Τετάρτη 17 Φλεβάρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Αξιολόγηση ή κλωνοποίηση;

Ποιος είπε ότι το θέμα της "κλωνοποίησης" ανθρώπων είναι υπόθεση μόνο των αρρωστημένων μυαλών κάποιων "επιστημόνων", των πολυεθνικών που τους χρηματοδοτούν και των κυβερνώντων που βρίσκονται πίσω τους; Ποιος μπορεί να υποστηρίξει ότι η "κλωνοποίηση" έχει σχέση μόνο με το DNA; Να υπάρχουν άραγε ακόμα σκεπτόμενοι άνθρωποι που δε βλέπουν τις προσπάθειες της ολιγαρχίας του πλούτου, τόσο σε τοπικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο, να "κλωνοποιήσουν" τη σκέψη και τη συνείδηση των ανθρώπων;

Και αν στο θέμα "ΚΛΩΝΟΠΟΙΗΣΗ" μέσα από DNA οι εκπρόσωποι της ολιγαρχίας είναι πολύ προσεκτικοί στο πώς πλασάρουν το νέο τους "προϊόν" στο θέμα "κλωνοποίηση" της σκέψης και της συνείδησης, προχωρούν απροκάλυπτα χρησιμοποιώντας κάθε μέσον. Στην προσπάθειά τους αυτή τον πρώτο λόγο έχει η εκπαίδευση (βλέπε π. χ. στο νόμο 2525 και το άρθρο 21 του ΠΔ 246/31 - 7 - 98 για την "αξιολόγηση" των μαθητών προβλέπεται η λειτουργία "ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ", με ευθύνη του Κέντρου Εκπαιδευτικής Ερευνας (ΚΕΕ)).

Το ΚΕΕ που διορίζεται από τον υπουργό και την κυβέρνηση με το γνωστό "αντικειμενικό" τρόπο που εφαρμόζεται παντού, θα διαμορφώνει τις ερωτήσεις αλλά και τις μοναδικές "σωστές" απαντήσεις της Τράπεζας Θεμάτων. Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων θα "αντλεί" τα θέματα που θα βάζει στις Πανελλήνιες Εξετάσεις από την Τράπεζα. Με βάση τις διαμορφωμένες απαντήσεις των ανθρώπων του υπουργού, θα διορθώνονται τα γραπτά και θα "αξιολογούνται" οι μαθητές, αλλά και οι καθηγητές. Μάλιστα, αν πάρουμε το παράδειγμα των ομοϊδεατών της κυβέρνησης στο εξωτερικό, θα υπάρχει τέτοια τυποποίηση, που σε πολλές περιπτώσεις τη διόρθωση των γραπτών θα κάνουν πλέον οι υπολογιστές.

Ποιος μαθητής θα τολμήσει να γράψει την άποψή του, εφ' όσον είναι διαφορετική από αυτή των "κρατούντων", αφού αυτό θα ισοδυναμεί με αποκλεισμό όχι μόνο από τα ΑΕΙ αλλά και από το Λύκειο;

Ποιος καθηγητής θα τολμήσει να διαθέσει πάνω και μία ώρα για να γίνει συζήτηση μέσα στην τάξη, να εκφραστούν οι απόψεις των μαθητών, να αναπτυχθούν οι προβληματισμοί τους; Ποιος θα τολμήσει να πει ότι υπάρχουν και άλλες απόψεις επιστημονικά τεκμηριωμένες, που δε συμφωνούν με την επίσημη κομματική άποψη του κυβερνώντος κόμματος που θα διαμορφώνει τις ερωτο - απαντήσεις της Τράπεζας Θεμάτων; Οταν μάλιστα θα γνωρίζει ότι αυτό θα ισοδυναμεί με "αποτυχία" του μαθητή στις Πανελλήνιες Εξετάσεις και την αποπομπή του από το σχολείο, ενώ για τον ίδιο αυτό θα σημαίνει περικοπή στο μισθό του μέχρι απόλυση;

Ενώ, λοιπόν, σήμερα είναι ανάγκη ο άνθρωπος να αποκτά όλον τον πλούτο της ανθρώπινης σκέψης, να έχει όσο το δυνατό σφαιρική θεώρηση των πραγμάτων, να έχει ανοιχτό μυαλό σε νέες προσεγγίσεις, προβληματισμούς, ανησυχίες, αμφισβητήσεις, οι εκπρόσωποι της ολιγαρχίας επιχειρούν και μάλιστα με φασιστικό τρόπο να επιβάλουν τη "ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΗ ΣΩΣΤΗ απάντηση", που αυτοί υπαγορεύουν, μέσα από το πλέγμα εξετάσεων - "αξιολόγησης". Θέλουν να δίνεται η γνώση σε "κουπόνια". Αποσπασματική, ασύνδετη, απονεκρωμένη από καθετί, που αυτοί θεωρούν επικίνδυνο, αφού πλέον, όλος ο κόσμος καταλαβαίνει ότι η γνώση είναι δύναμη και κάνει το παν για να μορφώσει τα παιδιά του. Στόχος των κυβερνώντων φυσικά είναι η εξασφάλιση της μακροημέρευσης της εξουσίας τους και των συμφερόντων που υπηρετούν.

Βέβαια, στην περίπτωση αυτή της εφαρμογής του νόμου - έκτρωμα, δε θα μιλάμε απλά για παπαγαλία σε τέσσερα μαθήματα. Αλλά σε όλα (25 - 26). Και αυτό δεν είναι πλέον απλή παπαγαλία. Είναι προσπάθεια "πλύσης εγκεφάλων". Είναι προσπάθεια "ΚΛΩΝΟΠΟΙΗΣΗΣ" της σκέψης και της συνείδησης. Μάλιστα, σε τρυφερές και ευαίσθητες ηλικίες, που αναπτύσσονται οι προβληματισμοί, οι αμφισβητήσεις, οι αναζητήσεις και διαμορφώνεται σε μεγάλο βαθμό η προσωπικότητα του ατόμου. Ας μην προστρέξουν μερικοί να πουν ότι πρόκειται για βιαστικές κινήσεις ή λάθη στην εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Είναι συνειδητή επιλογή πολύ καλά οργανωμένη, που απορρέει από την ιδεολογία τους και την πολιτική τους, την επιβολή της "νέας τάξης πραγμάτων".

Ασφαλώς, αυτές είναι οι επιδιώξεις τους. Ομως, το αν τελικά γίνουν πράξη, δεν εξαρτάται μόνο απ' αυτούς. Οι κινητοποιήσεις των μαθητών κουρέλιασαν τους αντιεκπαιδευτικούς νόμους. Αποκάλυψαν τους σκοπούς κυβέρνησης - Ευρωπαϊκής Ενωσης - ολιγαρχίας. Η πλειοψηφία των εργαζόμενων συνειδητοποίησαν τι ετοιμάζεται για τα παιδιά τους. Εγινε περισσότερο φανερό αυτό που έλεγε ο Μπ. Μπρεχτ: "Οι αντίπαλοί μας είναι οι αντίπαλοι της ανθρωπότητας. Δεν έχουν δίκιο από την άποψή τους: η ίδια η άποψή τους αποτελεί το άδικο. Ισως η κοινωνική τους θέση τους αναγκάζει να είναι όπως είναι, αλλά είναι ανάγκη να πάψουν να έχουν κοινωνική θέση. Είναι κατανοητό ότι υπερασπίζονται τον εαυτό τους, αλλά έτσι υπερασπίζονται τη ληστρική αρπαγή και τα προνόμιά τους. Να τους κατανοήσουμε δε σημαίνει ότι μας επιτρέπεται να τους συγχωρήσουμε. Οποιος φέρεται στον άνθρωπο σαν λύκος, δεν είναι άνθρωπος αλλά λύκος".

Εμείς έχουμε, επίσης, στο νου και στην καρδιά μας οδηγό για τους αγώνας μας, την απαίτησή μας για ένα αλλιώτικο σχολείο. Το σχολείο που θα μορφώνει ανθρώπους, για να μπορούν να σκέφτονται, να αισθάνονται και να τολμούν να αμφισβητούν τη μίζερη ζωή που άλλοι σχεδιάζουν για λογαριασμό τους.

Γιάννης ΜΠΕΡΝΙΔΑΚΗΣ,

εκπαιδευτικός


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ