μελετήσει τον τρόπο "οικονομικής και υπηρεσιακής εξέλιξης" μέσω της αξιολόγησης.
  • Αν σ' αυτά προστεθεί και ο πρόσφατα ψηφισμένος "νέος" Υπαλληλικός Κώδικας, που προβλέπει απόλυση σε περίπτωση κατάργησης της οργανικής θέσης και "πρέπουσα συμπεριφορά του δημοσίου υπαλλήλου εντός και εκτός υπηρεσίας", αλλιώς πάλι απόλυσή του, τότε ο καθένας καταλαβαίνει ότι έχουμε ήδη μπει σ' ένα σύγχρονο εργασιακό μεσαίωνα του πειθαναγκασμού και της χειραγώγησης των εκπαιδευτικών, για να έχουμε δουλόφρονες εκπαιδευτικούς, που θα "διαπαιδαγωγούν" δουλόφρονες συνειδήσεις.

Για την απόκρουση αυτής της κατάστασης η ΕΣΑΚ Εκπαιδευτικών ΠΕ πρότεινε τη συγκρότηση Μετώπου αγώνων. Πρότεινε επανειλημμένα να αναπτύξει η ΔΟΕ, και μόνη της και με άλλους φορείς της Παιδείας, αγώνες αποφασιστικούς και παρατεταμένους. Ομως, όπως σημειώνει η ΕΣΑΚ, η πλειοψηφία στο ΔΣ της ΔΟΕ πάντα απέρριπτε αυτές τις προτάσεις και οι ηγεσίες των παρατάξεων ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ - ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ (ΣΥΝ) "με τον ενιαίο τους προσανατολισμό στην ΟΝΕ, στήριζαν και στηρίζουν, με παραλλαγές βέβαια, την κυβερνητική επιλογή".

Η ΕΣΑΚ Εκπαιδευτικών ΠΕ σημειώνει ότι "δεν αρκεί μόνο ν' αγανακτούμε, αλλά πρέπει να μετατρέψουμε την αγανάκτησή μας σε δυναμική δράση", και είναι άμεση ανάγκη να "παραμερίσουμε όλους εκείνους που ανοιχτά ή καλυμμένα συμπράττουν με την κυβέρνηση στην αντιεκπαιδευτική και αντιλαϊκή της πολιτική. Να συντονιστούμε στη βάση του κλάδου για τον ταξικό αναπροσανατολισμό και την αναγέννηση του συνδικαλιστικού κινήματος".

Τέλος, η ΕΣΑΚ Εκπαιδευτικών υπογραμμίζει ότι είναι άμεση ανάγκη η δυναμική παρέμβαση της βάσης και η αλλαγή συσχετισμών στους συλλόγους και τη ΔΟΕ. Καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς να συμβάλουν έτσι "στην αλλαγή ρότας του συνδικαλιστικού μας κινήματος, σε ταξική αγωνιστική διεκδικητική κατεύθυνση και να ανοίξουμε την προοπτική του αντι-ΟΝΕ δρόμου για την Παιδεία, για τον εκπαιδευτικό, για τον εργαζόμενο, για το μέλλον αυτού του τόπου, για να πάμε "λίγο ψηλότερα"".

Αξιολόγηση ή κλωνοποίηση;

Ποιος είπε ότι το θέμα της "κλωνοποίησης" ανθρώπων είναι υπόθεση μόνο των αρρωστημένων μυαλών κάποιων "επιστημόνων", των πολυεθνικών που τους χρηματοδοτούν και των κυβερνώντων που βρίσκονται πίσω τους; Ποιος μπορεί να υποστηρίξει ότι η "κλωνοποίηση" έχει σχέση μόνο με το DNA; Να υπάρχουν άραγε ακόμα σκεπτόμενοι άνθρωποι που δε βλέπουν τις προσπάθειες της ολιγαρχίας του πλούτου, τόσο σε τοπικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο, να "κλωνοποιήσουν" τη σκέψη και τη συνείδηση των ανθρώπων;

Και αν στο θέμα "ΚΛΩΝΟΠΟΙΗΣΗ" μέσα από DNA οι εκπρόσωποι της ολιγαρχίας είναι πολύ προσεκτικοί στο πώς πλασάρουν το νέο τους "προϊόν" στο θέμα "κλωνοποίηση" της σκέψης και της συνείδησης, προχωρούν απροκάλυπτα χρησιμοποιώντας κάθε μέσον. Στην προσπάθειά τους αυτή τον πρώτο λόγο έχει η εκπαίδευση (βλέπε π. χ. στο νόμο 2525 και το άρθρο 21 του ΠΔ 246/31 - 7 - 98 για την "αξιολόγηση" των μαθητών προβλέπεται η λειτουργία "ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ", με ευθύνη του Κέντρου Εκπαιδευτικής Ερευνας (ΚΕΕ)).

Το ΚΕΕ που διορίζεται από τον υπουργό και την κυβέρνηση με το γνωστό "αντικειμενικό" τρόπο που εφαρμόζεται παντού, θα διαμορφώνει τις ερωτήσεις αλλά και τις μοναδικές "σωστές" απαντήσεις της Τράπεζας Θεμάτων. Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων θα "αντλεί" τα θέματα που θα βάζει στις Πανελλήνιες Εξετάσεις από την Τράπεζα. Με βάση τις διαμορφωμένες απαντήσεις των ανθρώπων του υπουργού, θα διορθώνονται τα γραπτά και θα "αξιολογούνται" οι μαθητές, αλλά και οι καθηγητές. Μάλιστα, αν πάρουμε το παράδειγμα των ομοϊδεατών της κυβέρνησης στο εξωτερικό, θα υπάρχει τέτοια τυποποίηση, που σε πολλές περιπτώσεις τη διόρθωση των γραπτών θα κάνουν πλέον οι υπολογιστές.

Ποιος μαθητής θα τολμήσει να γράψει την άποψή του, εφ' όσον είναι διαφορετική από αυτή των "κρατούντων", αφού αυτό θα ισοδυναμεί με αποκλεισμό όχι μόνο από τα ΑΕΙ αλλά και από το Λύκειο;

Ποιος καθηγητής θα τολμήσει να διαθέσει πάνω και μία ώρα για να γίνει συζήτηση μέσα στην τάξη, να εκφραστούν οι απόψεις των μαθητών, να αναπτυχθούν οι προβληματισμοί τους; Ποιος θα τολμήσει να πει ότι υπάρχουν και άλλες απόψεις επιστημονικά τεκμηριωμένες, που δε συμφωνούν με την επίσημη κομματική άποψη του κυβερνώντος κόμματος που θα διαμορφώνει τις ερωτο - απαντήσεις της Τράπεζας Θεμάτων; Οταν μάλιστα θα γνωρίζει ότι αυτό θα ισοδυναμεί με "αποτυχία" του μαθητή στις Πανελλήνιες Εξετάσεις και την αποπομπή του από το σχολείο, ενώ για τον ίδιο αυτό θα σημαίνει περικοπή στο μισθό του μέχρι απόλυση;

Ενώ, λοιπόν, σήμερα είναι ανάγκη ο άνθρωπος να αποκτά όλον τον πλούτο της ανθρώπινης σκέψης, να έχει όσο το δυνατό σφαιρική θεώρηση των πραγμάτων, να έχει ανοιχτό μυαλό σε νέες προσεγγίσεις, προβληματισμούς, ανησυχίες, αμφισβητήσεις, οι εκπρόσωποι της ολιγαρχίας επιχειρούν και μάλιστα με φασιστικό τρόπο να επιβάλουν τη "ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΗ ΣΩΣΤΗ απάντηση", που αυτοί υπαγορεύουν, μέσα από το πλέγμα εξετάσεων - "αξιολόγησης". Θέλουν να δίνεται η γνώση σε "κουπόνια". Αποσπασματική, ασύνδετη, απονεκρωμένη από καθετί, που αυτοί θεωρούν επικίνδυνο, αφού πλέον, όλος ο κόσμος καταλαβαίνει ότι η γνώση είναι δύναμη και κάνει το παν για να μορφώσει τα παιδιά του. Στόχος των κυβερνώντων φυσικά είναι η εξασφάλιση της μακροημέρευσης της εξουσίας τους και των συμφερόντων που υπηρετούν.

Βέβαια, στην περίπτωση αυτή της εφαρμογής του νόμου - έκτρωμα, δε θα μιλάμε απλά για παπαγαλία σε τέσσερα μαθήματα. Αλλά σε όλα (25 - 26). Και αυτό δεν είναι πλέον απλή παπαγαλία. Είναι προσπάθεια "πλύσης εγκεφάλων". Είναι προσπάθεια "ΚΛΩΝΟΠΟΙΗΣΗΣ" της σκέψης και της συνείδησης. Μάλιστα, σε τρυφερές και ευαίσθητες ηλικίες, που αναπτύσσονται οι προβληματισμοί, οι αμφισβητήσεις, οι αναζητήσεις και διαμορφώνεται σε μεγάλο βαθμό η προσωπικότητα του ατόμου. Ας μην προστρέξουν μερικοί να πουν ότι πρόκειται για βιαστικές κινήσεις ή λάθη στην εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Είναι συνειδητή επιλογή πολύ καλά οργανωμένη, που απορρέει από την ιδεολογία τους και την πολιτική τους, την επιβολή της "νέας τάξης πραγμάτων".

Ασφαλώς, αυτές είναι οι επιδιώξεις τους. Ομως, το αν τελικά γίνουν πράξη, δεν εξαρτάται μόνο απ' αυτούς. Οι κινητοποιήσεις των μαθητών κουρέλιασαν τους αντιεκπαιδευτικούς νόμους. Αποκάλυψαν τους σκοπούς κυβέρνησης - Ευρωπαϊκής Ενωσης - ολιγαρχίας. Η πλειοψηφία των εργαζόμενων συνειδητοποίησαν τι ετοιμάζεται για τα παιδιά τους. Εγινε περισσότερο φανερό αυτό που έλεγε ο Μπ. Μπρεχτ: "Οι αντίπαλοί μας είναι οι αντίπαλοι της ανθρωπότητας. Δεν έχουν δίκιο από την άποψή τους: η ίδια η άποψή τους αποτελεί το άδικο. Ισως η κοινωνική τους θέση τους αναγκάζει να είναι όπως είναι, αλλά είναι ανάγκη να πάψουν να έχουν κοινωνική θέση. Είναι κατανοητό ότι υπερασπίζονται τον εαυτό τους, αλλά έτσι υπερασπίζονται τη ληστρική αρπαγή και τα προνόμιά τους. Να τους κατανοήσουμε δε σημαίνει ότι μας επιτρέπεται να τους συγχωρήσουμε. Οποιος φέρεται στον άνθρωπο σαν λύκος, δεν είναι άνθρωπος αλλά λύκος".

Εμείς έχουμε, επίσης, στο νου και στην καρδιά μας οδηγό για τους αγώνας μας, την απαίτησή μας για ένα αλλιώτικο σχολείο. Το σχολείο που θα μορφώνει ανθρώπους, για να μπορούν να σκέφτονται, να αισθάνονται και να τολμούν να αμφισβητούν τη μίζερη ζωή που άλλοι σχεδιάζουν για λογαριασμό τους.

Γιάννης ΜΠΕΡΝΙΔΑΚΗΣ,

εκπαιδευτικός

Απεργούν οι μηχανικοί του Δημοσίου

Σε 24ωρη πανελλαδική απεργιακή κινητοποίηση κατεβαίνουν σήμερα οι χιλιάδες διπλωματούχοι μηχανικοί του Δημοσίου, διεκδικώντας ικανοποίηση θεσμικών και οικονομικών αιτημάτων. Οπως ανακοίνωσε η Ομοσπονδία τους, ΕΜΔΥΔΑΣ, στις 10.30 π.μ. θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εργων (Χ. Τρικούπη 182) και στη συνέχεια πορεία προς το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας.

Αιτήματα των μηχανικών του Δημοσίου είναι:

  • Υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας - Μισθολόγιο Μηχανικών.
  • Αμεση καταβολή των δεδουλευμένων επιδομάτων χωρίς περικοπές και διασφάλιση με πάγια διαδικασία του υπολογισμού του επιδόματος 7 τοις χιλίοις.
  • Εκσυγχρονισμός των δημοσίων τεχνικών υπηρεσιών της χώρας και ίδρυση Ινστιτούτου Επιμόρφωσης Μηχανικών.
  • Αναστολή της κατασκευής δημοσίων έργων με τη μορφή Ανωνύμων Εταιριών και περιορισμός των ποικιλώνυμων συμβούλων στους απολύτως απαραίτητους.
Διώχνουν τους Τσιγγάνους από τον Ασπρόπυργο

Την αποτρόπαιη πράξη του Δήμου Ασπροπύργου, συνεργεία του οποίου χτες το πρωί με μια οργανωμένη επιχείρηση, παρουσία του αντιδημάρχου, κάψανε τις παράγκες των Τσιγγάνων της περιοχής Νέα Ζωή, καταγγέλλουν οι "Γιατροί του Κόσμου".

Στην περιοχή, τονίζει σε ανακοίνωσή της η οργάνωση, βρίσκεται το σχολείο "Νέα Ζωή", που αποτελεί τη μοναδική παροχή νερού στον καταυλισμό των Τσιγγάνων. Η διακοπή της παροχής νερού στο σχολείο από το Σαββατοκύριακο και μέχρι σήμερα αποτελεί ακόμη μία παραβίαση των στοιχειωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων και εντείνει την περιθωριοποίηση και τον αποκλεισμό αυτού του πληθυσμού.

Οι "Γιατροί του Κόσμου" διαμαρτύρονται για το κύμα διωγμών που έχει εξαπολυθεί κατά των εθνικών μειονοτήτων και εντάσσεται στο γενικότερο κλίμα διώξεων των ημερών, που εκθέτει τη χώρα μας διεθνώς.

Ομάδα των "Γιατρών του Κόσμου", που ήδη περιθάλπει τους Τσιγγάνους του Ασπροπύργου, επισκέφτηκε χτες τους Τσιγγάνους του Ασπροπύργου, διένειμε κουβέρτες, τρόφιμα και νερό και παρέμεινε στο πλευρό τους για την αποτροπή νεότερων παραβιάσεων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ